ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 #331 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Φως στο τούνελ των δασμών Τραμπ; Στο -7,3% η ευρωπαϊκή αγορά, +22% τα ηλεκτρικά Αυτές είναι οι προτεραιότητες της Stellantis
28.07.25 #331 2 Οι επενδυτές της Stellantis αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα την 21η Ιουλίου με την ανακοίνωση των προκαταρκτικών οικονομικών αποτελεσμάτων, τα οποία εμφάνισαν καθαρή ζημία ύψους 2,3 δισ. ευρώ μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Μια ανάλυση των στοιχείων δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο νέος CEO, Antonio Filosa, στην Ευρώπη. Ο Filosa αναμένεται να δεχθεί σκληρές ερωτήσεις από αναλυτές και δημοσιογράφους όταν δημοσιευτούν τα πλήρη οικονομικά αποτελέσματα, στις 29 Ιουλίου. Ο οικονομικός διευθυντής Doug Ostermann ανέφερε πως τα προκαταρκτικά στοιχεία δόθηκαν πρόωρα στη δημοσιότητα, καθώς τα αποτελέσματα «αποκλίνουν από τις εκτιμήσεις των αναλυτών σε ό,τι αφορά την κερδοφορία και τις ταμειακές ροές» - με άλλα λόγια, παρότι η Stellantis είχε προηγουμένως αποσύρει τις προβλέψεις της για το έτος, οι ανεπίσημες εκτιμήσεις των αναλυτών αποδείχθηκαν υπερβολικά αισιόδοξες. Παρ’ όλα αυτά, κάποιοι αναλυτές βλέπουν λόγους αισιοδοξίας για την Ευρώπη, όπου οι παραδόσεις της Stellantis μειώθηκαν κατά 6% στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Ο Ostermann σημείωσε πως το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην Ευρώπη αυξήθηκε ελαφρώς το πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024. «Συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως η Stellantis βρίσκεται σε σημείο καμπής, ενώ αναμένουμε ότι ένας CEO που προέρχεται από το εσωτερικό της εταιρείας θα λάβει άμεσα τις στρατηγικές αποφάσεις που έχουν καθυστερήσει», αναφέρεται σε σημείωμα της Jeffries, με αναφορά στον Filosa. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΝΕΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ & ΣΤΑ LCV - ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ ΓΙΑ MASERATI Stellantis: Η ευρωπαϊκή «to-do list» του CEO FLEET NEWS #331 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Οι Ηνωμένες Πολιτείες συμφώνησαν να μειώσουν τους δασμούς στις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων σε τελικό ποσοστό 15%, έπειτα από επιτυχημένες διαπραγματεύσεις μεταξύ εκπροσώπων των δύο πλευρών. Η συμφωνία φαίνεται να έβαλε τέλος σε μήνες αβεβαιότητας για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Τα περισσότερα εισαγόμενα αυτοκίνητα αναμένεται να αντιμετωπίσουν βασικό δασμό εισαγωγής 25% από τον επόμενο μήνα, ωστόσο οι εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μειωθούν από την 1η Αυγούστου. Η προκαταρκτική εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Ιαπωνίας ακολούθησε ανακοινώσεις ορισμένων ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών για αύξηση των επενδύσεών τους στην παραγωγή στις ΗΠΑ. Ο Ντόναλντ Τραμπ χαρακτήρισε το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων «τη μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία στην ιστορία», με τις ιαπωνικές εταιρείες να συμφωνούν να επενδύσουν έως και 550 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ για την ενίσχυση της αμερικανικής μεταποιητικής βιομηχανίας. Η είδηση της συμφωνίας εκτόξευσε τις τιμές των μετοχών στο Χρηματιστήριο του Τόκιο την Παρασκευή 25 Ιουλίου, με τη μετοχή της Toyota να σημειώνει άνοδο 15% μέσα σε μία ημέρα, ενώ η μετοχή της Honda αυξήθηκε κατά 12% και της Nissan κατά 11%. ΤΑ ΒΡΗΚΑΝ ΗΠΑ - ΙΑΠΩΝΙΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
28.07.25 #331 4 UBER: ΑΡΣΗ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Η Uber παρουσιάζει τους Λογαριασμούς Ηλικιωμένων στην Ελλάδα, μια νέα δυνατότητα που έχει σχεδιαστεί ώστε η εφαρμογή της να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των ατόμων τρίτης ηλικίας. Είτε πρόκειται για επίσκεψη στο γιατρό, συνεύρεση με την οικογένεια είτε τα καθιερωμένα ψώνια της εβδομάδας, η νέα αυτή λειτουργία έχει στόχο να διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις των ηλικιωμένων, προσφέροντας ταυτόχρονα ηρεμία στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Η νέα εμπειρία είναι διαθέσιμη μέσω των Οικογενειακών Προφίλ της Uber και προσφέρει μια πιο απλοποιημένη εκδοχή της εφαρμογής, με μεγαλύτερη γραμματοσειρά, πιο λιτές λειτουργίες και την επιλογή εξ’ αποστάσεως υποστήριξης από ένα έμπιστο μέλος της οικογένειας. Για όσους χρησιμοποιούν την εφαρμογή χωρίς Οικογενειακό Προφίλ, η Λειτουργία Απλοποιημένης Χρήσης μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσα από τις ρυθμίσεις προσβασιμότητας. Η Omoda & Jaecoo, θυγατρική του Ομίλου Chery, συμμετείχε ως μεγάλος χορηγός στην Τελετή Απονομής των βραβείων «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2025» (14 Ιουλίου 2025), στηρίζοντας ενεργά τα success stories του ελληνικού επιχειρείν. Η εταιρεία έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση, που ως γνωστόν, διοργανώθηκε