FLEETNEWS #337

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #337 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Μάθετε περισσότερα στο www.audi.gr ή στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων Audi Νέο Audi Q3 SUV e-hybrid Το μέλλον της Plug-in Hybrid οδήγησης είναι εδώ. Το νέο Audi Q3 SUV e-hybrid ανεβάζει τον πήχη στην premium εταιρική κινητικότητα, προσφέροντας κορυφαία άνεση και πρακτικότητα. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 119 χλμ., δυνατότητα ταχείας φόρτισης και μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των Plug-in Hybrid. Σαουδάραβες πίσω από την GAC; EE: Ναι στα μικρά ηλεκτρικά από τη φον ντερ Λάιεν Changan: ντεμπούτο τον Οκτώβριο

15.09.25 #337 2 Αστικές ζώνες εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών, εταιρικοί στόχοι μείωσης CO2 και η υπόσχεση χαμηλότερου κόστους ιδιοκτησίας δεν έχουν, μέχρι στιγμής, καταφέρει να επιφέρουν μια ουσιαστική αλλαγή στην υιοθέτηση ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από τους στόλους σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η ACEA, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά LCVs (e-LCVs) αντιπροσώπευαν μόλις το 10% των πωλήσεων βαν στο πρώτο εξάμηνο του 2025, χρονιά κατά την οποία οι κατασκευαστές οχημάτων αντιμετωπίζουν ένα νέο σύνολο πανευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών CO2. Από το 2025 έως το 2029, οι κατασκευαστές πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 στα 153,9 g/km, στόχος που πέφτει στα 90,6 g/km την περίοδο 2030-2034. Από το 2035 και μετά, ο στόλος των βαν στην Ε.Ε. θα πρέπει να έχει στόχο εκπομπών CO2 ίσο με 0 g/km. Αυτή η μείωση κατά 100% μέσα σε μία δεκαετία μοιάζει όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς οι στόλοι παραμένουν πιστοί στο ντίζελ, το οποίο κατείχε μερίδιο αγοράς 82% στο πρώτο εξάμηνο του 2025 (84,3% το πρώτο εξάμηνο του 2024). Οι πωλήσεις όλων των νέων βαν μειώθηκαν κατά -13,2% στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ένδειξη της αβεβαιότητας που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων, δασμών και αδύναμης οικονομικής επίδοσης στις εθνικές οικονομίες. Στα κράτη μέλη με τη μεγαλύτερη ζήτηση για LCVs, οι πωλήσεις μειώθηκαν -14,7% στη Γερμανία, -12% στη Γαλλία, -11,7% στην Ιταλία και -79% στις Κάτω Χώρες. Μόνο η Ισπανία διαφοροποιήθηκε από την τάση, αυξάνοντας τις ταξινομήσεις LCV κατά 11,2% στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι πωλήσεις LCV αποτελούν αξιόπιστο δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, και η σημαντική τους πτώση δείχνει την απροθυμία των εταιρειών να επενδύσουν, ιδιαίτερα υπό το βάρος του πληθωρισμού που έχει επηρεάσει τις τιμές νέων LCV τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Και αν οι εταιρείες επιλέγουν να παρατείνουν τις περιόδους χρήσης των υφιστάμενων LCV αντί να ανανεώσουν τους στόλους τους, η προοπτική μετάβασης σε ηλεκτρικά μοντέλα φαίνεται ακόμη πιο απομακρυσμένη. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΑΘΙΖΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΒΛΕΠΕΙ Η ACEA «Σκοντάφτουν» τα ηλεκτρικά LCV FLEET NEWS #337 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. ■■uΣε εκδήλωση της Lynk & Co, οι συντάκτες αυτοκινήτου θα γνωρίσουν στις 18 Σεπτεμβρίου το νέο Lynk & Co 08 στο Athens Circuit Megara. ■■uΤο απόγευμα της ίδιας ημέρας, στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης Art Athina 2025, η Hyundai παρουσιάζει το νέο αστικό crossover Hyundai Inster Cross. ■■uΔημοσιογραφική παρουσίαση για την ανανεωμένη Corolla Cross οργανώνει στις 23 Σεπτεμβρίου η Toyota. ■■uΣτις 25 Σεπτεμβρίου το πρωί, η Kosmocar παρουσιάζει στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου το εντελώς νέο Audi Q3 στα Asteria Glyfada. Με το νέο μοντέλο είχε ήδη μια πρώτη επαφή ομάδα Ελλήνων δημοσιογράφων, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στη Γλασκόβη (12 και 13/9). ■■uΑυτή την εβδομάδα πραγματοποιείται η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Porsche 911 στην Κρήτη. ■■uΣτις 30 Σεπτεμβρίου, θα μεταβεί στο Παρίσι ομάδα δημοσιογράφων, στο πλαίσιο της εκδήλωσης Dacia Product Days. ■■uΣτις 13-14 Οκτωβρίου, η πίστα των Σερρών θα φιλοξενήσει την εκδήλωση Porsche Signature Track Days με προσκεκλημένους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, που θα οδηγήσουν τα μοντέλα: 992.2 Carrera 4 GTS Coupe, 992.2 GT3, 992.2 Targa 4 GTS, Cayenne Turbo E-hybrid Coupé, Panamera Turbo S E-Hybrid, Taycan GT & Macan Turbo. Νίκος Λουπάκης ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

