FLEETNEWS #336

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 #336 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET NIO & Firefly: Oι τιμές στην Ελλάδα CEO Volvo Cars: Κινδυνεύει η δυτική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Grande Panda βενζίνης: 16.990 €

11.09.25 #336 2 Πρόβλεψη-βόμβα ότι ορισμένες δυτικές μάρκες δεν θα επιβιώσουν από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκανε ο CEO της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον. Μιλώντας στο Bloomberg για την αποστολή της αναβίωσης της σουηδικής μάρκας, τα υπέρ και τα κατά της κινεζικής ιδιοκτησίας, εξήγησε μεταξύ άλλων γιατί οι κατασκευαστές σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα πιεστούν. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, οι κινεζικές μάρκες έχουν ήδη πάνω από το μισό της αγοράς στην Κίνα και μπαίνουν και στην Ευρώπη. Αυτό κατά τον Χάκαν Σάμουελσον πιέζει τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς, που ανταγωνίζονται σε ένα συρρικνούμενο κομμάτι της αγοράς. Χαρακτηριστικά, πρόσθεσε ότι «η Κίνα, είτε μας αρέσει είτε όχι, θα είναι τεράστιος παίκτης στη βιομηχανία αυτοκινήτου στο μέλλον, όχι μόνο στην Κίνα». Επί του προκειμένου, υπογράμμισε πως όσο πιο δυνατή γίνεται η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο πιο πολύτιμη είναι η σχέση της Volvo Cars με την Geely. Η Volvo, ειδικότερα, θα είναι ισχυρότερη αν εξηλεκτριστεί γρήγορα, σημείωσε ο επικεφαλής της, αλλά χρειάζεται νέα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ως «γέφυρα», ώσπου να υπάρχει παντού φόρτιση. Στρατηγικά, πάντως, η κατεύθυνση δεν έχει αλλάξει, αλλά «ρεαλιστικά, μπορεί να χρειαστούν μερικά χρόνια παραπάνω πέρα από το 2030». Ο Σάμουελσον ξεκαθάρισε ότι γενικά στον μέλλον οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι ηλεκτρικές και «δεν υπάρχει επιστροφή». Μπορεί να πάρει λίγο παραπάνω σε κάποιες περιοχές, αλλά η κατεύθυνση είναι σαφής. «Σε περίπου δέκα χρόνια, όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά και χαμηλότερου κόστους». Υπογράμμισε δε πως θα υπάρξουν νέοι κυρίαρχοι, όπως παλιά ήταν οι Ford, GM, Toyota και Volkswagen, ενώ στον νέο κόσμο θα υπάρξουν δύο ή τρεις πολύ ισχυρές κινεζικές μάρκες, άρα αυτό θα κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για τις παλιές. «Θα έρθει κύμα αναδιάρθρωσης: κάποιες εταιρείες θα προσαρμοστούν και θα επιβιώσουν, άλλες όχι», κατέληξε. Γιάννης Κανουπάκης ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ VOLVO CARS Χ. Σάμουελσον: Η μετάβαση θα πιέσει κατασκευαστές στη Δύση FLEET NEWS #336 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Η γκάμα του FIAT Grande Panda διευρύνεται με τη νέα έκδοση βενζίνης. Κάτω από το καπό του μικρού SUV βρίσκεται ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.2 lt με 100 HP και 205 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Start&Stop για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου στο αστικό πεδίο οδήγησης. Με τιμή 16.990 -συμπεριλαμβανομένης της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος- για το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Pop, το νέο μοντέλο γίνεται ακόμα πιο προσιτό και αποκτά γκάμα που καλύπτει κάθε ανάγκη. Οι υπόλοιπες επιλογές αφορούν στην έκδοση Hybrid που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει 110 HP (20.800 ευρώ) καθώς και στην αμιγώς ηλεκτρική των 113 HP (22.800 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Πέραν του εισαγωγικού, υπάρχουν δύο ακόμα επίπεδα εξοπλισμού, τα Icon και La Prima, με 18.490 και 20.290 ευρώ, αντίστοιχα. Διαβάστε περισσότερα εδώ FIAT GRANDE PANDA ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕ 16.990 ΕΥΡΩ Χ. Σάμουελσον

11.09.25 #336 4 Εντατικά ετοιμάζεται η high-tech κινεζική εταιρεία NIO για την είσοδό της στην ελληνική αγορά, που όλα δείχνουν ότι θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Νοεμβρίου, οπότε θα πραγματοποιηθούν και τα εγκαίνια του πρώτου της show room σε χώρο των βορείων προαστίων. Προς το παρόν τα μοντέλα της (όλα πλήρως ηλεκτρικά) εκτίθενται διαδοχικά στο Golden Hall, όπου μετά το NIO EL6, τη θέση του πήρε εκεί το Firefly, που αποτελεί στην πραγματικότητα το πρώτο μοντέλο μιας πιο προσιτής «υπομάρκας» της NIO. Είναι δε το Firefly με βάση το μήκος του (περίπου 4,0 μέτρα) ένα σουπερμίνι, εξαιρετικά πρακτικό και ευρύχωρο όμως με πορτμπαγκάζ 400 λίτρων και πρόσθετο εμπρός χώρο αποσκευών 90 λίτρων. Προσφέρεται με ηλεκτροκινητήρα 