FLEETNEWS #329

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 #329 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Έρχεται «δυναμική» χρέωση φόρτισης EV; Ρεκόρ πωλήσεων της Toyota Ευρώπης το α' εξάμηνο του 2025 Νέα ευρωπαϊκά μοντέλα από τη Ford

21.07.25 #329 2 Η Toyota Motor Europe (TME) κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων 635.328 οχημάτων την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση +1% σε ετήσια βάση και υπεραποδίδοντας έναντι της συνολικής αγοράς, η οποία υποχώρησε κατά -1,54%. Κύριο παράγοντα αποτέλεσε η σταθερά υψηλή ζήτηση για τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα Toyota και Lexus, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά +6% και πλέον συνιστούν το 77% του συνολικού μείγματος πωλήσεων της TME. Η Toyota παρέμεινε η 2η πιο δημοφιλής μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά +1%, ενώ η Lexus σημείωσε αύξηση +7%, εξασφαλίζοντας μερίδιο 2,5% στην αγορά premium. Οι πωλήσεις της Toyota Professional (ελαφρών επαγγελματικών) αυξήθηκαν κατά +12%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) των Toyota και Lexus αυξήθηκαν κατά +42%, των plug-in υβριδικών κατά +186% και των υβριδικών κατά +2%. Till Conrad, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Πωλήσεων - Toyota Motor Europe: «Παρά τις προκλήσεις της αγοράς, ενθαρρυνόμαστε από τη σταθερή ζήτηση για τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα Toyota και Lexus. Αυτό αποδεικνύει τη δύναμη της γκάμας μας, η οποία προσφέρει μεγάλη ποικιλία λύσεων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Η πολυδιάστατη στρατηγική μας για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας μας επιτρέπει να ικανοποιούμε διαρκώς τις ανάγκες των πελατών στην περιοχή». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΥΠΕΡΑΠΟΔΟΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Toyota Ευρώπης: Στο 6μηνο πούλησε 635.328 οχήματα FLEET NEWS #329 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ [email protected] ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Χάκαν Σάμουελσον, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να μειώσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, καθώς οι Βρυξέλλες επιδιώκουν την επίτευξη εμπορικής συμφωνίας με την Ουάσινγκτον. «Αν η Ευρώπη είναι υπέρ του ελεύθερου εμπορίου, τότε πρέπει εμείς να δείξουμε το δρόμο και να προχωρήσουμε πρώτοι σε πολύ χαμηλούς δασμούς», δήλωσε ο Σάμουελσον, μετά την ανακοίνωση λειτουργικής ζημίας ύψους 10 δισ. σουηδικών κορωνών (1 δισ. δολάρια) για το δεύτερο τρίμηνο. Ο Σάμουελσον τόνισε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν χρειάζονται προστασία από τον αμερικανικό ανταγωνισμό. «Νομίζω ότι είναι απολύτως περιττό. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σίγουρα δεν χρειάζεται προστασία από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters. Η Volvo, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, είναι από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που πλήττονται περισσότερο από τους αμερικανικούς δασμούς, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων της που πωλούνται στις ΗΠΑ εισάγονται από την Ευρώπη. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΣΜΩΝ ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΠΟ ΗΠΑ ΖΗΤΑ Η VOLVO Χ. Σάμουελσον