15.09.25 #337 4 Η κινεζική Changan εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Βασιλάκη και θα ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στις αρχές Οκτωβρίου. Το πρώτο σημείο πώλησης θα είναι στο Χαλάνδρι, Κηφισίας 292, και μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν συνολικά έξι εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα. Με το σύνθημα «Στην Ευρώπη, για την Ευρώπη», η Changan πραγματοποίησε το επίσημο ευρωπαϊκό της ντεμπούτο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο (IAA Mobility 2025), παρουσιάζοντας δύο νέα, αμιγώς ηλεκτρικά SUV: τα Deepal S05 και Deepal S07. Με αυτά τα δύο μοντέλα, η Changan σηματοδοτεί την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας σύγχρονες τεχνολογίες, δυναμικό σχεδιασμό και υψηλή αποδοτικότητα. Μέχρι το τέλος του 2027, η Changan θα λανσάρει οκτώ επιπλέον μοντέλα στην Ευρώπη. Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της θα περιλαμβάνει τόσο ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία όσο και ηλεκτροκίνητα οχήματα όπως plug-in υβριδικά. Η στρατηγική της επέκταση βασίζεται σε αυτοκίνητα προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις και στις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών, σε ευρωπαϊκά κέντρα σχεδιασμού και ανάπτυξης, σε ένα ισχυρό δίκτυο πωλήσεων και εξυπηρέτησης με επίκεντρο τον πελάτη. Στην IAA Mobility 2025 ανακοινώθηκαν οι τιμές των μοντέλων Deepal SO5 και SO7 για την Ευρώπη, οι οποίες θα είναι 39.000 και 45.000 ευρώ, αντίστοιχα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΩΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ Changan: Ντεμπούτο στην Ελλάδα τον Οκτώβριο VOLKSWAGEN T-ROC DREAM: ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ 5.000 ΕΥΡΩ Η Volkswagen παρουσιάζει το T-Roc Dream, μια ειδική έκδοση σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό premium χαρακτήρα, κορυφαίου εξοπλισμού και προσιτής τιμής. Η έκδοση Dream βασίζεται στη δημοφιλή έκδοση Style και ενισχύεται με ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που αναβαθμίζει την καθημερινή εμπειρία οδήγησης. Το συνολικό όφελος για τον πελάτη αγγίζει τις 5.000 ευρώ, καθιστώντας το T-Roc Dream μία από τις πλέον ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας. Με προτεινόμενη τιμή λιανικής τα 30.980 ευρώ, το T-Roc Dream συνδυάζει ισχυρό κινητήρα 1.5 TSI 150PS με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση. Διαβάστε περισσότερα εδώ SKODA: ΝΕΟΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ Από τις 8/09/2025 ισχύει ο νέος τιμοκατάλογος επιβατικών αυτοκινήτων Skoda τον οποίο ανακοίνωσε η Kosmocar. Στη βάση παραμένει η Fabia με νέα χαμηλότερη τιμή εκκίνησης 18.950 ευρώ στην έκδοση Essense 1.0 MPI 80PS. Στην περίπτωση του νέου Kamiq η τιμή της βασικής έκδοσης Essence 1.0 TSI 95PS βρίσκεται στα 20.950 ευρώ, ομοίως και το νέο Scala στην έκδοση Essence 1.0 TSI 95PS. Το εμβληματικό Octavia Grand Coupe στην εισαγωγική έκδοση F&B Edition 1.5 TSI 116PS πωλείται 26.950 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Range Rover γίνεται το πρώτο brand που αξιοποιεί τον εμβληματικό «φωτεινό πύργο», τον Πύργο του Πειραιά, για να επικοινωνήσει την εικόνα της, εκπέμποντας «κύρος, αισθητική και τεχνολογία» σε κοινό που «ταξιδεύει, κινείται, ονειρεύεται», όπως τονίζεται αρμοδίως. Πίσω από αυτήν την πρωτοποριακή «τοποθέτηση» βρίσκεται η Asher-Behar & Saville, η διαφημιστική εταιρεία που υπογράφει το σύνολο της above the line επικοινωνίας των brands Range Rover, Defender, Discovery και Jaguar. H RANGE ROVER ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ Deepal S05 Deepal S07

15.09.25 #337 6 Η Uber φέρνει στην Ελλάδα το «Uber για Γυναίκες», μια νέα λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα σε γυναίκες οδηγούς και γυναίκες επιβάτιδες να συνδέονται μεταξύ τους, προσφέροντας μεγαλύτερη αίσθηση ελέγχου κατά τη διάρκεια των διαδρομών. Οι γυναίκες οδηγοί μπορούν να επιλέγουν να λαμβάνουν αποκλειστικά αιτήματα διαδρομής από γυναίκες επιβάτιδες, ενώ οι γυναίκες επιβάτιδες έχουν τη δυνατότητα να ζητούν διαδρομές από γυναίκες οδηγούς. Η νέα λειτουργία δεν αποκλείει κανέναν από την πλατφόρμα, αντιθέτως προσθέτει περισσότερες επιλογές. Δεδομένα για την Ελλάδα: —Τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2025, το 