ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 #342 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Ayvens: Aύξηση κερδών 11% το 2024 E-TECH: Ξεκίνησε η μεγάλη αντεπίθεση της Renault Στο 5% -και ανεβαίνουν- οι Κινέζοι στην Ευρώπη
02.10.25 #342 2 Η Renault παρουσίασε την πλήρη σειρά εξηλεκτρισμένων μοντέλων της στην Ελλάδα, σε ειδική εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου και των ΜΜΕ, την οποία η εισαγωγική Grand Automotive Hellas (Renault & Dacia). Στα Αστέρια Γλυφάδας έλαμψε, μεταξύ άλλων, το ανανεωμένο και πιο δυναμικό Renault Austral με νέο καπό, προφυλακτήρα και μάσκα με 3D «διαμάντια», Adaptive LED Vision & Matrix Vision φώτα, ψηφιακό cockpit με 9-12,3” οθόνες και αναγνώριση προσώπου, ήπιο υβριδικό 160hp ή πλήρως υβριδικό E-Tech 200hp, άνετους χώρους και πορτμπαγκάζ έως 1.761 λίτρα. Από κοντά η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, το Renault Rafale, ένα Hyper hybrid E-Tech 4×4 300hp, με εντυπωσιακή επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δεύτερα, τετρακίνητο και με τετραδιεύθυνση 4Control, ηλεκτροκινητήρες για συνδυαστική αυτονομία έως 1.000 χλμ, πανοραμική γυάλινη οροφή και cockpit κυριολεκτικά από το μέλλον με head-up display. Οι αρχικές τιμές που ανακοινώθηκαν για το Austral είναι: 34.900 ευρώ για την έκδοση mild hybrid 160hp και 42.000 ευρώ για την full hybrid E-Tech 200hp. Η αρχική τιμή του Rafale hyper hybrid E-Tech 4×4 300 στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 51.800 ευρώ και απαλλάσσεται από φόρο για εταιρική χρήση. Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας, Χρήστος Σκιρδής, το Αustral επαναλανσάρεται ουσιαστικά - τo πρώτο είχε βγει το 2022. Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το κορυφαίο Rafale εισάγεται στην top έκδοσή του με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία 105 χλμ. και συνδυαστική 1.000 χλμ. Παράλληλα, τα περισσότερα από τα 7 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μάρκας βρίσκονται στην εγχώρια αγορά, ήτοι Captur, R5, Rafale, Austral, Symbioz και αναμένονται τα Megane & Scenic, όπως και τα Renault 4 (αρχές 2026) και Τwingo (1ο τρίμηνο 2026). Ο CEO της Grand Automotive Hellas, Στήβεν Σίρτης, τόνισε από την πλευρά του ότι η μάρκα βρίσκεται στο καλύτερο σημείο της πέντε χρόνια μετά την ανακοίνωση της στρατηγικής Renaulution. Ήδη, διαπιστώνεται μεγάλη δυναμική με δίκτυο σωστά οργανωμένο και το κοινό ανταποκρίνεται, ενώ οι τιμές είναι ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της εποχής. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ E-TECH ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Renault: Με «όπλα» τα Austral και Rafale FLEET NEWS #342 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. ■■uΤην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου η ΒMW διοργανώνει ένα “M event” στα Μέγαρα.■■uΣτις 7 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη πρώτη της Changan στο Λαγονήσι. ■■uΣτις 13-14 Οκτωβρίου, η πίστα των Σερρών θα φιλοξενήσει την εκδήλωση Porsche Signature Track Days, με προσκεκλημένους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. ■■uΠολυήμερη αποστολή στην Κίνα (15 ως 24 Οκτωβρίου) ετοιμάζει η Omoda. Πρόκειται για την εκδήλωση “Co-Create, Co-Define”. ■■uΗ BYD διοργανώνει την Press Open Day (16/10), μια ειδική εκδήλωση για την κριτική επιτροπή του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις της στον Άλιμο. ■■uΔημοσιογραφική αποστολή θα βρίσκεται στις 16-17/10 στη Νίκαια της Γαλλίας για να οδηγήσει το Leapmotor B-10. ■■uΗ Zeekr υποδέχεται τον ελληνικό ειδικό τύπο σε δύο γκρουπ 20-21/10 και 22-23/10, σε περιοχή που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες. ■■uΣτην Ίμπιζα της Ισπανίας (23-24/10) θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση των νέων Seat Ibiza & Arona. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ KAI ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Η ΒΜW iX2. BMW Corporate Sales. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW και στο www.bmw.gr OΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ. ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΩΣ 449km.