21.07.25 #329 4 Η Omoda & Jaecoo, θυγατρική του Ομίλου Chery, παρουσίασε το Jaecoo 7 SHS στην Ελλάδα, μέσα από το “The Great Escape”, έναν ελληνικό «Μαραθώνιο» βιωματικής οδήγησης και δοκιμής αντοχής, με αφετηρία το Διδυμότειχο και τερματισμό το ακρωτήριο Ταίναρο. Εφοδιασμένο με την πρωτοποριακή plug-in υβριδική τεχνολογία Super Hybrid System (SHS), το Jaecoo 7 SHS διένυσε 1.504 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό, υπερβαίνοντας εντυπωσιακά τη θεωρητική του αυτονομία των 1.200 χλμ. Το “The Great Escape” υλοποιήθηκε μέσα από δύο παράλληλες διαδρομές, με κοινή αφετηρία το ακριτικό Διδυμότειχο και τερματισμό το ακρωτήριο Ταίναρο, το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ελλάδας. Το challenge ήταν να διανύσουν 1.200 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση και ένα γέμισμα.​ Στην πρώτη αποστολή, τρεις δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου, ειδήμονες της αυτοκίνησης, επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση της αυτονομίας και της κατανάλωσης του Jaecoo 7 SHS σε πραγματικές συνθήκες. Μέσα από ένα απαιτητικό road trip τεσσάρων ημερών και εκατοντάδων χιλιομέτρων, η ομάδα αποστολής, αξιοποιώντας συνολικά τέσσερα Jaecoo 7 SHS, επιβεβαίωσε όχι μόνο τη θεωρητική αυτονομία των 1.200 χλμ., αλλά και την υπέρβασή της, με την τελική μέτρηση να φτάνει τα 1.504 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό. Αξιοσημείωτη ήταν η απόδοση όλων των οχημάτων της αποστολής, καθώς κάθε Jaecoo 7 SHS επιβεβαίωσε την εξαιρετική του αυτονομία, ξεπερνώντας τα 1.200 χιλιόμετρα. Στη δεύτερη αποστολή, ο παρουσιαστής και δημοσιογράφος Γιώργος Λέντζας, γνωστός για την ιδιαίτερη προσέγγισή του στην αφήγηση ιστοριών, ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική, βιωματική διαδρομή τεσσάρων ημερών, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες του Jaecoo 7 SHS ως «συντρόφου στην περιπέτεια». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ SUPER HYBRID «ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ» Jaecoo 7 SHS: 1.504 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΤΡΟΛΕΪ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ; Στην κατάργηση του δικτύου των τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά είναι έτοιμο να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καταργώντας όλα τα καλώδια που χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες. Σύμφωνα με ρεπορτάζ εφημερίδας, η πρωτοβουλία αυτή, της οποίας προΐσταται ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδίου μετασχηματισμού των ΜΜΜ, όπου τα τρόλεϊ δεν έχουν θέση σε αυτό. Από τους βασικότερους παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση είναι η ηλικία των περισσότερων τρόλεϊ, καθώς πάνω από 120 οχήματα έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια στους δρόμους, με ορισμένα να βρίσκονται σε λειτουργία από το 1999 (Neoplan, Van Hool). Επιπλέον, με δεδομένο το πόσο παλιά είναι και πόσο παρωχημένη μοιάζει πια η τεχνολογία που χρησιμοποιούν, η εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωσή τους είναι εκτός από πολύ δύσκολη και εξαιρετικά κοστοβόρος. ΟΜΙΛΟΣ ΣΑΡΑΚΑΚΗ: GREAT PLACE TO WORK-CERTIFIED Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη ανακοίνωσε ότι απέκτησε για πρώτη φορά την πιστοποίηση Great Place to Work μετά από μια μεθοδική και διεξοδική αξιολόγηση, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον οργανισμό Great Place to Work Hellas, βάσει διεθνώς αναγνωρισμένης μεθοδολογίας Trust Index. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αναγνώριση του ξεχωριστού εργασιακού περιβάλλοντος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 91% των ανθρώπων του δηλώνει πως όταν ένας νέος συνάδελφος πρωτοξεκινήσει εργασία στον οργανισμό, τον κάνουν να αισθάνεται ευπρόσδεκτος, ενώ το 90% αισθάνεται ότι κάνει τη διαφορά μέσα από την εργασία του. Την ίδια στιγμή, το 85% αισθάνεται υπερήφανο όταν βλέπει όλα όσα έχουν επιτευχθεί, ενώ το 82% δηλώνει υπερήφανο που εργάζεται στο συγκεκριμένο όμιλο.

