ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #341 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Επίσημα στην Ελλάδα το νέο Αudi Q3 Στα ίδια η αγορά, πάνω τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη Με +12,0% «τρέχει» η αγορά της Κίνας MINI CORPORATE SALES Ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Aceman: Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP): 16,4-14,0 kWh/100km. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP): 300 - 405 km. Ηλεκτρικό MINI John Cooper Works Aceman: Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP): 13,3 – 12,9 kWh/100 km. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP): 345-355 km. Το 100% ηλεκτρικό MINI Aceman αποτελεί το απόλυτο crossover για όσους αναζητούν κάτι περισσότερο από μια καθημερινή μετακίνηση. Με compact εξωτερικές διαστάσεις, αλλά άνετο εσωτερικό χώρο, καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα με την εμβληματική σχεδίαση της MINI. Πλούσιος βασικός εξοπλισμός και καινοτόμες τεχνολογίες ενισχύουν την εμπειρία του οδηγού, ενώ η θρυλική αίσθηση go-kart μετατρέπει κάθε στιγμή πίσω από το τιμόνι σε μια συναρπαστική εμπειρία. Με ισχύ έως 255 ίππους και αυτονομία έως 405 χιλιόμετρα (WLTP), κάθε διαδρομή αποκτά χαρακτήρα. Διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις (E, SE, John Cooper Works), με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, το MINI Aceman εκφράζει με δυναμισμό τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης στη MINI. Μάθε περισσότερα στο Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων MINI ή στο www.mini.com.gr. ΜΙΝΙ ΑCEMAN. 100% HΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΦΟΡΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ.
29.09.25 #341 2 Η Kosmocar παρουσίασε την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, στα Αστέρια Γλυφάδας, το νέο Audi Q3, το οποίο ήρθε στην ελληνική αγορά. Είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις SUV & Sportback, με κινητήρες βενζίνης (mild hybrid) και diesel 150 PS και plug-in hybrid 272 PS. Κύρια χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου η σπορ και κομψή σχεδίαση, η πολύ προηγμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με πλήρη εξοπλισμό άνεσης/ασφάλειας και η ευρυχωρία. Είδηση αποτελεί η τιμή εκκίνησης στα 41.980 ευρώ, που θεωρείται λογική για το premium SUV. Όπως ανέφερε ο Κώστας Μανούσος, Head of Non-Technical Training (AudiVW-Skoda), οι σχεδιαστές του νέου Q3 είχαν ως κύριο στόχο να επιβάλλεται στο δρόμο, παρέχοντας πρωτίστως εμπειρία στον οδηγό. Έτσι, εξέλιξαν το δυναμικό και μοντέρνο SUV όχι στη λογική του box αμαξώματος, αλλά διαμορφώνοντάς το μπροστά πιο κυκλικό με μικρότερα φώτα και ευμεγέθεις κάτω αεραγωγούς, για να «σπάσει» ο κλασικός όγκος του είδους. Αντίστοιχα έπραξαν και πίσω, ενώ πλευρικά του προσέδωσαν luxury & compact χαρακτηριστικά. Στο εσωτερικό ενισχύθηκε η digital εικόνα, αλλά δόθηκε έμφαση κυρίως στην «material driven» ποιότητα υλικών με καθαρές φόρμες. Το νέο Q3 προσφέρεται σε όλες τις περιπτώσεις με μια έκδοση εξοπλισμού Αdvance, που δεν της λείπει τίποτε, ενώ υπάρχει και επιλογή πρόσθετων πακέτων Premium package και S Line package με λογικές επιβαρύνσεις. Ο Ανδρέας Χαλμπές, Head of Audi & Bentley, αναφέρθηκε γενικότερα στην προσωποποίηση των προϊόντων Audi, στις υπηρεσίες εντός του αυτοκινήτου με ΑΙ, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία, που αποτελούν πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας με ορίζοντα το 2030. Στόχος, όπως είπε, είναι η Αudi να γίνει η πιο επιθυμητή μάρκα premium αυτοκινήτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Νέο Audi Q3: Ήρθε στην Ελλάδα FLEET NEWS #341 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Το Electric + Micro Mobility Forum αισίως συμπληρώνει μισή δεκαετία ζωής και διοργανώνει φέτος διπλό event. Πρώτα απ’ όλα, τη μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτροκίνησης της πόλης στην καρδιά της Αττικής, στο Πεδίον του Άρεως, με πολλά EVs, electric test-rides και happenings, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Αττικής (10-12 Οκτωβρίου). Νέα μοντέλα της αγοράς ηλεκτροκίνησης, κάθε είδους και τύπου, αυτοκίνητα, microcars, ηλεκτρικά βαν και επαγγελματικά οχήματα, hybrids, ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσυκλέτες, ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια - όλα θα βρίσκονται εκεί. Παράλληλα, θα διεξαχθεί το καθιερωμένο Forum (7 Οκτωβρίου - Divani Caravel Hotel), το οποίο αποτελεί πλέον θεσμό στον κλάδο των Μεταφορών και της Ηλεκτροκίνησης, θα συγκεντρώσει για άλλη μια χρονιά θεσμικούς φορείς, στελέχη της αγοράς και opinion-makers, ώστε να συνεχιστεί ο δημόσιος διάλογος γύρω από το μέλλον των βιώσιμων μετακινήσεων. 5o ELECTRIC + MICRO MOBILITY FORUM & EXPO