02.10.25 #342 4 DUCATI: ΣΤΟ 4ο ADVENTURE MEETING Η Ducati έδωσε δυναμικά το «παρών» στο 4ο Adventure Meeting, που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου από τις 26 έως τις 28 Σεπτεμβρίου 2025. Σε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο δράση με περισσότερους από 5.000 μοτοσυκλετιστές, η ιταλική μάρκα απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι η περιπέτεια δεν είναι απλώς ένας προορισμός αλλά ένας τρόπος ζωής. Στο περίπτερο της Ducati κύριο έκθεμα ήταν η Desmo450 MX (Ducati Red, 2026)- ένα μοντέλο που φέρνει την αγωνιστική κληρονομιά της ιταλικής μάρκας στο χώμα, σηματοδότησε την είσοδο της Ducati στον κόσμο του motocross και έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο μοτοσυκλετιστικό κοινό στην Ελλάδα. Οι λάτρεις της μάρκας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα νέα εκθέματα: DesertX Discovery (Ducati Red, 2025) Hypermotard 698 (Ducati Red, 2024) Scrambler Nightshift (Nebula Blu, 2025) Multistrada V4 Rally Travel & Radar (Red, Spoked Wheels) Scrambler Full Throttle (Rosso GP 19 / Dark Stealth). Από το 2019 η DS Automobiles είναι συνεργάτης της Paris Fashion Week και ανανεώνει τη στήριξή της σε αυτήν τη σημαντική διοργάνωση με διεθνή απήχηση στον κόσμο της μόδας. Ως σύμβολο της γαλλικής αριστείας σε επίπεδο τεχνογνωσίας και τεχνολογίας υπηρετώντας την Τέχνη του Ταξιδιού, το πλήρως ηλεκτρικό DS N°8 γίνεται το επίσημο αυτοκίνητο της Paris Fashion Week. Μια ειδική σειρά από 20 DS N°8 με το λογότυπο της διοργάνωσης θα κυκλοφορεί στους δρόμους του Παρισιού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας Γυναικεία Ένδυση Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026, που πραγματοποιείται από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 7 Οκτωβρίου. Με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, τα μοντέλα DS N°8 χαρακτηρίζονται από άνεση, προσοχή στη λεπτομέρεια και προηγμένη τεχνολογία. Το εσωτερικό του DS N°8 ενισχύει περαιτέρω τη σύνδεση μεταξύ της DS Automobiles και του κόσμου της μόδας, χρησιμοποιώντας τα πιο εκλεκτά υλικά και μοναδικά φινιρίσματα εσωτερικού χώρου. DS AUTOMOBILES: ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ PARIS FASHION WEEK Η κερδοφόρα ανάπτυξη, η αύξηση του μεριδίου αγοράς, η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, συνεργασιών και προϊόντων και η διατήρηση της ηγετικής θέσης της αγοράς την οποία έχει κατακτήσει, αποτελούν κύριους στόχους της «Ayvens Greece» (LEASEPLAN HELLAS) για τα επόμενα έτη. Όπως σημειώνεται στην ετήσια έκθεση διαχείρισης της εταιρείας, παρόλο το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που προσφέρονται και με αποτελεσματική διαχείριση του ρίσκου (κυρίως των υπολειμματικών αξιών), προκειμένου να ενισχύσει τη θέση της. Εξακολουθεί δε να βασίζει τη μελλοντική της επιτυχία στα ισχυρά πρότυπα εξυπηρέτησης και την επιλογή από μια σειρά διαφορετικών προϊόντων που αποβλέπουν στο να καλύψουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τόσο των πολυεθνικών πελατών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα όσο και των ελληνικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε κέρδη μετά φόρων κατά τη διαχειριστική περίοδο 1/1/2024 - 31/12/2024 ύψους 34,68 εκατ. ευρώ έναντι 31,27 εκατ. ευρώ την περίοδο 1/1/2023 - 31/12/2023, αυξημένα κατά 10,94% σε σχέση με τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης. Η αύξηση των κερδών μετά φόρων οφείλεται κατά κύριο λόγο στη αύξηση της κερδοφορίας από τη πώληση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατά 41% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και στην καλύτερη απόδοση από τις υπηρεσίες service που προσφέρονται στους πελάτες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕΤΑ ΦΟΡΩΝ 11% ΤΟ 2024 Ayvens Greece: Εκτιμήσεις και Προοπτικές για το 2025