21.07.25 #329 6 Η Ford έχει ενισχύσει δυναμικά την παρουσία της στην ταχέως αναπτυσσόμενη και στη χώρα μας κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων, παρουσιάζοντας την τελευταία περίοδο τρία νέα και καινοτόμα οχήματα, τα οποία εντάσσονται στην οικογένεια των προηγμένων EV της. Το νέο Ford Puma Gen-E είναι άμεσα διαθέσιμο στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων Ford με 26.906 ευρώ, υποστηριζόμενο από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect 8 ετών και προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα Ford Finance με επιτόκιο 3,99% ή απόκτηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford Lease με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease. Το νέο Ford Explorer μπορείτε να το αποκτήσετε με 32.701 ευρώ, συνοδευόμενο από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, και προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα Ford Finance με επιτόκιο 3,99%. Εναλλακτικά, μπορείτε να το αποκτήσετε με μηνιαίο μίσθωμα 384 ευρώ μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease. Μοναδικό ντιζάιν και σπορ επιδόσεις για το Capri, με 35.200 ευρώ, αλλά και προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης Ford Finance με επιτόκιο 3,99% και εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή εναλλακτικά με μηνιαίο μίσθωμα 408 ευρώ μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease. Η νέα Ford Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη με 52.903 ευρώ, χρηματοδότηση Ford Finance με επιτόκιο 3,99% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect ή εναλλακτικά με μηνιαίο μίσθωμα 522 ευρώ μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease. Διαβάστε περισσότερα εδώ FORD ΜΕ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ Η Mazda ανακοίνωσε την ανανεωμένη έκδοση τoυ μοντέλου Mazda3, με αναβαθμίσεις στις επιδόσεις, τη συνδεσιμότητα και την άνεση. Το μοντέλο διαθέτει πλέον τον προηγμένο κινητήρα 2.0 e-Skyactiv X 186 PS. Ο κινητήρας 2.0 e-Skyactiv X αποτελεί την αιχμή της γκάμας των κινητήρων της Μάρκας, προσφέροντας 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει τη μοναδική τεχνολογία SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda και συνδυάζει το χαρακτήρα ενός σπορ βενζινοκινητήρα με την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα. Η Mazda έχει βελτιώσει σημαντικά τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τεχνολογίας για τα Mazda3. Το μοντέλο διαθέτει πλέον την Alexa Voice Assistant που επιτρέπει τον απρόσκοπτο φωνητικό έλεγχο μέσα στο αυτοκίνητο. Το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης παρέχει μεγαλύτερο αριθμό σημείων ενδιαφέροντος online και offline. Όπως τονίζεται αρμοδίως, η ασφάλεια αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη Mazda. Το Mazda3 είναι εξοπλισμένο με τη σουίτα i-Activsense, που περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας (ISA) και υποστήριξη ταξιδιού και κυκλοφορίας (CTS). Σημειώνεται ότι η ειδική έκδοση Nagisa που παρουσιάστηκε το προηγούμενο έτος, θα συνεχιστεί για το Mazda3. Προσφέρει μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, μαύρο εσωτερικό με πινελιές τερακότα και ηχοσύστημα Bose για πολυτελή αίσθηση οδήγησης. ΜΕ ΚΙΝΗΤΉΡΑ 2.0 E-SKYACTIV X 186 PS Ανανεωμένο Mazda3 με κορυφαίο εξοπλισμό ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ CITROΕN C4 ΑΠΟ 22.900 ΕΥΡΩ Η Citroën παρουσιάζει τις νέες εκδόσεις του Citroёn C4, Plus Pack και Plus Tech Pack, που προσφέρουν κορυφαία σχέση τιμής-εξοπλισμού και συνδυάζουν υβριδική τεχνολογία με premium χαρακτηριστικά. —Έκδοση C4 Plus Pack με 22.900€ και Plus Tech Pack με 23.900 ευρώ. —Οι νέες εκδόσεις είναι διαθέσιμες με τον κινητήρα Hybrid 145hp και με αυτόματο κιβώτιο. —Ισχύει 5ετής εργοστασιακή εγγύηση. —Ισχύει περιορισμένη διαθεσιμότητα για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων. Οι εκδόσεις Plus Pack και Plus Tech Pack περιλαμβάνουν πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και συνδεσιμότητας, σύγχρονη σχεδίαση, καθίσματα και αναρτήσεις Citroën Advanced Comfort, οθόνη αφής 10’’ και όλα τα στοιχεία που καθιστούν το C4 το απόλυτο crossover της αγοράς. Διαβάστε περισσότερα εδώ

