18.09.25 #338 8 Η σειρά #ACEATruckTalks συνεχίστηκε την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 με ένα διαδικτυακό σεμινάριο αφιερωμένο στον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει η φόρτιση στις εγκαταστάσεις (depot charging) στην πορεία απανθρακοποίησης του τομέα των βαρέων οχημάτων (HDV). Κύρια ερωτήματα: Ποιον ρόλο διαδραματίζει η φόρτιση στις εγκαταστάσεις σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων και σενάρια χρήσης; Διδάγματα από τους πρώτους χρήστες: Τι έχουν μάθει οι διαχειριστές στόλων από τις αρχικές εγκαταστάσεις; Ποια εμπόδια παρεμποδίζουν σήμερα την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στις εγκαταστάσεις και ποιες λύσεις υπάρχουν; Τι πρέπει να γίνει ώστε να επιταχυνθεί η διάδοση κατάλληλων φορτιστών στις εγκαταστάσεις; #ACEATRUCKTALKS - ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΤΟΛΟΥ Η Renault μπορεί να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό συνδυάζοντας καλό σχεδιασμό, προϊόντα με συναισθηματική απήχηση, καλύτερη εμπειρία πελάτη και υψηλή ποιότητα, δήλωσε ο CEO Φρανσουά Προβόστ. «Οι Κινέζοι ανταγωνιστές μας είναι εξαιρετικά αποδοτικοί στο κόστος και στις τεχνολογίες, αλλά πρόθεσή μας είναι να καλύψουμε τη διαφορά και να έχουμε την ίδια ανταγωνιστικότητα», είπε ο Προβόστ κατά την παρουσίαση του νέου Clio στις 8 Σεπτεμβρίου. Η πρεμιέρα του Clio αποτέλεσε την πρώτη δημόσια εμφάνιση του Προβόστ αφότου διαδέχθηκε τον Λούκα ντε Μέο, ο οποίος αποχώρησε από τη Renault στα μέσα Ιουλίου για να αναλάβει τη διοίκηση της Kering, ιδιοκτήτριας της Gucci. Οι Κινέζοι κατασκευαστές αρχίζουν να αμφισβητούν την κυριαρχία των ευρωπαϊκών εταιρειών στις μικρότερες κατηγορίες. Το μικρό hatchback MG3, που κυκλοφόρησε πέρυσι, είναι πλέον το τρίτο σε πωλήσεις υβριδικό της κατηγορίας του, μετά το Toyota Yaris και το τρέχον Clio, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce. Ως μαζικός κατασκευαστής, η Renault είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στον χαμηλότερου κόστους ανταγωνισμό από κινεζικές μάρκες όπως η BYD και η MG. Οι κινεζικές μάρκες είχαν μερίδιο αγοράς 5,3% τον Ιούλιο, ελαφρώς χαμηλότερο από το ιστορικό 5,5% του Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce. Διαβάστε περισσότερα εδώ RENAULT - ΤΙ ΛΕΕΙ Ο CEO ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΠΡΟΒΟΣΤ Μπορεί να καλυφθεί η διαφορά με την Κίνα TESLA: ΣΕ ΝΕΑ ΧΑΜΗΛΑ ΤΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Η Tesla βλέπει το μερίδιο αγοράς της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ να υποχωρεί σε νέα χαμηλά τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της Cox Automotive, εταιρείας ερευνών. Αυτό συμβαίνει εν μέσω μιας έκρηξης στις πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ, πριν τη λήξη των ομοσπονδιακών φορολογικών κινήτρων. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς της Tesla στις ΗΠΑ υποχώρησε στο 38% τον Αύγουστο. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Tesla βρίσκονται σε πτώση από το αποκορύφωμά τους το 2023. Μετά από μια μικρή μείωση της τάξης του 1% το 2024, οι πωλήσεις της Tesla έχουν μειωθεί περίπου 10% παγκοσμίως το 2025. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του αμερικανικού κατασκευαστή έχουν μειωθεί έως και 40%, ενώ στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στον κόσμο, η Tesla σημειώνει πτώση περίπου 6%. Μόνο στην εγχώρια αγορά της, τις ΗΠΑ, φαίνεται πως η Tesla καταφέρνει ακόμα να διατηρεί το επίπεδο των πωλήσεών της, αλλά αυτό δεν αναμένεται να διαρκέσει. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ αναμένεται να φτάσουν σε ιστορικό υψηλό το γ΄ τρίμηνο του 2025, λόγω της λήξης της φορολογικής πίστωσης των 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου. Αυτό ωθεί τη ζήτηση προς το γ΄ τρίμηνο, ενώ προβλέπεται κάθετη πτώση στο δ΄ τρίμηνο. Φρανσουά Προβόστ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=