FLEETNEWS #332

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 #332 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Ευρώπη: Στο -13,2% οι πωλήσεις LCV Συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ: Ικανοποίηση και προβληματισμός Έρχεται ανάκαμψη για τη Stellantis

31.07.25 #332 2 Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χαιρέτισαν τη νέα εμπορική συμφωνία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία μειώνει τους δασμούς στα αυτοκίνητα που εξάγονται από την Ε.Ε. στις ΗΠΑ στο 15%, από το σημερινό 27,5%. Υπάρχουν, όμως, και δεύτερες σκέψεις… Η Mercedes-Benz δήλωσε πως η συμφωνία προσφέρει ανακούφιση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρεία κάλεσε για συνέχιση του διαλόγου μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ, με σκοπό τη μείωση των εμπορικών φραγμών, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για την ανάπτυξη του κλάδου. Ο Όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι αναμένει σύντομα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία. Σύμφωνα με την Bloomberg Intelligence, η BMW, η Mercedes και άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναμένεται να ωφεληθούν από τη συμφωνία κατά 4 δισ. ευρώ (4,7 δισ. δολάρια) σε κέρδη. Ωστόσο, η πρόεδρος της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας (VDA), Hildegard Mueller, δήλωσε ότι η συμφωνία αποτρέπει μια περαιτέρω κλιμάκωση της εμπορικής διαμάχης, αλλά παραμένει επιβαρυντική για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Audi δήλωσε στις 28 Ιουλίου ότι ακόμα αξιολογεί τις επιπτώσεις της συμφωνίας. Η Ένωση Γερμανών Εμπόρων Αυτοκινήτων (ZDK) δήλωσε ότι ο δασμός του 15% αυξάνει δομικά την τιμή των γερμανικών οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ. «Αυτό θα επηρεάσει τις αποφάσεις παραγωγής και τη στρατηγική των μοντέλων των κατασκευαστών», δήλωσε ο πρόεδρος της ZDK, Thomas Peckruhn. «Αυτό που παρουσιάζεται τώρα ως διπλωματική επιτυχία, τελικά πλήττει τους καταναλωτές - με λιγότερες επιλογές και υψηλότερες τιμές». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΗΠΑ-Ε.Ε. Ικανοποίηση, αλλά και προβληματισμός... FLEET NEWS #332 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. H Ford Motor Ελλάς ανακοίνωσε την πρωτοβουλία Ford Power Promise. Περιλαμβάνει ένα σύνολο υπηρεσιών προς πελάτες EV. Το πρόγραμμα Ford Power Promise έχει σχεδιαστεί ειδικά για να αντιμετωπίσει επιμέρους ζητήματα, παρέχοντας κίνητρα, επιπλέον ευκολίες και κάλυψη, βοηθώντας έτσι στην εξάλειψη των ανησυχιών των πελατών, ενώ παράλληλα τους επιτρέπει να απολαύσουν ξέγνοιαστα όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Ως γνωστόν, η Ford προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων σε όλες τις δημοφιλείς κατηγορίες SUV, crossover, multi-activity vehicles και van, που περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα: Puma Gen-E, Explorer, Capri, Mustang Mach-E, E-Tourneo Courier, ETransit Courier, E-Tourneo Custom, E-Transit Custom και E-Transit. Η νέα πρωτοβουλία βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες, καθένας από τους οποίους αντιμετωπίζει άμεσα τις βασικές ανησυχίες των δυνητικών πελατών ηλεκτρικών οχημάτων: Οικιακή φόρτιση, δημόσια φόρτιση, Εργοστασιακή Εγγύηση Μπαταρίας και Εξαρτημάτων Υψηλής Τάσης, Υπηρεσίες Υποστήριξης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ FORD POWER PROMISE

31.07.25 #332 4 ΕΛΙΝ: ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ελίν ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας δύο νέων εταιρικών πρατηρίων της, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού, η ελίν επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων της, ενισχύοντας την παρουσία της σε μεγάλες πόλεις και παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες σε όλο και περισσότερα σημεία της χώρας. Μπορείτε να βρείτε τα νέα πρατήρια ελίν στις διευθύνσεις: —Λ. Κύπρου 39 και Μπιζανίου, Αργυρούπολη —Λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή 146, Θεσσαλονίκη. Τα νέα πρατήρια της ελίν προσφέρουν τα καύσιμα νέας γενιάς ελίν Crystal Next, που εξασφαλίζουν αυξημένη οικονομία καυσίμου και ενισχυμένη προστασία του κινητήρα, καθώς και τα λιπαντικά προηγμένης τεχνολογίας ελίν lubricants, κατάλληλα για κάθε τύπο οχήματος. Παράλληλα, διατίθενται υπηρεσίες φροντίδας Clean & Care για την ολοκληρωμένη περιποίηση των οχημάτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ Το BMW Group Hellas κατέγραψε επιτυχημένη πορεία πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο ΣΕΕΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το Group κατέγραψε εντυπωσιακό ρεκόρ με 4.988 συνολικές ταξινομήσεις μοντέλων BMW / BMW i και MINI, κατακτώντας την πρώτη θέση της πολυτελούς κατηγορίας αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2025 με ισχυρή αύξηση +24% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το μερίδιο του BMW Group στην πολυτελή κατηγορία ανήλθε στο αξιοσημείωτο 50,7% (6,4% επί του συνόλου της αγοράς) με 3.877 ταξινομήσεις μοντέλων BMW / BMW i και 1.111 ταξινομήσεις αυτοκινήτων MINI. Ισχυρή ανοδική πορεία στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων σημείωσε η BMW, κατακτώντας την πρώτη θέση στο πρώτο εξάμηνο του 2025 με τις επιβλητικές BMW X1 και την αμιγώς ηλεκτρική iX1 να καταγράφουν 1.544 συνολικές ταξινομήσεις, διατηρώντας το τίτλο του Best-Seller στην κατηγορία των πολυτελών SAV. Η βρετανική μάρκα MINI συνέχισε την επιτυχημένη πορεία της στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς έπειτα από την ολοκλήρωση της νέας γενιάς μοντέλων της. Η τελευταία προσθήκη περιλαμβάνει τα εμβληματικά μοντέλα John Cooper Works (JCW), τα οποία πλέον διατίθενται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, χωρίς να χάνουν τον σπορ χαρακτήρα και τις επιδόσεις που τα καθιέρωσαν. Ανοδική πορεία το πρώτο εξάμηνο του 2025 παρουσίασε και η BMW Motorrad με 663 ταξινομήσεις και αύξηση +9% στην πολυτελή κατηγορία μοτοσικλετών. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν σημαντικά με την Best Seller, BMW R1300 GS Adventure, να επιτυγχάνει 160 ταξινομήσεις στη χώρα μας συνεχίζοντας το success story του εμβληματικού μοντέλου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2025 BMW Group Hellas: Σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης ΦΙΝΑΛΕ SYM ARCTIC ROUTE 2025 Το SYM Arctic Route 2025 ολοκληρώθηκε, με τον Κωνσταντίνο Μητσάκη και το SYM ADXTG 400 να διανύουν συνολικά 20.000 χιλιόμετρα. Η επιστροφή ξεκίνησε από τα βορειοδυτικά της Βόρειας Αμερικής και το Deadhorse / Prudhoe Bay της Αλάσκας, με κατεύθυνση προς την ανατολική άκρη της ηπείρου. Στο φινάλε, η διαδρομή επιφύλασσε μια απρόσμενη αλλά συμβολική παράκαμψη στη Νέα Υόρκη, πριν το ταξίδι ολοκληρωθεί στο Μόντρεαλ. Το SYM ADXTG 400 κάλυψε την αποστολή του αποδεικνύοντας στην πράξη τι σημαίνει αντοχή, αυτονομία και αξιοπιστία σε πραγματικές, απαιτητικές συνθήκες.

31.07.25 #332 6 Νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση εξασφάλισαν από κοινού η ΔΕΗ και η PPC blue Ρουμανίας μέσω του μηχανισμού χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), για την εγκατάσταση και λειτουργία ταχυφορτιστών υψηλής ισχύος (DC) δημόσιας φόρτισης. Στο πλαίσιο του κοινού έργου «East Europe Electric Route» (Blue Route 3E), προχωρά η εγκατάσταση και λειτουργία συνολικά 28 σημείων ταχυφόρτισης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 150 kW το καθένα, καθώς και 32 σημείων ταχυφόρτιστης με ελάχιστη ισχύ εξόδου 350 kW έκαστο. Οι νέοι υπερταχυφορτιστές θα τοποθετηθούν σε 29 τοποθεσίες κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Ρουμανία και την Ελλάδα, δημιουργώντας και ενισχύοντας ένα αξιόπιστο δίκτυο προσβάσιμων από το κοινό σταθμών ταχείας επαναφόρτισης τόσο για ελαφρά (LDV) όσο και βαρέα (HDV) ηλεκτρικά οχήματα. Το έργο BlueRoute 3E στοχεύει να συμβάλει στην αποανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών και να ανταποκριθεί στους στόχους της Ε.Ε. για κλιματική ουδετερότητα και μηδενική ρύπανση έως το 2050. Στο πλαίσιο της κοινής πρότασης Ελλάδας - Ρουμανίας, «East Europe Electric Route» (Blue Route 3E), το μέρος του έργου που θα υλοποιηθεί από τη ΔΕΗ blue στην Ελλάδα αφορά την εγκατάσταση 16 σημείων ταχυφόρτισης για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα, με ελάχιστη ισχύ εξόδου 150 kW το καθένα, σε 10 περιοχές της χώρας. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΔΕΗ blue: Χρηματοδότηση για ταχυφορτιστές από ΕΕ BLINK CHARGING HELLAS: ΟΡΟΣΗΜΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ Η Blink Charging Hellas, πάροχος υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, επεκτείνει τις δραστηριότητές της κλάδο της βιώσιμης κινητικότητας, ανακοινώνοντας την επίτευξη ενός σημαντικού ορόσημου, την εγκατάσταση περισσότερων από 100 σημείων φόρτισης σε 65 καταστήματα λιανικής πανελλαδικά. Από την πρώτη της εγκατάσταση τον Φεβρουάριο του 2021 σε κατάστημα της αλυσίδας Jumbo, η Blink Charging Hellas αποτελεί στρατηγική επιλογή για μεγάλες εμπορικές αλυσίδες αλλά και για μεμονωμένα καταστήματα. Μεταξύ των στρατηγικών συνεργασιών της Blink Charging Hellas ξεχωρίζει η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε όλα τα καταστήματα των αλυσίδων Θανόπουλος και Praktiker, καθώς και στο κατάστημα IKEA Αεροδρομίου, το μεγαλύτερο κατάστημα IKEA στην Ελλάδα, ενισχύοντας τη δέσμευση των επιχειρήσεων για την πράσινη μετάβαση. Επίσης, εγκατάσταση σταθμών φόρτισης Blink έχει υλοποιηθεί σε σημεία όπως το Intersport Γλυφάδας, διάφορα καταστήματα της Gruppo Cucine και της Technomat. Το δίκτυο της Blink Charging Hellas εκτείνεται σήμερα τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική Ελλάδα, με σημεία φόρτισης από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έως τη Βέροια, τον Βόλο, τα Χανιά, την Καλαμάτα και τη Ρόδο. Οι τεχνολογίες απομακρυσμένου ελέγχου στα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα Ford εξοικονομούν ενέργεια και κρατούν την καμπίνα δροσερή κατά τη διάρκεια του καύσωνα - αλλά και ολόκληρο το καλοκαίρι. Έξυπνα συστήματα διασφαλίζουν γρήγορη φόρτιση ακόμα και σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες. Η λειτουργία pre-conditioning των EV της Ford, σε συνδυασμό με την προηγμένη εφαρμογή FordPass, βοηθούν όλους τους οδηγούς να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις απαιτήσεις των υψηλών θερμοκρασιών. Χάρη σε αυτήν τη λειτουργία, οι επιβάτες των EV της Ford έχουν τη δυνατότητα να επιβιβαστούν στην καμπίνα απολαμβάνοντας την ιδανική θερμοκρασία, διατηρώντας ταυτόχρονα τα απαιτούμενα επίπεδα φόρτισης στην μπαταρία, ώστε να ολοκληρώσουν απροβλημάτιστα το ταξίδι τους - και μάλιστα ακριβώς την ώρα που θέλουν. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ FORD Έλεγχος εξ αποστάσεως

31.07.25 #332 8 SEAT: 50 ΧΡΟΝΙΑ R&D Φέτος, που η Seat γιορτάζει την 75η επέτειό της, το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης γιορτάζει επίσης τη δική του 50ή επέτειο - η ανάπτυξη του πρωταρχικού Bocanegra ακολουθήθηκε από θρυλικά μοντέλα όπως τα Ibiza, Toledo και Leon. Πλέον, το κέντρο είναι πλήρως αφοσιωμένο στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου. Αυτήν τη στιγμή, ο προηγμένος κόμβος καινοτομίας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις 310.000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024 για την επικύρωση πτυχών όπως αεροδυναμική, ασφάλεια, ακουστική κ.λπ., οι 220.000 αντιστοιχούσαν στην γκάμα των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Stellantis ανακοίνωσε ότι ο Gilles Vidal, επικεφαλής σχεδιασμού στη Renault, θα αναλάβει τη θέση του επικεφαλής σχεδίασης για τις ευρωπαϊκές της μάρκες. Η κίνηση, που ανακοινώθηκε στις 25 Ιουλίου, αποτελεί μια επιστροφή για τον Vidal, ο οποίος πέρασε 25 χρόνια ως σχεδιαστής στις Citroën και Peugeot, με πιο πρόσφατη τη θητεία του ως επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot από το 2010 έως το 2020. Θα αντικαταστήσει τον Jean-Pierre Ploué, ο οποίος θα αποχωρήσει από τη Stellantis, όπως ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δελτίο Τύπου. Ο Vidal θα αναφέρεται στον Jean-Philippe Imparato, επικεφαλής λειτουργιών της περιοχής Ευρώπης στη Stellantis, όταν αναλάβει τα νέα του καθήκοντα την 1η Οκτωβρίου. Ο Vidal ξεκίνησε στη Citroën το 1996 και παρέμεινε εκεί για 14 χρόνια, φτάνοντας να ηγηθεί του σχεδιασμού πρωτοτύπων και του προχωρημένου σχεδιασμού. Το 2010 μετακινήθηκε στην Peugeot ως επικεφαλής σχεδίασης και κατά τη δεκαετία που ακολούθησε, επιμελήθηκε την αισθητική μοντέλων όπως τα 308, 3008 και 208, τα οποία βραβεύτηκαν ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Ο Vidal μετακινήθηκε στη Renault στα τέλη του 2020. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως επικεφαλής σχεδιασμού, τα Renault Scenic και Renault 5/Alpine A290 απέσπασαν επίσης τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Στη Stellantis, ο Vidal θα έχει την επίβλεψη του σχεδιασμού σε μια ποικιλία μαρκών, από τις μαζικής παραγωγής Fiat και Citroën έως τις premium Alfa Romeo και πολυτελείς Maserati. ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ - «ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ» ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ Gilles Vidal: Aπό τη Renault στη Stellantis Gilles Vidal Mια μικρή ομάδα δημοσιογράφων διέσχισε τη Δανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία με το Audi A6 Sportback e-tron performance, αποδεικνύοντας πως αυτονομία, τεχνολογία και άνεση μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά σε κάθε χιλιόμετρο με το αμιγώς ηλεκτρικό sportback της Audi. Τρεις χώρες, 1.057 χιλιόμετρα και ένα μοντέλο που ξαναγράφει τους όρους της ηλεκτροκίνησης. Ένα μοντέλο με υψηλή αυτονομία, σχεδιασμένο για να υπερβαίνει τα όρια της πόλης, ταξίδεψε από την Κοπεγχάγη έως το Μπέργκεν, διασχίζοντας μαγευτικές πόλεις, εντυπωσιακές γέφυρες, καταρράκτες που κόβουν την ανάσα, εθνικά πάρκα και σκανδιναβικά φιόρδ. Η Σκανδιναβία αποδείχθηκε ιδανικός προορισμός για να ανακαλύψει κανείς τα οφέλη της ηλεκτρικής οδήγησης. Η υποδομή ταχείας φόρτισης είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ηλεκτρικά οχήματα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις λωρίδες των λεωφορείων και να σταθμεύουν δωρεάν. Σε αυτό το ξεχωριστό ταξίδι, οι δημοσιογράφοι διαπίστωσαν ότι ένα σκανδιναβικό road trip δεν προσφέρει μόνο απολαυστική οδηγική εμπειρία αλλά και απαράμιλλη φυσική ομορφιά. Διαβάστε περισσότερα εδώ AUDI A6 E-TRON Δοκιμή σε τρεις χώρες (1.057 χλμ.)