29.09.25 #341 4 ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών “World Clean Up Day 2025”, οι εργαζόμενοι του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη και της Kinsen μαζί με εθελοντές δύτες, ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια κοινή περιβαλλοντική δράση καθαρίζοντας την Παραλία ΕΔΕΜ στο Παλαιό Φάληρο και το βυθό του Ναυτικού Ομίλου Αμφιθέας. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και την ίδια στιγμή αποκαρδιωτικό. Δύο τόνοι απορριμμάτων, ανακυκλώσιμων και σύμμεικτων υλικών, βιομηχανικών και ογκωδών αντικειμένων, ελαστικών, και χιλιάδων συσκευασιών και ένα πατίνι, ανασύρθηκαν από τον βυθό και απομακρύνθηκαν από την πολυσύχναστη παραλία. Τα συγκεκριμένα απορρίμματα κρίνονται ως ιδιαίτερα επιβλαβή και επικίνδυνα για το περιβάλλον και το θαλάσσιο οικοσύστημα. 13.640 αποτσίγαρα συγκεντρώθηκαν και παραδόθηκαν επί τόπου στη Cigaret Cycle για ανακύκλωση, προστατεύοντας έτσι από μόλυνση 6.820 κυβικά γλυκού και αλμυρού νερού. Η Ένωση Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) και η Volvo Car Hellas ανακοίνωσαν τη στρατηγική χορηγική συνεργασία τους για την επόμενη διετία, με κοινό όραμα την προώθηση αξιών που ενισχύουν την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τον σεβασμό στον άνθρωπο. Η Volvo Cars Hellas, ενταγμένη στο παγκόσμιο όραμα της Volvo Cars για υπεύθυνη επιχειρηματικότητα (responsible business), λειτουργεί με γνώμονα τη βιωσιμότητα, την καινοτομία και τον σεβασμό στον άνθρωπο. Παράλληλα, η ΕΑΣΕ προάγει την ανθρωποκεντρική ηγεσία με ήθος και υπευθυνότητα, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο των στελεχών στη διαμόρφωση μιας βιώσιμης επιχειρηματικής κοινότητας. Η συνεργασία των δύο μερών αξιοποιεί αυτές τις κοινές αξίες, δημιουργώντας μια σταθερή βάση για πρωτοβουλίες που συνδυάζουν την υπεύθυνη διακυβέρνηση με την ηγεσία, που οδηγεί την πρόοδο και την καινοτομία. Η νέα συνεργασία ΕΑΣΕ και Volvo δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης που ενισχύει την ηγετική παρουσία των στελεχών και προάγει ένα βιώσιμο, δυναμικό επιχειρηματικό οικοσύστημα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Στρατηγική συνεργασία ΕΑΣΕ - Volvo Car Hellas Η ΤΕΧΝΟΚΑΡ θέτει σε ισχύ νέο προωθητικό πρόγραμμα για το 100% ηλεκτρικό της scooter SEAT MÓ 125, διαμορφώνοντας την τελική τιμή του πλέον στα 2.799 ευρώ. Η νέα προωθητική ενέργεια προβλέπει την παροχή έκπτωσης 3.500 ευρώ για περιορισμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων SEAT MÓ 125, η οποία σε συνδυασμό με το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, διαμορφώνει την τελική τιμή του μοντέλου σε άκρως δελεαστικά επίπεδα. To SEAT MÓ 125 διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 7 kW, αυτονομία έως 137 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 95 χλμ. - και τρεις λειτουργίες οδήγησης: Eco, City και Sport. Ένα στοιχείο δε που κάνει το SEAT MÓ 125 πιο λειτουργικό, είναι η αποσπώμενη μπαταρία, η οποία διαθέτει ροδάκια και χερούλι για την μεταφορά της και μπορεί να φορτιστεί εύκολα σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος 50 λίτρων κάτω από το κάθισμα του οδηγού χωρά δύο full face κράνη καθώς και άλλα μικροαντικείμενα. Νίκος Λουπάκης SEAT MΟ 125: ΝΕΟ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ H Volvo Βελμάρ διοργανώνει σε όλες τις εκθέσεις σε Αθήνα και Κρήτη Volvo Drive Experience, μια μοναδική οδηγική εμπειρία οδήγησης όλων των μοντέλων Volvo, από 1η Οκτωβρίου έως 24 Νοεμβρίου. Οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τα επόμενης γενιάς μοντέλα και να ανακαλύψουν τα καθημερινά πλεονεκτήματα της οδήγησης ενός αυτοκινήτου Volvo. Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τη μοναδική εμπειρία οδήγησης των παρακάτω μοντέλων: EX30, EX30 Cross Country, EX40, EC40, EX90, XC40, XC60 και XC90. Διαβάστε περισσότερα εδώ DRIVE EXPERIENCE ΣΤΗ ΒΕΛΜΑΡ
