11.09.25 #336 2 Πρόβλεψη-βόμβα ότι ορισμένες δυτικές μάρκες δεν θα επιβιώσουν από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκανε ο CEO της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον. Μιλώντας στο Bloomberg για την αποστολή της αναβίωσης της σουηδικής μάρκας, τα υπέρ και τα κατά της κινεζικής ιδιοκτησίας, εξήγησε μεταξύ άλλων γιατί οι κατασκευαστές σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα πιεστούν. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, οι κινεζικές μάρκες έχουν ήδη πάνω από το μισό της αγοράς στην Κίνα και μπαίνουν και στην Ευρώπη. Αυτό κατά τον Χάκαν Σάμουελσον πιέζει τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς, που ανταγωνίζονται σε ένα συρρικνούμενο κομμάτι της αγοράς. Χαρακτηριστικά, πρόσθεσε ότι «η Κίνα, είτε μας αρέσει είτε όχι, θα είναι τεράστιος παίκτης στη βιομηχανία αυτοκινήτου στο μέλλον, όχι μόνο στην Κίνα». Επί του προκειμένου, υπογράμμισε πως όσο πιο δυνατή γίνεται η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο πιο πολύτιμη είναι η σχέση της Volvo Cars με την Geely. Η Volvo, ειδικότερα, θα είναι ισχυρότερη αν εξηλεκτριστεί γρήγορα, σημείωσε ο επικεφαλής της, αλλά χρειάζεται νέα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ως «γέφυρα», ώσπου να υπάρχει παντού φόρτιση. Στρατηγικά, πάντως, η κατεύθυνση δεν έχει αλλάξει, αλλά «ρεαλιστικά, μπορεί να χρειαστούν μερικά χρόνια παραπάνω πέρα από το 2030». Ο Σάμουελσον ξεκαθάρισε ότι γενικά στον μέλλον οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι ηλεκτρικές και «δεν υπάρχει επιστροφή». Μπορεί να πάρει λίγο παραπάνω σε κάποιες περιοχές, αλλά η κατεύθυνση είναι σαφής. «Σε περίπου δέκα χρόνια, όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά και χαμηλότερου κόστους». Υπογράμμισε δε πως θα υπάρξουν νέοι κυρίαρχοι, όπως παλιά ήταν οι Ford, GM, Toyota και Volkswagen, ενώ στον νέο κόσμο θα υπάρξουν δύο ή τρεις πολύ ισχυρές κινεζικές μάρκες, άρα αυτό θα κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για τις παλιές. «Θα έρθει κύμα αναδιάρθρωσης: κάποιες εταιρείες θα προσαρμοστούν και θα επιβιώσουν, άλλες όχι», κατέληξε. Γιάννης Κανουπάκης ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ VOLVO CARS Χ. Σάμουελσον: Η μετάβαση θα πιέσει κατασκευαστές στη Δύση FLEET NEWS #336 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Η γκάμα του FIAT Grande Panda διευρύνεται με τη νέα έκδοση βενζίνης. Κάτω από το καπό του μικρού SUV βρίσκεται ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.2 lt με 100 HP και 205 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Start&Stop για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου στο αστικό πεδίο οδήγησης. Με τιμή 16.990 -συμπεριλαμβανομένης της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος- για το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Pop, το νέο μοντέλο γίνεται ακόμα πιο προσιτό και αποκτά γκάμα που καλύπτει κάθε ανάγκη. Οι υπόλοιπες επιλογές αφορούν στην έκδοση Hybrid που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει 110 HP (20.800 ευρώ) καθώς και στην αμιγώς ηλεκτρική των 113 HP (22.800 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Πέραν του εισαγωγικού, υπάρχουν δύο ακόμα επίπεδα εξοπλισμού, τα Icon και La Prima, με 18.490 και 20.290 ευρώ, αντίστοιχα. Διαβάστε περισσότερα εδώ FIAT GRANDE PANDA ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ 16.990 ΕΥΡΩ Χ. Σάμουελσον
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=