31.07.25 #332 10 Η Samsung Electronics υπέγραψε συμφωνία ύψους 16,5 δισ. δολαρίων για την προμήθεια ημιαγωγών στην Tesla, όπως προέκυψε τόσο από τη ρυθμιστική ανακοίνωση της νοτιοκορεατικής εταιρείας αλλά και από δηλώσεις του ίδιου του Ίλον Μασκ. Το πλαίσιο καλύπτει παραγγελίες που ξεκινούν από τις 26 Ιουλίου 2025 και επεκτείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2033. Η Samsung δεν έσπευσε να αποκαλύψει σε πρώτη φάση το συνεργάτη της, επικαλούμενη «επιθυμία του αντισυμβαλλόμενου για διατήρηση εμπορικής εμπιστευτικότητας». Ωστόσο, ο Μασκ είπε πως πρόκειται για την Tesla, δηλώνοντας: «Το νέο εργοστάσιο της Samsung στο Τέξας θα είναι αφιερωμένο στην παραγωγή του chip τεχνητής νοημοσύνης AI6 επόμενης γενιάς για την Tesla. Η στρατηγική σημασία αυτού είναι τεράστια. Η Samsung κατασκευάζει τώρα το AI4, ενώ το AI5 θα παραχθεί αρχικά από την TSMC στην Ταϊβάν και μετά στην Αριζόνα». Ακόμη, ο Μασκ σημείωσε πως η Tesla θα έχει ενεργό ρόλο στη βελτιστοποίηση της παραγωγής, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα περπατά ο ίδιος τη γραμμή παραγωγής», για να επισπεύσει την πρόοδο. Άφησε μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο το τελικό ύψος της συμφωνίας να υπερβεί τα 16,5 δισ. δολάρια. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΥΜΦΩΝΙΑ SAMSUNG - TESLA 16,5 δισ. δολάρια για ημιαγωγούς ΑΘΟΡΥΒΗ CORVETTE ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η μεγάλη, τολμηρή Corvette της General Motors «σίγησε» για πρώτη φορά στην Ευρώπη - τουλάχιστον μέχρι τα πρώτα 70 χλμ/ώρα. Η πρώτη υβριδική Chevrolet Corvette E-Ray παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά με λειτουργία «stealth» (σιωπηλή), που της επιτρέπει να ξεκινά χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια για αθόρυβες αναχωρήσεις. Το νέο μοντέλο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 162 ίππων στον εμπρός άξονα, σε συνδυασμό με μια μπαταρία 1,9 κιλοβατωρών, δημιουργώντας έτσι την πρώτη Corvette με τετρακίνηση. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 644 ίππους και η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ ώρα πραγματοποιείται σε 2,9 δευτερόλεπτα, καθιστώντας την E-Ray την ταχύτερη Corvette παραγωγής που διατίθεται στην Ευρώπη. Η τιμή στη Μεγάλη Βρετανία είναι 177.030 ευρώ για την έκδοση coupe, φθηνότερη από την Z06, αλλά αισθητά ακριβότερη από την τυπική έκδοση με V8, που κοστίζει 107.170 ευρώ. Και οι δύο εκδόσεις, coupe και convertible, της E-Ray θα διατίθενται στις 18 ευρωπαϊκές αγορές της Chevrolet. Η Tesla φέρεται να έχει αρχίσει να ειδοποιεί χρήστες της εφαρμογής robotaxi στην περιοχή του Κόλπου της Καλιφόρνια σχετικά με την επικείμενη έναρξη της υπηρεσίας της, σύμφωνα με στιγμιότυπο ειδοποίησης που δημοσίευσε το Business Insider. Το Reuters είχε προηγουμένως αναφέρει ότι, σε αντίθεση με τη Waymo της Alphabet, η Tesla δεν διαθέτει τις απαραίτητες άδειες για τη λειτουργία αυτόνομων οχημάτων στην περιοχή του Κόλπου και, σύμφωνα με την CPUC, δεν έχει υποβάλει σχετική αίτηση. Η υπηρεσία θα χρησιμοποιεί μια λογισμικού «Full Self-Driving» της Tesla, το οποίο απαιτεί από τον άνθρωπο-οδηγό να παραλλαγή του επιτηρούμενου παραμένει σε εγρήγορση και έτοιμος να παρέμβει. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της εβδομάδας ότι η εταιρεία «εξασφαλίζει τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις για την έναρξη» λειτουργίας robotaxi σε διάφορες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της περιοχής του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο. Την ίδια ώρα, η Pony. ai ξεκίνησε τη λειτουργία υπηρεσίας Robotaxi όλο το 24ωρο στις πόλεις Γκουανγκτζού και Σενζέν της Κίνας, σηματοδοτώντας την επέκταση της προηγούμενης περιόδου λειτουργίας των 15 ωρών, ως μέρος της στρατηγικής της εταιρείας για ανάπτυξη εντός της χώρας. Η TESLA ΞΕΚΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ Υπηρεσίες robotaxi σε ΗΠΑ και Κίνα