από την Direction Business Network, με δύο οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας, το Omoda 5 EV και το Jaecoo 7 SHS. Πρόκειται για μοντέλα με σύγχρονο σχεδιασμό, προηγμένες τεχνολογίες, κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων φιλικά προς το περιβάλλον και ιδιαίτερα αποδοτικά. Τα οχήματα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής αγοράς, συνδυάζοντας ποιότητα, πλούσιο βασικό εξοπλισμό και προσιτή τιμή. Ο Στρατής Μπατσολάκης, γενικός διευθυντής της O&J Automotive Ελλάς, στο πλαίσιο της ομιλίας του, αναφέρθηκε στο δυναμικό ξεκίνημα της εταιρείας στην ελληνική αγορά. Όπως σημείωσε, η O&J Automotive Ελλάς αποτελεί μέλος του Ομίλου Emil Frey, του μεγαλύτερου και ισχυρότερου ομίλου διανομής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ο οποίος στην Ελλάδα εκπροσωπεί επίσης τις μάρκες Mercedes-Benz και smart. Η ένταξη σε έναν τόσο ισχυρό όμιλο εξασφαλίζει πρόσβαση σε προηγμένη τεχνογνωσία και υποδομές, ενώ η ίδια η εταιρεία διατηρεί την ευελιξία και το δυναμισμό μιας σύγχρονης επιχειρηματικής δομής, με στόχο την παροχή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σημερινού καταναλωτή. Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Μπατσολάκης ανέφερε: «Η φιλοδοξία μας δεν είναι απλώς να υπάρχουμε στην αγορά, αλλά να αφήσουμε ουσιαστικό αποτύπωμα. Και γι’ αυτόν το λόγο, επιλέξαμε να στηρίξουμε ένα θεσμό που τιμά την προσπάθεια, την αντοχή και την καινοτομία. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους βραβευόμενους. Είστε οι αληθινοί πρωταγωνιστές της ελληνικής οικονομίας, και για την εταιρεία μας που βρίσκεται στα πρώτα της βήματα, αποτελείτε πηγή έμπνευσης». ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΔΥΟ ΟΧΗΜΑΤΑ ΝΕΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Omoda & Jaecoo: Στήριξη στην επιχειρηματικότητα Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη επεκτείνει και το 2025 την παραχώρηση στο Σωματείο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Βορειοανατολικού Τομέα Υμηττού (ΣΕΠΠΒΑΤΥ) ενός All-Terrain Vehicle (ATV) Segway Snarler AT6L της Segway Powersports, εφοδιασμένου με αντλία πυρόσβεσης και με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, ώστε να συμβάλλει αποτελεσματικά στην πρόληψη κατά των πυρκαγιών, στη δασοπροστασία και τη δασοπυρόσβεση. Φέρει δεξαμενή νερού 110 λίτρων και έχει δυνατότητα μεταφοράς πυροσβεστήρων. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με ρυμουλκούμενη κατασκευή ώστε να μεταφέρει δεξαμενή τουλάχιστον 400 λίτρων νερού, έχει εμπρόσθιο χώρο φόρτωσης και υδραυλικά εξαρτήματα για πιο αποτελεσματική πυρόσβεση. ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ SEGWAY SNARLER AT6L ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
28.07.25 #331 6 Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες σημειώνουν πρόοδο προς μια συμφωνία που θα καθορίζει δασμό 15% για τις περισσότερες εισαγωγές, σύμφωνα με διπλωμάτες που είχαν ενημερωθεί πολύ πρόσφατα για τις διαπραγματεύσεις. Τα κράτη-μέλη ενδέχεται να είναι έτοιμα να αποδεχτούν δασμούς αυτού του επιπέδου, ενώ αξιωματούχοι της Ε.Ε. πιέζουν να συμπεριληφθούν τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφεραν οι διπλωμάτες. Οι εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσοτικό όριο θα υπόκεινται σε υψηλότερο δασμό της τάξης του 50%, σύμφωνα με έναν εκ των διπλωματών. Οι διπλωμάτες επισήμαναν πως αν και οι διαπραγματευτές της Ε.Ε. είναι αισιόδοξοι ότι μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία, γνωρίζουν επίσης ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα χρειαστεί την έγκριση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, και η τελική του απόφαση είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Οι διαπραγματεύσεις παραμένουν ρευστές και ενδέχεται να μην υπάρξει άμεση ανακοίνωση συμφωνίας, σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο. Οι δύο πλευρές έχουν επιταχύνει τις συνομιλίες τις τελευταίες εβδομάδες, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν έναν πλήρη εμπορικό πόλεμο, ο οποίος έχει προκληθεί από το κύμα δασμών του Τραμπ κατά εμπορικών εταίρων παγκοσμίως. Ευρωπαϊκή Ένωση και ΗΠΑ πλησίασαν σε συμφωνία πριν από δύο εβδομάδες, αλλά οι συνομιλίες πάγωσαν όταν ο Τραμπ απείλησε τις Βρυξέλλες με δασμούς 30% στα περισσότερα αγαθά, αν δεν υπάρξει συμφωνία έως την 1η Αυγούστου. Πέρα από έναν καθολικό δασμό, ο Τραμπ έχει ήδη επιβάλει φόρους 25% στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά, και 50% στον χάλυβα και το αλουμίνιο. Έχει επίσης απειλήσει με νέους δασμούς σε φαρμακευτικά προϊόντα και ημιαγωγούς ήδη από τον επόμενο μήνα, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε δασμό 50% στο χαλκό. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Φως στο τούνελ Ε.Ε.-ΗΠΑ με δασμούς 15% VOLVO: ΝΕΟΣ CHIEF DESIGNER Ο Jeremy Offer, παγκόσμιος επικεφαλής σχεδίασης της Volvo Cars, αποχωρεί από την αυτοκινητοβιομηχανία μετά από λίγο περισσότερο από δύο χρόνια θητείας. Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα προς τους εργαζομένους, ο Offer παραιτήθηκε για να δώσει προτεραιότητα στο χρόνο με την οικογένειά του στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Δεν είναι μια εύκολη απόφαση, αλλά είναι η σωστή για μένα. Είμαι εξαιρετικά περήφανος για την ομάδα μας και τη δουλειά που καταφέραμε μαζί, και γνωρίζω ότι αφήνω την ομάδα σχεδίασης της Volvo Cars σε πολύ ικανά χέρια», ανέφερε ο Offer στο σημείωμα. Τον Offer θα διαδεχθεί προσωρινά από τις 15 Αυγούστου ο Nick Gronenthal, ο οποίος είναι επικεφαλής σχεδίασης αυτοκινήτων της Volvo. RENAULT Σταθερή πορεία σε απαιτητικό περιβάλλον Ο Όμιλος Renault κατέγραψε αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 (+1,3% σε σύγκριση με το 2024), φτάνοντας τις 1.169.773 πωλήσεις οχημάτων. Διεθνώς, η μάρκα Renault σημείωσε άνοδο 16,3%, χάρη στην εμπορική επιτυχία των πρώτων μοντέλων του «International Game Plan». Στην Ευρώπη, παρά τη μείωση της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων (PC) κατά 1,0%, ο όμιλος σημείωσε αύξηση 5,4%, φτάνοντας τις 708.106 ταξινομήσεις οχημάτων. Στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), η οποία μειώθηκε κατά 13% στην Ευρώπη, η Renault σημείωσε μείωση 29% το πρώτο εξάμηνο του 2025, εν αναμονή της πλήρους διαθεσιμότητας της νέας γκάμας Master. Ωστόσο, διατηρεί τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη. Διαβάστε περισσότερα εδώ
28.07.25 #331 8 IVECO GROUP: ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ... Η εταιρεία συμμετοχών Exor, η οποία κατέχει τη σχετική πλειοψηφία των μετοχών της Iveco Group (στην οποία υπάγονται οι Iveco Bus και Heuliez Bus), φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με τον ινδικό αυτοκινητοβιομηχανικό κολοσσό Tata Motors, με στόχο μια πιθανή πώληση της Iveco Group - του τομέα οδικών οχημάτων που προέκυψε από την απόσχιση από τον όμιλο CNH στις αρχές της δεκαετίας. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, η IDV -ο κλάδος της Iveco που ειδικεύεται στον τομέα της άμυνας και η οποία έχει επίσης εμπλακεί σε άλλες διαπραγματεύσεις τους τελευταίους μήνες- δεν θα περιλαμβάνεται στις συνομιλίες με την Tata. Όπως αναφέρει η ιταλική οικονομική εφημερίδα Il Sole 24 Ore, φέρεται να ήταν εκπρόσωποι της Tata Motors εκείνοι που προσέγγισαν την οικογένεια Ανιέλι για να ξεκινήσουν συζητήσεις σχετικά με τη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της Iveco Group. Με το άνοιγμα των αγορών, υπήρξε άμεση θετική αντίδραση στην αλυσίδα των ειδήσεων, με αύξηση της τάξης του 9% στην τιμή της μετοχής της Iveco Group στο ιταλικό χρηματιστήριο στις 18 Ιουλίου. Παρότι η Ε.Ε. έχει σημειώσει πρόοδο στη μείωση της εξάρτησής της από το ρωσικό φυσικό αέριο, πάνω από τα δύο τρίτα των ενεργειακών αναγκών της Ένωσης καλύπτονται μέσω εισαγωγών, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη σε εξωτερικούς κλυδωνισμούς. Αυτό τονίζει σε τελευταία μελέτη του ο οργανισμός Hydrogen Europe. Όπως αναφέρει, αντιμέτωπη με τις νέες γεωπολιτικές συνθήκες, η Ευρώπη οφείλει, όπου είναι δυνατό, να εφαρμόσει μια ισορροπημένη στρατηγική που να συνδυάζει την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής καθαρής ενέργειας με τον στρατηγικό διαφορισμό των ενεργειακών της εισαγωγών. Ωστόσο, η αυξανόμενη συμμετοχή των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δημιουργεί νέες τεχνικές προκλήσεις: το 2024 σημειώθηκε δεκαοκταπλασιασμός των περιόδων αρνητικών τιμών στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ, σύμφωνα με την ACER, οι ανάγκες για ευελιξία αναμένεται να διπλασιαστούν έως το 2030. Η κυριαρχία μεταβλητών και βασισμένων σε μετατροπείς πηγών ενέργειας αυξάνει τη διακοπτόμενη παροχή και επιδεινώνει τα ζητήματα ευστάθειας του συστήματος. Η νέα μελέτη επιδιώκει να αναδείξει τον ρόλο του υδρογόνου όχι μόνο ως εργαλείο απανθρακοποίησης, αλλά και ως στρατηγικό μέσο για τη δημιουργία ενός ισχυρού, ευέλικτου και ανθεκτικού σε κρίσεις ενεργειακού συστήματος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΞΙΑ Υδρογόνο για μια ενεργειακά ανθεκτική Ευρώπη GEGHA: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ Το έργο Good Earth Green Hydrogen and Ammonia (GEGHA) δεν είναι άλλη μια εντυπωσιακή πρωτοβουλία πράσινης ενέργειας για τις εντυπώσεις. Πρόκειται για μια πρακτική παρέμβαση στο πεδίο, που στοχεύει να αντιμετωπίσει έναν πραγματικό και δαπανηρό πονοκέφαλο για τους Αυστραλούς αγρότες: την εξάρτηση από λιπάσματα και πετρέλαιο ντίζελ με βάση τα ορυκτά καύσιμα. Με τη στήριξη των εταιρειών Hiringa Energy και Sundown Pastoral Company, το GEGHA εγκαθίσταται κοντά στην πόλη Moree στη Νέα Νότια Ουαλία, στις εγκαταστάσεις Wathagar της Sundown. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει: φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 36 MW, εγκαταστάσεις ηλεκτρόλυσης 15 MW, μπαταρίες 41 MWh, που μαζί θα παράγουν περίπου 4.500 τόνους πράσινης αμμωνίας και μερικές εκατοντάδες τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως.
