FLEETNEWS #344

09.10.25 #344 10 DACIA SPRING: ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΙΤΟ Το Spring, ένα ολοκληρωμένο compact αυτοκίνητο, είχε ήδη αναβαθμιστεί το 2024 για καλύτερη οδική συμπεριφορά, με νέα ρύθμιση ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού για μεγαλύτερη ακρίβεια, νέες ζάντες 15” και νέο τιμόνι για καλύτερο κράτημα. Τώρα, η διαδικασία αυτή προχωρά ακόμη περισσότερο με δομικές αλλαγές, που προσφέρουν πλήρως ανανεωμένη οδηγική αίσθηση. Δύο νέοι κινητήρες, 70 ίππων / 52 kW και 100 ίππων / 75 kW, αντικαθιστούν τους προηγούμενους των 45 ίππων / 33 kW και 65 ίππων / 48 kW. Προσφέρουν περισσότερη ισχύ και ροπή μεταξύ 80 και 120 km/h (έως +20%), εξασφαλίζοντας άνετη οδήγηση εκτός πόλης και φυσική ένταξη στην κίνηση αυτοκινητοδρόμων. Οι νέοι αυτοί κινητήρες συνεργάζονται με νέα μπαταρία 24,3 kWh, τεχνολογίας LFP (Lithium Iron Phosphate) - για πρώτη φορά στο Groupe Renault- που προσφέρει καλύτερη θερμική ασφάλεια, ανθεκτικότητα και μειωμένο κόστος. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Dacia, το Spring παραμένει το ελαφρύτερο τετραθέσιο ηλεκτρικό της αγοράς (~1 τόνος), γεγονός που εξασφαλίζει αυτονομία προσαρμοσμένη στη ρεαλιστική καθημερινή χρήση. Διαβάστε περισσότερα εδώ Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δίνουν όλο και περισσότερο έλεγχο στο ίδιο το όχημα -υπό αυστηρή επίβλεψη του οδηγού- καθώς επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το κερδοφόρο ενδιάμεσο πεδίο μεταξύ των επιπέδων αυτονομίας 2 και 3. Η BMW και η Mercedes-Benz παρουσίασαν στην τελευταία Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA) μοντέλα με προηγμένες εκδόσεις Επιπέδου 2, που προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία αλλά σε χαμηλότερη τιμή από τα οχήματα Επιπέδου 3, τα οποία επιτρέπουν οδήγηση χωρίς χέρια και χωρίς να απαιτείται η προσοχή του οδηγού (δηλ. χωρίς μάτια διαρκώς στο δρόμο). Καμιά από τις δύο εταιρείες δεν έχει ανακοινώσει το κόστος των νέων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), αλλά στη Γερμανία το σύστημα Drive Pilot Επιπέδου 3 της Mercedes κοστίζει 5.950 ευρώ. Αν και δεν υπάρχει επίσημη κατάταξη στα πέντε επίπεδα αυτονομίας για τα αναβαθμισμένα αυτά συστήματα, η επικρατούσα άποψη στη βιομηχανία είναι ότι το λεγόμενο Επίπεδο 2 Plus προσφέρει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο και αυτόματες αλλαγές λωρίδας, ενώ τα οχήματα Επιπέδου 2 Plus Plus προσθέτουν τη δυνατότητα αυτόνομης πλοήγησης και σε αστικό περιβάλλον. Ένα μεγάλο εμπόδιο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η αντίσταση των οδηγών. Πολλοί δεν εκτιμούν τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης, όπως το lane-keeping. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ADAS Αυτόνομη οδήγηση: Πρόβλημα το κόστος ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 10 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η μητρική εταιρεία της Chrysler, Stellantis, σκοπεύει να επενδύσει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς ο κατασκευαστής των SUV Jeep και πικ-απ Ram, που αντιμετωπίζει δυσκολίες, επαναπροσανατολίζεται σε μια αγορά καθοριστικής σημασίας για την κερδοφορία του, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Η αυτοκινητοβιομηχανία ενδέχεται να ανακοινώσει τις επόμενες εβδομάδες περίπου 5 δισ. δολάρια σε νέες επενδύσεις, επιπλέον ενός αντίστοιχου ποσού που είχε ήδη δεσμευθεί νωρίτερα μέσα στη χρονιά, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, οι οποίες ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμες, καθώς οι πληροφορίες δεν είναι ακόμη δημόσιες. Οι επενδύσεις, που θα πραγματοποιηθούν σταδιακά μέσα σε αρκετά χρόνια, ενδέχεται να κατευθυνθούν σε εργοστάσια -συμπεριλαμβανομένων επαναλειτουργιών μονάδων, προσλήψεων και νέων μοντέλων- σε πολιτείες όπως το Ιλινόις και το Μίσιγκαν, ανέφεραν οι πηγές.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=