9% των νέων εγγραφών συνεργαζόμενων οδηγών στην Uber ήταν γυναίκες, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τον μηνιαίο μέσο όρο (4%). —Σήμερα, οι συνεργαζόμενες γυναίκες οδηγοί στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν περίπου το 4% του συνόλου, ποσοστό που υπερβαίνει τον μέσο όρο της περιοχής ΕΜΕΑ. —Βάσει έρευνας που διανεμήθηκε σε οδηγούς συνεργαζόμενους/ες με την Uber, 40% των συνεργαζόμενων γυναικών οδηγών αποφεύγει τις νυχτερινές βάρδιες, ενώ 52% επιλέγει συνειδητά τις πρωινές. «UBER ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ OGILVY: ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Nέα καμπάνια για την οδική ασφάλεια δημιούργησε η Ogilvy για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Με γενικό τίτλο «Τα ελληνικά νησιά είναι όμορφα», το τηλεοπτικό σποτ δείχνει ειδυλλιακές εικόνες από ελληνικά νησιά, συνοδευόμενες από το κλασικό μουσικό θέμα του Γιάννη Μαρκόπουλου από την ταινία Επιχείρηση Απόλλων, μεταφέροντας αρχικά στο θεατή την αίσθηση ενός ανέμελου ελληνικού καλοκαιριού. Όμως η κάμερα, σε κάθε πλάνο βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά -κυριολεκτικά πάνω στο οδόστρωμα- αποκαλύπτοντας σταδιακά την αλήθεια πίσω από την ειδυλλιακή εικόνα. Το αφήγημα κορυφώνεται με μια σκληρή υπενθύμιση: πως τα ελληνικά νησιά είναι μεν όμορφα, «αλλά όχι τόσο όμορφα ώστε να είναι το τελευταίο πράγμα που θα δεις στη ζωή σου…» Η φράση αυτή συνοδεύεται από ένα σοκαριστικό στατιστικό: Κάθε καλοκαίρι, πάνω από δύο άνθρωποι την ημέρα χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο. Με κεντρικό μήνυμα «Αλλάζουμε συμπεριφορά. Οδηγούμε με ασφάλεια», η καμπάνια έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τόσο τους Έλληνες οδηγούς όσο και τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας - ειδικά στα νησιά, όπου κάθε καλοκαίρι τα τροχαία αυξάνονται κατακόρυφα. Η διεθνής επέκταση της Jameel Motors, της θυγατρικής του σαουδαραβικού κολοσσού Abdul Latif Jameel στον τομέα της αυτοκίνησης, συνεχίζεται με σταθερά και μεθοδικά βήματα, σε συνεργασία με κινεζικά brands. Εισέρχεται δε και στην ελληνική αγορά. Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, ιδρύθηκε επισήμως η εταιρεία Jameel Motors Greek Holding Single Member S.A., με έδρα στη χώρα μας. Όπως όλα δείχνουν (και όπως ακούγεται στην αγορά) θα αναλάβει την εισαγωγή και τη διανομή στην χώρα μας των μοντέλων της κινεζικής GAC Motor. Το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται σε 25.000 ευρώ και μοναδικός μέτοχος είναι η βρετανική ALJ UK Holding Limited, θυγατρική του ομίλου Abdul Latif Jameel. Πρόεδρος του πρώτου Δ.Σ. της νεοϊδρυθείσας εταιρείας ανέλαβε ο Patrick Kos, Chief Assurance Officer του Abdul Latif Jameel, υπεύθυνος για θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, ελέγχου και διαχείρισης ρίσκου σε όλο τον όμιλο. Η Jameel Motors, γνωστή ήδη για το ρόλο της ως ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς της Toyota παγκοσμίως, επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να διαδραματίσει γενικότερα κεντρικό ρόλο στον νέο χάρτη της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης. Σημειώστε ότι Σεπτέμβριο του 2024, η εταιρεία ανέλαβε τη διανομή των κινεζικών ηλεκτρικών επαγγελματικών Farizon σε έντεκα χώρες, ενώ στη συνέχεια προέκυψε συμφωνία με την Changan στη Νότια Αφρική, συνεργασία με Geely Auto και GAC Motor στην Πολωνία, καθώς και η διανομή των OMODA | JAECOO στο Ιράκ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ GAC H Jameel Motors στην ελληνική αγορά

15.09.25 #337 8 Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη και πιο δυναμική αγορά της Audi, διαδραματίζοντας κεντρικό ρόλο στη στρατηγική της εταιρείας για τα ηλεκτρικά οχήματα και στη συνεχιζόμενη μεταμόρφωσή της, εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, σε δηλώσεις του προς διάφορα μέσα, στο περιθώριο της IAA Mobility στο Μόναχο. Ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού brand δήλωσε ότι θα «επικεντρωθεί ξανά στο να είναι ο διεκδικητής στο premium τμήμα της αγοράς». Αυτό σημαίνει ότι θέλει η Audi να θέτει νέα πρότυπα, αντί να προσπαθεί να ανταγωνιστεί απλώς όσα κάνουν οι αντίπαλοί της, BMW και Mercedes-Benz. Το πρώτο προϊόν που θα παρουσιάσει αυτό που οραματίζεται ο Döllner για το μέλλον της Audi, είναι το Concept C, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στις 2 Σεπτεμβρίου. Ο Döllner μίλησε για το πώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βοήθησε την Audi να διαμορφώσει τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας. Οι παγκόσμιες οικονομικές ανακατατάξεις και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός δοκιμάζουν τη βιομηχανία αυτοκινήτου, επισήμανε. Όπως είπε, η Audi απαντά με καινοτομία αλλά και με τις παραδοσιακές της δυνάμεις. Φέτος, η Audi παραμένει προσηλωμένη στην πορεία ανανέωσής της, ανανεώνοντας την γκάμα της με νέα μοντέλα και ενισχύοντας την παρουσία της σε βασικές αγορές, ιδίως στην Κίνα και στη Βόρεια Αμερική, ανέφερε ο CEO. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ CEO GERNOT DÖLLNER Audi: «Kλειδί» η Κίνα για τα ηλεκτρικά SKODA EPIQ: ΣΤΟΧΟΣ ΤΟ ΠΙΟ ΠΡΟΣΙΤΟ BEV SUV Η Skoda Auto παρουσίασε το νέο της concept car Epiq, προσφέροντας μια σαφή προεπισκόπηση του επερχόμενου αμιγώς ηλεκτρικού SUV-crossover πόλης. Το μοντέλο διαθέτει τολμηρή, μινιμαλιστική σχεδίαση και καινοτόμα στοιχεία που αναδεικνύουν πρακτικές λύσεις, καθιστώντας το Epiq ιδανικό σύντροφο για καθημερινή χρήση. Αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Skoda και αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της μάρκας να προσφέρει ελκυστικά, καινοτόμα και οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Μια απρόσκοπτη ψηφιακή εμπειρία με προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης θα συμπληρώνει την εμπειρία οδήγησης. Το Epiq έκανε το ντεμπούτο του μία ημέρα πριν από την έναρξη της IAA στο Μόναχο, παρουσία εκατοντάδων δημοσιογράφων από όλο τον κόσμο, μαζί με τα άλλα μοντέλα της οικογένειας ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων του Brand Group Core (BGC) της Volkswagen. Η έκδοση παραγωγής του Skoda Epiq έχει προγραμματιστεί να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στα μέσα του 2026. Διαβάστε περισσότερα εδώ Gernot Döllner Η κινεζική πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία Hongqi ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει 15 ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2028, σε 25 διαφορετικές αγορές, ενώ παρουσίασε και το EHS5, ένα συμπαγές ηλεκτρικό SUV. Η Hongqi ή αλλιώς Κόκκινη Σημαία, γνωστή ως η αγαπημένη μάρκα αυτοκινήτου του πρώην ηγέτη του κράτους, Μάο Τσε Τουνγκ, ήδη πουλάει αυτοκίνητα σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Νορβηγία, οι Κάτω Χώρες και η Πολωνία. Ως θυγατρική της κρατικής κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας FAW, η Hongqi σχεδιάζει να διαθέτει περισσότερους από 200 αντιπροσώπους στην Ευρώπη μέχρι το 2028. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της FAW, Giles Taylor, δήλωσε στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Μονάχου ότι το EHS5 έχει αυτονομία 550 χλμ., μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε 20 λεπτά και είναι «πιο δυναμικό και λίγο πιο νεανικό» σε σχέση με το E-HS9, το μεγάλο SUV που η Hongqi διαθέτει ήδη στην Ευρώπη. HONGQI 15 μοντέλα έως το 2028

15.09.25 #337 9 XAVIER MARTINET: «ΣΤΟΧΕΥΕΙ» RENAULT ΚΑΙ SKODA Ο νέος CEO της Hyundai Europe, Xavier Martinet, έχει θέσει έναν δύσκολο στόχο. Θέλει η Hyundai, που ήταν η 9η μάρκα σε πωλήσεις όγκου στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο, να ξεπεράσει κάποιες από τις κορυφαίες μάρκες της περιοχής, RenaultDacia, Skoda μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια. Ο Martinet, που ανέλαβε καθήκοντα στη Hyundai την 1η Ιανουαρίου μετά τη θητεία του ως επικεφαλής μάρκετινγκ στη «low-cost» μάρκα της Renault, δήλωσε ότι για να γίνει η Hyundai μία από τις κορυφαίες σε πωλήσεις μάρκες στην Ευρώπη, πρέπει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά εταιρικών στόλων. Παράλληλα, παρουσίασε τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Hyundai και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παραγωγής ενός ακόμα μοντέλου μαζικών πωλήσεων στην Ευρώπη. Κατά τον ίδιο, οι αγοραστές EV είναι πολύ ενημερωμένοι και πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες. «Για τη Hyundai αυτό είναι ευκαιρία, γιατί έχουμε κορυφαία EV τεχνολογία», δήλωσε. Η Volkswagen παρουσίασε στην IAA Mobility 2025 τα αποτελέσματα τριών ετών εντατικής αναπτυξιακής δουλειάς, σηματοδοτώντας τη νέα κατεύθυνση της μάρκας. Εμπνευσμένη από τη φράση «True Volkswagen», η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τα παραδοσιακά της πλεονεκτήματα: καθαρός σχεδιασμός με ισχυρή αναγνωρισιμότητα, υψηλά πρότυπα ποιότητας, ελκυστική σχέση