15.09.25 #337 13 Η Daimler Buses στέλνει το πρώτο της πούλμαν με κυψέλη υδρογόνου σε δοκιμαστικές διαδρομές. Ο τεχνολογικός φορέας «H2 Coach» της μάρκας Setra ανοίγει το δρόμο για το μέλλον των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές τοπικές εκπομπές, συμπληρωματικά προς τα αμιγώς ηλεκτρικά πούλμαν. Η Daimler Buses σχεδιάζει να διαθέτει στην γκάμα της αμιγώς ηλεκτρικά πούλμαν μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με τα πούλμαν κυψέλης καυσίμου να περνούν σε μαζική παραγωγή στο επόμενο βήμα. Η τεχνολογία του H2 Coach βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα κινητήρια συστήματα του φορτηγού κυψέλης καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck της μητρικής Daimler Truck. Η αυτονομία του H2 Coach με γεμάτη δεξαμενή ορίζεται τουλάχιστον στα 800 χιλιόμετρα. POLESTAR: ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ 2035 Η πλειονότητα των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει καταστήσει σαφές ότι θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει την απαίτηση κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται στην περιοχή μετά το 2035 να έχει μηδενικές εκπομπές. Ανώτατα στελέχη της Mercedes-Benz, της Stellantis και της BMW έχουν επικρίνει το σχέδιο της Ε.Ε., το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών. Όταν ρωτήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA) για τις απόψεις των ανταγωνιστών του, ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Michael Lohscheller, αν συμφωνεί με τους επικριτές, δήλωσε τη διαφωνία του, προσθέτοντας ότι «είναι πραγματικά τιμωρητικό για εκείνους που επένδυσαν». Ο Lohscheller, ο οποίος ηγείται της Polestar -ειδικού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων- από τον Οκτώβριο και ήταν προηγουμένως CEO της Opel (θυγατρικής της Stellantis), δεν καταλαβαίνει γιατί οι συνάδελφοί του ζητούν από την Ε.Ε. να χαλαρώσει ή να εγκαταλείψει το στόχο μηδενικών εκπομπών. Δέκα χρόνια πριν, το σκάνδαλο Dieselgate αποτέλεσε κομβικό σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Μια νέα έκθεση του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) -του ίδιου οργανισμού που αποκάλυψε την απάτη στις εκπομπές- αξιολογεί την πρόοδο που έχει σημειωθεί στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατατάσσεται δεύτερη παγκοσμίως στην παραγωγή τους. Από περίπου 80.571 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2015, η παραγωγή στην Ε.Ε. έφτασε τα 2,35 εκατομμύρια στο τέλος του 2024. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησαν μέσο μερίδιο αγοράς 17% σε όλη την Ευρώπη - νέο ρεκόρ. ΚΎΡΙΟΙ ΔΕΊΚΤΕΣ ΠΡΟΌΔΟΥ Τα πρότυπα CO2 της Ε.Ε. έχουν οδηγήσει σταθερά σε βιομηχανικά ορόσημα, μειώνοντας τις εκπομπές κατά 42% από το 2009. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη εκπέμπουν 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου (GHG) σε όλο τον κύκλο ζωής τους σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη τις εκπομπές από την παραγωγή. Είναι επίσης πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές: ήδη σήμερα είναι τα φθηνότερα στη χρήση, με κόστος περίπου 7,43 €/100 χλμ., έναντι 8,60 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα και 11,02 ευρώ για τα βενζινοκίνητα. Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 45% ετησίως από το 2020, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο σημεία φόρτισης στην Ε.Ε. έως τον Ιούλιο του 2025. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ πάνω από την ετήσια αύξηση 14% που εκτιμάται ότι χρειάζεται έως το 2035. ICCT - ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ DIESELGATE Εξηλεκτρισμός: Σε καλό δρόμο η Ευρώπη M. Lohscheller SETRA ΜΕ ΚΥΨΕΛΗ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=