18.09.25 #338 11 Με τα έως τώρα δεδομένα της αγοράς, οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μάλλον δεν θα δουν μεγάλη άνοδο έως το τέλος του έτους. Ίσως να υπάρξει μικρή ανάκαμψη σε σχέση με πέρυσι, αλλά δεν αναμένεται κάποια «έκρηξη». Ασφαλώς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του 8μήνου 2025, οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στα SUV κάθε κατηγορίας (62%), καλύπτοντας πολλές ανάγκες μετακίνησης με τον τρόπο αυτό. Επίσης, δίνοντας έμφαση στην οικονομία και την τεχνολογία για όλες τις χρήσεις, προτιμούν τα υβριδικά (49,2%) και μετά όλα τα άλλα συστήματα κίνησης. Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά, αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά (6,8% στο 8μηνο φέτος έναντι 5,40% πέρυσι), ιδιαίτερα αν συνεχιστούν επιδοτήσεις και κίνητρα, καθώς και η επέκταση του δικτύου φόρτισης. Γενικά, η τάση προς πιο οικολογικά και οικονομικά οχήματα με την ευρύτερη έννοια, είναι ισχυρή. Leasing, χρηματοδοτικές λύσεις και πιθανώς συνδρομητικά μοντέλα είναι πιθανό να κερδίσουν έδαφος, ειδικά από καταναλωτές που αποφεύγουν τις μεγάλες δόσεις ή την άμεση αγορά λόγω κόστους. Βεβαίως, οι αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών, τα μεταφορικά και πιθανοί δασμοί/φόροι μπορούν να επιφέρουν αυξήσεις στα κόστη, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει κάποιο μερίδιο αγοραστών. Επίσης, το κόστος ιδιοκτησίας (συντήρηση, ασφάλιση, φόροι) θα παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις. Το τμήμα των υψηλών εισοδημάτων, εξάλλου, αναμένεται να συνεχίσει να επενδύει σε αυτοκίνητα με υψηλές επιδόσεις, πολυτέλεια και τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά. ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Οι τάσεις της αγοράς τους προσεχείς μήνες ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ YTD Μάρκα Αύγ. '25 Αύγ. '24 % Δ25/24 Ιαν.-Αύγ. '25 Ιαν.-Αύγ. '24 % Δ25/24 Κατ/ξη ΣΥΝΟΛΟ 8.191 8.149 0,5% 99.959 98.374 1,6% 1 TOYOTA 1.274 (1) 1.882 (1) -32,3% 15.091 17.250 (1) -12,5% 2 PEUGEOT 501 (4) 598 (3) -16,2% 8.503 7.962 (3) 6,8% 3 HYUNDAI 614 (3) 594 (4) 3,4% 7.290 6.788 (5) 7,4% 4 SUZUKI 438 (7) 660 (2) -33,6% 6.482 8.097 (2) -19,9% 5 OPEL 453 (6) 218 (12) 107,8% 5.602 5.031 (6) 11,3% 6 CITROEN/DS 629 (2) 255 (10) 146,7% 5.273 6.872 (4) -23,3% 7 BMW 460 (5) 280 (7) 64,3% 4.965 4.020 (9) 23,5% 8 KIA 176 (14) 330 (6) -46,7% 4.539 3.493 (10) 29,9% 9 VOLKSWAGEN 361 (10) 535 (5) -32,5% 4.490 4.227 (8) 6,2% 10 DACIA 368 (9) 181 (15) 103,3% 3.412 1.752 (18) 94,7% 11 MG 342 (11) 120 (21) 185,0% 3.330 2.192 (15) 51,9% 12 FIAT 172 (16) 179 (16) -3,9% 3.083 4.432 (7) -30,4% 13 RENAULT 405 (8) 259 (9) 56,4% 3.044 1.935 (17) 57,3% 14 NISSAN 125 (20) 172 (18) -27,3% 2.601 3.178 (11) -18,2% 15 SKODA 95 (21) 164 (19) -42,1% 2.538 3.157 (12) -19,6% 16 AUDI 207 (13) 263 (8) -21,3% 2.459 3.019 (13) -18,5% 17 FORD 288 (12) 227 (11) 26,9% 2.384 2.169 (16) 9,9% 18 MERCEDES 174 (15) 179 (16) -2,8% 2.130 2.548 (14) -16,4% 19 JEEP 159 (17) 207 (13) -23,2% 1.675 1.288 (20) 30,0% 20 MINI 131 (19) 70 (25) 87,1% 1.393 1.100 (24) 26,6% 21 BYD 156 (18) 98 (23) 59,2% 1.383 294 (28) 370,4% 22 MAZDA 59 (27) 138 (20) -57,2% 1.254 1.401 (19) -10,5% 23 VOLVO 88 (22) 206 (14) -57,3% 1.036 1.202 (22) -13,8% 24 CUPRA 65 (25) 18 (29) 261,1% 882 660 (25) 33,6% 25 SEAT 60 (26) 71 (24) -15,5% 814 1.183 (23) -31,2% 26 TESLA 47 (28) 112 (22) -58,0% 711 1.255 (21) -43,3% 27 ALFA ROMEO 72 (24) 18 (29) 300,0% 610 191 (31) 219,4% 28 LEXUS 24 (30) 40 (26) -40,0% 476 240 (30) 98,3% 29 LAND ROVER 18 (32) 20 (28) -10,0% 373 428 (26) -12,9% 30 MITSUBISHI 3 (41) 3 (34) ¬ 0,0% 308 326 (27) -5,5% 31 HONDA 21 (31) 26 (27) -19,2% 273 259 (29) 5,4% 32 PORSCHE 12 (35) 8 (31) 50,0% 236 157 (32) 50,3%
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=