21.07.25 #329 8 IAA MOBILITY 2025 ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ Ο βασικός πυρήνας της διοργάνωσης IAA Mobility 2025, το IAA Conference, θα φιλοξενηθεί και φέτος στους χώρους της Messe München, στο πλαίσιο του IAA Summit (9-12 Σεπτεμβρίου). Η πρόσβαση στο IAA Conference περιλαμβάνεται σε κάθε εισιτήριο IAA. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, αναμένονται ομιλίες από: „Wendy Bauer (CEO, 3M) „ Christina Diem-Puello (ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της DD Deutsche Dienstrad GmbH και πρόεδρος της Ένωσης Γυναικών Επιχειρηματιών στη Γερμανία - VdU) „ M. Gürcan Karakaş (CEO, Togg) „ Ola Källenius (πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου, MercedesBenz Group AG) „ Dr. Richard Lutz (CEO, Deutsche Bahn AG) „ Mike Nefkens (CEO, HERE Technologies) „ Christophe Périllat (CEO, Valeo) „ Chrissy Taylor (πρόεδρος και CEO, Enterprise Mobility) „ Oliver Zipse (πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου, BMW AG). Εντυπωσιακή επίδοση σημείωσε η BYD στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κατά το πρώτο 6μηνο του 2025, κατακτώντας την πρώτη θέση σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι η BYD αναδείχθηκε Νο 1 και στα δύο κανάλια πώλησης (μερίδιο 14,5% στο company/ fleet και μερίδιο 29,2% στο retail), γεγονός που επιβεβαιώνει την ευρεία απήχηση των μοντέλων της σε διαφορετικά προφίλ αγοραστών. Με 857 ταξινομήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου, η BYD κατέκτησε μερίδιο αγοράς 20% στα EVs. Διαβάστε περισσότερα εδώ BYD: ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η Stellantis σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει τη δυναμικότητα παραγωγής στο εργοστάσιό της στην Κενίτρα του Μαρόκου, μέσα στους επόμενους μήνες, φτάνοντας τις 535.000 οχήματα ετησίως, όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας για τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Το εργοστάσιο στοχεύει στην ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων -συμπεριλαμβανομένων των Citroen Ami, Opel Rocks-e και Fiat Topolino- από 20.000 σε 70.000 οχήματα, ανέφερε ο Σαμίρ Τσερφάν κατά τα εγκαίνια της επέκτασης του εργοστασίου. Η επέκταση, ύψους 1,2 δισ. ευρώ (περίπου 1,4 δισ. δολάρια), αναμένεται να αυξήσει το ποσοστό τοπικού εφοδιασμού στο 75% έως το 2030, δήλωσε ο πρωθυπουργός του Μαρόκου, Αζίζ Αχαννούς, κατά την εκδήλωση. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται σήμερα περίπου στο 69%. Η Stellantis σχεδιάζει επίσης να παράγει υβριδικούς κινητήρες και τρίτροχα οχήματα στο ίδιο εργοστάσιο. STELLANTIS: «ΠΟΥΣΑΡΕΙ» ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΟΚΟ Η κορυφαία υβριδική E-Tech τεχνολογία της Renault, -full hybrid E-Tech 160 ίππων-, καθίσταται στο Captur πιο προσιτή από ποτέ, με τις νέες μειωμένες τιμές που ανακοινώνονται. Πιο συγκεκριμένα, η νέα έκδοση «evolution plus» διατίθεται στα 26.500 ευρώ, με πλούσιο, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και με όφελος 1.400 ευρώ σε σχέση με την «evolution», που αποτελούσε μέχρι πρότινος την έκδοση εισαγωγής του Captur E-Tech. Αντιστοίχως, η κορυφαία έκδοση Techno, διατίθεται, πλέον, στα 27.900 ευρώ, με όφελος 2.000 ευρώ σε σχέση με πριν. Το Renault Captur προσφέρεται με ανανεωμένο στυλ ως προς την εξωτερική σχεδίαση που αντανακλάται και στο εσωτερικό, με μια σειρά από συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Ξεχωριστή θέση καταλαμβάνει η μεγάλη κεντρική οθόνη των 10,4 ιντσών, που (ανάλογα την έκδοση) φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων openR Link με ενσωματωμένο Google, με εφαρμογές όπως το Google Maps, το Google Assistant και η επιλογή Google Play. Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Renault Captur πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 5 έτη δωρεάν οδική βοήθεια. RENAULT CAPTUR FULL HYBRID E-TECH 160 Τώρα με όφελος 1.400 ευρώ