31.07.25 #332 11 Η Stellantis αναμένει αυξημένα καθαρά έσοδα και περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό κατά το δεύτερο εξάμηνο, παρά τις αυξανόμενες αντίξοες συνθήκες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε σταδιακή ανάκαμψη μετά από ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο. Η εταιρεία προβλέπει επίσης βελτιωμένες επιδόσεις στην ελεύθερη ταμειακή ροή από βιομηχανικές δραστηριότητες κατά το δεύτερο εξάμηνο, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους, κατά το οποίο κατέγραψε αρνητική ροή ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. «Η νέα ηγετική μας ομάδα, έχοντας επίγνωση των προκλήσεων, θα συνεχίσει να λαμβάνει τις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται για την επανεγκαθίδρυση της κερδοφόρας ανάπτυξης και τη σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο νέος διευθύνων σύμβουλος Antonio Filosa. Η Stellantis ανέφερε ότι οι προβλέψεις της για το δεύτερο εξάμηνο βασίζονται στους ισχύοντες δασμολογικούς κανόνες έως τις 28 Ιουλίου, και εκτιμά ότι η συνολική επίπτωση των δασμών για το 2025 θα ανέλθει περίπου σε 1,5 δισ. ευρώ, περιλαμβανομένων 300 εκατ. ευρώ που καταγράφηκαν ήδη στο πρώτο εξάμηνο. Για το πρώτο εξάμηνο, ο κατασκευαστής των αυτοκινήτων Jeep, Fiat και Peugeot επιβεβαίωσε σε γενικές γραμμές τα προκαταρκτικά στοιχεία που είχε δημοσιοποιήσει την περασμένη εβδομάδα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΛΗΓΜΑ ΥΨΟΥΣ 1,2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ Stellantis: Ανάκαμψη και «δύσκολες αποφάσεις» Το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποτέλεσε μια απαιτητική περίοδο για τη Seat S.A., όπως αποτυπώθηκε στα οικονομικά της αποτελέσματα. Τέσσερις βασικοί παράγοντες επηρέασαν την απόδοση: οι αλλαγές στο μείγμα πωλήσεων, οι δασμοί της Ε.Ε. στο Cupra Tavascan, που κατασκευάζεται στην Κίνα, το κόστος προϊόντων και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στις βασικές αγορές. Η εταιρεία εντείνει τις προσπάθειες για ενίσχυση της κερδοφορίας στο β' εξάμηνο, εστιάζοντας στη βελτίωση περιθωρίων, στον έλεγχο του κόστους και στην αξιοποίηση της διευρυμένης γκάμας μοντέλων. Οι πωλήσεις το α' εξάμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά 1,7% σε 302.600 οχήματα, με τα BEV να υπερδιπλασιάζονται σε ετήσια βάση. Η Cupra κατέγραψε ρεκόρ πρώτου εξαμήνου με 167.600 πωλήσεις, πλησιάζοντας το ορόσημο του 1 εκατ. συνολικών πωλήσεων. Παρά τις πιέσεις, τα οικονομικά αποτελέσματα της Seat S.A. παρουσίασαν βελτίωση στο β' τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το α' τρίμηνο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από 5 εκατ. ευρώ το α' τρίμηνο σε 38 εκατ. ευρώ το β' τρίμηνο, μια διαφορά 33 εκατ. ευρώ, δείχνοντας θετική δυναμική και ευοίωνες προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SEAT S.A. Αύξηση πωλήσεων σε απαιτητικό περιβάλλον VW: ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ GRAND CALIFORNIA Το avant-garde μοντέλο μεταξύ των campervans είναι το Grand California, βασισμένο στο προοδευτικό Crafter. Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα παρουσιάσει το πιο πρόσφατο εξελικτικό στάδιο του camper στο Caravan Salon του Ντίσελντορφ από τις 29 Αυγούστου έως τις 7 Σεπτεμβρίου. Πολλές αισθητικές και κατασκευαστικές βελτιώσεις ενισχύουν το χώρο διαβίωσης του ανανεωμένου Grand California. Όλα τα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινούμενου, το οποίο διατίθεται σε δύο μήκη μεταξονίου, θα ενσωματωθούν στην παραγωγή το φθινόπωρο του 2025. Παράλληλα, με την ανανέωση του Grand California, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα παρουσιάσει και άλλα νέα camper highlights στο περίπτερό της, στην Αίθουσα 16 της έκθεσης.