τιμής-απόδοσης, διαισθητικές λύσεις χειρισμού και καινοτόμες τεχνολογίες. Το αποτέλεσμα είναι μια γκάμα που στη μεγάλη της πλειονότητα απαρτίζεται από νέα μοντέλα όπως φάνηκε για πρώτη φορά στη φετινή IAA. Στα μελλοντικά νέα μοντέλα περιλαμβάνονται τέσσερα ηλεκτρικά στις κατηγορίες μικρών και compact, τα οποία θα λανσαριστούν σταδιακά από το 2026. Εκτός από τα νέα ID. Polo και ID. Polo GTI την παγκόσμια πρεμιέρα κάνει και το ID. Cross Concept - ένα σχεδόν έτοιμο για παραγωγή compact SUV concept. Το μοντέλο εισαγωγής ID. EVERY1, με τιμή 20.000 ευρώ, θα ολοκληρώσει στο μέλλον την γκάμα των προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων. Παράλληλα, η μάρκα εγκαινιάζει τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας της, με το ID. Polo ως πρώτο όχημα που αντικατοπτρίζει αυτήν την προσέγγιση. Καθιερωμένα ονόματα VW θα μεταφερθούν και στα υπόλοιπα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, η Volkswagen συνεχίζει και την παραγωγή προϊόντων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζοντας στο Μόναχο τη νέα γενιά του best-seller T-Roc, που συμπληρώνει τη σειρά των νεοαναπτυγμένων Tiguan, Tayron και Passat. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΓΚΑΜΑΣ «True Volkswagen»: Οι νέες κατευθύνσεις EURO NCAP - ΤΟ FIREFLY ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΟ Το firefly, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έξυπνης συμπαγούς κατηγορίας από τη διεθνή μάρκα κινητικότητας lifestyle της NIO, έλαβε την υψηλότερη αξιολόγηση ασφάλειας οχημάτων από το Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Το firefly πέτυχε επίσης πεντάστερη αξιολόγηση στο C-NCAP και βαθμολογία «All-G» στις δοκιμές ασφάλειας του C-IASI, κατακτώντας την υψηλότερη επίδοση σε όλες τις κατηγορίες. Με βαθμολογία 96% για την ασφάλεια των ενήλικων επιβατών, το firefly πέτυχε εξαιρετικό αποτέλεσμα σε αυτήν την κατηγορία - το υψηλότερο που έχει καταγραφεί σε επιβατικό όχημα δοκιμασμένο από το Euro NCAP από τις αρχές του 2024. Το firefly συγκέντρωσε επίσης υψηλή βαθμολογία 87% στην παιδική ασφάλεια και 82% στην προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζών και ποδηλατών. Στην κατηγορία συστημάτων υποβοήθησης οδηγού σημείωσε επίσης πολύ καλή επίδοση με 86%. Xavier Martinet

15.09.25 #337 10 Η Cupra αποκάλυψε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Cupra Tindaya στην έκθεση IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, παρουσίασε τις αποκλειστικές εκδόσεις Tribe και επιβεβαίωσε ότι η παγκόσμια πρεμιέρα του Cupra Raval θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη τον Μάρτιο του 2026. Πέρα από τα αυτοκίνητα, στο προσκήνιο βρίσκεται και το Cupra Design House, με την παγκόσμια πρεμιέρα της συλλογής αποσκευών Harper Collective x Cupra. Η Cupra συνεχίζει να υπερβαίνει τα όρια: μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025, η αντισυμβατική ανατρεπτική μάρκα παρέδωσε 216.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 36% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων και συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια βάση οπαδών, η Cupra οδεύει προς το ένα εκατομμύριο παραδόσεις τους επόμενους μήνες. H Cupra παρουσίασε, λοιπόν, μεταξύ άλλων, το πρωτότυπο Cupra Tindaya, την ενσάρκωση του οράματος της μάρκας και σημείο αναφοράς για τη μελλοντική της σχεδιαστική γλώσσα. «Το πρωτότυπο Cupra Tindaya δεν είναι ένα όνειρο, ούτε απλώς μια φιλοδοξία. Είναι μια τοποθέτηση της μάρκας που πρόκειται να γίνει πραγματικότητα», σχολίασε ο Markus Haupt, προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Cupra, προσθέτοντας ότι «ενώ πολλοί βάζουν στο περιθώριο τον οδηγό, εμείς επιμένουμε σε αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία: τη σύνδεση πίσω από το τιμόνι. Η προσοχή μας θα είναι πάντα στραμμένη στο συναίσθημα της οδήγησης». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ TINDAYA ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ TRIBE Cupra: Σε τροχιά ανάπτυξης Η Kia επέστρεψε στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για βιώσιμη κινητικότητα, ενισχύοντας την παρουσία της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης. Με θέμα «Windows of Inspiration», η Kia παρουσίασε για πρώτη φορά ολόκληρη την γκάμα EV της στο ευρωπαϊκό κοινό. Στην έκθεση βρέθηκαν τα EV2 Concept, EV3, EV4, EV5, το νέο EV6 GT, EV9 GT και PV5, ενώ οι επισκέπτες μπορούσαν επίσης να βιώσουν την εμπειρία οδήγησης για τα EV3, το νέο EV6, το νέο EV6 GT και το EV9 μέσω ειδικών test drives. Ένα βασικό χαρακτηριστικό της εκδήλωσης ήταν το Kia EV5, που αντιπροσωπεύει σημαντικές εξελίξεις στην ηλεκτρική κινητικότητα στην κατηγορία C-SUV τη μεγαλύτερη και πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη. Το πλήρως ηλεκτρικό EV5, που έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2025, συνδυάζει τον στιβαρό σχεδιασμό SUV με την πρακτική λειτουργικότητα και την προηγμένη τεχνολογία. Διαβάστε περισσότερα εδώ KIA Πλήρης γκάμα ηλεκτρικών NISSAN MICRA EV: ΕΩΣ 416 ΧΛΜ. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ Το νέο Nissan Micra κάνει ήδη την πρώτη του εμφάνιση στους δρόμους του Ρότερνταμ, προσφέροντας πλήρως ηλεκτρική οδήγηση, αυτονομία έως 416 χλμ. και ταχεία φόρτιση έως 100kW. Αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2025. Η έκτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου επιδιώκει να δείξει πώς η ευέλικτη οδήγηση, η διαισθητική τεχνολογία και ο έξυπνος σχεδιασμός συνδυάζονται για μια καθημερινή, εύκολη και απολαυστική εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία και η άμεση απόκριση στο τιμόνι προσφέρουν επιδόσεις που δύσκολα περιμένει κανείς από ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η πλατφόρμα AmpR small-car υποστηρίζει κοντούς πρόβολους, συμπαγές αμάξωμα με χαμηλό κέντρο βάρους και μειωμένο βάρος στα 1.500 kg, προσφέροντας σταθερή και δυναμική οδήγηση. Διαβάστε περισσότερα εδώ Kia EV2 Tindaya

15.09.25 #337 11 Φορτηγά που βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, είναι ασφαλή και προσφέρουν μέγιστο χρόνο διαθεσιμότητας και παραγωγικότητας στους ιδιοκτήτες τους: αυτό είναι που θέλει να πετύχει η Volvo Trucks με τις ψηφιακές και συνδεδεμένες υπηρεσίες της προς τους πελάτες. Ένα εκατομμύριο συνδεδεμένα φορτηγά Volvo κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο και μπορούν να αξιοποιούν το πλήρες φάσμα υπηρεσιών της εταιρείας. Τα σύγχρονα φορτηγά βαρέος τύπου είναι εξελιγμένα οχήματα, εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα λογισμικού, αντίστοιχα με αυτά των επιβατικών αυτοκινήτων. Στον πυρήνα αυτής της εξέλιξης βρίσκεται η συνδεσιμότητα. Η Volvo προσφέρει συνδεδεμένες υπηρεσίες σε δύο βασικούς τομείς: Διαθεσιμότητα (Uptime) και Παραγωγικότητα (Productivity). Οι υπηρεσίες Διαθεσιμότητας βασίζονται στη χρήση ασύρματης συνδεσιμότητας για λειτουργίες όπως η απομακρυσμένη παρακολούθηση και ο έλεγχος των οχημάτων, καθώς και η πρόβλεψη πιθανών βλαβών, με στόχο τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του φορτηγού και τη μείωση του χρόνου εκτός δρόμου. Η φθορά βασικών εξαρτημάτων του φορτηγού μπορεί να παρακολουθείται, επιτρέποντας έναν βελτιστοποιημένο προγραμματισμό συντήρησης και διασφαλίζοντας ότι το όχημα θα λαμβάνει την κατάλληλη φροντίδα την κατάλληλη στιγμή. Στις υπηρεσίες Διαθεσιμότητας περιλαμβάνονται επίσης οι ενημερώσεις λογισμικού των φορτηγών εξ αποστάσεως «over-the-air», ώστε να αποφεύγονται οι περιττές επισκέψεις στα συνεργεία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ Volvo Trucks: Ένα εκατ. συνδεδεμένα φορτηγά CHARGING & BATTERY SUMMIT & EXPO 2025 Η 2η Charging & Battery Summit & Expo έρχεται στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2025, στο Ζάππειο Μέγαρο. Σκοπός της εκδήλωσης είναι η παρουσίαση τεχνολογιών, προϊόντων και ολοκληρωμένων λύσεων, σε δύο κλάδους οι οποίοι θα γνωρίσουν τεράστια ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια: των υποδομών και τεχνολογιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των μπαταριών και της αποθήκευσης ενέργειας. Η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο είναι δωρεάν. Το μόνο που χρειάζεται, είναι μια εγγραφή στη φόρμα επισκεπτών. Το δωρεάν εισιτήριο για την επίσκεψη στην έκθεση δεν εξασφαλίζει είσοδο στο συνέδριο. Στο παράλληλο διήμερο συνέδριο θα παρουσιαστούν όλες οι τεχνολογίες, οι τρόποι που η χρήση φορτιστών και η αποθήκευση ενέργειας μπορεί να γίνει ένα προσοδοφόρο προϊόν, οι θέσεις της πολιτείας για την περεταίρω διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και οι επιστημονικές απόψεις ειδημόνων για θέματα αποθήκευσης. TOYOTA 25% στο εργοστάσιο καθόδων της LG Chem Η νοτιοκορεατική εταιρεία LG Chem ανακοίνωσε ότι η Toyota Tsusho Corporation, θυγατρική της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota Motor Corporation, απέκτησε μερίδιο 25% στο εργοστάσιο καθοδικών ενεργών υλικών που βρίσκεται στην