28.07.25 #331 10 Η Mercedes-Benz πλησιάζει τη μαζική παραγωγή μπαταριών με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης (solid state), με τον επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης, Μάρκους Σέφερ, να επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία αναμένει να φέρει την τεχνολογία στην αγορά «πριν το τέλος της δεκαετίας». Μιλώντας σε εκδήλωση στην Κοπεγχάγη, ο Σέφερ έκανε την έως τώρα πιο ξεκάθαρη δήλωση εκ μέρους της ηγεσίας της αυτοκινητοβιομηχανίας για τον οδικό χάρτη ανάπτυξης των μπαταριών της. Η τεχνολογία των στερεάς κατάστασης μπαταριών υπόσχεται έως και 25% μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα σημερινά συστήματα ιόντων λιθίου και θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κόστους των μπαταριών με την πάροδο του χρόνου. Η Mercedes αναπτύσσει την τεχνολογία αυτή σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία Factorial. Οι προδιαγραφές των μπαταριών και τα συστήματα διαχείρισης σχεδιάζονται στο E-Campus της εταιρείας στη Στουτγάρδη-Ούντερτουρκχαϊμ και στο κέντρο Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Μπρίξγουορθ της Αγγλίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζει από τον Φεβρουάριο ένα πρωτότυπο με μπαταρία στερεάς κατάστασης σε τροποποιημένη έκδοση του σεντάν EQS. Οι στερεάς κατάστασης μπαταρίες είναι προς το παρόν σημαντικά ακριβότερες από τις συμβατικές ιόντων λιθίου με νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο (NMC). Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, η Mercedes αναμένει πως θα διατεθούν ως premium επιλογές για αγοραστές που επιδιώκουν μεγαλύτερη αυτονομία. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ FACTORIAL Μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2030 KIA PV5 TECH DAY: ΑΠΕΡΙOΡΙΣΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚOΤΗΤΑ Η Kia Corporation πραγματοποίησε πρόσφατα το Kia PV5 Tech Day στο στούντιο IVEX στην Gwangmyeong, παρουσιάζοντας την ιστορία ανάπτυξης, τη βασική φιλοσοφία και τις τεχνολογίες επόμενης γενιάς που ενσωματώνονται στο πρώτο της όχημα της κατηγορίας Platform Beyond Vehicle (PBV) - το Kia PV5. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής της για βιώσιμες λύσεις κινητικότητας για όλους, η Kia θέτει νέα πρότυπα στην ταχέως εξελισσόμενη αγορά εξειδικευμένων οχημάτων PBV με το PV5, το οποίο εισέρχεται πλέον σε φάση μαζικής παραγωγής με σπονδυλωτή (modular) αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς και ανάπτυξη βασισμένη στις ανάγκες των πελατών. Με θέμα «Τεχνολογία που προσαρμόζεται, κινητικότητα που επεκτείνεται», η εκδήλωση παρουσίασε τη στρατηγική της Kia για ευέλικτες, μελλοντικά προετοιμασμένες λύσεις κινητικότητας που υπερβαίνουν τα παραδοσιακά επαγγελματικά οχήματα, ενισχύοντας τη θέση της ως ηγέτιδας σε βιώσιμη, πελατοκεντρική καινοτομία. «Το Kia PV5 είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα όχημα· είναι η αφετηρία ενός εντελώς νέου, επαναστατικού, ευέλικτου οικοσυστήματος κινητικότητας, διαμορφωμένου από τις ανάγκες των πελατών ήδη από το πρώτο στάδιο», δήλωσε ο Seokha Ju, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του MSV Project Group 3 στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Anne-Catherine Brieux θα αναλάβει καθήκοντα αντιπροέδρου Βιομηχανικών Λειτουργιών της Alpine την 1η Αυγούστου 2025, διαδεχόμενη την Anne-Catherine Basset. Στο πλαίσιο του διορισμού της, η Anne-Catherine Brieux θα διατηρήσει τη θέση της ως αντιπρόεδρος Βιομηχανικών Λειτουργιών της Ampere. Θα ενταχθεί στην Εκτελεστική Επιτροπή της Alpine και θα αναφέρεται λειτουργικά στον Philippe Krief. «Ανυπομονώ τώρα να συνεργαστώ στενά με την Anne-Catherine Brieux, η οποία κατέχει ήδη τη θέση της αντιπροέδρου Βιομηχανικών Λειτουργιών της Ampere και θα επεκτείνει το πεδίο των ευθυνών της αναλαμβάνοντας και τη διαχείριση των βιομηχανικών δραστηριοτήτων της Alpine», δήλωσε ο Philippe Krief, διευθύνων σύμβουλος της Alpine. ALPINE: ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ Anne-Catherine Brieux