02.10.25 #342 6 Οι μπαταρίες με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης (solid state) για ηλεκτρικά οχήματα (EV) θα βγουν στις αγορές πιο σύντομα απ’ όσο αναμενόταν, ισχυρίζεται η Farasis Energy, που υποστηρίζεται από τη Mercedes. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με επενδυτές, η Farasis δήλωσε ότι θα αρχίσει να παραδίδει αυτού του είδους τα προϊόντα έως το τέλος του 2025. Η νέα τεχνολογία μπαταριών, που υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μεταφέρεται επιτέλους από το εργαστήριο στον πραγματικό κόσμο. Ειδικότερα, η Farasis Energy επιβεβαίωσε στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου, ότι οι solid state μπαταρίες εισέρχονται πλέον στη φάση πιλοτικής παραγωγής και παράδοσης. Η εταιρεία κατασκευάζει μια πιλοτική γραμμή 0,2 GWh για τις νέες θειούχες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με τις παραδόσεις να ξεκινούν πολύ σύντομα. Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε την επόμενη ημέρα, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι πλήρως αφοσιωμένη στο να φέρει τη νέα τεχνολογία μπαταριών στην αγορά. Η Farasis χρησιμοποιεί καθοδικό υλικό υψηλού νικελίου και ανοδικό υλικό υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο, επιδιώκοντας ενεργειακή πυκνότητα 400 έως 500 Wh/kg. Η έκθεση ανέφερε ότι η έρευνα και ανάπτυξη έχει προχωρήσει «ομαλά» και η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει παραδόσεις μέχρι τα τέλη του έτους. Αρχικά, οι παραδόσεις θα γίνουν σε μικρές παρτίδες προς επιλεγμένους πελάτες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΩΤΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ Έρχονται οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης Η Nissan ξεκίνησε αυτόν το μήνα δοκιμαστικές επιδείξεις της νέας γενιάς του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης ProPILOT, ενόψει της προγραμματισμένης διάθεσής του στην Ιαπωνία το 2027. Ένας στόλος πρωτότυπων πλήρως ηλεκτρικών Nissan Ariya απέδειξε την ικανότητά του να κινείται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στο απαιτητικό οδικό δίκτυο του κέντρου του Τόκιο. Συνδυάζοντας το λογισμικό Wayve AI Driver της εταιρείας Wayve με την τεχνολογία Ground Truth Perception της Nissan, που αξιοποιεί τεχνολογία LiDAR επόμενης γενιάς, το ProPILOT θέτει πρωτοποριακά πρότυπα στις τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Τα πρωτότυπα οχήματα εξοπλίζονται με 11 κάμερες, 5 αισθητήρες ραντάρ και έναν αισθητήρα LiDAR νέας γενιάς. Το Wayve AI Driver είναι ένα λογισμικό που αξιοποιεί πρωτοποριακή τεχνολογία embodied AI και επεξεργάζεται δεδομένα εικόνας από ενσωματωμένους αισθητήρες κάμερας, επιτυγχάνοντας ομαλή και ασφαλή οδήγηση σε πολύπλοκα αστικά περιβάλλοντα. Η τεχνολογία embodied AI αντιλαμβάνεται πλήρως το περιβάλλον γύρω της και προβλέπει τόσο τις κινήσεις των άλλων οδηγών όσο και το πώς οι δικές της ενέργειες θα επηρεάσουν την κατάσταση στο δρόμο. Διαβάστε περισσότερα εδώ NISSAN: ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ProPILOT με AI το 2027 BOSCH: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ 13.000 ΘΕΣΕΩΝ Η Robert Bosch θα περικόψει 13.000 θέσεις εργασίας, δηλαδή περίπου το 3% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού, καθώς ο μεγαλύτερος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο αντιμετωπίζει μια υποτονική αγορά, υψηλά κόστη και πίεση από ανταγωνιστές, που τον έχουν αφήσει με ετήσιο κόστος-χάσμα ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Ο γερμανικός όμιλος είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι αναμένει να «παλέψει για κάθε σεντ» σε μια αδυσώπητη αγορά, καθώς η ζήτηση παραμένει ασθενής και τα εμπορικά εμπόδια επιδεινώνουν ένα ήδη δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Σε ανακοίνωση στις 25 Σεπτεμβρίου, η Bosch ανέφερε ότι θέλει να μειώσει τα κόστη το συντομότερο δυνατό.