105 kW, μπαταρία 41,2 kWh, αυτονομία 330 χλμ. και στην Ελλάδα θα κοστίζει από 31.900 ευρώ (χωρίς την επιδότηση). Τα μοντέλα με το σήμα NIO εννοείται ότι είναι σαφώς μεγαλύτερα σε μέγεθος και έχουν αυξημένες δυνατότητες (σημειώστε πως όλα τους διαθέτουν τρία Lidar - σημάδι της υψηλότατης τεχνολογίας τους). Για παράδειγμα, το ΝΙΟ ΕΤ5 θα κοστίζει στη χώρα μας 61.900 ευρώ (χωρίς τον υπολογισμό της επιδότησης – είναι το μοναδικό από τα ΝΙΟ που τη δικαιούται), ενώ το ET5 Touring θα ξεκινά από 66.900 ευρώ. Ακολουθούν τα SUV NIO EL6 (μήκος 4.854mm / από 69.900 ευρώ), ενώ το μεγαλύτερο NIO EL8 έχει τιμή εκκίνησης τα 119.400 ευρώ. Σημειώνουμε, τέλος, πως το κορυφαίο μοντέλο της NIO, το ΕΤ9, που είναι εξοπλισμένο με την πρωτοποριακή ενεργητική ανάρτηση της οποίας τις δυνατότητες είχαμε την ευκαιρία να δούμε στο NIO Hub στο Μόναχο της Γερμανίας, στο πλαίσιο της σχετικής δημοσιογραφικής αποστολής, πωλείται από 100.000 έως 120.00 δολάρια στην Κίνα. Διαβάστε περισσότερα εδώ Νίκος Λουπάκης FIREFLY ΑΠΟ 31.900 ΕΥΡΩ ΚΑΙ NIO ET5 ΑΠΟ 61.900 ΕΥΡΩ Τον Νοέμβριο βάζει μπρος η ΝΙΟ Η ZEEKR ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΙΜΩΝ Το λανσάρισμα της Zeekr στην Ελλάδα σηματοδοτεί ένα ορόσημο στη στρατηγική παρουσία της για την Ευρώπη, μετά την επιτυχημένη εδραίωση της μάρκας στη Σουηδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία, τη Δανία και το Βέλγιο. Τα μοντέλα της παγκόσμιας premium μάρκας ηλεκτρικής κινητικότητας από τον όμιλο Geely Holding έκαναν την πρεμιέρα τους στη ΔΕΘ εντυπωσιάζοντας το κοινό: —Zeekr 001 Long Range: 59.990 | 56.990 ευρώ, με επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά —Zeekr 001 Performance AWD: 65.990 ευρώ —Zeekr 001 Privilege AWD: 69.990 ευρώ — Zeekr X Core: 37.990 | 34.990 ευρώ (Κ.Η.) —Zeekr X Long Range: 42.990 | 39.990 ευρώ (Κ.Η.) —Zeekr 7X Core Τιμή: 54.990 | 51.990 ευρώ (Κ.Η.) —Zeekr 7Χ Privilege AWD: 65.990 ευρώ —Zeekr X Priviledge AWD: 47.990 | 44.990 ευρώ (Κ.Η.) —Zeekr 7Χ Long Range: 58.990 | 55.990 ευρώ (Κ.Η.) Διαβάστε περισσότερα εδώ Οι διαρκώς αυξανόμενοι φίλοι της ηλεκτροκίνησης μπορούν τώρα να αποκτήσουν το μεγάλο μικρό SUV EX30 από μόλις 29.900 ευρώ και όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo με συνολικό όφελος έως 10.000 ευρώ, συνδυάζοντας την Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo και την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά. Η Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo ανέρχεται σε έως 7.000 ευρώ. Είναι μια πρωτοβουλία ανεξάρτητη από την κρατική ενίσχυση, αφορά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, παρέχεται άμεσα και εφαρμόζεται σε όλη την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Volvo. Συνδυάζοντάς τη με την επιδότηση 3.000 ευρώ του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, που βρίσκεται σε ισχύ, οι αγοραστές μπορούν να αποκομίσουν το συνολικό όφελος έως 10.000 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ VOLVO EX30 ΑΠΟ 29.900 ΕΥΡΩ

11.09.25 #336 6 Όπως είχαμε προαναγγείλει, πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα η παρουσίαση της έναρξης της συνεργασίας μεταξύ της Automotive Solutions A.E., εταιρείας του Ομίλου Motor Oil, η οποία αναλαμβάνει την αποκλειστική εισαγωγή και αντιπροσώπευση των οχημάτων Maxus στην Ελλάδα και του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ο οποίος αναλαμβάνει πανελλαδικά την αποκλειστική διανομή και την τεχνική υποστήριξη των οχημάτων. Θυμίζουμε ότι η Maxus είναι ένας πολύ μεγάλος κατασκευαστής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και επαγγελματικός «βραχίονας» του Ομίλου SAIC Motor, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα. Στη ΔΕΘ είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τη νέα πλήρη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών γκάμα στης εταιρεία, με επιλογές τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όσο και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Για παράδειγμα, στο χώρο των βαν, οι επιλογές ξεκινούν από το ευέλικτο eDeliver 3 και φτάνουν έως το ισχυρό eDeliver 9, καλύπτοντας κάθε επαγγελματική ανάγκη. Ωστόσο, η φετινή μεγάλη πρεμιέρα είναι το ολοκαίνουργιο T60 MAX, ένα pick-up με ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα το οποίο είναι εξοπλισμένο με πετρελαιοκινητήρα 2.0 Biturbo 215HP και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά. Διαβάστε περισσότερα εδώ MAXUS: AUTOMOTIVE SOLUTIONS & ΌΜΙΛΟΣ ΣΑΡΑΚΆΚΗ Το μεγάλο