01.09.25 #333 11 TATA: ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ IVECO ΜΕ 3,8 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων στην Ινδία, η Tata Motors, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξαγοράσει τον όμιλο Iveco σε συμφωνία ύψους 3,8 δισ. ευρώ, η οποία θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο όμιλο επαγγελματικών οχημάτων με ετήσια παραγωγή 540.000 αυτοκινήτων, βαν και φορτηγών. Η Iveco, που το 2025 γιορτάζει την 50ή της επέτειο, πούλησε πέρυσι 101.600 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και 44.500 μεσαία και βαρέα φορτηγά. Τα τρία τέταρτα των πωλήσεών της πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη, κυρίως στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, ενώ ένα επιπλέον 12% κατευθύνθηκε στη Νότια Αμερική και 13% στην υπόλοιπη υφήλιο. Η εταιρεία πούλησε επίσης 13.400 λεωφορεία το 2024. Η Tata Motors είχε ανακοινώσει πέρυσι ότι θα προχωρήσει σε διάσπαση του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων της, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί εντός του 2025. Πούλησε πέρυσι 99.600 επαγγελματικά οχήματα στην Ινδία και εξήγαγε ακόμη 5.900 οχήματα. Επίσης, διέθεσε 147.000 επιβατικά αυτοκίνητα με τη δική της μάρκα (ο όμιλος κατέχει επίσης την Jaguar Land Rover). Διαβάστε περισσότερα εδώ Σε αποκλειστική συνέντευξη στο Fleet Europe, ο Chief Business Officer της Sixt, Vinzenz Pflanz, μιλά για τη στρατηγική της εταιρείας όσον αφορά τη δυναμική οικονομική και εμπορική ανάπτυξη και εξηγεί πώς η εστίαση στη Βόρεια Αμερική αποτελεί κλειδί για την επιτυχία. Ανάπτυξη στο σκέλος της ενοικίασης, προτεραιότητα στον πελάτη και συνεχής βελτίωση της πρότασης κινητικότητας: αυτοί ήταν οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν σε αύξηση 71% των κερδών της Sixt στο δεύτερο τρίμηνο. Σύμφωνα με τον κ. Pflanz, «η πρώτη προτεραιότητα για μια επιχείρηση είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται: Αυτήν τη στιγμή αυτό δεν αποτελεί αυτονόητη προτεραιότητα στην αγορά. Για εμάς, είναι ένας δύσκολος καθημερινός αγώνας να γινόμαστε καλύτεροι. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα είναι ο καρπός όσων σπείραμε πριν από μήνες, και αναπτυσσόμαστε σε όλους τους τομείς. Αναπτυσσόμαστε στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές αγορές. Η γερμανική αγορά επίσης αναπτύσσεται, παρόλο που η ανάπτυξη υπήρξε πολύ αργή το τελευταίο διάστημα». Ο ίδιος προσθέτει: «Όμως, για εμάς δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς κερδοφορία. Γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου που πετύχαμε. Η αύξηση 71% στα κέρδη προ φόρων (EBT) είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Αν εξετάσουμε το πρώτο εξάμηνο συνολικά, η αύξηση φτάνει το 150%». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ FLEET EUROPE Sixt CBO Vinzenz Pflanz: «Κλειδί» η συνεχής ανάπτυξη Vinzenz Pflanz Παρά την εντυπωσιακή ανάπτυξη των τελευταίων πέντε ετών, το μερίδιο των BEV στην Ευρώπη παραμένει εξαιρετικά άνισα κατανεμημένο στην ήπειρο. Ως αποτέλεσμα, οι διεθνείς διαχειριστές στόλων αντιμετωπίζουν ολοένα και πιο αποκλίνουσες επιχειρησιακές συνθήκες στις εθνικές αγορές όπου δραστηριοποιούνται. Όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Light Vehicle Database της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων Astutus Research, ο συνολικός στόλος αμιγώς ηλεκτρικών (δηλ. BEV) αυτοκινήτων και SUV στην Ευρώπη αυξήθηκε από 1 εκατομμύριο οχήματα το 2019 σε 8,11 εκατομμύρια το 2024. Αυτός ο περισσότερο από οκταπλασιασμός σε απόλυτους αριθμούς είναι εντυπωσιακός και σε σχετικούς όρους: από το 0,4% του συνολικού στόλου των χωρών που περιλαμβάνονται, στο 2,7% - σχεδόν επταπλασιασμός (ελαφρώς μικρότερος από το απόλυτο μέγεθος, καθώς ο συνολικός στόλος αυξήθηκε κατά περίπου 20%, από 250 εκατ. το 2019 σε περίπου 300 εκατ. το 2024). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Αύξηση, αλλά με άνιση κατανομή
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=