29.09.25 #341 6 Το Skoda Octavia παραμένει ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και αγαπημένα μοντέλα της μάρκας, διαθέσιμο σε εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη: από οικονομικά πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις, καθώς και κινητήρες βενζίνης υψηλών επιδόσεων, όπως στο RS. Προσφέρονται τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού -Essence, Selection, Sportline και RS- ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε και η νέα βασική έκδοση F&B Edition με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και 116 ίππους. Με ανταγωνιστική τιμή εκκίνησης από 26.950 ευρώ, το Octavia ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του στην ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας τη φήμη της Skoda για ποιότητα, αξιοπιστία και σύγχρονη τεχνολογία. Πρόσφατα, ο Ισλανδός κτηνοτρόφος Jómundur Ólason έγραψε ιστορία οδηγώντας το Skoda Octavia πρώτης γενιάς σε ορόσημο που λίγοι πετυχαίνουν: το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Η ιστορία ξεκίνησε το 2003, όταν το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τη σύζυγό του, και συνεχίστηκε από τον ίδιο το 2007. Από τότε, το Octavia αποτέλεσε αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητάς του, είτε στις μετακινήσεις προς το κοπάδι του στη Borgarfjörður είτε σε μεγάλες διαδρομές σε όλη την Ισλανδία. Σήμερα, ο Ισλανδός αγρότης συνεχίζει την καθημερινότητά του με ένα νέο Octavia, παραμένοντας πιστός στη μάρκα. Το παλιό του Octavia, με το ιστορικό του κοντέρ, παραδόθηκε σε λύκειο στο Ρέικιαβικ, ώστε οι μαθητές μηχανολογίας να το μελετούν στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΜΕ ΤΙΜΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ 26.950 ΕΥΡΏ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Skoda Octavia: 1 εκατ. χλμ. στην Ισλανδία Το σύστημα e-Power τρίτης γενιάς της Nissan που διατίθεται με το νέο Qashqai στην Ευρώπη, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και πιο αθόρυβη οδηγική εμπειρία. Ο Norihiko Tagishi, ο Akihiro Shikata και ο Naohiro Yoshida, οι οποίοι ανέπτυξαν τον πρωτοποριακό νέο κινητήρα στην καρδιά του συστήματος, μοιράζονται τις προκλήσεις που χρειάστηκε να ξεπεράσουν και εξηγούν πώς λειτουργεί η τεχνολογία του. Το e-Power είναι το υβριδικό σύστημα της Nissan, που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, σε ένα καινοτόμο ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως γεννήτρια, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Με αυτό τον τρόπο, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο μόνος που κινεί τους τροχούς όταν χρειάζεται. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα κίνησης προσφέρει την ομαλή επιτάχυνση και την οδηγική απόλαυση ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος, με την καθημερινή ευκολία ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Διαβάστε περισσότερα εδώ Νίκος Λουπάκης NISSAN: ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΕΙΡΙΑΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ E-POWER Οι μηχανικοί αποκαλύπτουν τα «μυστικά» τους SUZUKI: ΜΕ ΝΕΟ ΕΜΒΛΗΜΑ Η Suzuki Motor Corporation επανασχεδίασε το έμβλημα που φέρουν τα προϊόντα της, για πρώτη φορά μετά από 22 χρόνια. Το νέο έμβλημα αντικατοπτρίζει το εταιρικό σύνθημα «By Your Side» και εκφράζει τη σταθερή δέσμευση της Suzuki, από την ίδρυσή της, «στο επίκεντρο, ο πελάτης», καθώς και τις νέες προοπτικές για το μέλλον. Για να αποδοθεί αυτή η διαρκής δέσμευση, διατηρήθηκε το περίγραμμα της εταιρικής ταυτότητας της Suzuki -το εμβληματικό «S»- ενώ υιοθετήθηκε ένας επίπεδος σχεδιασμός, κατάλληλος για την ψηφιακή εποχή, ώστε να συμβολίσει τις νέες δυνατότητες. Επιπλέον, η παραδοσιακή επιχρωμίωση αντικαταστάθηκε με βαφή ασημί υψηλής φωτεινότητας, με σκοπό τόσο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την έκφραση της μετάβασης σε μια νέα εποχή. Το νέο έμβλημα θα παρουσιαστεί αρχικά σε πρωτότυπα μοντέλα κατά τη διάρκεια του «Japan Mobility Show 2025». Διαβάστε περισσότερα εδώ
29.09.25 #341 8 Η Mercedes-Benz Trucks θα αποκαλύψει για πρώτη φορά στις 30 Σεπτεμβρίου το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο της δεύτερης γενιάς του αμιγώς ηλεκτρικού eActros. Βασισμένη στο MercedesBenz eActros 600, η γκάμα θα επεκταθεί με αρθρωτό τρόπο, ώστε να περιλαμβάνει μια ευρεία σειρά νέων παραλλαγών - όπως τράκτορες και πλαίσια φορτηγών με καρότσα διαφορετικών μεταξονίων, μοντέλα με δύο μπαταρίες, καθώς και εναλλακτικές εκδόσεις L-cab που στηρίζονται στον δοκιμασμένο σχεδιασμό του Actros. Όλες οι νέες διαμορφώσεις συνδυάζουν σύγχρονη τεχνολογία κίνησης με υψηλή ενεργειακή απόδοση και ακολουθούν το καινοτόμο συνολικό concept του eActros 600. Με μια πρώτη φωτογραφία-προπομπό, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει μια προεπισκόπηση του οχήματος που θα κάνει πρεμιέρα ανάμεσα στα νέα μέλη της οικογένειας. MERCEDES-BENZ TRUCKS: ΤΑ ΝΕΑ eACTROS Η Οικονομική και Αγοραστική Έκθεση της ACEA παρέχει δεδομένα για τις