επαναλανσάρισμα CHERY TIGGO 4 CSH: ΜΙΑ «ΔΥΝΑΤΗ» ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV μπαίνει τώρα η Chery με το Tiggo 4 CSH, που έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση επί ελληνικού εδάφους στη φετινή ΔΕΘ. Πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό όχημα με ηλεκτροκινητήρα 204 PS/310 Nm, βενζινοκινητήρα 1.5 με ισχύ 102 PS & ροπή 125 Nm και μπαταρία 1,83 kWh, το οποίο υπόσχεται κατανάλωση 5,3 lit./100 km (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Με διαστάσεις δε που κινούνται στο άνω άκρο της κατηγορίας και (ΜΠΥ: 4.320x1.831x1.653 mm), είναι σε θέση να προσφέρει τόσο ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 470 λίτρων, όσο και ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό. Ο εξοπλισμός της πλούσιας έκδοσης Premium του εκθέματος της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει δύο ψηφιακές οθόνες 12,3’’ (η μία είναι ο πίνακας οργάνων), ζάντες αλουμινίου 17’’, σύστημα πανοραμικής θέασης 540ο, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 7 αερόσακους, 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κ.λπ. Όλα αυτά προσφέρονται στην τιμή των 25.990 ευρώ (με προωθητική ενέργεια), ενώ η βασική έκδοση του μοντέλου κατεβαίνει στα 23.850 ευρώ - για την οποία ανακοινώθηκε ότι θα είναι τελικά κατά 1.000 ευρώ φθηνότερη. Σημειώστε ότι υπάρχει και δυνατότητα χρηματοδότησης με επιτόκιο 3,9% (από 249 ευρώ το μήνα). Είναι δε σημαντικό ότι το Tiggo 4 καλύπτεται από 12ετή εγγύηση (με όριο όμως τα 150.000 χλμ.). FOTON: ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Ακόμα μια κινεζική εταιρεία που κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα κάνει την επίσημη είσοδό της στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για τη Foton, την αντιπροσώπευση της οποίας έχει αναλάβει η FMS Automotive Solutions. Στη ΔΕΘ είχαμε την ευκαιρία να δούμε δύο πλήρως ηλεκτρικά βαν της Foton: από τη μια το eToano που έχει ήδη έρθει στην ελληνική αγορά (προσφέρεται σε δύο μήκη 5.495 / 5.990 mm με μεικτό βάρος: 3.495 / 4.250 kg) και από την άλλη το e-VIEW Grand, για το οποίο προς το παρόν δεν γνωρίζουμε ιδιαίτερες λεπτομέρειες, που έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη χώρα μας, ενώ ιδιαίτερη θέση στο περίπτερο της εταιρείας είχαν τα τρία δίλιτρα 48V diesel και τετρακίνητα διπλοκάμπινα: —Tunland G7 με απόδοση 120 kW/390 Nm και μήκος 5.340 mm (36.500 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο / 39.500 ευρώ με αυτόματο), —Tunland V7 με μήκος 5617 mm και κινητήρα 129 kW/450 Nm (51.600 ευρώ) και —Tunland V9 επίσης με 129 kW/450 Nm (από 56.500 ευρώ), αλλά με ακόμα μεγαλύτερο μήκος (5797 mm) και ανάρτηση με ελικοειδή ελατήρια πίσω αντί των φύλλων σούστας των άλλων δύο μοντέλων, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους επιβαίνοντες. Νίκος Λουπάκης

11.09.25 #336 8 Η Cupra έκανε μια τολμηρή είσοδο στην Έκθεση του Μονάχου με την αποκάλυψη του καμουφλαρισμένου Cupra Raval, του επερχόμενου ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου της μάρκας. To Cupra Raval θα λανσαριστεί το 2026, ως το πρώτο μοντέλο της Ηλεκτρικής Αστικής Οικογένειας, που αποτελείται από τέσσερα αυτοκίνητα από το Brand Group Core του Volkswagen Group. Ξεκινώντας με την παραγωγή του Cupra Raval τους επόμενους μήνες και ακολουθούμενο από το Volkswagen ID. Polo, και τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στο Martorell. Αυτή η οικογένεια αυτοκινήτων έχει στόχο να εκδημοκρατικοποιήσει την ηλεκτρική κινητικότητα και να καθιερώσει ένα νέο σημείο αναφοράς στην Ευρώπη, κάνοντάς το πιο προσβάσιμο σε μια μεγαλύτερη κατηγορία πελατών. CUPRA RAVAL: ΜΕ ΚΑΜΟΥΦΛΑΖ Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2025) η Leapmotor παρουσίασε το ολοκαίνουργιο B05, ένα εντυπωσιακό σπορ χάτσμπακ της κατηγορίας C. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,43 m, πλάτος 1,88, 1,52 m ύψος και μεταξόνιο 2,74 m, ενώ είναι χτισμένο επάνω σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Την εντυπωσιακή σχεδίαση, την υψηλή ευχρηστία στην καθημερινότητα, την υψηλή διάδραση με το χρήστη και την κορυφαία ποιότητα. Μυώδες και δυναμικό, το B05 είναι πιο το φαρδύ μοντέλο της κατηγορίας του και εκφράζει τη σχεδιαστική γλώσσα “Tech-Nature Aesthetic”. Το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό σχήμα που εντυπωσιάζει τους πάντες. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της σχεδίασης είναι οι χωρίς πλαίσιο πόρτες που εξ ορισμού αντανακλούν σπορ διάθεση, ενώ την προσοχή τραβούν και οι αεροδυναμικές 19άρες “SwiftWing” ζάντες αλουμινίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ (ΙΑΑ 2025) Leapmotor B05: Eντυπωσιακό σπορ χάτσμπακ VOLKSWAGEN ID. CROSS CONCEPT: ΣΥΜΠΑΓΕΣ SUV Η Volkswagen παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση του Μονάχου (IAA Mobility) το νέο ID. CROSS Concept, ένα σSυμπαγές SUV που φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό. Το μοντέλο συνδυάζει σχεδιασμό νέας γενιάς, κορυφαία τεχνολογία και χώρους που ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας, αποτελώντας το προοίμιο για τα επερχόμενα ηλεκτρικά Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της φετινής Έκθεσης IAA Mobility βρέθηκαν το εντυπωσιακό Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo, το πρώτο concept car της Opel που συγχωνεύει τον ψηφιακό και τον πραγματικό κόσμο, καθώς και το νέο Opel Mokka GSE. Το μοντέλο παραγωγής υψηλών επιδόσεων φέρνει την αίσθηση του ηλεκτρικού rally στο δρόμο. Βασίζεται στο Opel Mokka GSE Rally, που επίσης παρουσιάζεται στη φετινή Έκθεση IAA Mobility και επωφελείται από την εκτεταμένη τεχνογνωσία της Opel στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. «Επανατοποθετούμε το brand Opel GSE με σαφή προσανατολισμό στην ηλεκτρική εποχή. Ενισχύουμε τις επιδόσεις και ανεβάζουμε την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης στο επόμενο επίπεδο», δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl, στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο πλαίσιο της Έκθεσης IAA Mobility 2025. OPEL CORSA GSE VISION GRAN TURISMO & MOKKA GSE οχήματα εισαγωγικής κατηγορίας της μάρκας. Το ID. CROSS Concept αποτελεί το τέταρτο μέλος της νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών μοντέλων, μετά τα ID.Polo ID. GTI Concept και ID. EVERY1. Η παγκόσμια πρεμιέρα του ID. Polo έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ θα ακολουθήσει και η έκδοση ID. Polo GTI. Το τελικό ID. Cross θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2026, ενώ το 2027 θα ακολουθήσει η έκδοση παραγωγής του ID. EVERY1. Διαβάστε περισσότερα εδώ

11.09.25 #336 9 Η Mercedes-Benz επιστρέφει στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV μεσαίου μεγέθους με τη νέα γενιά GLC. Το GLC με τεχνολογία EQ, όπως αποκαλεί η Mercedes την πλήρως ηλεκτρική έκδοση, παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης στις 7 Σεπτεμβρίου σε εκδήλωση πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA), που διεξάγεται από 9 έως 14 Σεπτεμβρίου. Το τρέχον GLC είναι το παγκόσμιο best-seller της Mercedes, αλλά δεν είχε πλήρως ηλεκτρική έκδοση μετά τη διακοπή παραγωγής του EQC το 2024. «Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο CEO της Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, κατά την παρουσίαση στο Μόναχο. Η νέα γενιά GLC περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, όπως ηλεκτρικό δίκτυο 800 Volt και μπαταρία 94 kWh με αυτονομία έως 713 χλμ. για την αρχική έκδοση GLC 400 4Matic, που θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολική ισχύ 360 kW. Το νέο GLC θα είναι διαθέσιμο το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η Mercedes το περιγράφει ως «κατασκευασμένο με προτεραιότητα την ηλεκτροκίνηση». Άλλες ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις θα ακολουθήσουν, χωρίς όμως να έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες ή τιμές. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΩΣ 713 ΧΛΜ Nέο Mercedes GLC: Λανσάρεται πρώτα ως EV OMODA 9 SHS: ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ Με χαρακτηριστικά, επιδόσεις και εξοπλισμό που εντυπωσιάζουν και τιμή που προσδίδει ένα ασυναγώνιστο value for money (45.900 ευρώ), πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα στη ΔΕΘ του μεγάλου plug in υβριδικού SUV -και ταυτοχρόνως ναυαρχίδας- της Omoda. O λόγος για το Omoda 9, που πέρα από την υψηλότατη ποιότητα κατασκευής προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 145 χλμ. (με τη συνολική να φτάνει τα 1.100 χλμ.). Εφοδιασμένο με βενζινοκινητήρα 1.5 TGDI και δύο ηλεκτροκινητήρες διαθέτει αφενός τετρακίνηση, αφετέρου συνολική ισχύ 395 kW (537 PS) η οποία του επιτρέπει να προσφέρει καυτές επιδόσεις: 0-100 km/h σε μόλις 4,9’’. Παράλληλα χάρη στις μεγάλες διαστάσεις του έχει και άφθονους χώρους για επιβάτες καθώς και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ 660 λίτρων. Θυμίζουμε ότι το Omoda 9 SHS κατέκτησε 5 αστέρια στα τεστ ασφαλείας του Euro NCAP, καλύπτεται δε από 7ετή εγγύηση ή 150.000 χιλιόμετρα (μπαταρία: 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.). XPENG: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΙ Η XPENG, κορυφαία εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με έδρα την Κίνα, παρουσίασε στην IAA Mobility 2025 τα πιο πρόσφατα επιτεύγματά της ως πρωτοπόρος του μέλλοντος της κινητικότητας με τεχνητή νοημοσύνη. Η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του νέου P7 αναδεικνύει τη δύναμη της εταιρείας στην τεχνολογία AI, τα έξυπνα συστήματα οδήγησης και τη μηχανική υψηλής απόδοσης, ενώ παράλληλα αντικατοπτρίζει την επέκταση της παγκόσμιας παρουσίας της. Ταυτόχρονα, η XPENG εγκαινιάζει επίσημα τον Σεπτέμβριο το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στο Μόναχο -το πρώτο της στην Ευρώπη- με στόχο την καινοτομία στη μελλοντική κινητικότητα με τεχνητή νοημοσύνη και τη στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους χρήστες. Στον πυρήνα της στρατηγικής της XPENG βρίσκεται το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που η ίδια ανέπτυξε, το οποίο υποστηρίζει κάθε πτυχή του οικοσυστήματος κινητικότητας της εταιρείας - από αυτοκίνητα με AI και ιπτάμενα οχήματα έως ανθρωποειδή ρομπότ. Η αρχιτεκτονική τεχνητής νοημοσύνης της XPENG ενσωματώνει το cloud, το όχημα, την υπολογιστική ισχύ και το hardware. Διαβάστε περισσότερα εδώ

11.09.25 #336 10 ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ RENAULT CLIO: ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2026 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η Renault ξεκίνησε από «λευκό χαρτί» την προσέγγιση για την έκτη γενιά του Clio, του πιο δημοφιλούς μοντέλου της μάρκας και του Νο. 2 σε πωλήσεις αυτοκινήτου στην Ευρώπη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025. Το νέο Clio παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA). Η μετάβαση από την τέταρτη στη πέμπτη γενιά το 2019 υπήρξε πιο εξελικτική, με έμφαση στο εσωτερικό και το σύστημα infotainment. Ωστόσο, οι αλλαγές στην καινούργια γενιά Clio είναι πιο έντονες, σύμφωνα με στελέχη της Renault, με το λανσάρισμα να αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους στην Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, το νέο Clio είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από το τρέχον μοντέλο, διαθέτει πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης και ένα επανασχεδιασμένο εσωτερικό που αντλεί έμπνευση από το ηλεκτρικό Renault 5. Η Renault περιγράφει το νέο Clio ως ένα μικρό αυτοκίνητο με την απόδοση και τον εξοπλισμό ενός compact μοντέλου. Η Renault δεν έχει ανακοινώσει ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης για το νέο Clio, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Προύσα της Τουρκίας. Το εργοστάσιο έχει ήδη κατασκευάσει πάνω από 5 εκατομμύρια Clio και φέτος ξεκίνησε την παραγωγή του Dacia Duster μικρού SUV. Διαβάστε περισσότερα εδώ SUZUKI SWIFT: 10 ΕΚΑΤ. ΠΩΛΗΣΕΙΣ Η Suzuki Motor Corporation ανακοίνωσε ότι το compact επιβατικό της αυτοκίνητο SWIFT έχει επιτύχει συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις 10 εκατομμυρίων μονάδων έως τον Ιούλιο του 2025. Αυτό το ορόσημο επιτεύχθηκε σε 20 χρόνια και 8 μήνες μετά την πρώτη του κυκλοφορία τον Νοέμβριο του 2004 στην Ιαπωνία. Το Swift άλλαξε τη φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων της Suzuki. Από την κυκλοφορία του το 2004 ως ένα παγκόσμιο στρατηγικό αυτοκίνητο, το Swift έχει κερδίσει βραβεία Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο. Αποτελεί ένα μοντέλο-σημείο αναφοράς, που εκτιμάται από πολλούς πελάτες. Οριακή άνοδο στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε ο Αύγουστος στην εγχώρια αγορά. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις τον περασμένο μήνα ανήλθαν στις 8.192 μονάδες, αυξημένες κατά μόλις 0,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2924 (8.149). Έτσι, οι ταξινομήσεις της φετινής περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου διαμορφώνονται στις 99.960 μονάδες, ήτοι αύξηση 1,6% σε σύγκριση με το περσινό 8μηνο (98.374). Κυρίαρχη κατηγορία στα νέα επιβατικά τον Αύγουστο ήταν αυτή των SUV, με συνολικό μερίδιο 69,5% έναντι μεριδίου 63,6% τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού του 2024 (+5,9%). Στο 8μηνο φέτος το μερίδιο των SUV έφθασε το 62% έναντι μεριδίου 58,3% της αντίστοιχης περσινής περιόδου (+3,7%). Όπως προκύπτει εξάλλου από τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα υβριδικά συστήματα (HEV) ήταν πρώτα στις επιλογές των καταναλωτών των Αύγουστο του 2025 με 51,2%, αυξημένα κατά 2,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (48,4%), τα βενζινοκίνητα ακολούθησαν με 25,6% έναντι 32,5% (-6,9%), τα ντίζελ έμειναν σχεδόν σταθερά στο 4,6% έναντι 4,2% (+0,4%) τα Plug in Υβριδικά «έγραψαν» 9,9% έναντι 5,9% (+4%), τα αμιγώς ηλεκτρικά BEV έπεσαν στο 5,3% από το 6,3% (1,1%), ενώ προσπερνώντας το μηδενικό ποσοστό αυτοκινήτων φυσικού αερίου, τα έχοντα συστήματα υγραερίου, συμπεριλαμβανομένου και του διπλού καυσίμου, «τσίμπησαν» 0,8% από το 2,6% πέρυσι στο 3,4% φέτος. Γιάννης Κανουπάκης Η ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ Οριακή αύξηση 0,5% στα ΙΧ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΎΓΟΥΣΤΟΣ ΜET '25/'24 ΙΑΝ.-ΑΎΓ. ΜET '25/'24 2025 2024 2025 2024 Επιβατικά 8.192 8.149 0,50% 99.960 98.374 1,60% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 769 795 -3,30% 7.387 7.715 -4,30% Λεωφορεία 48 118 -59,30% 658 660 -0,30% Πηγή: ΣΕΑΑ

11.09.25 #336 11 Το Dolphin Surf απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία ασφάλειας των πέντε αστέρων στον τελευταίο γύρο δοκιμών του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Σημείωσε την κορυφαία βαθμολογία με ισχυρές επιδόσεις και στις τέσσερις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD δήλωσε ότι το Dolphin Surf θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα παράγει στην Ευρώπη. Η παραγωγή του μικρού, αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους σε νέο εργοστάσιο στη Σέγκεντ, στη νότια Ουγγαρία. Με την κατασκευή του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η BYD θα αποφύγει τους υψηλότερους δασμούς που επιβάλλονται στα κινεζικής παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Τα BEV της εταιρείας που εισάγονται από την Κίνα στην Ε.Ε. αντιμετωπίζουν πλέον δασμό 27%, από 10% προηγουμένως. ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ Η Ε.Ε. πρέπει να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό υποστηρίζουν η ACEA, η ένωση των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, και η CLEPA, ο αντίστοιχος φορέας των προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ανοιχτή επιστολή προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (στη φωτογραφία), πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.). Η έκκληση αυτή, που εντάσσεται σε έναν ολοένα και πιο ηχηρό «χορό» παρόμοιων δηλώσεων, έρχεται λίγες μόλις ημέρες πριν από τον Στρατηγικό Διάλογο μεταξύ της Επιτροπής και των διευθυνόντων συμβούλων των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σχετικά με το μέλλον του κλάδου. Το μέλλον αυτό είναι, στην καλύτερη περίπτωση, αβέβαιο. Και οι στόχοι CO2 αποτελούν μέρος του προβλήματος, καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) προχωρά πιο αργά απ’ όσο είχε προβλεφθεί όταν τέθηκαν αυτοί οι στόχοι. Ως αποτέλεσμα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση, έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια σε μια μετάβαση που οι καταναλωτές αποδέχονται διστακτικά. Γι’ αυτόν το λόγο, η ACEA και η CLEPA, μεταξύ άλλων, καλούν την Ε.Ε. να επανακαθορίσει τους στόχους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΕΙ Η ACEA Ισχυρές φωνές για χαλάρωση των προτύπων CO2 ΜΠΛΟΥΜΕ: ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ Οι δασμοί των ΗΠΑ έχουν κοστίσει στον Όμιλο Volkswagen δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλούμε, προσθέτοντας ότι το βασικό του brand, η Porsche, πιέζεται μέσα σε ένα «σάντουιτς» από δασμούς και μια αδύναμη κινεζική αγορά. «Μέχρι τώρα, πρόκειται για αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στον ισολογισμό μας που κοστίζει αυτή η κατάσταση μέσα στη φετινή χρονιά», είπε ο Μπλούμε στο Reuters κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο στις 8 Σεπτεμβρίου. Ο Μπλούμε δήλωσε ότι η VW δεν εκτιμά μια «ασύμμετρη» συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσινγκτον, η οποία προβλέπει δασμούς 15% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ε.Ε. και μηδενικούς δασμούς για τις εισαγωγές βιομηχανικών αγαθών από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη. «Γι’ αυτό βασιζόμαστε στο σχέδιό μας για επενδύσεις στις ΗΠΑ», είπε ο Μπλούμε, τονίζοντας ότι αυτές θα ενισχύσουν την τοπική απασχόληση και την εφοδιαστική αλυσίδα της VW, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση ήταν «πολύ θετικές». Όπως και οι ανταγωνιστές της, η VW εξακολουθεί να αναμένει τη μείωση των τρεχόντων αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων από το 27,5% στο 15%, κάτι που η κυβέρνηση Τραμπ έχει δεσμευθεί να πράξει. Οι δασμοί πλήττουν σοβαρά τις μάρκες Porsche και Audi, οι οποίες δεν έχουν παραγωγή στις ΗΠΑ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν Όλιβερ Μπλούμε

