31.07.25 #332 15 www.acea.auto Page 2 of 7 $OWKRXJK DW D VORZHU SDFH QHZ (8 EXV UHJLVWUDWLRQV VDZ WKHLU GHPDQG GHFUHDVH FRPSDUHG WR + WRWDOOLQJ XQLWV $PRQJ PDMRU PDUNHWV ,WDO\ UHFRUGHG D VKDUS GHFOLQH IROORZHG E\ 6SDLQ )UDQFH DQG *HUPDQ\ 2Q WKH RWKHU KDQG PDUNHWV OLNH 6ZHGHQ DQG %HOJLXP UHFRUGHG QRWDEOH JURZWK 1(: &200(5&,$/ 9(+,&/(6 %< 32:(5 6285&( Vans 'LHVHO UHPDLQV WKH SUHIHUUHG FKRLFH IRU QHZ YDQ EX\HUV LQ WKH (8 LQ WKH ILUVW KDOI RI +RZHYHU UHJLVWUDWLRQV GHFOLQHG E\ WR XQLWV UHVXOWLQJ LQ DQ PDUNHW VKDUH D GHFUHDVH IURP LQ + 3HWURO PRGHOV GHFUHDVHG E\ DFFRXQWLQJ IRU D VKDUH (OHFWULFDOO\ FKDUJHDEOH YDQV QRZ FDSWXUH D PDUNHW VKDUH DQ LQFUHDVH IURP LQ WKH VDPH SHULRG ODVW \HDU +\EULG YDQ UHJLVWUDWLRQV JUHZ E\ ZKLOH RQO\ DFFRXQWLQJ IRU D PDUNHW VKDUH Trucks 'LHVHO PDLQWDLQHG LWV GRPLQDQFH LQ WKH WUXFN PDUNHW LQ WKH ILUVW KDOI RI 'LHVHO WUXFNV DFFRXQWHG IRU RI QHZ (8 UHJLVWUDWLRQV GHVSLWH WKH GURS LQ YROXPHV FRPSDUHG WR + (OHFWULFDOO\ FKDUJHDEOH WUXFNV QRZ VHFXUH RI WKH PDUNHW VKDUH XS IURP ODVW \HDU 7KH 1HWKHUODQGV OHG WKLV H[SDQVLRQ ZLWK D JURZWK LQ + DOPRVW DFFRXQWLQJ IRU D ILIWK RI WKH (8¶V HOHFWULFDOO\ FKDUJHDEOH WUXFN UHJLVWUDWLRQV Bus 7KH VKDUH RI (8 HOHFWULFDOO\ FKDUJHDEOH EXV UHJLVWUDWLRQV LQFUHDVHG IURP LQ + WR *HUPDQ\ WKH ODUJHVW PDUNHW E\ YROXPH VDZ DQ LPSUHVVLYH JURZWK ZKLOH %HOJLXP UHFRUGHG WKH VHFRQG ODUJHVW QXPEHU RI UHJLVWUDWLRQV HOHFWULF EXVHV FRPSDUHG WR LQ +\EULG HOHFWULF EXV UHJLVWUDWLRQV H[SHULHQFHG D GRXEOH GLJLW GHFOLQH RI DFFRXQWLQJ IRU RI WKH PDUNHW 'LHVHO EXV UHJLVWUDWLRQV GHFOLQHG E\ QRZ KROGLQJ D PDUNHW VKDUH GRZQ IURP LQ WKH VDPH SHULRG ODVW \HDU ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ LCV Φορτηγά Λεωφορεία 100 80 60 40 20 0 Πηγή: ACEA ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ Ηλεκτρικά Φορτιζόμενα (ECV) ■ Υβριδικά Ηλεκτρικά (HEV) ■ Λοιπών Καυσίμων Μερίδιο % ■ 4,9% ■ 82,0% ■ 9,5% ■ 2,6% ■ 1,0% ■ 93,6% ■ 3,6% ■ 2,8% ■ 64,7% ■ 21,6% ■ 6,9% ■ 6,9% υποχωρεί στο 82% (από 84,3% το 2024). Τα μοντέλα βενζίνης μειώθηκαν κατά 29,8%, κατέχοντας μερίδιο 4,9%. Τα ηλεκτρικά βαν κατέγραψαν αύξηση στο μερίδιο αγοράς τους σε 9,5% (από 5,8% πέρυσι). Τα υβριδικά βαν αυξήθηκαν κατά 7,1%, φθάνοντας μερίδιο 2,6%. Τα φορτηγά diesel διατήρησαν τη δεσπόζουσα θέση τους, με ποσοστό 93,6% των νέων ταξινομήσεων, παρότι υπήρξε πτώση 15,4% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2024. Τα ηλεκτρικά φορτηγά κατέχουν πλέον το 3,6% της αγοράς (από 2,1% πέρυσι), με την Ολλανδία να ηγείται της αύξησης, καταγράφοντας άνοδο 187,6% - σχεδόν το 1/5 των ηλεκτρικών φορτηγών της Ε.Ε. Το μερίδιο των ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην Ε.Ε. αυξήθηκε από 16,4% το α΄εξάμηνο του 2024 σε 21,6%. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά, σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 105,2%, ενώ το Βέλγιο βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 523 ηλεκτρικά λεωφορεία, έναντι 110 πέρυσι. Οι ταξινομήσεις υβριδικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 35,5%, με μερίδιο 6,9%. Οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων λεωφορείων μειώθηκαν κατά 6,7%, με το μερίδιο τους να υποχωρεί από 66,2% σε 64,7%. Ευχές για ένα ξένοιαστο και ξεκούραστο καλοκαίρι! Ξανά κοντά σας την 1η Σεπτεμβρίου Η τουρκική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Togg θα παρουσιάσει την γκάμα των δύο μοντέλων της στην έκθεση αυτοκινήτου στην IAA Mobility στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο, πριν από την είσοδό της στη γερμανική αγορά, η οποία καθυστέρησε κατά ένα χρόνο σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Κατά την τεχνολογική έκθεση CES 2024 στο Λας Βέγκας, η Togg είχε ανακοινώσει ότι θα ξεκινούσε πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης πριν από το τέλος του προηγούμενου έτους. Όταν ρωτήθηκε για το λόγο της καθυστέρησης, εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει τον μη επιτευχθέντα στόχο, δηλώνοντας αντ’ αυτού ότι ο στόχος της Togg είναι «να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη επιτυχία» της μάρκας. Η Togg ιδρύθηκε το 2018 και προς το παρόν δραστηριοποιείται μόνο στην τουρκική αγορά. Σχεδιάζει να ξεκινήσει φέτος τις πωλήσεις στη Γερμανία με δύο compact μοντέλα: το fastback sedan T10F και το SUV T10X. Η Togg θα αξιοποιήσει επίσης την IAA για να παρουσιάσει το οικοσύστημα κινητικότητας Trumore. Η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στην Τουρκία το 2023 και έχει σήμερα 67.000 T10X στους δρόμους της χώρας. Η αρχική τιμή του SUV είναι 1,44 εκατ. λίρες (περίπου 30.913 ευρώ). Το T10F ξεκινά από 1,54 εκατ. λίρες (περίπου 33.057 ευρώ), σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Η Togg χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου monocoque από προηγμένο χάλυβα υψηλής αντοχής για την προστασία των επιβατών και κρίσιμων εξαρτημάτων όπως η μπαταρία. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα οχήματά της αξιολογούνται από τον ευρωπαϊκό οργανισμό ασφάλειας EuroNCAP, με στόχο την κατάκτηση της ανώτατης βαθμολογίας πέντε αστέρων. Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ STARTUP ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΤΗΝ IAA Togg: Ντεμπούτο στη γερμανική αγορά BASF - CATL: ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΘΟΔΟΥ Η BASF και η Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) υπέγραψαν συμφωνία-πλαίσιο για υλικά καθόδου. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η BASF θα συνεργαστεί με την CATL σε παγκόσμιο επίπεδο. Η CATL επέλεξε την BASF ως σημαντικό προμηθευτή της και η BASF θα υποστηρίξει την παγκόσμια ανάπτυξη της CATL μέσω του διεθνούς δικτύου παραγωγής της. Το επιχειρησιακό χαρτοφυλάκιο της BASF στον τομέα Υλικών Μπαταριών περιλαμβάνει την προμήθεια και διαχείριση βασικών μετάλλων, καθώς και διάφορες λύσεις ανακύκλωσης μπαταριών.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=