02.10.25 #342 8 Η Isuzu Motors Limited (Isuzu) και η Toyota Motor Corporation (Toyota) ανακοίνωσαν μια συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη λεωφορείων επόμενης γενιάς με κυψέλες καυσίμου (FC), με στόχο την εμπορική τους διάθεση. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο οικονομικό έτος 2026 (Απρίλιος 2026 - Μάρτιος 2027) στο εργοστάσιο Utsunomiya (Πόλη Utsunomiya, Νομός Tochigi) της J-Bus, Ltd. (J-Bus), μιας ισότιμης κοινοπραξίας της Isuzu και της Hino Motors, Ltd. (Hino). Το όχημα θα βασίζεται στην πλατφόρμα με επίπεδο δάπεδο και ηλεκτρική μπαταρία, η οποία σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και μελετήθηκε από την Isuzu και κατασκευάζεται από την J-Bus. Η Isuzu και η Hino -που συνεργάζονται στον τομέα των λεωφορείων από το 2002- εγκαινίασαν αυτή την πλατφόρμα το οικονομικό έτος 2024. Στο νέο λεωφορείο θα ενσωματωθεί το σύστημα κυψέλης καυσίμου που έχει αναπτύξει η Toyota. Στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για την υλοποίηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, η Isuzu και η Toyota αναπτύσσουν από κοινού το λεωφορείο FC επόμενης γενιάς, επιδιώκοντας μείωση του κόστους μέσω τυποποίησης εξαρτημάτων BEV (ηλεκτρικών με μπαταρία) και FCEV (με κυψέλη καυσίμου). Διευρύνοντας τις επιλογές ουδετερότητας άνθρακα πέρα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, η Isuzu εργάζεται για την εμπορική αξιοποίηση του λεωφορείου FC επόμενης γενιάς ως νέας τεχνολογίας. Η Toyota θεωρεί το υδρογόνο σημαντική πηγή ενέργειας για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟ 2026 Toyota - Isuzu: Συμφωνία για λεωφορεία υδρογόνου ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 405.000 ΧΛΜ. Με την καθ’ όλα εντυπωσιακή ιστορία του David Blenkle από τη Σάντα Κρουζ της Καλιφόρνια, η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E έρχεται να αποδείξει για μία ακόμα φορά στην πράξη όχι μόνο τις προηγμένες δυνατότητές της, αλλά και την αδιαπραγμάτευτη αξιοπιστία και αντοχή της. Αποτελώντας απτή απόδειξη για το τι είναι εφικτό πίσω από το τιμόνι ενός σύγχρονου EV της Ford, ο David έχει διανύσει σε διάστημα μόλις τριών ετών περισσότερα από 400.000 km με την προσωπική του Mustang Mach-E -απόσταση που ισοδυναμεί με ένα ταξίδι μέχρι το φεγγάρι και πίσω- με την μπαταρία να μην έχει δείξει σημάδια φθοράς. «Η μεγαλύτερη παρανόηση του κόσμου σχετίζεται με τη διάρκεια ζωής και την αυτονομία της μπαταρίας - και τότε απλά δείχνω σε όλους το κοντέρ μου!», δήλωσε ο David. Ο David, ο οποίος διατηρεί μια προσωπική εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφοράς στις ΗΠΑ, επέλεξε τη Mustang Mach-E Premium με κριτήριο την αξιοπιστία, την άνεση που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες και το χαμηλό λειτουργικό της κόστος. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η αγορά μπαταριών για στατικές εφαρμογές (αποθήκευση ενέργειας) στις ΗΠΑ μόλις κατέγραψε το μεγαλύτερο τρίμηνο στην ιστορία της. Στο β΄ τρίμηνο του 2025 τέθηκαν σε λειτουργία 5,6 γιγαβάτ (GW) νέας δυναμικότητας, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση US Energy Storage Monitor της American Clean Power Association (ACP) και της Wood Mackenzie. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ανάπτυξης προήλθε από έργα μεγάλης κλίμακας, που προσέθεσαν 4,9 GW - αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες 3,7 εκατομμυρίων νοικοκυριών κατά την αιχμή της ζήτησης. Καθώς η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια αυξάνεται και οι τιμές ανεβαίνουν, περισσότερες πολιτείες στρέφονται σε μπαταρίες μεγάλης κλίμακας για να διατηρήσουν το δίκτυο σταθερό και οικονομικά βιώσιμο. «ΕΚΡΗΞΗ» ΣΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ
02.10.25 #342 10 MAZDA EZ-60 ΚΑΤΩ ΑΠΟ 17.000 ΔΟΛΑΡΙΑ Η Mazda αποκαλεί το EZ60 «αυτοκίνητο όνειρο». Το ηλεκτρικό SUV είναι πλέον διαθέσιμο στην Κίνα, με τιμές που ξεκινούν κάτω από τα 17.000 δολάρια. Από το επόμενο έτος, η Mazda θα λανσάρει το νέο ηλεκτρικό SUV και σε άλλες διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης στις 23 Απριλίου, ο συνεργάτης κοινοπραξίας της Mazda στην Κίνα, η Changan Mazda, ανακοίνωσε ότι το EZ-60 εξασφάλισε πάνω από 10.000 προπαραγγελίες μέσα σε 24 ώρες. Μέχρι τις 16 Μαΐου, το ηλεκτρικό SUV της Mazda είχε συγκεντρώσει πάνω από 20.000 παραγγελίες, γεγονός που -όπως ισχυρίστηκε η εταιρεία- το καθιστά το SUV νέας ενεργειακής τεχνολογίας που πέτυχε αυτό το ορόσημο ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο. Η Changan Mazda παρουσίασε επίσημα το EZ-60 στις 26 Σεπτεμβρίου στην Κίνα, με αρχική τιμή μόλις 119.900 γουάν (16.800 δολάρια). Υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ εκδόσεων πλήρως ηλεκτρικών (BEV) και εκτεταμένης αυτονομίας (EREV). Τα οχήματα αντικατάστασης υπήρξαν ανέκαθεν ουσιώδες κομμάτι της λειτουργίας μιας αντιπροσωπίας, αποτελώντας γέφυρα ανάμεσα στην ικανοποίηση του πελάτη και την αποδοτικότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Ωστόσο, η διαχείρισή τους παραδοσιακά ήταν βεβαρημένη με χαρτιά, χρονοβόρα και συχνά αναποτελεσματική. Στον τομέα της διαχείρισης στόλων, όπου η βελτιστοποίηση και η ιχνηλασιμότητα είναι καίρια στοιχεία, η ψηφιοποίηση των οχημάτων αντικατάστασης σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής. Αυτός είναι ο στόχος του νέου έργου που εγκαινίασε πρόσφατα η OCTO Telematics, σε συνεργασία με τη Hyundai Italy. Μέσω της ενσωμάτωσης της πλατφόρμας IoT της OCTO στην εφαρμογή Never Stop Hyu της Hyundai, οι αντιπροσωπίες σε όλη τη χώρα μπορούν πλέον να διαχειρίζονται τα οχήματα αντικατάστασης με ένα πλήρως ψηφιακό, χωρίς χαρτιά σύστημα, το οποίο απλοποιεί κάθε στάδιο του κύκλου ζωής του οχήματος. Για τους στόλους, οι επιπτώσεις είναι σημαντικές. Οι αντιπροσωπίες αποκτούν πρόσβαση σε απλοποιημένα εργαλεία κρατήσεων, ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του οχήματος με φωτογραφικά στοιχεία που ανεβαίνουν μέσω της εφαρμογής, καθώς και σε έναν κεντρικό πίνακα ελέγχου για συνολική εποπτεία. Από την παράδοση έως την επιστροφή, η διαδικασία καθίσταται πλήρως ιχνηλάσιμη, εξασφαλίζοντας λογοδοσία και διαφάνεια. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την εμπιστοσύνη των πελατών, αλλά και μειώνει το διοικητικό βάρος για το προσωπικό. Διαβάστε περισσότερα εδώ OCTO TELEMATICS - ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Ψηφιοποίηση της διαχείρισης οχημάτων αντικατάστασης Κόνραντ Μούμερτ «Είμαστε βέβαιοι ότι ένα ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί πλέον να ξεπεράσει ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO)», δηλώνει ο Κόνραντ Μούμερτ, επικεφαλής της Shell Business Recharge Solutions. Η πρόοδος αυτή προήλθε από λύσεις φόρτισης που μετριάζουν το κόστος εγκατάστασης των φορτιστών υψηλής ισχύος, οι οποίοι απαιτούνται για την επαναφόρτιση των τεράστιων μπαταριών των ηλεκτρικών φορτηγών. Η κοινή χρήση υποδομών, είτε σε περιορισμένα δίκτυα αποθηκών είτε σε πιο ανοιχτές ρυθμίσεις, είναι το κλειδί για τη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης και τη δημιουργία επιχειρηματικών μοντέλων που αποφέρουν απόσβεση της επένδυσης στην υποδομή. Τα ηλεκτρικά φορτηγά ήδη ανταγωνίζονται τα πετρελαιοκίνητα σε ενεργειακή/καυσίμου αποδοτικότητα, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη από το ντίζελ. Ωστόσο, το υψηλότερο κόστος απόκτησης, σε συνδυασμό με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες που απαιτούνται για τον εξοπλισμό και την εγκατάσταση φόρτισης, αποτέλεσαν εμπόδιο για πολλούς στόλους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΦΟΡΤΗΓΑ EV: ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ TCO ΤΩΝ ΝΤΙΖΕΛ