πόλη Gumi της Νότιας Κορέας. Η LG Chem παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος στο εργοστάσιο, το οποίο έχει συσταθεί ως LG-HY BCM Company, με πλειοψηφικό μερίδιο 51%. Η Toyota Tsusho κατέστη δεύτερη μεγαλύτερη μέτοχος, αφού η κινεζική Zhejiang Huayou Cobalt Company πούλησε το μερίδιο του 25%, μειώνοντας έτσι τη συμμετοχή της από 49% σε 24%. Με τη μείωση του μεριδίου της κινεζικής εταιρείας κάτω από το 25%, το εργοστάσιο πλέον πληροί τους νέους κανόνες για Απαγορευμένες Ξένες Οντότητες (Prohibited Foreign Entity - PFE) που εισήγαγε η κυβέρνηση των ΗΠΑ τον Ιούλιο του 2025, επιτρέποντάς του να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του IRA (Inflation Reduction Act) και να δικαιούται αμερικανικές φορολογικές πιστώσεις.

15.09.25 #337 12 Το σχέδιο που πρότειναν η Stellantis και η Renault για τη δημιουργία ξεχωριστής κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, απέκτησε έναν βασικό υποστηρικτή: την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Στην ομιλία της για την «Κατάσταση της Ένωσης» στις 10 Σεπτεμβρίου, η φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε μια Νέα Πρωτοβουλία για Προσιτά Μικρά Αυτοκίνητα. «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα», δήλωσε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, επισημαίνοντας ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά». Το ζήτημα της δημιουργίας κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων επρόκειτο να συζητηθεί στις 12 Σεπτεμβρίου, στη συνάντηση αξιωματούχων της Ε.Ε. με τους φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο πλαίσιο του τρίτου γύρου του «στρατηγικού διαλόγου» για το μέλλον του ευρωπαϊκού κλάδου. Στην ατζέντα περιλαμβάνονταν επίσης οι κανονισμοί για τις εκπομπές και τα μέτρα ανταγωνιστικότητας, όπως η στήριξη των εφοδιαστικών αλυσίδων μπαταριών και ημιαγωγών. Η Επιτροπή είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι θα εξετάσει τις προτάσεις της Renault και της Stellantis για ξεχωριστό κανονιστικό πλαίσιο μικρών αυτοκινήτων, αλλά η επίσημη στήριξη της φον ντερ Λάιεν αποτελεί το πιο ισχυρό μέχρι στιγμής μήνυμα ότι η Ε.Ε. προτίθεται να δράσει. Διαβάστε περισσότερα εδώ Γιάννης Κανουπάκης ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ STELLANTIS ΚΑΙ RENAULT Υπέρ μικρών προσιτών EV η φον ντερ Λάιεν DAIMLER BUSES: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ OTOKAR Η Daimler Buses επεκτείνει τη δυναμικότητα παραγωγής της μέσω συμφωνίας συνεργασίας με την Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş. Από τον Σεπτέμβριο του 2026, η τουρκική κατασκευάστρια λεωφορείων Otokar θα παράγει για λογαριασμό της Daimler Buses το λεωφορείο πόλης Mercedes-Benz Conecto με συμβατικό κινητήρα, στο εργοστάσιό της στη Σακαρία, Τουρκία. Η συμφωνία εξωτερικής ανάθεσης βασίζεται στη μεγάλη ζήτηση για λεωφορεία των μαρκών MercedesBenz και Setra. Μέχρι τώρα, το Conecto παραγόταν αποκλειστικά στο τουρκικό εργοστάσιο της Daimler Buses στο Χοσντέρε και έχει σχεδιαστεί για οικονομική λειτουργία και βέλτιστο λειτουργικό κόστος. PLUG IN HYBRID: ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο σχεδόν πέντε φορές υψηλότερες από ό,τι δείχνουν τα επίσημα τεστ, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Ε.Ε. Το χάσμα ανάμεσα στη ρύπανση CO2 των PHEV στον πραγματικό κόσμο και στα εργαστηριακά τεστ συνεχίζει να διευρύνεται, παρά τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών ότι η τεχνολογία έχει γίνει πιο «καθαρή». Νωρίτερα αυτόν το μήνα, το λόμπι των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ζήτησε από την Ε.Ε. να ακυρώσει τις προσπάθειές της να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εκπομπές των υβριδικών στον υπολογισμό της προόδου τους προς τους κλιματικούς στόχους. Τα PHEV συνδυάζουν κατά τη λειτουργία τους ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί με μπαταρία, η οποία φορτίζεται από πρίζα, και κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Αντιπροσωπεύουν το 8,6% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. φέτος και οι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν να τα πωλούν ακόμα και μετά το 2035, όταν τίθεται σε ισχύ η προθεσμία για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Όμως, ανάλυση της οργάνωσης T&E με στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος δείχνει ότι τα PHEV εκπέμπουν κατά μέσο όρο 139 g/km CO2, έναντι μόλις 28 g/km CO2 στα επίσημα τεστ.