31.07.25 #332 12 Η ισπανική μεταφορική εταιρεία Autónomos Manchegos Agrupados (AMA) ενίσχυσε το στόλο της με 43 φορτηγά Mercedes-Benz Actros 1848 LS ProCabin. Η πανηγυρική παράδοση των ιδιαίτερα αποδοτικών τρακτόρων πραγματοποιήθηκε σε ένα εξαιρετικό σκηνικό: μπροστά από τους παγκοσμίως γνωστούς ανεμόμυλους του Campo de Criptana, που απέκτησαν λογοτεχνική φήμη μέσα από τη μάχη του Δον Κιχώτη με τους «γίγαντες». Το νέο Mercedes-Benz Actros L ProCabin θέτει νέα πρότυπα στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με την αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη καμπίνα, τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και τους ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες OM471 με λειτουργία μέγιστης ροπής. Το αποτέλεσμα: έως και 3% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, συμβάλλοντας αισθητά στην αύξηση της κερδοφορίας των εμπορευματικών μεταφορών. MERCEDES-BENZ: ACTROS L PROCABIN ΣΤΗΝ AMA Το Hyundai Motor Group βραβεύτηκε από το περιοδικό Time ως «Automotive Dark Horse» στην ετήσια λίστα «Οι 100 εταιρείες με τη μεγαλύτερη επιρροή για το 2025» (100 Most Influential Companies of 2025), σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που συγκαταλέγεται ο όμιλος στη διάσημη λίστα. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει την ηγετική θέση του Hyundai Motor Group τόσο στον τομέα της καινοτομίας όσο και στο μετασχηματισμό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς συνεχίζει να προωθεί λύσεις βιώσιμης κινητικότητας και προηγμένες τεχνολογίες. Σύμφωνα με το περιοδικό Time, το Hyundai Motor Group έχει επιδείξει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, σημειώνοντας παράλληλα ότι ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Νότιας Κορέας αποτελεί ηγέτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην προώθηση καινοτομιών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και στη βιώσιμη κινητικότητα. Το Time υπογραμμίζει ότι αυτή η εντυπωσιακή απόδοση αντικατοπτρίζει την ισχυρή ζήτηση της συνεχώς αυξανόμενης γκάμας των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων του ομίλου, λαμβάνοντας πολλαπλές βραβεύσεις για τις καινοτόμους τεχνολογίες τόσο στα ηλεκτρικά όσο και τα υβριδικά οχήματά του. Αντιδρώντας στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών και στις απαιτήσεις της αγοράς, το Hyundai Motor Group έχει σκιαγραφήσει ένα επιθετικό σχέδιο ανάπτυξης της γκάμας των υβριδικών οχημάτων της. Ο όμιλος επεκτείνει την εμβέλειά του πέρα ​από τις παραδοσιακές compact και μεσαίες κατηγορίες στην αγορά πολυτελών οχημάτων. ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Hyundai: Βραβείο «Automotive Dark Horse» MAZDA: ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΑΙ Η Mazda συνεργάζεται με την τεχνολογική εταιρεία Secondmind, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, για να αξιοποιήσει τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και να εφαρμόσει προηγμένες μεθόδους μηχανικής μάθησης, με στόχο να μειώσει σημαντικά τους χρόνους σχεδίασης και ανάπτυξης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τη μετάβαση από την ιδέα στο προϊόν. Η εταιρεία χρησιμοποιεί εργαλεία βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη, τα οποία μειώνουν το χρόνο και το κόστος μέσα από ενισχυμένη εικονική προσομοίωση, προσφέροντας λύσεις με αποδοτική χρήση δεδομένων και περιορίζοντας την ανάγκη για δαπανηρές προσομοιώσεις και φυσικά πρωτότυπα. Η τεχνολογία μειώνει το χρόνο βαθμονόμησης (calibration) κατά περίπου 50% ή και περισσότερο, χωρίς συμβιβασμό στην ποιότητα - ενίοτε με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Το οικονομικό όφελος εν προκειμένω είναι τεράστιο, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε όλο τον όγκο παραγωγής. Όσον αφορά τη σχεδίαση, η τεχνολογία δίνει στους μηχανικούς ένα «πεδίο δημιουργικής εξερεύνησης». Αν γνωρίζουν οι ειδικοί τις παραμέτρους, τους περιορισμούς και τους στόχους του μηχανικού, τότε το σύστημα ενεργού μάθησης μπορεί να εντοπίσει συσχετισμούς μεταξύ όλων αυτών. Όταν οι μηχανικοί βρουν έναν βιώσιμο συνδυασμό, μπορούν να προχωρήσουν σε προσομοίωση και κατασκευή πρωτοτύπου.