πωλήσεις, την παραγωγή και το εμπόριο οχημάτων στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Σύμφωνα με αυτήν, οι παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων παρουσίασαν μικτές τάσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Οι συνολικές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 5% φτάνοντας τα 37,4 εκατομμύρια οχήματα, με την Κίνα να ηγείται με άνοδο 12%, χάρη στα κίνητρα απόσυρσης και τις πολιτικές για νέα ενεργειακά οχήματα. Η Βόρεια Αμερική κατέγραψε μέτρια αύξηση 2,5%, αν και παραμένουν ανησυχίες για πιθανή αποδυνάμωση της ζήτησης αργότερα μέσα στο έτος. Αντίθετα, η Ευρώπη υστέρησε, με τις συνολικές ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 2,4% και την αγορά της Ε.Ε. κατά 1,9%, αν και η Τουρκία, οι χώρες της EFTA και το Ηνωμένο Βασίλειο παρείχαν κάποια σταθερότητα. Η παραγωγική δομή της Ε.Ε. στον τομέα των αυτοκινήτων παρέμεινε έντονα συγκεντρωμένη, με τη Γερμανία να παράγει το 20% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ε.Ε., ακολουθούμενη από την Ισπανία, την Τσεχία, τη Γαλλία και τη Σλοβακία. Συνολικά, οι κατασκευαστές που εδρεύουν στην ΕΕ κάλυψαν το 74% της αγοράς. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% των πωλήσεων στην Ε.Ε., γεγονός που αναδεικνύει τόσο την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των κινεζικών εμπορικών σημάτων όσο και τον αυξανόμενο ρόλο των εισαγωγών. Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 3,5% φτάνοντας τα 37,7 εκατομμύρια. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ACEΑ: Μικτές τάσεις το α΄εξάμηνο παγκόσμια VOLVO: ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΑΡΟΛΙΝΑ Η Volvo Cars θα συνεχίσει να επενδύει στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ, στο Ridgeville, λίγο έξω από το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, με στόχο να φτάσει στην πλήρη αξιοποίηση του εργοστασίου μέσα στα επόμενα χρόνια. Η Volvo Cars έχει ήδη επενδύσει 1,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ στο εργοστάσιο την τελευταία δεκαετία, προετοιμάζοντάς το για το μέλλον. Μέσω αυτών των επενδύσεων, η Volvo Cars επιδιώκει να επιτύχει τόσο ανάπτυξη όγκου και οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και αξιοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας. Το εργοστάσιο του Ridgeville διαθέτει σήμερα εγκατεστημένη παραγωγική ικανότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως. Μαζί με τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη και την Κίνα, η μονάδα της Νότιας Καρολίνας αποτελεί σημαντικό μέρος των μελλοντικών σχεδίων ανάπτυξης της Volvo Cars και της αυξημένης εστίασής της στην περιφερειακή προσαρμογή προϊόντων. Αυτήν τη στιγμή παράγει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX90, καθώς και το Polestar 3.
29.09.25 #341 10 OPEL MOKKA: ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ “AUTONIS” Στην πρόσφατη παγκόσμια πρεμιέρα του στην IAA Mobility στο Μόναχο, το νέο Opel Mokka GSE εντυπωσίασε κοινό και ειδικούς. Με τολμηρή σχεδίαση και ισχυρή προσωπικότητα, το συμπαγές SUV ξεχωρίζει, όχι μόνο ως ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων αλλά και σε κάθε εκδοχή του. Αυτή η αναγνώριση επιβεβαιώνεται πλέον και επίσημα: στα 25α βραβεία “autonis”, 14.000 αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου auto motor und sport ψήφισαν τα νέο Opel Mokka ως “Best Design Innovation of the Year 2025” στην κατηγορία “Μικρά SUV/Crossover”. Μάλιστα, το χαρισματικό best seller της Opel κέρδισε με διαφορά, αφού απέσπασε το 49,6% των ψήφων που δόθηκαν σε αυτή την κατηγορία. Το νέο Mokka συνεχίζει τη νικηφόρα πορεία της Opel στα βραβεία “autonis”. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2024 οι χώρες της Ε.Ε. κατέγραψαν 19.800 θανάτους από τροχαία - μείωση 70% σε σχέση με τα θλιβερά ρεκόρ της δεκαετίας του 1970. Ωστόσο, σε σύγκριση με το 2023, η μείωση ήταν μόλις 3%, ποσοστό πολύ μικρό για να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της Ε.Ε. για το 2030, που είναι η μείωση των τροχαίων θανάτων κατά το ήμισυ σε σχέση με το 2019. Επομένως, αν και η πρόοδος είναι αναμφισβήτητη, παραμένουν πολλές προκλήσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κινητικότητα για όλους και πάντοτε. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι επιβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων, οι οποίοι εξακολουθούν να διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, απομένει ακόμη πολύς δρόμος για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ιδίως στις χώρες χαμηλού εισοδήματος. Στην τελευταία έκθεση της DEKRA εξηγείται πού έχουν σημειωθεί σημαντικές πρόοδοι τις τελευταίες δεκαετίες και πού απαιτείται περαιτέρω δράση, ώστε να επιτευχθεί βελτιστοποίηση σύμφωνα με το όραμα «Vision Zero». Πρόκειται για τη 18η συνεχόμενη Έκθεση Οδικής Ασφάλειας, η οποία συνεχίζει μια εντυπωσιακή ιστορία επιτυχίας. Η διεθνής απήχηση της έκθεσης, καθώς και το γεγονός ότι συχνά αναφέρεται από πολιτικούς, επαγγελματικούς φορείς και άλλους οργανισμούς, υπογραμμίζει τη φήμη που έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια. Αποτελεί μια διαρκή επέκταση της δέσμευσης της DEKRA στην οδική ασφάλεια, που πλέον μετρά έναν αιώνα. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΑΡΓΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ DEKRA: Έκθεση Οδικής Ασφάλειας 2025 Το Peugeot 3008 κατακτά την Ευρώπη και ξεπερνά κάθε προσδοκία. Στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, το ιστορικό εργοστάσιο του Sochaux παρήγαγε την 200.000ή μονάδα, γιορτάζοντας με υπερηφάνεια την ασυναγώνιστη εμπορική του πορεία, παρουσία των Alain FAVEY, CEO της Peugeot, και Manuel Gentile, διευθυντή του εργοστασίου στο Sochaux. Με τον μοναδικό σχεδιασμό fastback SUV και μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών και υβριδικών κινητήρων, το 3008 κατακτά τις καρδιές των οδηγών σε κάθε γωνιά της Ευρώπης. Οι 100% ηλεκτρικές εκδόσεις αντιπροσωπεύουν το 22%, ενώ η κορυφαία έκδοση GT έχει κερδίσει το 54% των αγοραστών. Το εργοστάσιο του Sochaux, καρδιά του γαλλικού βιομηχανικού οικοσυστήματος της Peugeot, για να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση στo 3008, απασχολεί 6.500 άτομα σε 2,5 βάρδιες και μπορεί να παράγει κάθε τύπο αμαξώματος και κινητήρα -ηλεκτρικό, υβριδικό ή θερμικό- προσαρμόζοντας την παραγωγή στην ζήτηση με μοναδική ευελιξία. 200.000 PEUGEOT 3008 ΣΤΟ SOCHAUX
29.09.25 #341 11 Στο 8μηνο του 2025 οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. σημείωσαν οριακή πτώση κατά 0,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, παρά τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία άνοδο. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (batteryelectric) από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο 2025 διαμορφώθηκε στο 15,8%, παραμένοντας χαμηλότερα από το ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά (hybrid-electric) παρέμειναν ο πιο δημοφιλής τύπος κίνησης για τους αγοραστές. Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ανά τύπο καυσίμου: Ειδικότερα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν μερίδιο 15,8% της αγοράς στην Ε.Ε., αυξημένο από το 12,6% το περσινό 8μηνο. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών συνεχίζουν να αυξάνονται, κατακτώντας το 34,7% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αντίθετα, το συνδυασμένο μερίδιο βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε στο 37,5%, από 47,6% το ίδιο διάστημα το 2024. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πιο αναΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΕ: -0,1% οι πωλήσεις οχημάτων στο 8μηνο 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.400.000 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ Πηγή: ACEA -18,3% +4,4% +5,3% +21,0% -9,0% +11,4% -10,8% -18,9% +19,1% +6,9% +32,3% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝ.-ΑΥΓ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 21.452 17.115 +25,3 189.370 171.129 +10,7 Βέλγιο 26.120 29.333 -11,0 292.349 324.892 -10,0 Βουλγαρία 3.684 2.925 +25,9 32.401 29.864 +8,5 Κροατία 3.709 3.341 +11,0 51.968 48.551 +7,0 Κύπρος 713 812 -12,2 10.373 10.963 -5,4 Τσεχία 17.611 17.084 +3,1 161.067 153.757 +4,8 Δανία 13.030 12.842 +1,5 116.396 110.661 +5,2 Εσθονία 981 1.681 -41,6 8.243 13.702 -39,8 Φινλανδία 5.262 6.549 -19,7 47.946 50.900 -5,8 Γαλλία 87.849 85.978 +2,2 1.046.430 1.126.904 -7,1 Γερμανία 207.229 197.322 +5,0 1.874.820 1.907.226 -1,7 Ελλάδα 8.191 8.149 +0,5 99.959 98.374 +1,6 Ουγγαρία 8.649 8.111 +6,6 85.562 79.978 +7,0 Ιρλανδία 7.583 7.546 +0,5 116.064 112.229 +3,4 Ιταλία 67.322 69.160 -2,7 1.041.120 1.080.715 -3,7 Λετονία 1.956 1.405 +39,2 15.429 11.503 +34,1 Λιθουανία 3.197 2.098 +52,4 27.586 19.588 +40,8 Λουξεμβούργο 2.942 2.911 +1,1 32.712 32.295 +1,3 Μάλτα 615 619 -0,7 4.158 5.357 -22,4 Ολλανδία 26.663 27.404 -2,7 237.909 247.305 -3,8 Πολωνία 42.479 37.071 +14,6 378.054 357.169 +5,8 Πορτογαλία 12.990 11.822 +9,9 154.565 142.789 +8,2 Ρουμανία 15.125 9.972 +51,7 96.307 106.534 -9,6 Σλοβακία 6.679 7.107 -6,0 60.266 61.068 -1,3 Σλοβενία 4.272 3.678 +16,2 39.514 36.544 +8,1 Ισπανία 