02.10.25 #342 11 STELLANTIS: ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Η Stellantis N.V. ανακοίνωσε το διορισμό του Joao Laranjo ως οικονομικού διευθυντή (Chief Financial Officer - CFO) και μέλους της Ομάδας Ηγεσίας της Stellantis, με άμεση ισχύ. Ο Laranjo διαδέχεται τον Doug Ostermann, ο οποίος παραιτήθηκε από την εταιρεία για προσωπικούς λόγους. Θα αναλάβει όλες τις αρμοδιότητες που κατείχε μέχρι σήμερα ο Ostermann. Με περισσότερες από δύο δεκαετίες πείρας στη χρηματοοικονομική και στον έλεγχο σε διάφορες αγορές, καθώς και με βαθιά γνώση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Laranjo φέρνει ισχυρή τεχνογνωσία και ηγεσία στη χρηματοοικονομική στρατηγική, το σχεδιασμό και την επιχειρησιακή αριστεία σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Εντάχθηκε στη Fiat Chrysler Automobiles (FCA) το 2009, αναλαμβάνοντας διαρκώς αυξανόμενες ευθύνες στον χρηματοοικονομικό έλεγχο και την αναφορά, τη διαχείριση κερδών και ζημιών, το ταμείο, τον χρηματοοικονομικό σχεδιασμό και ανάλυση, τη συμμόρφωση και τη λογιστική. Η BYD αντέδρασε στη βαθμολογία «Μη Συνιστώμενο» που έδωσε ο Euro NCAP στο Σύστημα Υποβοηθούμενης Οδήγησης του ATTO 3 το 2024. Το Intelligent Cruise Control -η ονομασία της BYD για το σύστημα Επιπέδου 2- αξιολογείται πλέον ως «Καλό» για τα πιο πρόσφατα οχήματα, ενώ τα παλαιότερα μοντέλα έχουν βελτιωθεί. Τον Οκτώβριο του 2024, ο Euro NCAP προειδοποίησε τους καταναλωτές ότι το Σύστημα Υποβοηθούμενης Οδήγησης του ATTO 3, μοντέλου έτους 2022, παρουσίαζε τόσο σοβαρές ελλείψεις, ώστε το όχημα έλαβε τη βαθμολογία «Μη Συνιστώμενο». Κατά την αξιολόγηση, οι ειδικοί ασφαλείας διαπίστωσαν ότι το Intelligent Adaptive Cruise Control του ATTO 3 απέτυχε να ανταποκριθεί σωστά κατά την προσέγγιση άλλων αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών και δεν έλαβε τις κατάλληλες ενέργειες όταν ο οδηγός παρέμενε αδρανής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ATTO 3 να συγκεντρώσει μόλις 55% στην «Ικανότητα Υποβοήθησης» και μόνο 35% στην «Εφεδρική Ασφάλεια». Στη συνέχεια, του αποδόθηκε η πρώτη στην ιστορία του οργανισμού βαθμολογία «Μη Συνιστώμενο». Η BYD πλέον προχώρησε σε ενέργειες για την αντιμετώπιση αυτών των αδυναμιών. Για το ATTO 3 μοντέλου 2022, η BYD διέθεσε αναβάθμιση λογισμικού overthe-air. Μετά την αναβάθμιση, τα οχήματα αυτά θα λάμβαναν τη βαθμολογία «Μέτριο» από τον Euro NCAP, με σκορ 60% στην «Ικανότητα Υποβοήθησης» και 72% στην «Εφεδρική Ασφάλεια». Τα μοντέλα έτους 2025 εξοπλίζονται με εντελώς νέο Σύστημα Υποβοηθούμενης Οδήγησης, το οποίο έλαβε από τον Euro NCAP τη βαθμολογία «Καλό», συγκεντρώνοντας 67% στην «Ικανότητα Υποβοήθησης» και 80% στην «Εφεδρική Ασφάλεια». BYD ATTO 3 - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ EURO NCAP Βελτίωση του Συστήματος Υποβοηθούμενης Οδήγησης Η Valeo έχει εξασφαλίσει παραγγελίες ύψους 9 δισ. ευρώ για προϊόντα που απευθύνονται σε οχήματα οριζόμενα από λογισμικό (software - defined vehicles - SDVs) τα τελευταία τρία χρόνια. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 10% των συνολικών παραγγελιών της εταιρείας κατά την ίδια περίοδο. Η εταιρεία αναμένει ότι η δυναμική των πωλήσεων θα επιταχυνθεί, καθώς πελάτες όπως ο Όμιλος Volkswagen, η BMW και η Renault μεταβαίνουν προς τα οχήματα οριζόμενα από λογισμικό, δήλωσε ο Derek de Bono, αντιπρόεδρος της Valeo για τα SDVs, χωρίς να προχωρήσει σε συγκεκριμένη πρόβλεψη. Ωστόσο, παρόλο που το λογισμικό αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, δεν θα έχει μεγαλύτερη αξία από το υλικό (hardware) στο οποίο θα είναι ενσωματωμένο, τόνισε ο de Bono στο Automotive News Europe, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA), στις 9 Σεπτεμβρίου. VALEO: ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ 9 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Joao Laranjo