31.07.25 #332 13 Το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποδείχθηκε δύσκολο για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Ε.Ε., με σημαντικές μειώσεις στις ταξινομήσεις στις βασικές αγορές, μέσα σε ένα ήδη απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον οργανισμό ACEA ( Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), παρότι το μερίδιο των ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αυξήθηκε, η πορεία ανάπτυξής του παραμένει ανεπαρκής, καθώς η διείσδυση στην αγορά εξακολουθεί να εμποδίζεται -13,2% ΣΤΑ ΒΑΝ, -15,4% ΣΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ, -4,4% ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΕΕ: Δύσκολο το α΄ εξάμηνο στα επαγγελματικά www.acea.auto Page 1 of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¶ $VVRFLDWLRQ $&($ EDVHG RQ DJJUHJDWHG GDWD SURYLGHG E\ QDWLRQDO DXWRPRELOH DVVRFLDWLRQV $&($ PHPEHUV DQG 6 3 *OREDO 0RELOLW\ ‹ 5HSURGXFWLRQ RI WKH FRQWHQW RI WKLV GRFXPHQW LV QRW SHUPLWWHG ZLWKRXW WKH SULRU ZULWWHQ FRQVHQW RI $&($ :KHQHYHU UHSURGXFWLRQ LV SHUPLWWHG $&($ VKDOO EH UHIHUUHG WR DV VRXUFH RI WKH LQIRUPDWLRQ 4XRWLQJ RU UHIHUULQJ WR WKLV GRFXPHQW LV SHUPLWWHG SURYLGHG $&($ LV UHIHUUHG WR DV WKH VRXUFH RI WKH LQIRUPDWLRQ 1(: &200(5&,$/ 9(+,&/( 5(*,675$7,216 (8523($1 81,21 (0%$5*2(' 35(66 5(/($6( &(67 *07 -XO\ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Q1-Q2 2024 Q1-Q2 2025 LCV Φορτηγά Λεωφορεία 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 Πηγή: ACEA -4,4% -13,2% -15,4% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ - ΕΕ-ΕΖΕΣ-ΗΒ LCV ΜΕΣΑΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΒΑΡΕΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Αυστρία 12.776 19.560 -34,7 - - 3.636 4.867 -25,3 549 594 -7,6 Βέλγιο 39.393 35.976 +9,5 745 778 -4,2 4.278 4.720 -9,4 843 477 +76,7 Βουλγαρία 2.622 3.381 -22,4 - - - - - - Κροατία 3.897 4.476 -12,9 139 181 -23,2 804 978 -17,8 160 114 +40,4 Κύπρος 1.107 1.280 -13,5 37 44 -15,9 37 47 -21,3 24 62 -61,3 Τσεχική Δημοκρατία 9.636 12.128 -20,5 0 0 4.498 4.788 -6,1 434 634 -31,5 Δανία 12.928 15.454 -16,3 408 309 +32,0 2.799 2.603 +7,5 281 351 -19,9 Εσθονία 1.184 2.008 -41,0 19 28 -32,1 409 367 +11,4 59 133 -55,6 Φινλανδία 5.632 5.264 +7,0 258 466 -44,6 1.260 1.510 -16,6 168 260 -35,4 Γαλλία 184.352 209.462 -12,0 3.938 4.313 -8,7 19.229 24.217 -20,6 2.802 3.047 -8,0 Γερμανία 128.813 151.097 -14,7 11.063 15.689 -29,5 26.931 36.728 -26,7 3.042 3.141 -3,2 Ελλάδα 5.152 5.303 -2,8 119 116 +2,6 216 482 -55,2 540 503 +7,4 Ουγγαρία 11.805 13.312 -11,3 140 217 -35,5 2.728 2.768 -1,4 326 278 +17,3 Ιρλανδία 18.811 20.167 -6,7 223 267 -16,5 1.426 1.551 -8,1 276 479 -42,4 Ιταλία 98.843 111.903 -11,7 2.481 2.791 -11,1 12.054 13.975 -13,7 2.624 3.476 -24,5 Λετονία 1.213 1.477 -17,9 27 60 -55,0 591 591 +0,0 58 149 -61,1 Λιθουανία 2.006 1.631 +23,0 112 59 +89,8 6.556 3.062 +114,1 204 144 +41,7 Λουξεμβούργο 2.339 2.181 +7,2 43 61 -29,5 546 502 +8,8 151 152 -0,7 Μάλτα 424 427 -0,7 - - - - - - Ολλανδία 9.636 45.920 -79,0 934 926 +0,9 4.937 7.481 -34,0 478 290 +64,8 Πολωνία 33.069 32.884 +0,6 1.375 1.781 -22,8 13.647 13.760 -0,8 1.200 1.107 +8,4 Πορτογαλία 15.761 16.864 -6,5 258 317 -18,6 2.352 2.961 -20,6 612 546 +12,1 Ρουμανία 8.383 11.113 -24,6 - - 4.234 4.718 -10,3 228 337 -32,3 Σλοβακία 4.031 5.245 -23,1 156 202 -22,8 1.425 1.676 -15,0 81 161 -49,7 Σλοβενία 3.454 4.505 -23,3 64 76 -15,8 1.148 1.332 -13,8 129 79 +63,3 Ισπανία 95.154 85.595 +11,2 2.407 2.817 -14,6 11.637 13.431 -13,4 1.932 2.164 -10,7 Σουηδία 16.706 21.771 -23,3 475 262 +81,3 2.568 2.793 -8,1 922 286 +222,4 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 729.127 840.384 -13,2 25.421 31.760 -20,0 129.946 151.908 -14,5 18.123 18.964 -4,4 Ισλανδία 795 1.177 -32,5 42 49 -14,3 105 131 -19,8 122 86 +41,9 Νορβηγία 12.540 15.452 -18,8 321 410 -21,7 2.216 2.561 -13,5 811 500 +62,2 Ελβετία 13.575 16.027 -15,3 424 399 +6,3 1.548 2.040 -24,1 241 287 -16,0 EΖΕΣ 26.910 32.656 -17,6 787 858 -8,3 3.869 4.732 -18,2 1.174 873 +34,5 Ηνωμένο Βασίλειο 156.559 178.210 -12,1 6.316 7.065 -10,6 17.591 19.850 -11,4 5.398 3.886 +38,9 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 912.596 1.051.250 -13,2 32.524 39.683 -18,0 151.406 176.490 -14,2 24.695 23.723 +4,1 Πηγή: ACEA