21.07.25 #329 9 VW ID.3: ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΟΧΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Μετά από τέσσερα χρόνια εντατικής δοκιμής, οι τεχνικοί του ADAC -του μεγαλύτερου ανεξάρτητου οργανισμού οδικής ασφάλειας και αυτοκινητιστικών δοκιμών στη Γερμανία- απονέμουν εξαιρετική αξιολόγηση στο Volkswagen ID.3. Το ηλεκτρικό μοντέλο διένυσε περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας του οργανισμού στο Landsberg am Lech, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, καθώς η ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας διατηρείται στο 91%. Στη δοκιμή χρησιμοποιήθηκε το ID.3 Pro S με ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Όπως ισχύει για όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID., η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία διατηρεί τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ έτη ή 160.000 χιλιόμετρα. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σε συνεργασία με τις εθνικές ενώσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τσεχία, στην Πολωνία, στη Ρουμανία και στη Σλοβακία, ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του ACEA Central and Eastern European Automotive Hub («το Hub»). Το Hub ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ της ACEA και των εθνικών ενώσεων του κλάδου, ώστε η φωνή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης να εκπροσωπείται πιο ουσιαστικά στις συζητήσεις πολιτικής σε επίπεδο Ε.Ε. «Η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη φιλοξενεί περίπου το ένα τρίτο της παραγωγής οχημάτων στην Ε.Ε. και απασχολεί περίπου δύο εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την αλυσίδα αξίας. Με το ACEA CEE Automotive Hub κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς στενότερη συνεργασία και διασφαλίζουμε ότι οι εθνικές εμπειρίες της περιοχής αυτής αντικατοπτρίζονται καλύτερα στις συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA. Το Hub, που συντονίζεται τοπικά από την Τσεχική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας (AutoSAP), θα παρέχει δομημένη πολιτική πληροφόρηση, θα ενισχύει τον περιφερειακό συντονισμό και θα υποστηρίζει στοχευμένες παρεμβάσεις σε θέματα ευρωπαϊκής νομοθεσίας που επηρεάζουν τον κλάδο. Μαζί, οι ενώσεις αυτές εκπροσωπούν μια περιοχή που είναι όχι μόνο κομβική για την ευρωπαϊκή βιομηχανική βάση, αλλά και καθοριστική για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και οικονομική ανθεκτικότητα της Ευρώπης, καθώς η ήπειρος μεταβαίνει προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤ. ΕΥΡΩΠΗΣ ACEA Automotive Hub Ο νέος προσωρινός CEO του Ομίλου Renault και μέχρι πρότινος επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών, Duncan Minto, βρέθηκε από την πρώτη κιόλας ημέρα στη θέση να εξηγεί μια προειδοποίηση για χαμηλότερα κέρδη στους αναλυτές, στις 15 Ιουλίου. Οι επενδυτές αντέδρασαν έντονα, με τη μετοχή της Renault να υποχωρεί κατά 16% στις πρώτες συναλλαγές της 16ης Ιουλίου. Ήταν η πρώτη προειδοποίηση για πτώση κερδών από τότε που ο πρώην CEO Luca de Meo ανέλαβε τη ζημιογόνο τότε Renault, τον Ιούλιο του 2020 - και δείχνει τις άμεσες προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τόσο ο Minto όσο και ο πρόεδρος JeanDominique Senard, οι οποίοι θα προΐστανται του ομίλου έως ότου οριστεί μόνιμος διευθύνων σύμβουλος. Η μείωση των προσδοκιών για το περιθώριο λειτουργικού κέρδους ήταν σχετικά ήπια -στο 6,5% για φέτος από 7,0% προηγουμένως- και η Renault παρουσίαζε ρεκόρ κερδών επί de Meo, ο οποίος θα αναλάβει τώρα διευθυντική θέση στον όμιλο πολυτελείας Kering. Διαβάστε περισσότερα εδώ RENAULT Πίεση στα κέρδη και στόχοι