02.10.25 #342 12 Με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600 για μεγάλες αποστάσεις, η Mercedes-Benz Trucks παράγει από τα τέλη του 2024 μια ισχυρή εναλλακτική λύση απέναντι στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά σε μαζική παραγωγή. Ο κατασκευαστής παρουσίασε τώρα, για πρώτη φορά, το eActros 400 ως νέα παραλλαγή, βασισμένη στην τεχνολογία του eActros 600, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης δοκιμαστικής οδήγησης για δημοσιογράφους στην περιοχή του Molsheim, Γαλλία. Με τις πολυάριθμες νέες δυνατότητες συνδυασμών που προσφέρουν και τα δύο μοντέλα, η Mercedes-Benz Trucks επεκτείνει στοχευμένα την γκάμα των ηλεκτρικών φορτηγών της, ώστε να καλύπτει ακόμα περισσότερες απαιτήσεις στη βαριά διανομή και στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική ενέργεια. Για παράδειγμα, στο μέλλον η Mercedes-Benz Trucks θα προσφέρει το eActros ως eActros 400 με δύο μπαταρίες και ως eActros 600 με τρεις μπαταρίες - καθεμιά διαθέσιμη είτε ως τράκτορας είτε ως πλαίσιο, ώστε να καλύπτει τις ατομικές απαιτήσεις σε χρήση, αυτονομία και ωφέλιμο φορτίο. Επιπλέον, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο καμπίνες: την αποδεδειγμένη L-cab με χαμηλότερη είσοδο ή τη μεγαλύτερη, αεροδυναμικά βελτιωμένη ProCabin για μέγιστη άνεση. Επίσης, θα είναι διαθέσιμες πολλές νέες παραλλαγές μεταξονίων καθώς και διαφορετικές διαμορφώσεις αξόνων για τα πλαίσια, ώστε να καλυφθούν ακόμη περισσότερες χρήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES-BENZ TRUCKS - ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Μηδενικών ρύπων φορτηγό eActros 400 Καθώς οι ηγέτες και οι φορείς του τομέα υδρογόνου συζητούν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Υδρογόνου (29 Σεπτεμβρίου - 3 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες) ένα σαφές και ενιαίο μήνυμα ξεχωρίζει: Το υδρογόνο είναι ο δρόμος της Ευρώπης προς την ανθεκτικότητα. Η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα γεωπολιτικό σημείο καμπής. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι εμπορικές τριβές με παγκόσμιους εταίρους και η έγκριση της νέας συμφωνίας δασμών με τις Ηνωμένες Πολιτείες, υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για ενεργειακή αυτονομία. Όπως τόνισε η πρόεδρος φον ντερ Λάιεν στην Ομιλία για την Κατάσταση της Ένωσης 2025, η Ευρώπη πρέπει να βασιστεί περισσότερο σε ενέργεια που παράγεται και αξιοποιείται εντός της Ε.Ε. Το υδρογόνο δεν είναι απλώς εργαλείο για το κλίμα· είναι εργαλείο ανθεκτικότητας. Επιτρέπει στην Ευρώπη να αποθηκεύει ανανεώσιμη ενέργεια, να διασφαλίζει τη βιομηχανική της ανταγωνιστικότητα και να μειώνει την εξάρτηση από εξωτερικούς προμηθευτές. Για το λόγο αυτό, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Υδρογόνου 2025 θα αναδείξει τη σημασία μιας στρατηγικής ανθεκτικότητας βασισμένης στο υδρογόνο, για μια αυτόνομη Ευρώπη. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ «ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ!» Για το δέκατο επεισόδιο του VoiceOnly Toyota Times News, με τον Yuta Tomikawa, ο πρόεδρος Akio Toyoda του τηλεφώνησε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του στη Σύνοδο Εθνικών Αντιπροσώπων των ΗΠΑ. Οι μάρκες Toyota και Lexus πραγματοποιούν αυτές τις εκδηλώσεις μία φορά το χρόνο, για να ευχαριστήσουν τους αντιπροσώπους για τις συνεχείς προσπάθειές τους και να επικοινωνήσουν την κατεύθυνση της εταιρείας. Από τότε που ανέλαβε πρόεδρος το 2009, ο Akio Toyoda έκανε κάθε δυνατή προσπάθεια να παρευρίσκεται προσωπικά στις Συναντήσεις Αντιπροσώπων. Από το 2019 είχε συμμετάσχει μόνο το 2022 και το 2024. Φέτος, για πρώτη φορά μετά από καιρό, αποφάσισε να παρευρεθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Η αποστολή του: να καθησυχάσει τους αντιπροσώπους που μπορεί να νιώθουν ανήσυχοι για τις πρόσφατες εξελίξεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ
02.10.25 #342 13 Ο πρόεδρος της Ferrari και της Stellantis, John Elkann, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια νέα νομική διαμάχη με τη μητέρα του, αφού οι δικηγόροι της παρουσίασαν αυτό που χαρακτήρισαν μια προηγουμένως αδημοσίευτη χειρόγραφη τροποποίηση στη διαθήκη του πατέρα της (και παππού του Elkann), του εκλιπόντος Gianni Agnelli. Το χειρόγραφο σημείωμα παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια ακροαματικής διαδικασίας στο Τορίνο στις 29 Σεπτεμβρίου και θα μπορούσε να εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ιδιοκτησία της εταιρείας συμμετοχών στην κορυφή της Exor, της επενδυτικής εταιρείας της οικογένειας Agnelli που διευθύνει ο Elkann, η οποία ελέγχει τη Ferrari και είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στη Stellantis. Η νομική ομάδα του John Elkann δήλωσε, ωστόσο, ότι το φερόμενο νέο έγγραφο δεν επηρεάζει τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν το 2004 σχετικά με την κληρονομιά του Gianni Agnelli. JOHN ELKANN ΣΕ ΝΕΑ ΔΙΑΜΑΧΗ Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, από τις 26 έως τις 28 Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκαν 40 μάρκες, μοιρασμένες εξίσου ανάμεσα σε κινεζικές και κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρείες, και στον υπόλοιπο κόσμο - που περιελάμβανε την Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ. Από πλευράς πωλήσεων, στους πέντε από τους έξι τελευταίους μήνες το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των κινεζικών μαρκών σταθεροποιήθηκε λίγο πάνω από το 5%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, αν και αυτό το επίπεδο είναι διπλάσιο σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, η καταιγιστική άνοδος του μεριδίου τους φαίνεται να έχει αρχίσει να επιβραδύνεται. Ειδικότερα, η ανάπτυξη των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη καθοδηγείται κυρίως από τρεις ομίλους: SAIC, που κατέχει τη μάρκα MG, BYD και Chery, που διαθέτει τις μάρκες Omoda και Jaecoo, ενώ μόλις παρουσίασε και την ομώνυμη Chery. Στο Τορίνο έκανε το ντεμπούτο της και η Lepas, μάρκα της Chery που ειδικεύεται σε SUV για νεανικό αστικό κοινό. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία, οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες συγκέντρωσαν σχεδόν το 80% των 432.088 πωλήσεων κινεζικών αυτοκινήτων στο οκτάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ H Κίνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο GENESIS GV60 MAGMA: ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ Η Genesis ανακοίνωσε ότι το GV60 Magma, το οποίο πρόκειται να αποτελέσει το πρώτο υψηλών επιδόσεων μοντέλο της μάρκας, ολοκλήρωσε τα τελευταία στάδια μιας εκτεταμένης σειράς δοκιμών σε μερικά από τα πιο απαιτητικά περιβάλλοντα παγκοσμίως, τελειοποιώντας την προετοιμασία του για την επικείμενη παρουσίαση. Σχεδιασμένο να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην πολυτελή υψηλή απόδοση, το GV60 Magma υποβλήθηκε σε αυστηρές δοκιμές ώστε να τελειοποιήσει τη δυναμική οδήγησης και να προσφέρει συνδυαστικά συναρπαστικές επιδόσεις και εκλεπτυσμένη άνεση. Ο Όμιλος Hyundai Motor διατηρεί μακρά παράδοση σε αυστηρά παγκόσμια πρότυπα δοκιμών, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα πληροί τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας, ανθεκτικότητας και επιδόσεων. Από το Namyang R&D Center στην Κορέα, έως το California Proving Ground στις ΗΠΑ και το Nürburgring στη Γερμανία, ο όμιλος αξιοποιεί κορυφαίες εγκαταστάσεις παγκοσμίως για να δοκιμάζει και να βελτιώνει τα οχήματά του στις πιο απαιτητικές συνθήκες. Προγραμματισμένο να αποκαλυφθεί αργότερα φέτος, το GV60 Magma αποτελεί κομβικό ορόσημο για την Genesis, καθώς η μάρκα γιορτάζει τη 10η επέτειό της. John Elkann
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=