15.09.25 #337 13 Η Daimler Buses στέλνει το πρώτο της πούλμαν με κυψέλη υδρογόνου σε δοκιμαστικές διαδρομές. Ο τεχνολογικός φορέας «H2 Coach» της μάρκας Setra ανοίγει το δρόμο για το μέλλον των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές τοπικές εκπομπές, συμπληρωματικά προς τα αμιγώς ηλεκτρικά πούλμαν. Η Daimler Buses σχεδιάζει να διαθέτει στην γκάμα της αμιγώς ηλεκτρικά πούλμαν μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με τα πούλμαν κυψέλης καυσίμου να περνούν σε μαζική παραγωγή στο επόμενο βήμα. Η τεχνολογία του H2 Coach βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα κινητήρια συστήματα του φορτηγού κυψέλης καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck της μητρικής Daimler Truck. Η αυτονομία του H2 Coach με γεμάτη δεξαμενή ορίζεται τουλάχιστον στα 800 χιλιόμετρα. POLESTAR: ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ 2035 Η πλειονότητα των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει καταστήσει σαφές ότι θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει την απαίτηση κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται στην περιοχή μετά το 2035 να έχει μηδενικές εκπομπές. Ανώτατα στελέχη της Mercedes-Benz, της Stellantis και της BMW έχουν επικρίνει το σχέδιο της Ε.Ε., το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών. Όταν ρωτήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA) για τις απόψεις των ανταγωνιστών του, ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Michael Lohscheller, αν συμφωνεί με τους επικριτές, δήλωσε τη διαφωνία του, προσθέτοντας ότι «είναι πραγματικά τιμωρητικό για εκείνους που επένδυσαν». Ο Lohscheller, ο οποίος ηγείται της Polestar -ειδικού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων- από τον Οκτώβριο και ήταν προηγουμένως CEO της Opel (θυγατρικής της Stellantis), δεν καταλαβαίνει γιατί οι συνάδελφοί του ζητούν από την Ε.Ε. να χαλαρώσει ή να εγκαταλείψει το στόχο μηδενικών εκπομπών. Δέκα χρόνια πριν, το σκάνδαλο Dieselgate αποτέλεσε κομβικό σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Μια νέα έκθεση του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) -του ίδιου οργανισμού που αποκάλυψε την απάτη στις εκπομπές- αξιολογεί την πρόοδο που έχει σημειωθεί στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατατάσσεται δεύτερη παγκοσμίως στην παραγωγή τους. Από περίπου 80.571 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2015, η παραγωγή στην Ε.Ε. έφτασε τα 2,35 εκατομμύρια στο τέλος του 2024. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησαν μέσο μερίδιο αγοράς 17% σε όλη την Ευρώπη - νέο ρεκόρ. ΚΎΡΙΟΙ ΔΕΊΚΤΕΣ ΠΡΟΌΔΟΥ Τα πρότυπα CO2 της Ε.Ε. έχουν οδηγήσει σταθερά σε βιομηχανικά ορόσημα, μειώνοντας τις εκπομπές κατά 42% από το 2009. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη εκπέμπουν 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου (GHG) σε όλο τον κύκλο ζωής τους σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη τις εκπομπές από την παραγωγή. Είναι επίσης πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές: ήδη σήμερα είναι τα φθηνότερα στη χρήση, με κόστος περίπου 7,43 €/100 χλμ., έναντι 8,60 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα και 11,02 ευρώ για τα βενζινοκίνητα. Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 45% ετησίως από το 2020, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο σημεία φόρτισης στην Ε.Ε. έως τον Ιούλιο του 2025. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ πάνω από την ετήσια αύξηση 14% που εκτιμάται ότι χρειάζεται έως το 2035. ICCT - ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ DIESELGATE Εξηλεκτρισμός: Σε καλό δρόμο η Ευρώπη M. Lohscheller SETRA ΜΕ ΚΥΨΕΛΗ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=