11.09.25 #336 11 Το Dolphin Surf απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία ασφάλειας των πέντε αστέρων στον τελευταίο γύρο δοκιμών του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Σημείωσε την κορυφαία βαθμολογία με ισχυρές επιδόσεις και στις τέσσερις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD δήλωσε ότι το Dolphin Surf θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα παράγει στην Ευρώπη. Η παραγωγή του μικρού, αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους σε νέο εργοστάσιο στη Σέγκεντ, στη νότια Ουγγαρία. Με την κατασκευή του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η BYD θα αποφύγει τους υψηλότερους δασμούς που επιβάλλονται στα κινεζικής παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Τα BEV της εταιρείας που εισάγονται από την Κίνα στην Ε.Ε. αντιμετωπίζουν πλέον δασμό 27%, από 10% προηγουμένως. ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ Η Ε.Ε. πρέπει να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό υποστηρίζουν η ACEA, η ένωση των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, και η CLEPA, ο αντίστοιχος φορέας των προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ανοιχτή επιστολή προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (στη φωτογραφία), πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.). Η έκκληση αυτή, που εντάσσεται σε έναν ολοένα και πιο ηχηρό «χορό» παρόμοιων δηλώσεων, έρχεται λίγες μόλις ημέρες πριν από τον Στρατηγικό Διάλογο μεταξύ της Επιτροπής και των διευθυνόντων συμβούλων των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σχετικά με το μέλλον του κλάδου. Το μέλλον αυτό είναι, στην καλύτερη περίπτωση, αβέβαιο. Και οι στόχοι CO2 αποτελούν μέρος του προβλήματος, καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) προχωρά πιο αργά απ’ όσο είχε προβλεφθεί όταν τέθηκαν αυτοί οι στόχοι. Ως αποτέλεσμα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση, έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια σε μια μετάβαση που οι καταναλωτές αποδέχονται διστακτικά. Γι’ αυτόν το λόγο, η ACEA και η CLEPA, μεταξύ άλλων, καλούν την Ε.Ε. να επανακαθορίσει τους στόχους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΕΙ Η ACEA Ισχυρές φωνές για χαλάρωση των προτύπων CO2 ΜΠΛΟΥΜΕ: ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ Οι δασμοί των ΗΠΑ έχουν κοστίσει στον Όμιλο Volkswagen δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλούμε, προσθέτοντας ότι το βασικό του brand, η Porsche, πιέζεται μέσα σε ένα «σάντουιτς» από δασμούς και μια αδύναμη κινεζική αγορά. «Μέχρι τώρα, πρόκειται για αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στον ισολογισμό μας που κοστίζει αυτή η κατάσταση μέσα στη φετινή χρονιά», είπε ο Μπλούμε στο Reuters κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο στις 8 Σεπτεμβρίου. Ο Μπλούμε δήλωσε ότι η VW δεν εκτιμά μια «ασύμμετρη» συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσινγκτον, η οποία προβλέπει δασμούς 15% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ε.Ε. και μηδενικούς δασμούς για τις εισαγωγές βιομηχανικών αγαθών από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη. «Γι’ αυτό βασιζόμαστε στο σχέδιό μας για επενδύσεις στις ΗΠΑ», είπε ο Μπλούμε, τονίζοντας ότι αυτές θα ενισχύσουν την τοπική απασχόληση και την εφοδιαστική αλυσίδα της VW, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση ήταν «πολύ θετικές». Όπως και οι ανταγωνιστές της, η VW εξακολουθεί να αναμένει τη μείωση των τρεχόντων αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων από το 27,5% στο 15%, κάτι που η κυβέρνηση Τραμπ έχει δεσμευθεί να πράξει. Οι δασμοί πλήττουν σοβαρά τις μάρκες Porsche και Audi, οι οποίες δεν έχουν παραγωγή στις ΗΠΑ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν Όλιβερ Μπλούμε
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=