FLEETNEWS #344

09.10.25 #344 12 Οι εταιρείες στόλων, leasing και ενοικίασης εξέφρασαν έντονη αντίθεση στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) για την επιβολή υποχρεωτικού ποσοτικού στόχου αγοράς οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) στους εταιρικούς στόλους. Η ΕΕ επισημαίνει ότι οι εταιρικοί πελάτες αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεων εντός της Ένωσης. Επομένως, η επιβολή υποχρέωσης στους εταιρικούς στόλους να αγοράζουν ή να μισθώνουν ZEVs θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, δεδομένου και του υψηλότερου αριθμού χιλιομέτρων που διανύουν τα εταιρικά οχήματα. Η αυξημένη διείσδυση των ZEV στους εταιρικούς στόλους θα ενίσχυε επίσης τη βιομηχανία αυτοκινήτου της Ευρώπης και θα αύξανε την προσφορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την ΕΕ. Οι υφιστάμενοι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και van στοχεύουν στους κατασκευαστές και στην πλευρά της προσφοράς, ενώ -όπως αναφέρει η Επιτροπή- «η διείσδυση των ZEV στους εταιρικούς στόλους παραμένει κάτω από τις δυνατότητές της, ιδίως στα επαγγελματικά και στα οχήματα υψηλής χιλιομετρικής απόδοσης». Η ΕΕ αναγνωρίζει ότι ορισμένοι μεγάλοι στόλοι και πρωτοπόρες εταιρείες έχουν σημειώσει πρόοδο στην απανθρακοποίηση των στόλων τους, ωστόσο η πρόοδος αυτή δεν είναι συνεπής σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ Ενάντια στην υποχρεωτική ποσόστωση των ZEV ΓΕΡΜΑΝΙΑ: KΡΙΣΗ ΣΤOΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ Το Volkswagen Group αναστέλλει την παραγωγή σε δύο εργοστάσιά του, ενώ ο προμηθευτής εξαρτημάτων Bosch προχωρά σε απολύσεις 13.000 εργαζομένων. Και οι δύο εταιρείες επικαλούνται παρόμοιους λόγους για τις περικοπές: χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EVs). Όμως το πρόβλημα ξεπερνά τα EVs. Ολόκληρη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε βαθιά κρίση. Δεν υπάρχουν αρκετοί αγοραστές για τα αμιγώς ηλεκτρικά BEVs που παράγει το Volkswagen Group. Για τον λόγο αυτό, ο όμιλος αναστέλλει την παραγωγή για μία εβδομάδα στα μέσα Οκτωβρίου στα εργοστάσια της Δρέσδης (που ειδικεύεται σε μπαταρίες και πρωτότυπα) και του Τσβίκαου, όπου κατασκευάζονται τα ID.3, ID.4 και Audi Q4 e-tron. Τα δύο εργοστάσια παράγουν συνολικά έξι διαφορετικά μοντέλα BEV για τις μάρκες VW, Audi και Cupra. Το Τσβίκαου μόνο παράγει σχεδόν το ήμισυ της συνολικής παραγωγής BEV του ομίλου, γεγονός που καθιστά την παύση παραγωγής επώδυνη παραδοχή υπερπαραγωγικής ικανότητας. Ο όμιλος σχεδιάζει επίσης μείωση της εργάσιμης εβδομάδας κατά μία ημέρα στο εργοστάσιο του Όσναμπρικ, ενώ εξετάζει προσωρινό κλείσιμο του εργοστασίου του Έμντεν, όπου παράγονται τα ID.4 και ID.7. Διαβάστε περισσότερα εδώ Μια ακαδημαϊκή μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Σαν Ντιέγκο (UC), για την ασφάλεια στόλων διαπίστωσε ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ανταποκρίνονται καλύτερα σε έναν στρατηγικό συνδυασμό πρωτοβουλιών ασφάλειας. Η έκθεση αναφέρει ότι ο βέλτιστος συνδυασμός περιλαμβάνει ανατροφοδότηση από προϊστάμενο μέσω προσωπικών συναντήσεων, αυτοκαθοδηγούμενη μάθηση, εκπαίδευση με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης και δομημένη αναγνώριση και επιβράβευση. Ωστόσο, η μελέτη επισημαίνει ότι, αν και η εξατομικευμένη εκπαίδευση αποτελεί την πιο αποτελεσματική μορφή παρέμβασης, είναι δύσκολο να εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα σε στόλους πολλών οδηγών. Για το λόγο αυτό, η έρευνα προτείνει τη συμπλήρωση της ανθρώπινης καθοδήγησης με αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις μέσα στο όχημα, που ενεργοποιούνται από αισθητήρες και συστήματα βιντεοανάλυσης όταν εντοπίζουν επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως υπερβολική ταχύτητα, απόσπαση προσοχής ή κόπωση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=