21.07.25 #329 10 Η Hydrogen Europe παρουσιάζει το νέο της υπόμνημα θέσεων, ενόψει του επερχόμενου Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές (STIP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο αναμένεται το φθινόπωρο. Ο τομέας των μεταφορών εξακολουθεί να ευθύνεται για σχεδόν το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ε.Ε. Αν και το υδρογόνο και τα παράγωγά του αποτελούν βασικό εργαλείο για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα σε δύσκολους τομείς όπως οι βαρέος τύπου οδικές μεταφορές, η αεροπορία και η ναυτιλία, η επέκταση της καθαρής κινητικότητας απαιτεί στοχευμένες επενδύσεις και μακροπρόθεσμη πολιτική δέσμευση. Το νέο αυτό υπόμνημα θέσεων περιγράφει πώς το STIP μπορεί να αποτελέσει πραγματικό καταλύτη για τη χρήση καθαρού υδρογόνου στις μεταφορές, μέσω έξυπνων χρηματοδοτικών εργαλείων, στήριξης υποδομών και κινήτρων για τη δημιουργία πρώιμης αγοράς. Διαβάστε περισσότερα εδώ HYDROGEN EUROPE: ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου και κινητικότητας IAA Mobility 2025 στο Μόναχο και στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης του Ομίλου Volkswagen, στις 7 Σεπτεμβρίου, η Cupra θα παρουσιάσει το Cupra Raval σε έκδοση παραγωγής, καμουφλαρισμένο, ως μέρος της οικογένειας ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων του “Brand Group Core”. Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο του πρότζεκτ που ηγείται η εταιρεία, προσφέροντας μια πρώτη ματιά πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα και την εμπορική του κυκλοφορία το 2026. Η Cupra θα αποκαλύψει επίσης ένα νέο Showcar στο χώρο Open Space στις 8 Σεπτεμβρίου, το οποίο ενσωματώνει το όραμα της μάρκας και τη μελλοντική σχεδιαστική της γλώσσα, ενώ στον ίδιο χώρο, η εταιρεία θα παρουσιάσει επίσης και τις Tribe Editions - αποκλειστικές εκδόσεις των Cupra Formentor, Leon, Leon Sportstourer και Terramar. Δίπλα τους, στο “Electric World Area” του Open Space, θα βρίσκονται επίσης τα Tavascan και Born. Σημειώστε ότι η Cupra είχε παρουσιάσει το Urban Rebel (που βλέπετε στη φωτογραφία), ως προπομπό του Raval, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με μήκος 4.03 m, ηλεκτροκινητήρα 226 HP (166 kW), που υπόσχεται 100 km/h σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα και μπαταρία που προσφέρει αυτονομία έως και 440 km. Η παραγωγή σχεδιάζεται στο Martorell, όπου θα παράγεται και το «αδελφό» Volkswagen ID.2. Η Cupra έχει ξεπεράσει τις 900.000 παραδόσεις οχημάτων από την ίδρυσή της το 2018, διατηρώντας τον τίτλο ενός από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε επτά χρόνια, η μάρκα έχει παρουσιάσει στην αγορά μια γκάμα επτά διαφορετικών μοντέλων. ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ TOY RAVAL ΣΤΗΝ IAA MOBILITY 2025 Το 2026 έρχεται το μικρό ηλεκτρικό Cupra JLR: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ 500 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ Η Jaguar Land Rover θα προχωρήσει σε περικοπή έως και 500 διοικητικών θέσεων, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε για μείωση των περιθωρίων κέρδους λόγω αντίξοων συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της αποδυνάμωσης του δολαρίου. Η JLR δήλωσε ότι οι περικοπές θέσεων θα γίνουν μέσω προγράμματος εθελούσιας εξόδου. Η εταιρεία κατέγραψε το υψηλότερο κέρδος της τελευταίας δεκαετίας στο οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, όμως οι πωλήσεις οχημάτων της μειώθηκαν κατά 11% στο επόμενο τρίμηνο, αφότου ανέστειλε τις αποστολές προς τις ΗΠΑ μετά την απόφαση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ τον Απρίλιο να αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων στο 27,5%. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έκτοτε επανεκκίνησε τις αποστολές, καθώς οι ΗΠΑ συμφώνησαν να μειώσουν τους δασμούς για αυτοκίνητα που εισάγονται από το Ηνωμένο Βασίλειο στο 10%. Ωστόσο, η JLR συνεχίζει να αντιμετωπίζει δασμούς 27,5% για το Land Rover Defender, το πιο εμπορικό της μοντέλο που κατασκευάζεται στη Σλοβακία. Το κόστος απασχόλησης στην JLR αυξήθηκε από 2,5 δισ. λίρες (3,7 δισ. δολάρια) το οικονομικό έτος 2023 σε 3,4 δισ. λίρες το έτος που έληξε τον Μάρτιο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας.