11.09.25 #336 12 Η Auto1 Group εμφανίζει ισχυρή ανάπτυξη τόσο στο B2B όσο και στο B2C τμήμα της, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου. Η ψηφιακή πλατφόρμα εμπορίας και χρηματοδότησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανέφερε διψήφιες αυξήσεις σε όλους τους βασικούς εμπορικούς και οικονομικούς δείκτες, εδραιώνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση της στην ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων. „Στο β΄ τρίμηνο, ο όμιλος πούλησε λίγο πάνω από 200.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 20,6% σε ετήσια βάση. „Η εταιρεία κατέγραψε έσοδα 1,97 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 29,8%. „Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 231,2 εκατ. ευρώ, αύξηση 33,4%. Το μικτό κέρδος ανά μονάδα διαμορφώθηκε σε 1.148 ευρώ, αυξημένο κατά 10,3%. „Τα EBITDA εκτινάχθηκαν κατά 104,1% στα 42,3 εκατ. ευρώ. Η Auto1.com, το B2B τμήμα του ομίλου, πούλησε σχεδόν 177.000 οχήματα σε συνεργαζόμενους εμπόρους, σημειώνοντας αύξηση 18,9%. Τα έσοδα του συγκεκριμένου τμήματος έφτασαν τα 1,55 δισ. ευρώ (+26,6%). Το B2C τμήμα της Auto1 κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων με 23.824 οχήματα (+34,6%), αποφέροντας έσοδα 415,3 εκατ. ευρώ (+43,2%). Περισσότεροι από 60.000 συνεργάτες έμποροι σε περισσότερες από 30 χώρες ψηφιοποιούν ενεργά την επιχείρηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους χρησιμοποιώντας τις λύσεις αγοράς και πώλησης της AUTO1.com. Οι αγοραστές έχουν πρόσβαση σε ένα απόθεμα πολλαπλών ειδών σε πάνω από 30.000 μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι πωλητές, συμπεριλαμβανομένων των εμπόρων, των εμπόρων συνεργατών, των εταιρειών leasing καθώς και ενοικίασης αυτοκινήτων, έχουν την ευκαιρία να εμπορεύονται οχήματα ψηφιακά στο ευρωπαϊκό δίκτυο αντιπροσώπων του AUTO1.com. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ Auto1: Ισχυρή ανάπτυξη σε όλους τους δείκτες Ένα σημαντικό ορόσημο για τα πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία τακτικών δρομολογίων στο κέντρο της πόλης επιτυγχάνεται στη Στουτγκάρδη: στις 4 Σεπτεμβρίου 2025 τέθηκε σε λειτουργία η υποδομή φόρτισης της Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) στο αμαξοστάσιο λεωφορείων στη Στουτγκάρδη-Μέρινγκεν. Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην οδό Schockenriedstraße παρευρέθηκαν, πέραν των υψηλόβαθμων εκπροσώπων της SSB, της πολιτικής και της Daimler Buses, και ο υπουργός Μεταφορών της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Hermann. Ολόκληρο το σύστημα φόρτισης, με 28 σημεία φόρτισης και ισχύ φόρτισης έως 180 kW, εγκαταστάθηκε από την Daimler Buses ως γενικός ανάδοχος. Η υλοποίηση «με το κλειδί στο χέρι», με όλες τις εργασίες από μία πηγή, πραγματοποιήθηκε σε στενή συνεργασία με τους ειδικούς της Daimler Buses Solutions GmbH και τους συνεργάτες τους, Omexom και Power Electronics. DAIMLER BUSES: ΥΠΟΔΟΜΗ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗ ΒP: ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΠΛΕ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Στην καρδιά της μεγαλύτερης προσπάθειας αναγέννησης του Teesside, ξετυλίγεται μια σύγκρουση υψηλού διακυβεύματος. Η βρετανική κυβέρνηση μόλις μετέθεσε την απόφαση για τη μονάδα μπλε υδρογόνου H2Teesside της BP για τις 30 Οκτωβρίου 2025, μετά την παρέμβαση της South Tees Group (STG), η οποία διεκδικεί το ίδιο οικόπεδο - για ένα τεράστιο κέντρο δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης που έχει ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Redcar and Cleveland. Και οι δύο πλευρές υψώνουν τη σημαία του εθνικού συμφέροντος: η BP υποστηρίζει ότι η μονάδα της θα μπορούσε να καλύψει πάνω από το 10% του εθνικού στόχου για 1,0 GW παραγωγής υδρογόνου έως το 2030, ενώ η STG ισχυρίζεται ότι το κέντρο δεδομένων της είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της νέας κυβερνητικής στρατηγικής «ζώνης ανάπτυξης AI».