31.07.25 #332 14 από την σχεδόν παντελή έλλειψη βασικών υποστηρικτικών υποδομών. Βαν: Οι νέες ταξινομήσεις βαν στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 13,2%, με τις τρεις μεγαλύτερες αγορές να συμβάλλουν στη συνολική πτώση. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στη Γερμανία (-14,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-12%) και την Ιταλία (-11,7%). Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε αύξηση 11,2% στις ταξινομήσεις. „Φορτηγά: Οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 15,4%, φτάνοντας τις 155.367 μονάδες. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως σε μείωση 14,5% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών και 20% στα μεσαία φορτηγά. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις: η Γερμανία -27,5%, η Γαλλία -18,8%, η Ισπανία -13,6% και η Ιταλία -13,3%. „Λεωφορεία: Με βραδύτερους ρυθμούς, οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων στην Ε.Ε. μειώθηκαν σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024, φτάνοντας τις 18.123 μονάδες. Από τις κύριες αγορές, η Ιταλία σημείωσε μεγάλη πτώση (-24,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (-10,7%), τη Γαλλία (-8%) και τη Γερμανία (-3,2%). Αντιθέτως, η Σουηδία (+222,4%) και το Βέλγιο (+76,7%) κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο. Πιο αναλυτικά ανά τύπο οχήματος καταγράφονται τα εξής: „Το diesel παρέμεινε η κυρίαρχη επιλογή για τους αγοραστές νέων βαν στην Ε.Ε. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 15,6% σε 598.001 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΕΩΝ LCV1 - ΕΕ-ΕΖΕΣ-ΗΒ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ2 ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ3 ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ4 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΝΤΙΖΕΛ Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Q1-Q2 2025 Q1-Q2 2024 % MET Αυστρία 2.347 1.581 +48,5 259 63 +311,1 10 12 -16,7 405 1.385 -70,8 9.755 16.519 -40,9 Βέλγιο 2.364 1.156 +104,5 221 27 +718,5 18 73 -75,3 2.461 3.043 -19,1 34.329 31.677 +8,4 Βουλγαρία 67 53 +26,4 0 0 0 0 25 239 -89,5 2.530 3.089 -18,1 Κροατία 34 30 +13,3 33 5 +560,0 20 19 +5,3 65 86 -24,4 3.745 4.336 -13,6 Κύπρος 27 8 +237,5 99 51 +94,1 0 0 203 189 +7,4 778 1.032 -24,6 Τσεχική Δημοκρατία 652 213 +206,1 0 0 45 378 -88,1 514 576 -10,8 8.425 10.961 -23,1 Δανία 3.629 1.822 +99,2 335 414 -19,1 0 0 345 543 -36,5 8.619 12.675 -32,0 Εσθονία 41 43 -4,7 30 39 -23,1 0 0 51 210 -75,7 1.062 1.716 -38,1 Φινλανδία 1.113 532 +109,2 43 84 -48,8 1 10 -90,0 51 43 +18,6 4.424 4.595 -3,7 Γαλλία 16.501 14.546 +13,4 8.405 5.334 +57,6 1.006 3.474 -71,0 13.870 22.755 -39,0 144.570 163.353 -11,5 Γερμανία 10.109 8.231 +22,8 702 803 -12,6 934 1.525 -38,8 5.501 7.915 -30,5 111.567 132.623 -15,9 Ελλάδα 613 456 +34,4 213 43 +395,3 10 19 -47,4 122 239 -49,0 4.194 4.546 -7,7 Ουγγαρία 823 742 +10,9 461 15 +2,973,3 347 1.591 -78,2 374 394 -5,1 9.800 10.570 -7,3 Ιρλανδία 1.317 480 +174,4 56 86 -34,9 2 1 +100,0 153 213 -28,2 17.283 19.387 -10,9 Ιταλία 4.924 2.066 +138,3 7.121 9.393 -24,2 3.245 4.105 -21,0 4.357 4.276 +1,9 79.196 92.063 -14,0 Λετονία 59 24 +145,8 0 0 1 0 63 62 +1,6 1.090 1.391 -21,6 Λιθουανία 55 33 +66,7 157 1 +15,600,0 0 0 96 140 -31,4 1.698 1.457 +16,5 Λουξεμβούργο 270 107 +152,3 4 0 0 0 64 129 -50,4 2.001 1.945 +2,9 Μάλτα 112 89 +25,9 1 1 +0,0 0 0 31 19 +63,6 280 318 -12,0 Ολλανδία 7.777 4.999 +55,6 12 153 -92,2 97 874 -88,9 68 1.016 -93,3 1.682 38.878 -95,7 Πολωνία 893 849 +5,2 280 71 +294,4 21 20 +5,0 1.180 2.064 -42,8 30.695 29.880 +2,7 Πορτογαλία 1.555 1.319 +17,9 9 10 -10,0 6 29 -79,3 43 49 -12,2 14.148 15.457 -8,5 Ρουμανία 888 333 +166,7 101 21 +381,0 52 18 +188,9 770 628 +22,6 6.572 10.113 -35,0 Σλοβακία 230 70 +228,6 85 0 3 8 -62,5 186 349 -46,7 3.527 4.818 -26,8 Σλοβενία 90 26 +246,2 54 5 +980,0 0 5 -100,0 78 63 +23,8 3.232 4.406 -26,6 Ισπανία 7.671 3.765 +103,7 324 1.121 -71,1 247 354 -30,2 4.149 3.661 +13,3 82.763 76.694 +7,9 Σουηδία 4.805 4.961 -3,1 1 0 1.440 2.059 -30,1 424 475 -10,7 10.036 14.276 -29,7 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 68.966 48.534 +42,1 19.006 17.740 +7,1 7.505 14.574 -48,5 35.649 50.761 -29,8 598.001 708.775 -15,6 Ισλανδία 117 82 +42,7 51 5 +920,0 11 2 +450,0 126 246 -48,8 490 842 -41,8 Νορβηγία 5.689 4.809 +18,3 33 18 +83,3 2 4 -50,0 130 125 +4,0 6.686 10.496 -36,3 Ελβετία 1.634 926 +76,5 11 24 -54,2 25 52 -51,9 1.317 1.381 -4,6 10.588 13.644 -22,4 EΖΕΣ 7.440 5.817 +27,9 95 47 +102,1 38 58 -34,5 1.573 1.752 -10,2 17.764 24.982 -28,9 Ηνωμένο Βασίλειο 16.928 8.946 +89,2 4.982 4440 +12,2 0 0 3.525 3.665 -3,8 131.124 161.159 -18,6 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 93.334 63.297 +47,5 24.083 22.227 +8,4 7.543 14.632 -48,4 40.747 56.178 -27,5 746.889 894.916 -16,5 Πηγή: ACEA 1 Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους 2 Περιλαμβάνει ηλεκτρικά μπαταρίας και plug-in υβριδικά 3 Περιλαμβάνει πλήρως και ήπια υβριδικά 4 Περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), οχήματα φυσικού αερίου (NGV), LPG, E85/αιθανόλη και λοιπά καύσιμα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=