21.07.25 #329 11 Η Stellantis ανακοίνωσε την απόφασή της να διακόψει το πρόγραμμα ανάπτυξης τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, οι υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις και η ανάγκη για ισχυρότερα κίνητρα προς τους καταναλωτές, καθιστούν μη ρεαλιστική την ευρεία υιοθέτηση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με υδρογόνο πριν το τέλος της δεκαετίας. Ως εκ τούτου, η Stellantis δεν θα προχωρήσει φέτος στην κυκλοφορία της νέας σειράς οχημάτων Pro One που κινούνται με υδρογόνο. Η μαζική παραγωγή τους είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το καλοκαίρι στο Hordain της Γαλλίας (μεσαίου μεγέθους βαν) και στο Gliwice της Πολωνίας (μεγάλα βαν). Η απόφαση διακοπής του project γύρω από το υδρογόνο δεν θα επηρεάσει το προσωπικό στα παραγωγικά κέντρα της Stellantis. Οι ερευνητικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες που σχετίζονται με την τεχνολογία υδρογόνου θα κατευθυνθούν σε άλλα έργα. STELLANTIS: STOP ΣΤΟ PROJECT ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η Audi αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) σε κρίσιμους τομείς της επιχείρησης, με στόχο την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού της - τόσο στις εσωτερικές διαδικασίες όσο και στην εμπειρία των πελατών με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Η μεγαλύτερη πρόοδος καταγράφεται αυτήν τη στιγμή στους τομείς της παραγωγής και των logistics. Εκεί, η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης εξοικονομεί χρόνο και κόστος, ενώ, όπως επισημαίνει ο Gerd Walker, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Παραγωγή και τα Logistics. Η Audi υλοποιεί σήμερα περισσότερα από 100 έργα που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη, σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης, στα εργοστάσιά της. Οι εφαρμογές αυτές εντάσσονται σταδιακά στις διαδικασίες της σειριακής παραγωγής και επεκτείνονται μεθοδικά. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ LOGISTICS Η Audi εμπιστεύεται την AI TOYOTA: ΜΕ RALLY2 H2 CONCEPT Εντείνοντας τις προσπάθειές της για τη δημιουργία αυτοκινήτων με αγωνιστικό DNA και την επίτευξη μιας κοινωνίας ουδέτερης ως προς τον άνθρακα, η Toyota συμμετέχει από το 2021 στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu με ένα Corolla που διαθέτει κινητήρα υδρογόνου. Το 2022, η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα ράλλυ της Ευρώπης, όταν το πειραματικό GR Yaris H2 έκανε την εμφάνισή του στο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι FIA στο Βέλγιο, με οδηγούς τον Akio Toyoda και τον Juha Kankkunen. Έκτοτε, η εξέλιξη συνεχίστηκε με στόχο τη δημιουργία του Rally2 H2 Concept, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Ράλι Φινλανδίας τον Αύγουστο, δίνοντας την ευκαιρία στους φίλους του ράλλυ να γνωρίσουν το δυναμικό του υδρογόνου ως μία από τις μελλοντικές επιλογές για τους αγώνες σε μια κοινωνία χωρίς εκπομπές άνθρακα. Η εταιρεία παροχής υπηρεσιών logistics, Logistik Schmitt, συνεργάζεται εδώ και χρόνια με τη Mercedes-Benz Trucks, δοκιμάζοντας εκτενώς πρωτότυπα και προ-σειριακά μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόσφατα, η εταιρεία παρέλαβε τα πρώτα πέντε από τα συνολικά 23 ηλεκτροκίνητα φορτηγά eActros 600 στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Wörth, διευρύνοντας τη χρήση της ηλεκτροκίνησης από τις εθνικές και περιφερειακές διαδρομές στις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Διαβάστε περισσότερα εδώ 23 MERCEDES eACTROS 600 ΓΙΑ ΤΗ LOGISTIK SCHMITT

