02.10.25 #342 6 Οι μπαταρίες με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης (solid state) για ηλεκτρικά οχήματα (EV) θα βγουν στις αγορές πιο σύντομα απ’ όσο αναμενόταν, ισχυρίζεται η Farasis Energy, που υποστηρίζεται από τη Mercedes. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με επενδυτές, η Farasis δήλωσε ότι θα αρχίσει να παραδίδει αυτού του είδους τα προϊόντα έως το τέλος του 2025. Η νέα τεχνολογία μπαταριών, που υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μεταφέρεται επιτέλους από το εργαστήριο στον πραγματικό κόσμο. Ειδικότερα, η Farasis Energy επιβεβαίωσε στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου, ότι οι solid state μπαταρίες εισέρχονται πλέον στη φάση πιλοτικής παραγωγής και παράδοσης. Η εταιρεία κατασκευάζει μια πιλοτική γραμμή 0,2 GWh για τις νέες θειούχες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με τις παραδόσεις να ξεκινούν πολύ σύντομα. Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε την επόμενη ημέρα, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι πλήρως αφοσιωμένη στο να φέρει τη νέα τεχνολογία μπαταριών στην αγορά. Η Farasis χρησιμοποιεί καθοδικό υλικό υψηλού νικελίου και ανοδικό υλικό υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο, επιδιώκοντας ενεργειακή πυκνότητα 400 έως 500 Wh/kg. Η έκθεση ανέφερε ότι η έρευνα και ανάπτυξη έχει προχωρήσει «ομαλά» και η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει παραδόσεις μέχρι τα τέλη του έτους. Αρχικά, οι παραδόσεις θα γίνουν σε μικρές παρτίδες προς επιλεγμένους πελάτες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΩΤΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ Έρχονται οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης Η Nissan ξεκίνησε αυτόν το μήνα δοκιμαστικές επιδείξεις της νέας γενιάς του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης ProPILOT, ενόψει της προγραμματισμένης διάθεσής του στην Ιαπωνία το 2027. Ένας στόλος πρωτότυπων πλήρως ηλεκτρικών Nissan Ariya απέδειξε την ικανότητά του να κινείται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στο απαιτητικό οδικό δίκτυο του κέντρου του Τόκιο. Συνδυάζοντας το λογισμικό Wayve AI Driver της εταιρείας Wayve με την τεχνολογία Ground Truth Perception της Nissan, που αξιοποιεί τεχνολογία LiDAR επόμενης γενιάς, το ProPILOT θέτει πρωτοποριακά πρότυπα στις τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Τα πρωτότυπα οχήματα εξοπλίζονται με 11 κάμερες, 5 αισθητήρες ραντάρ και έναν αισθητήρα LiDAR νέας γενιάς. Το Wayve AI Driver είναι ένα λογισμικό που αξιοποιεί πρωτοποριακή τεχνολογία embodied AI και επεξεργάζεται δεδομένα εικόνας από ενσωματωμένους αισθητήρες κάμερας, επιτυγχάνοντας ομαλή και ασφαλή οδήγηση σε πολύπλοκα αστικά περιβάλλοντα. Η τεχνολογία embodied AI αντιλαμβάνεται πλήρως το περιβάλλον γύρω της και προβλέπει τόσο τις κινήσεις των άλλων οδηγών όσο και το πώς οι δικές της ενέργειες θα επηρεάσουν την κατάσταση στο δρόμο. Διαβάστε περισσότερα εδώ NISSAN: ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ProPILOT με AI το 2027 BOSCH: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ 13.000 ΘΕΣΕΩΝ Η Robert Bosch θα περικόψει 13.000 θέσεις εργασίας, δηλαδή περίπου το 3% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού, καθώς ο μεγαλύτερος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο αντιμετωπίζει μια υποτονική αγορά, υψηλά κόστη και πίεση από ανταγωνιστές, που τον έχουν αφήσει με ετήσιο κόστος-χάσμα ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Ο γερμανικός όμιλος είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι αναμένει να «παλέψει για κάθε σεντ» σε μια αδυσώπητη αγορά, καθώς η ζήτηση παραμένει ασθενής και τα εμπορικά εμπόδια επιδεινώνουν ένα ήδη δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Σε ανακοίνωση στις 25 Σεπτεμβρίου, η Bosch ανέφερε ότι θέλει να μειώσει τα κόστη το συντομότερο δυνατό.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=