61.315 52.323 +17,2 769.452 671.605 +14,6 Σουηδία 20.168 19.036 +5,9 178.828 167.666 +6,7 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 677.786 643.394 +5,3 7.168.848 7.179.268 -0,1 Ισλανδία 604 463 +30,5 9.819 7.638 +28,6 Νορβηγία 13.915 11.114 +25,2 98.994 78.832 +25,6 Ελβετία 16.136 15.927 +1,3 148.898 155.575 -4,3 EΖΕΣ 30.655 27.504 +11,5 257.711 242.045 +6,5 Ηνωμένο Βασίλειο 82.908 84.575 -2,0 1.265.281 1.238.855 +2,1 EΕ + EΖΕΖ + ΗΒ 791.349 755.473 +4,7 8.691.840 8.660.168 +0,4 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 34,7% 28,1% 9,4% 15,8% 8,8% 3,2% ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 +5,3% 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA -0,2% +1,1% -7,3% +1,6% +7,4% -6,1% -1,9% 2023 2024 2025 +5,1% -2,6% -3,4% +1,3%
29.09.25 #341 12 λυτικά, στους πρώτους οκτώ μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.132.603 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 15,8% της αγοράς της Ε.Ε. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ -που αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών- κατέγραψαν αυξήσεις: Γερμανία (+39,2%), Βέλγιο (+14,4%) και Κάτω Χώρες (+5,1%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 2%, παρά την ισχυρή μηνιαία άνοδο 29,3% τον Αύγουστο 2025. Υβριδικά αυτοκίνητα: Τα στοιχεία έως και τον Αύγουστο 2025 έδειξαν επίσης άνοδο των νέων ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., που έφτασαν τις 2.485.069 μονάδες, με ώθηση από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ / EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ 2025 2024 2025 2024 25/24 2025 2024 2025 2024 25/24 Volkswagen Group 27,7 27,7 219.048 209.030 +4,8 26,9 26,0 2.337.506 2.253.478 +3,7 Volkswagen 11,0 11,0 87.322 82.880 +5,4 11,0 10,5 960.081 908.589 +5,7 Skoda 6,6 6,6 52.246 50.101 +4,3 6,2 5,7 542.779 490.933 +10,6 Audi 5,2 5,6 41.335 42.353 -2,4 4,9 5,2 423.231 446.593 -5,2 Cupra 2,4 1,6 19.354 12.319 +57,1 2,3 1,6 196.614 141.890 +38,6 Seat 1,7 2,1 13.478 16.149 -16,5 1,7 2,2 145.688 189.969 -23,3 Porsche 0,6 0,6 4.718 4.809 -1,9 0,7 0,8 62.527 69.635 -10,2 Λοιπές2 0,1 0,1 597 419 +42,4 0,1 0,11 6.588 5.869 +12,2 Stellantis 13,4 13,7 106.078 103.774 +2,2 14,9 16,2 1.298.913 1.402.264 -7,4 Peugeot 4,2 4,8 33.617 36.008 -6,6 5,1 5,0 445.419 430.993 +3,3 Opel/Vauxhall 3,1 3,4 24.644 25.957 -5,1 3,1 3,4 266.043 293.436 -9,3 Citroen 2,6 2,1 20.871 15.534 +34,4 2,7 3,1 237.542 265.358 -10,5 Fiat3 1,9 1,8 14.689 13.630 +7,8 2,2 2,7 187.642 234.723 -20,1 Jeep 0,9 1,0 7.051 7.201 -2,1 1,0 1,0 89.738 88.522 +1,4 Alfa Romeo 0,4 0,2 2.977 1.835 +62,2 0,5 0,3 40.446 29.783 +35,8 DS 0,2 0,3 1.424 1.946 -26,8 0,2 0,3 20.784 26.227 -20,8 Lancia/Chrysler 0,1 0,2 507 1.381 -63,3 0,1 0,3 7.907 29.065 -72,8 Λοιπές4 0,0 0,0 298 282 +5,7 0,0 0,0 3.392 4.157 -18,4 Renault Group 9,5 9,3 75.328 69.891 +7,8 10,2 9,7 887.334 837.565 +5,9 Renault 4,8 4,7 37.840 35.681 +6,1 5,5 5,2 481.489 447.443 +7,6 Dacia 4,7 4,5 36.936 34.068 +8,4 4,6 4,5 399.698 387.223 +3,2 Alpine 0,1 0,0 552 142 +288,7 0,1 0,0 6.147 2.899 +112,0 Hyundai Group 8,7 8,8 68.923 66.716 +3,3 8,1 8,4 699.978 724.868 -3,4 Hyundai 4,7 4,4 37.411 32.866 +13,8 4,1 4,2 353.931 362.034 -2,2 Kia 4,0 4,5 31.512 33.850 -6,9 4,0 4,2 346.047 362.834 -4,6 Toyota Group 7,5 8,0 59.677 60.594 -1,5 7,1 7,6 615.639 660.118 -6,7 Toyota 7,0 7,4 55.535 55.825 -0,5 6,5 7,1 565.232 612.864 -7,8 Lexus 0,5 0,6 4.142 4.769 -13,1 0,6 0,5 50.407 47.254 +6,7 BMW Group 7,8 7,3 61.402 55.112 +11,4 7,3 6,9 630.862 597.279 +5,6 BMW 6,4 6,3 50.625 47.641 +6,3I 6,0 5,9 525.063 509.786 +3,0 Mini 1,4 1,0 10.777 7.471 +44,3 1,2 1,0 105.799 87.493 +20,9 Mercedes-Benz 5,6 5,8 44.225 43.627 +1,4 5,0 5,0 433.101 431.415 +0,4 Ford 3,3 3,5 25.930 26.294 -1,4 3,3 3,3 286.272 284.911 +0,5 Volvo Cars 2,0 2,7 16.101 20.445 -21,2 2,4 2,8 211.428 245.448 -13,9 Nissan 1,5 1,6 11.832 12.174 -2,8 2,3 2,4 199.707 210.633 -5,2 SAIC Motor 2,0 1,5 16.000 11.071 +44,5 2,2 1,9 192.433 160.800 +19,7 Tesla 1,9 2,5 14.831 19.136 -22,5 1,5 2,3 133.857 198.474 -32,6 Suzuki 1,3 1,6 10.201 11.923 -14,4 1,3 1,6 117.070 142.750 -18,0 Mazda 1,0 1,3 7.638 9.843 -22,4 1,1 1,3 99.636 115.007 -13,4 BYD 1,4 0,5 11.455 3.629 +215,7 1,1 0,3 95.940 25.241 +280,1 Jaguar Land Rover Group 0,9 1,0 6.828 7.234 -5,6 1,0 1,2 89.160 102.885 -13,3 Land Rover 0,9 0,8 6.803 6.308 +7,8 1,0 1,0 86.315 86.150 +0,2 Jaguar 0,0 0,1 25 926 -97,3 0,0 0,2 2.845 16.735 -83,0 Honda 0,5 0,6 4.236 4.604 -8,0 0,5 0,6 47.550 51.981 -8,5 Mitsubishi 0,3 0,4 2.157 3.139 -31,3 0,4 0,5 33.378 44.030 -24,2 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Εκτίμηση ACEA βάσει συνόλου ανά αγορά 2 Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN 3 Περιλαμβάνει Abarth 4 Dodge, Maserati και RAM 5 Μόνο η μάρκα Mercedes-Benz
