15.09.25 #337 12 Το σχέδιο που πρότειναν η Stellantis και η Renault για τη δημιουργία ξεχωριστής κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, απέκτησε έναν βασικό υποστηρικτή: την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Στην ομιλία της για την «Κατάσταση της Ένωσης» στις 10 Σεπτεμβρίου, η φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε μια Νέα Πρωτοβουλία για Προσιτά Μικρά Αυτοκίνητα. «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα», δήλωσε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, επισημαίνοντας ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά». Το ζήτημα της δημιουργίας κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων επρόκειτο να συζητηθεί στις 12 Σεπτεμβρίου, στη συνάντηση αξιωματούχων της Ε.Ε. με τους φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο πλαίσιο του τρίτου γύρου του «στρατηγικού διαλόγου» για το μέλλον του ευρωπαϊκού κλάδου. Στην ατζέντα περιλαμβάνονταν επίσης οι κανονισμοί για τις εκπομπές και τα μέτρα ανταγωνιστικότητας, όπως η στήριξη των εφοδιαστικών αλυσίδων μπαταριών και ημιαγωγών. Η Επιτροπή είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι θα εξετάσει τις προτάσεις της Renault και της Stellantis για ξεχωριστό κανονιστικό πλαίσιο μικρών αυτοκινήτων, αλλά η επίσημη στήριξη της φον ντερ Λάιεν αποτελεί το πιο ισχυρό μέχρι στιγμής μήνυμα ότι η Ε.Ε. προτίθεται να δράσει. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ STELLANTIS ΚΑΙ RENAULT Υπέρ μικρών προσιτών EV η φον ντερ Λάιεν DAIMLER BUSES: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ OTOKAR Η Daimler Buses επεκτείνει τη δυναμικότητα παραγωγής της μέσω συμφωνίας συνεργασίας με την Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş. Από τον Σεπτέμβριο του 2026, η τουρκική κατασκευάστρια λεωφορείων Otokar θα παράγει για λογαριασμό της Daimler Buses το λεωφορείο πόλης Mercedes-Benz Conecto με συμβατικό κινητήρα, στο εργοστάσιό της στη Σακαρία, Τουρκία. Η συμφωνία εξωτερικής ανάθεσης βασίζεται στη μεγάλη ζήτηση για λεωφορεία των μαρκών MercedesBenz και Setra. Μέχρι τώρα, το Conecto παραγόταν αποκλειστικά στο τουρκικό εργοστάσιο της Daimler Buses στο Χοσντέρε και έχει σχεδιαστεί για οικονομική λειτουργία και βέλτιστο λειτουργικό κόστος. PLUG IN HYBRID: ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο σχεδόν πέντε φορές υψηλότερες από ό,τι δείχνουν τα επίσημα τεστ, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Ε.Ε. Το χάσμα ανάμεσα στη ρύπανση CO2 των PHEV στον πραγματικό κόσμο και στα εργαστηριακά τεστ συνεχίζει να διευρύνεται, παρά τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών ότι η τεχνολογία έχει γίνει πιο «καθαρή». Νωρίτερα αυτόν το μήνα, το λόμπι των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ζήτησε από την Ε.Ε. να ακυρώσει τις προσπάθειές της να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εκπομπές των υβριδικών στον υπολογισμό της προόδου τους προς τους κλιματικούς στόχους. Τα PHEV συνδυάζουν κατά τη λειτουργία τους ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί με μπαταρία, η οποία φορτίζεται από πρίζα, και κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Αντιπροσωπεύουν το 8,6% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. φέτος και οι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν να τα πωλούν ακόμα και μετά το 2035, όταν τίθεται σε ισχύ η προθεσμία για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Όμως, ανάλυση της οργάνωσης T&E με στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος δείχνει ότι τα PHEV εκπέμπουν κατά μέσο όρο 139 g/km CO2, έναντι μόλις 28 g/km CO2 στα επίσημα τεστ.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=