28.07.25 #331 11 Η Volkswagen διαθέτει σήμερα μια ολοκληρωμένη και τεχνολογικά προηγμένη γκάμα Plug-in Hybrid μοντέλων στην αγορά. Σε μια εποχή που η πολυπλοκότητα των επιλογών κίνησης εντείνεται, η Volkswagen απαντά με την τεχνολογία eHybrid, που όπως τονίζεται αρμοδίως, αποτελεί την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ηλεκτροκίνηση της καθημερινότητας και την ασφάλεια της αυτονομίας του θερμικού κινητήρα για τα μακρινά ταξίδια. Με τα νέα Golf Plug-In-Hybrid, Tiguan Plug-InHybrid και Tayron Plug-In-Hybrid, η μάρκα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία, ταχεία φόρτιση, εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Η νέα σειρά Plug-in Hybrid της Volkswagen προσφέρει όλα όσα ζητά ο σύγχρονος fleet manager: τεχνολογική υπεροχή, χαμηλό Total Cost of Ownership (TCO), φορολογικά πλεονεκτήματα και ευκολία στην καθημερινή χρήση. Το Golf παραμένει ο διαχρονικός πρωταγωνιστής. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ FLEET MANAGERS VW Plug-in Hybrid: Χαμηλώνει το κόστος Παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού υπεραστικού λεωφορείου Mercedes-Benz eIntouro, της νέας γενιάς μπαταριών NMC4 στο Mercedes-Benz eCitaro, πλήθος καινοτομιών στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ασφάλειας και της βιωσιμότητας, καθώς και νέες υπηρεσίες από το εμπορικό σήμα Omniplus. Στην έκθεση Busworld Europe 2025 που θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες από 4 έως 9 Οκτωβρίου 2025 (ημέρα τύπου: 3 Οκτωβρίου), η Daimler Buses θα παρουσιάσει τη δυναμική της καινοτομίας και θα υπογραμμίσει τον ηγετικό της ρόλο τόσο στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση όσο και στην ανάπτυξη ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών με λεωφορεία γραμμής και τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη και παγκοσμίως. DAIMLER BUSES: ΣΤΗΝ BUSWORLD EUROPE 2025 BRIDGESTONE: Ο ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ Σύμφωνα με την Bridgestone, ό,τι κι αν οδηγεί κάποιος, υπάρχει κάτι που τον ενώνει με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς στον κόσμο: τα ελαστικά. Είναι το μοναδικό σημείο επαφής με το δρόμο - ή με το χώμα, τη λάσπη, τα χαλίκια. Είναι ο αφανής ήρωας πίσω από κάθε σταθερή στροφή, κάθε φρενάρισμα, κάθε φορτίο που φτάνει στον προορισμό του. Κι όμως, όπως σημειώνουν οι ειδικοί, σπάνια τους δίνουμε την προσοχή που τους αξίζει. Ένα ελαστικό δεν είναι απλώς μαύρο, στρογγυλό και «αντέχει». Η σωστή επιλογή ελαστικού μπορεί: Να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου Να βελτιώσει την απόδοση του οχήματος Να προσφέρει καλύτερο έλεγχο και ασφάλεια Να μειώσει το κόστος συντήρησης. Σε επαγγελματικές εφαρμογές (π.χ. εργοτάξια, logistics), ένα καλό ελαστικό σημαίνει λιγότερες καθυστερήσεις, λιγότερα σέρβις, περισσότερη αξιοπιστία. Στην καθημερινότητα ένα καλό ελαστικό σημαίνει μια ασφαλή διαδρομή και άφιξη στον εκάστοτε προορισμό. Διαβάστε περισσότερα εδώ Αυτή την περίοδο, κορυφαία μοντέλα της Volkswagen διατίθενται σε limited αριθμό ετοιμοπαράδοτων, με ειδικές τιμές και μοναδικά χαρακτηριστικά: Νέο Golf: Διαχρονικό, τεχνολογικά προηγμένο και πιο πλούσιο από ποτέ. Το εμβληματικό hatchback που εδώ και δεκαετίες συνοδεύει γενιές οδηγών. Taigo: Το SUV coupe που ξεχωρίζει για το στυλ του. Για όσους δεν ακολουθούν τις τάσεις, αλλά τις διαμορφώνουν. Νέο T-Cross: Ευρύχωρο, ευέλικτο και πολυδιάστατο SUV. Ιδανικό για κάθε οδηγικό σενάριο. Νέο Tiguan: Δυναμικό, κομψό και best seller. To δημοφιλέστερο SUV της Volkswagen είναι εδώ με ισχυρή παρουσία και κορυφαίο εξοπλισμό. Όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις συνοδεύονται από: Πλούσιο εξοπλισμό 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Volkswagen. Πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της Volkswagen. ΕΤΟΙΜΟΠΑΡΑΔΟΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