29.09.25 #341 13 (+30,5%), Ισπανία (+29,3%), Γερμανία (+10,1%) και Ιταλία (+9,4%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αντιστοιχούν πλέον στο 34,7% της συνολικής αγοράς της Ε.Ε. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικώνσυνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 631.783 μονάδες την ίδια περίοδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε σημαντικές ανόδους σε βασικές αγορές, όπως η Ισπανία (+99,9%), η Γερμανία (+61,2%) και η Ιταλία (+62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά κατέλαβαν πλέον μερίδιο 8,8% των ταξινομήσεων, από 6,9% πέρυσι. Η μεταβολή σε επίπεδο μηνός για τον Αύγουστο 2025 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2924 έδειξε αύξηση 30,2% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 14,1% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά, ενώ τα plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά κατέγραψαν τον έκτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανόδου, με +54,5%. Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα: Έως το τέλος Αυγούστου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 19,7%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν πτώση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (-33,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,2%), την Ιταλία (-17,6%) και την Ισπανία (-13,1%). Με 2.012.580 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων έπεσε στο 28,1%, από 34,9% την ίδια περίοδο πέρυσι. Παράλληλα, η αγορά πετρελαιοκίνητων μειώθηκε κατά 25,7%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 9,4% τον Αύγουστο 2025 (YTD). Η ετήσια μεταβολή για τον Αύγουστο 2025 έδειξε πτώση 16,3% για τη βενζίνη και 17,5% για το ντίζελ. Τα δημοφιλέστερα του Αυγούστου: Το VW T-Roc έτοιμο να εκθρονίσει το Dacia Sandero τον Αύγουστο και να κερδίσει τον πρώτο τίτλο πωλήσεων του 2025: Το μικρό SUV Volkswagen T-Roc βρισκόταν σε τροχιά να γίνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ΕυρώΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ1 ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 40.768 28.211 +44,5 18.307 11.221 +63,1 54.118 41.054 +31,8 Βέλγιο 96.255 84.137 +14,4 26.728 53.407 -50,0 33.267 29.600 +12,4 Βουλγαρία 1.447 993 +45,7 396 334 +18,6 1.070 635 +68,5 Κροατία 535 1.264 -57,7 1.526 933 +63,6 16.466 12.155 +35,5 Κύπρος 998 652 +53,1 524 441 +18,8 4.789 4.788 +0,0 Τσεχία 8.820 5.747 +53,5 6.868 3.941 +74,3 36.096 30.110 +19,9 Δανία 75.456 51.883 +45,4 3.431 4.646 -26,2 16.378 20.212 -19,0 Εσθονία 590 875 -32,6 870 595 +46,2 4.260 6.090 -30,0 Φινλανδία 16.638 13.802 +20,5 10.186 10.107 +0,8 13.042 16.763 -22,2 Γαλλία 184.871 188.575 -2,0 63.419 89.027 -28,8 469.138 359.534 +30,5 Γερμανία 336.707 241.911 +39,2 190.075 117.925 +61,2 533.743 484.804 +10,1 Ελλάδα 5.304 4.737 +12,0 6.795 5.329 +27,5 49.202 40.055 +22,8 Ουγγαρία 7.120 5.752 +23,8 3.975 4.079 -2,5 43.474 36.345 +19,6 Ιρλανδία 20.645 15.122 +36,5 17.452 11.362 +53,6 27.400 24.881 +10,1 Ιταλία 53.887 41.795 +28,9 58.201 35.794 +62,6 460.582 421.010 +9,4 Λετονία 1.073 804 +33,5 1.797 357 +403,4 - - Λιθουανία 1.654 1.115 +48,3 2.532 926 +173,4 13.639 8.888 +53,5 Λουξεμβούργο 8.151 8.563 -4,8 2.735 2.629 +4,0 9.765 6.920 +41,1 Μάλτα 1.212 1.598 -24,1 286 371 -22,9 1.059 1.010 +4,9 Ολλανδία 81.797 77.807 +5,1 48.635 35.560 +36,8 67.591 72.989 -7,4 Πολωνία 21.377 10.991 +94,5 18.302 9.689 +88,9 181.411 167.725 +8,2 Πορτογαλία 31.723 25.015 +26,8 21.809 18.394 +18,6 36.605 23.319 +57,0 Ρουμανία 4.678 6.877 -32,0 - - 48.268 39.388 +22,5 Σλοβακία 2.645 1.566 +68,9 2.564 1.395 +83,8 19.672 18.100 +8,7 Σλοβενία 3.682 1.977 +86,2 1.355 838 +61,7 4.928 3.695 +33,4 Ισπανία 61.959 31.669 +95,6 76.295 38.170 +99,9 319.446 247.004 +29,3 Σουηδία 62.611 54.310 +15,3 46.720 39.024 +19,7 19.660 17.327 +13,5 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 1.132.603 907.748 +24,8 631.783 496.494 +27,2 2.485.069 2.134.401 +16,4 Ισλανδία 3.130 1.399 +123,7 2.133 1.329 +60,5 2.385 1.813 +31,5 Νορβηγία 93.522 68.435 +36,7 2.113 2.418 -12,6 1.771 5.262 -66,3 Ελβετία 30.543 28.242 +8,1 15.987 13.414 +19,2 54.403 50.483 +7,8 ΕΖΕΣ 127.195 98.076 +29,7 20.233 17.161 +17,9 58.559 57.558 +1,7 Ηνωμένο Βασίλειο 276.635 213.544 +29,5 134.331 100.457 +33,7 476.129 434.698 +9,5 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 1.536.433 1.219.368 +26,0 786.347 614.112 +28,0 3.019.757 2.626.657 +15,0 Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Περιλαμβάνει πλήρως και ήπια υβριδικά