11.09.25 #336 13 ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗ RENAULT Ο Alexis Chalopin ενισχύει την εξειδίκευση των ομάδων δημόσιων υποθέσεων της Renault Group και την παρουσία της εταιρείας στις Βρυξέλλες. Με την εμπειρία του σε ευρωπαϊκούς θεσμούς και σε δημόσιες πολιτικές, η αποστολή του θα είναι να συνεχίσει και να διατηρήσει τη δυναμική διαλόγου και συνεργασίας με τις ευρωπαϊκές αρχές και τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ως πυλώνας της ευρωπαϊκής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται πλέον σε μεγάλη μεταμόρφωση για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της οικολογικής και ψηφιακής μετάβασης. Η Renault Group, ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, συμμετέχει στον Στρατηγικό Διάλογο που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συμβάλλει έτσι στην ανάπτυξη των προϋποθέσεων για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, σεβόμενη παράλληλα τις φιλοδοξίες απανθρακοποίησης που ορίζει η Συμφωνία του Παρισιού. Alexis Chalopin Η Genesis Motor Europe ανακοίνωσε την άφιξη του Charles Fuster ως διευθυντή Μάρκας για τη Genesis στη Γαλλία και την Ιταλία. Αυτή η τοποθέτηση υποστηρίζει τις φιλοδοξίες της Genesis να προσφέρει μια ξεχωριστή πρόταση στις αγορές της Γαλλίας και της Ιταλίας και σηματοδοτεί ένα κρίσιμο βήμα για τον προγραμματισμένο εισαγωγή της μάρκας σε αυτές τις νέες αγορές το 2026. Έχοντας διατελέσει σε ανώτερες θέσεις σε εταιρείες του ομίλου Stellantis, συμπεριλαμβανομένων των Lancia, Jeep και Fiat, ο Charles εντάσσεται στην κορεατική premium μάρκα φέρνοντας βαθιά αυτοκινητιστική εμπειρία και ένα ισχυρό ιστορικό επιτυχιών στην εισαγωγή premium αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. GENESIS: ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΕ ΓΑΛΛΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ Charles Fuster Ο Richard Bezzant ανέλαβε τη θέση του διευθυντή Μάρκετινγκ για Φορτηγά και Λεωφορεία στην Hankook Tire Europe GmbH την 1η Αυγούστου. Ο Βρετανός ειδικός στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις ξεκίνησε την καριέρα του στον κλάδο των ελαστικών στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2003, αντιμετωπίζοντας από την αρχή τις προκλήσεις της αγοράς ελαστικών για λεωφορεία και φορτηγά. Παράλληλα με τη δραστηριότητά του στο Ηνωμένο Βασίλειο, πέρασε πέντε χρόνια σε ηγετικές θέσεις στη Γαλλία, προτού αναλάβει το ρόλο του διευθυντή Μάρκετινγκ για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Σε αυτήν τη θέση, ανέλαβε την ευθύνη για τη διαχείριση ολόκληρης της στρατηγικής μάρκετινγκ σε διάφορους επιχειρηματικούς τομείς. HANKOOK EUROPE: ΝΕΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Richard Bezzant Τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης κατέγραψαν αντίθετες επιδόσεις μεταξύ της αγοράς νέων και της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Επίσης, η Autovista24 επισημαίνει ότι η αγορά μεταχειρισμένων του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσιάζει την ισχυρότερη ανάκαμψη και βρίσκεται πλέον μια ανάσα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Οι αγορές μεταχειρισμένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία σημείωσαν όλες θετικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με συνολική αύξηση περίπου 1,8% σε ετήσια βάση. Η περίοδος χαρακτηρίστηκε από μια θεμελιώδη απόκλιση μεταξύ των επιδόσεων νέων και μεταχειρισμένων σε τέσσερις από τις πέντε αγορές: —Στην Ιταλία, οι συναλλαγές μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατά 3,1%, ενώ οι ταξινομήσεις καινούργιων μειώθηκαν κατά 3,5%. —Στη Γερμανία σημειώθηκε ήπια αύξηση 0,3% στα μεταχειρισμένα, έναντι σημαντικής πτώσης 4,7% στις πωλήσεις νέων. —Στη Γαλλία, παρόμοια απόκλιση: +0,9% στα μεταχειρισμένα, ενώ οι πωλήσεις νέων παρέμειναν ουσιαστικά στάσιμες. —Στην Ισπανία, η απόκλιση ευνόησε την αγορά νέων (+13,9%), ενώ η αύξηση στα μεταχειρισμένα περιορίστηκε στο 3%. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Ευρώπη: Σε άνοδο η αγορά των μεταχειρισμένων

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=