28.07.25 #331 12 Με πτώση 7,3% σε σχέση με πέρυσι (YoY) τον Ιούνιο, η οποία ξεπέρασε σημαντικά τις αρχικές προβλέψεις των αναλυτών, επιβεβαιώνεται το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Έτσι, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) στο α’ εξάμηνο του 2025 ανήλθε στο 15,6%, παραμένοντας ακόμη μακριά από τα επίπεδα που απαιτούνται για την επιτυχία της ενεργειακής μετάβασης. Συνεχίστηκε επίσης η αύξηση των πωλήσεων των πάσης φύσεως υβρδικών οχημάτων, κάτι που σχετίζεται με το ότι οι κατασκευαστές προσφέρουν πλέον περισσότερα μοντέλα του τύπου αυτού μειώνοντας τα "απλά" βενζινοκίνητα ή diesel. Αναλυτικότερα, έως και τον Ιούνιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν το 15,6% της αγοράς στην Ε.Ε., αυξημένο από το 12,5% του α’ εξαμήνου του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισαν να αυξάνονται, ΑΥΞΗΣΗ 22% ΜΕ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 15,6% ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ACEA - Tαξινομήσεις: -1,9% το α' εξάμηνο 2025 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.400.000 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΙΟΥΝΙΟΣ Πηγή: ACEA +8,8% -7,3% -8,4% +15,0% +17,8% -15,4% -22,3% +4,3% +6,9% +10,3% +3,6% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΙΟΥΝΙΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝ.-ΙΟΥΝ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 27.868 30.693 -9,2 143.051 135.113 +5,9 Βέλγιο 41.527 49.662 -16,4 234.616 263.408 -10,9 Βουλγαρία 4.614 4.104 +12,4 24.083 23.033 +4,6 Κροατία 8.945 8.372 +6,8 41.951 39.591 +6,0 Κύπρος 1.347 1.417 -4,9 8.222 8.791 -6,5 Τσεχία 22.208 22.334 -0,6 122.639 119.221 +2,9 Δανία 19.045 19.521 -2,4 89.554 86.309 +3,8 Εσθονία 1.549 1.812 -14,5 6.156 10.167 -39,5 Φινλανδία 7.449 6.765 +10,1 37.256 39.154 -4,8 Γαλλία 169.505 181.711 -6,7 842.204 914.889 -7,9 Γερμανία 256.193 297.329 -13,8 1.402.789 1.471.641 -4,7 Ελλάδα 14.647 14.147 +3,5 78.162 78.020 +0,2 Ουγγαρία 11.511 11.724 -1,8 66.098 63.344 +4,3 Ιρλανδία 2.437 1.493 +63,2 81.744 78.979 +3,5 Ιταλία 132.320 160.176 -17,4 855.028 886.631 -3,6 Λετονία 2.244 1.610 +39,4 11.237 8.702 +29,1 Λιθουανία 3.722 2.805 +32,7 20.790 14.790 +40,6 Λουξεμβούργο 4.168 4.323 -3,6 25.258 25.095 +0,6 Μάλτα 544 741 -26,5 3.139 4.143 -24,2 Ολλανδία 34.641 35.161 -1,5 182.680 193.312 -5,5 Πολωνία 49.587 50.219 -1,3 285.311 276.956 +3,0 Πορτογαλία 23.184 20.193 +14,8 124.026 116.417 +6,5 Ρουμανία 10.611 21.358 -50,3 64.820 83.505 -22,4 Σλοβακία 8.800 8.746 +0,6 45.150 47.142 -4,2 Σλοβενία 4.845 4.783 +1,3 29.827 28.337 +5,3 Ισπανία 119.125 103.377 +15,2 609.801 535.296 +13,9 Σουηδία 27.565 25.401 +8,5 140.976 132.293 +6,6 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 1.010.201 1.089.977 -7,3 5.576.568 5.684.279 -1,9 Ισλανδία 2.032 1.598 +27,2 7.885 6.339 +24,4 Νορβηγία 18.373 17.516 +4,9 75.515 60.559 +24,7 Ελβετία 21.810 22.689 -3,9 113.133 121.218 -6,7 EΖΕΣ 42.215 41.803 +1,0 196.533 188.116 +4,5 Ηνωμένο Βασίλειο 191.316 179.263 +6,7 1.042.219 1.006.763 +3,5 EΕ + EΖΕΖ + ΗΒ 1.243.732 1.311.043 -5,1 6.815.320 6.879.158 -0,9 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 34.8% 28.4% 9,4% 15,6% 8,4% 3,3% New car registrations: -1.9% in H1 2025; batteryelectric 15.6% market share NEW CAR REGISTRATIONS, EUROPEAN UNION1 EMBARGOED PRESS RELEASE 6.00 CEST (4.00 GMT), 24 July 2025 ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA -0,2% +1,1% -18,3% -7,3% +1,6% +0,2% -6,1% -1,9% 2023 2024 2025 +5,1% 2,6% -3,4% +1,3%
