22.09.25 #339 12 TATA: ΔΑΝΕΙΟ 3,9 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ IVECO Η Tata Motors βρίσκεται στη διαδικασία εξασφάλισης δανείου-γέφυρας ύψους 3,875 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της προγραμματισμένης εξαγοράς του τμήματος εμπορικών οχημάτων (CV) της Iveco Group. Η συναλλαγή αυτή αναμένεται να είναι από τις σημαντικότερες του είδους της στην Ασία για το τρέχον έτος, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg που επικαλείται καλά ενημερωμένες πηγές. Το δάνειο, διάρκειας 12 μηνών, υποστηρίζεται από επιστολή στήριξης της Tata Sons, της επενδυτικής εταιρείας συμμετοχών του Ομίλου Tata. Η χρηματοδότηση φέρεται να περιλαμβάνει μικτό περιθώριο επιτοκίου 102,5 μονάδες βάσης πάνω από το Euribor. Οι Mitsubishi UFJ Financial Group, Morgan Stanley και Morgan Stanley Senior Funding έχουν κατονομαστεί ως οι ανάδοχοι του δανείου, σύμφωνα με τις πηγές. Η προτεινόμενη αυτή συμφωνία εντάσσεται σε μια αυξανόμενη τάση χρήσης δανείων για τη στήριξη διασυνοριακών συγχωνεύσεων και εξαγορών που προέρχονται από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Το τρέχον μοντέλο παροχής υπηρεσιών δημόσιων μεταφορών είναι θεμελιωδώς προβληματικό. Αυτή είναι η άποψη του Tommaso Gecchelin, ιδρυτή και διευθυντή τεχνολογίας της NExT, μιας ιταλικής startup που αναπτύσσει ένα προηγμένο ευφυές σύστημα μεταφορών βασισμένο σε σμήνη αρθρωτών ηλεκτρικών οχημάτων. «Συχνά βλέπουμε λεωφορεία να κινούνται εντελώς άδεια. Είναι ένα φυσιολογικό σενάριο σε κάθε μεγάλη πόλη, επειδή τα δημόσια οχήματα μεταφορών σχεδιάζονται με βάση τη μέγιστη χωρητικότητα, αλλά αδυνατούν να προσαρμοστούν στη μεταβαλλόμενη ζήτηση στη διάρκεια της ημέρας», δήλωσε ο Gecchelin σε δελτίο Τύπου. Τα οχήματα της NExT λύνουν αυτό το πρόβλημα. Στις ώρες αιχμής μπορούν να ξεκινούν τη διαδρομή τους με πέντε ή περισσότερες κάψουλες (pods), που ενώνονται δυναμικά μέσω ενός ρομποτικού συστήματος ώστε να σχηματίσουν ένα ενιαίο όχημα χωρίς αρθρώσεις. Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών της NExT αποτελούν μια βιώσιμη λύση έξυπνης αστικής κινητικότητας: χρησιμοποιούν έως και 60% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια σε σχέση με τα συμβατικά ηλεκτρικά λεωφορεία, επειδή κινούνται μόνο με τον ελάχιστο αναγκαίο αριθμό καψουλών για να καλύψουν τη ζήτηση. Η NExT χρειάζεται κορυφαία εργαλεία της βιομηχανίας για να σχεδιάσει, να δοκιμάσει και να βελτιστοποιήσει ένα λεωφορείο που αναμένεται να μετασχηματίσει την αστική κινητικότητα. Γι’ αυτό αξιοποιεί την προσφορά 3DExperience for Startups της Dassault Systèmes, η οποία της παρέχει μια προηγμένη σειρά λύσεων, συμπεριλαμβανομένου του CATIA για το σχεδιασμό. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ DASSAULT SYSTEMES NExT: Έξυπνη αστική κινητικότητα Η Tesla διέκοψε την παραγωγή της φθηνότερης έκδοσης του Cybertruck μόλις λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του. Η εταιρεία ισχυριζόταν ότι είχε πάνω από 1 εκατομμύριο προπαραγγελίες για το όχημα. Στο μεταξύ, παρέδιδε το Cybertruck με ρυθμό περίπου 20.000 μονάδες το χρόνο. Ο βασικός λόγος για τις πολύ χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις είναι ότι λάνσαρε το Cybertruck σε υψηλότερη τιμή και με χειρότερες προδιαγραφές από ό,τι είχε αρχικά ανακοινώσει. Για να το αντιμετωπίσει αυτό, παρουσίασε τον Απρίλιο του 2025 μια πιο προσιτή έκδοση του ηλεκτρικού pickup, το Cybertruck με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD). Αντί να ξεκινά από τα 80.000 δολάρια, όπως το Cybertruck AWD, το Cybertruck RWD ξεκινούσε από τα 70.000 δολάρια. Ωστόσο, ήταν μία ακόμη χειρότερη επιλογή, καθώς η Tesla είχε ουσιαστικά απογυμνώσει το όχημα από πολύτιμα χαρακτηριστικά. TESLA Τέλος το «φθηνό» Cybertruck
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=