29.09.25 #341 14 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΛΟΙΠΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ2 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΝΤΙΖΕΛ ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΑΥΓ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 2 13 -84,6 52.983 58.518 -9,5 23.192 32.112 -27,8 Βέλγιο 2.445 2.437 +0,3 123.643 138.251 -10,6 10.011 17.060 -41,3 Βουλγαρία 0 0 26.953 24.893 +8,3 2.535 3.009 -15,8 Κροατία 976 921 +6,0 25.085 23.673 +6,0 7.380 9.605 -23,2 Κύπρος 0 0 3.793 4.807 -21,1 269 275 -2,2 Τσεχία 4.129 4.017 +2,8 76.497 75.681 +1,1 28.657 34.261 -16,4 Δανία 28 0 18.008 29.495 -38,9 3.095 4.425 -30,1 Εσθονία 0 124 -100,0 1.697 3.861 -56,0 826 2.157 -61,7 Φινλανδία 9 141 -93,6 6.074 7.493 -18,9 1.997 2.594 -23,0 Γαλλία 38.319 43.815 -12,5 238.088 358.218 -33,5 52.595 87.735 -40,1 Γερμανία 8.261 10.163 -18,7 526.904 703.990 -25,2 279.130 348.433 -19,9 Ελλάδα 2.969 1.528 +94,3 32.447 38.464 -15,6 3.242 8.261 -60,8 Ουγγαρία 427 110 +288,2 20.414 24.143 -15,4 10.152 9.549 +6,3 Ιρλανδία 0 0 30.536 34.923 -12,6 20.031 25.941 -22,8 Ιταλία 95.914 102.913 -6,8 268.305 325.582 -17,6 104.231 153.621 -32,2 Λετονία 254 243 +4,5 10.102 7.724 +30,8 2.203 2.375 -7,2 Λιθουανία 488 363 +34,4 5.434 5.908 -8,0 3.839 2.388 +60,8 Λουξεμβούργο 3 1 +200,0 8.672 9.982 -13,1 3.386 4.200 -19,4 Μάλτα 1 0 1.417 2.139 -33,7 182 239 -23,8 Ολλανδία 713 1.521 -53,1 35.845 56.528 -36,6 3.328 2.900 +14,8 Πολωνία 10.951 9.549 +14,7 117.862 128.383 -8,2 28.151 30.832 -8,7 Πορτογαλία 13.018 10.230 +27,3 42.782 53.170 -19,5 8.628 12.661 -31,9 Ρουμανία 12.190 10.822 +12,6 22.433 34.883 -35,7 8.738 14.564 -40,0 Σλοβακία 1.093 1.183 -7,6 25.804 28.774 -10,3 8.488 10.050 -15,5 Σλοβενία 290 504 -42,5 22.791 22.549 +1,1 6.468 6.981 -7,3 Ισπανία 38.146 20.703 +84,3 230.855 265.578 -13,1 42.751 68.481 -37,6 Σουηδία 1.709 4.034 -57,6 37.156 39.693 -6,4 10.972 13.278 -17,4 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 232.335 225.335 +3,1 2.012.580 2.507.303 -19,7 674.477 907.987 -25,7 Ισλανδία 0 0 1.168 1.454 -19,7 1.003 1.643 -39,0 Νορβηγία 0 9 -100,0 363 737 -50,7 1.225 1.971 -37,8 Ελβετία 10 15 -33,3 36.906 47.913 -23,0 11.049 15.508 -28,8 ΕΖΕΣ 10 24 -58,3 38.437 50.104 -23,3 13.277 19.122 -30,6 Ηνωμένο Βασίλειο 0 0 344.928 453.937 -24,0 33.258 36.219 -8,2 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 232.345 225.359 +3,1 2.395.945 3.011.344 -20,4 721.012 963.328 -25,2 Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 2 Περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), οχήματα φυσικού αερίου (NGV), LPG, E85/αιθανόλης και λοιπά καύσιμα πη τον Αύγουστο, εκθρονίζοντας το Dacia Sandero, το οποίο ήταν Νο. 1 τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce. Το Sandero παρέμεινε στην πρώτη θέση για το 8μηνο. Το T-Roc κατέγραψε 14.252 πωλήσεις τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, ενώ οι πωλήσεις του Sandero έπεσαν κατά 11% στις 13.416. Η δεύτερη γενιά του T-Roc παρουσιάστηκε μόλις αυτόν τον μήνα στο κοινό στην έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. Θα διατίθεται και με νέα πλήρως υβριδική επιλογή συστήματος μετάδοσης κίνησης. Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν το 97% των πωλήσεων στην Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της περιοχής EMEA, επομένως, με διαφορά 836 πωλήσεων ανάμεσα στα δύο πρώτα μοντέλα, η σειρά κατάταξης θα μπορούσε ακόμη να αλλάξει. Αν τα στοιχεία επιβεβαιωθούν όταν ανακοινωθούν και οι υπόλοιπες χώρες, αυτό θα είναι ο πρώτος μηνιαίος τίτλος πωλήσεων για το T-Roc φέτος. Το Sandero και το Renault Clio -και τα δύο στηριγμένα σε εκδόσεις της πλατφόρμας CMF-B της RenaultNissan- είχαν κατακτήσει την πρώτη θέση κάθε μήνα έως και τον Ιούλιο. Ένα ακόμη VW, το Tiguan compact SUV, βρέθηκε στην τρίτη θέση με 11.834 πωλήσεις, αύξηση 6,2%. Συμπληρώνοντας τη δεκάδα, βρέθηκαν τα Clio, Toyota Yaris, Hyundai Tucson, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Opel/Vauxhall Corsa και VW Golf. Ο μεγαλύτερος «κερδισμένος» ήταν το Tucson, με άνοδο 27%, ενώ το Duster έχασε 16%. Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2025, το Tucson ανέβηκε από την 11η θέση στην 6η, ενώ το Yaris σκαρφάλωσε στην 7η από τη 13η, παρά την πτώση των πωλήσεών του κατά 6,1%, δείχνοντας πόσο σφιχτός είναι ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=