28.07.25 #331 13 φτάνοντας το 34,8% του μεριδίου αγοράς, καθιστώντας τα την πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αντιθέτως, το συνολικό μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Εξηλεκτρισμένα: Κατά το α’ εξάμηνο του 2025, οι νέες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 869.271 μονάδες, με μερίδιο 15,6% στην αγορά της Ε.Ε. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε., που αντιστοιχούν σε πάνω από το 60% των ταξινομήσεων BEV, παρουσίασαν αύξηση: Γερμανία (+35,1%), Βέλγιο (+19,5%) και Κάτω ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ / EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΙΟΥΝΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΙΟΥΝΙΟΣ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ % Μερίδιο1 Μονάδες % ΜΕΤ 2025 2024 2025 2024 25/24 2025 2024 2025 2024 25/24 Volkswagen Group 26,0 26,3 323.879 345.097 -6,1 26,6 25,7 1.810.658 1.769.789 +2,3 Volkswagen 10,6 11,1 132.092 145.414 -9,2 11,0 10,4 747.922 716.382 +4,4 Skoda 6,3 5,3 77.797 69.522 +11,9 6,1 5,5 412.339 381.390 +8,1 Audi 4,7 5,0 58.175 65.493 -11,2 4,8 5,0 328.761 345.093 -4,7 Cupra 2,1 2,0 26.569 26.075 +1,9 2,2 1,6 152.974 112.909 +35,5 Seat 1,6 2,2 19.901 29.427 -32,4 1,7 2,2 113.715 150.918 -24,7 Porsche 0,7 0,6 8.451 8.194 +3,1 0,7 0,8 49.936 58.413 -14,5 Λοιπές2 0,1 0,1 894 972 -8,0 0,1 0,1 5.010 4.684 +7,0 Stellantis 14,5 15,7 180.907 206.358 -12,3 15,3 16,7 1.040.902 1.145.419 -9,1 Peugeot 4,9 4,4 60.664 57.097 +6,2 5,3 5,0 363.635 345.694 +5,2 Opel/Vauxhall 3,3 3,3 41.297 43.046 -4,1 3,0 3,4 205.054 233.620 -12,2 Citroen 2,8 3,3 34.471 43.252 -20,3 2,8 3,2 190.280 223.526 -14,9 Fiat3 1,9 2,9 23.736 38.352 -38,1 2,2 2,9 150.412 197.231 -23,7 Jeep 0,9 0,9 10.772 12.183 -11,6 1,1 1,0 72.255 70.842 +2,0 Alfa Romeo 0,4 0,3 5.103 3.940 +29,5 0,5 0,4 33.116 24.844 +33,3 DS 0,3 0,3 3.476 3.782 -8,1 0,3 0,3 17.109 21.447 -20,2 Lancia/Chrysler 0,1 0,3 875 4.179 -79,1 0,1 0,4 6.500 24.841 -73,8 Λοιπές4 0,0 0,0 513 527 -2,7 0,0 0,0 2.541 3.374 -24,7 Renault Group 11,4 10,9 142.115 142.916 -0,6 10,4 9,8 708.106 671.890 +5,4 Renault 6,6 6,2 81.528 81.684 -0,2 5,8 5,3 394.278 363.637 +8,4 Dacia 4,8 4,6 59.374 60.398 -1,7 4,5 4,4 308.957 305.687 +1,1 Alpine 0,1 0,1 1.213 834 +45,4 0,1 0,0 4.871 2.566 +89,8 Hyundai Group 7,5 7,8 93.451 102.335 -8,7 7,9 8,2 539.212 564.228 -4,4 Kia 3,7 3,7 45.804 48.951 -6,4 4,0 4,1 271.864 282.344 -3,7 Hyundai 3,8 4,1 47.647 53.384 -10,7 3,9 4,1 267.348 281.884 -5,2 BMW Group 7,2 6,3 89.463 82.665 +8,2 7,1 6,8 485.887 467.565 +3,9 BMW 6,0 5,4 75.061 71.026 +5,7 6,0 5,8 406.126 398.440 +1,9 Mini 1,2 0,9 14.402 11.639 +23,7 1,2 1,0 79.761 69.125 +15,4 Toyota Group 6,5 7,1 81.117 93.142 -12,9 7,0 7,5 480.466 519.134 -7,4 Toyota 6,0 6,6 74.110 86.022 -13,8 6,5 7,0 440.070 482.867 -8,9 Lexus 0,6 0,5 7.007 7.120 -1,6 0,6 0,5 40.396 36.267 +11,4 Mercedes-Benz 5,2 4,9 65.170 64.748 +0,7 5,0 5,1 341.209 350.191 -2,6 Mercedes 5,1 4,7 63.960 61.547 +3,9 4,9 4,9 335.418 334.341 +0,3 Smart 0,1 0,2 1.210 3.201 -62,2 0,1 0,2 5.791 15.850 -63,5 Ford 3,1 2,9 39.080 38.301 +2,0 3,3 3,3 224.484 226.477 -0,9 Volvo Cars 2,5 2,6 30.796 34.710 -11,3 2,5 2,8 170.110 194.959 -12,7 Nissan 2,1 2,3 26.119 29.893 -12,6 2,5 2,6 167.301 176.401 -5,2 SAIC Motor 2,1 2,4 26.359 31.589 -16,6 2,2 1,9 153.154 129.122 +18,6 Tesla 2,8 3,4 34.781 45.087 -22,9 1,6 2,4 109.879 164.569 -33,2 Suzuki 1,2 1,7 15.475 21.769 -28,9 1,4 1,7 93.668 115.649 -19,0 Mazda 1,3 1,5 15.805 19.054 -17,1 1,2 1,4 81.916 93.369 -12,3 Jaguar Land Rover Group 0,9 1,0 11.101 13.492 -17,7 1,1 1,2 72.504 83.551 -13,2 Land Rover 0,9 0,9 11.064 11.673 -5,2 1,0 1,0 69.691 69.202 +0,7 Jaguar 0,0 0,1 37 1.819 -98,0 0,0 0,2 2.813 14.349 -80,4 Honda 0,5 0,5 5.752 6.072 -5,3 0,5 0,6 37.290 41.309 -9,7 Mitsubishi 0,5 0,5 6.605 6.739 -2,0 0,4 0,5 27.894 37.667 -25,9 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Εκτίμηση ACEA βάσει συνόλου ανά αγορά 2 Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN 3 Περιλαμβάνει Abarth 4 Dodge, Maserati και RAM
28.07.25 #331 14 Χώρες (+6,1%). Σε αντίθεση, η Γαλλία σημείωσε πτώση -6,4%. Τα στοιχεία του α’ εξαμήνου 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων όλων των τύπων στην Ε.Ε. ανήλθαν σε 1.942.762 μονάδες, με σημαντική άνοδο στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Τα υβριδικά καλύπτουν πλέον το 34,8% του συνόλου της αγοράς στην Ε.Ε. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο α’ εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες, χάρη σε αυξήσεις στις κύριες αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%) και η Ιταλία (+56,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά καλύπτουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε., από 6,9% τον Ιούνιο του 2024. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Ιούνιο 2025 έδειξε αύξηση μόλις 7,8% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 6,1% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν τέταρτο διαδοχικό μήνα ισχυρής ανάπτυξης με άνοδο 41,6%. Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα: Έως το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτώση. Η Γαλλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση (-33,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%). Με 1.585.357 νέα οχήματα να έχουν ταξινομηθεί, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%. Αντίστοιχα, η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκε κατά 28,1%, οδηγώντας το μερίδιο αγοράς του diesel στο 9,4% έως τον Ιούνιο 2025. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Ιούνιο 2025 έδειξε πτώση 25,4% για τα βενζινοκίνητα και 34,1% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ1 ΙΑΝ.- ΙΟΥΝ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΙΟΥΝ. % ΜΕΤ ΙΑΝ.- ΙΟΥΝ. % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 31.534 22.178 +42,2 13.104 8.695 +50,7 40.213 31.163 +29,0 Βέλγιο 76.980 64.404 +19,5 19.648 45.391 -56,7 27.778 24.327 +14,2 Βουλγαρία 1.135 863 +31,5 273 247 +10,5 757 463 +63,5 Κροατία 396 792 -50,0 1.076 711 +51,3 13.343 9.788 +36,3 Κύπρος 735 496 +48,2 393 349 +12,6 3.727 3.975 -6,2 Τσεχία 6.910 4.146 +66,7 4.968 2.913 +70,5 26.734 23.199 +15,2 Δανία 57.178 38.917 +46,9 2.630 3.763 -30,1 12.866 16.341 -21,3 Εσθονία 444 649 -31,6 632 368 +71,7 3.289 4.495 -26,8 Φινλανδία 12.726 10.569 +20,4 7.893 7.817 +1,0 10.270 13.110 -21,7 Γαλλία 148.332 158.402 -6,4 49.149 73.691 -33,3 376.219 280.519 +34,1 Γερμανία 248.726 184.125 +35,1 138.905 89.549 +55,1 399.966 363.966 +9,9 Ελλάδα 4.265 3.341 +27,7 4.926 4.031 +22,2 37.806 30.638 +23,4 Ουγγαρία 5.219 4.653 +12,2 2.816 2.874 -2,0 33.886 28.728 +18,0 Ιρλανδία 13.629 10.737 +26,9 12.117 7.844 +54,5 19.631 16.843 +16,6 Ιταλία 44.726 34.939 +28,0 44.697 28.599 +56,3 377.611 343.233 +10,0 Λετονία 743 586 +26,8 1.214 246 +393,5 – – Λιθουανία 1.205 851 +41,6 1.672 699 +139,2 10.467 6.715 +55,9 Λουξεμβούργο 6.559 6.435 +1,9 2.128 2.016 +5,6 7.387 5.283 +39,8 Μάλτα 805 1.239 -35,0 176 294 -40,3 808 782 +3,4 Ολλανδία 63.940 60.280 +6,1 35.680 27.640 +29,1 52.550 56.269 -6,6 Πολωνία 14.256 8.861 +60,9 13.475 7.476 +80,2 138.756 129.712 +7,0 Πορτογαλία 25.017 19.214 +30,2 16.004 14.218 +12,6 29.762 18.331 +62,4 Ρουμανία 3.201 5.743 -44,3 – – 31.972 29.208 +9,5 Σλοβακία 2.008 1.233 +62,9 1.941 1.075 +80,6 14.589 14.198 +2,8 Σλοβενία 2.700 1.649 +63,7 1.034 659 +56,9 3.310 2.891 +14,5 Ισπανία 46.235 25.146 +83,9 56.113 30.744 +82,5 253.914 191.198 +32,8 Σουηδία 49.667 42.003 +18,2 36.746 30.938 +18,8 15.151 13.386 +13,2 EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 869.271 712.451 +22,0 469.410 392.847 +19,5 1.942.762 1.658.761 +17,1 Ισλανδία 2.283 957 +138,6 1.730 1.047 +65,2 1.979 1.519 +30,3 Νορβηγία 70.748 51.418 +37,6 1.801 2.079 -13,4 1.659 4.800 -65,4 Ελβετία 23.203 21.387 +8,5 11.592 10.630 +9,0 41.666 38.566 +8,0 ΕΖΕΣ 96.234 73.762 +30,5 15.123 13.756 +9,9 45.304 44.885 +0,9 Ηνωμένο Βασίλειο 224.841 167.096 +34,6 107.039 81.522 +31,3 396.232 351.640 +12,7 EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ 1.190.346 953.309 +24,9 591.572 488.125 +21,2 2.384.298 2.055.286 +16,0 Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Περιλαμβάνει πλήρως και ήπια υβριδικά
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=