21.07.25 #329 12 VOLVO XC60: ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει το μεσαίου μεγέθους SUV XC60, το δημοφιλέστερο μοντέλο της παγκοσμίως, στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Ridgeville, λίγο έξω από το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας. Η υπερσύγχρονη αυτή μονάδα, η οποία ήδη συναρμολογεί το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο-ναυαρχίδα EX90, αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή του XC60 στα τέλη του 2026. Το XC60 είναι εδώ και χρόνια το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί ταυτόχρονα το πιο δημοφιλές μοντέλο Volvo στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις του XC60 στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 23%. Επιτυχώς ξεκίνησε η παραγωγή προηγμένων μπαταριών υψηλής τεχνολογίας για το νέο πλήρως ηλεκτρικό CLA από τη θυγατρική της Mercedes-Benz, Accumotive, στο Καμέντς. Με 13 χρόνια πείρας και περισσότερες από δύο εκατομμύρια παραχθείσες μπαταρίες, το Καμέντς έχει εξελιχθεί σε κέντρο τεχνογνωσίας του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής μπαταριών της Mercedes-Benz. Από το 2026, η τοποθεσία ενισχύεται με νέες παραγωγικές δραστηριότητες στον τομέα της συντήρησης μπαταριών. Με την έναρξη μαζικής παραγωγής της νεότερης γενιάς μπαταριών για τη νέα πλήρως ηλεκτρική CLA, η Accumotive, θυγατρική της Mercedes-Benz, θέτει έναν σημαντικό σταθμό στην ιστορία της. Από την έναρξη λειτουργίας το 2012, η εταιρεία έχει καθιερωθεί ως κέντρο αριστείας στο παγκόσμιο παραγωγικό δίκτυο της MercedesBenz. Πάνω από δύο εκατομμύρια μπαταρίες έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα. Η Accumotive προμηθεύει από φέτος το εργοστάσιο στο Ραστάτ με τη νέα γενιά μπαταριών, όπου και ξεκινά η παραγωγή του νέου ηλεκτρικού CLA. Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και οι άξονες προέρχονται από το εργοστάσιο Στουτγκάρδης-Ούντερτουρκχαϊμ, ενώ τα εξαρτήματα του αμαξώματος και του σκελετού από το Κούπενχαϊμ. Η νέα γενιά μπαταριών εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά αποδοτική αρχιτεκτονική 800 Volt και την καινοτόμο χημεία κυψελών, που επιτρέπει σημαντικά μειωμένους χρόνους φόρτισης. Η νέα CLA 250+ με τεχνολογία EQ (κατανάλωση ενέργειας συνδυασμένη: 14,1-12,2 kWh/100 χλμ | εκπομπές CO₂: 0 g/km | κατηγορία CO₂: A) μπορεί να φορτιστεί σε μόλις 10 λεπτά για αυτονομία έως 325 χιλιομέτρων. Συνολικά, φτάνει μέγιστη αυτονομία έως 792 χλμ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΜΕΝΤΣ Νέα γενιά μπαταριών από τη Mercedes ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ RENAULT H Renault συγκεντρώνει μια μοναδική συλλογή ιστορικών οχημάτων, καλλιτεχνικής δημιουργίας και έντυπου αρχειακού υλικού, σε ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, το οποίο προγραμματίζεται να ανοίξει τις πύλες του το 2027, στην πόλη Flins, στα περίχωρα του Παρισιού. Εκεί το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τη μοναδική κληρονομιά της μάρκας μέσα από περιηγήσεις και θεματικές παρουσιάσεις. Αυτό το φιλόδοξο project έχει στόχο να αναδείξει τα 125+ χρόνια ιστορίας της μάρκας, τονίζοντας, παράλληλα, και την επίδρασή της τόσο στην αυτοκινητιστική κουλτούρα, όσο και στη συλλογική μας μνήμη. Από το 2027, το κοινό θα μπορεί να εμβαθύνει στην ιστορία του Group. Το project αποτελεί μια ευκαιρία να ανακαλυφθούν εκ νέου εμβληματικά μοντέλα, με το καθένα να έχει να διηγηθεί τη δική του ιστορία: μια ιστορία όχι μόνο τεχνολογικής καινοτομίας, αλλά και κοινωνικής μεταμόρφωσης. Και επειδή τα αυτοκίνητα συμβάλλουν στη διαμόρφωση των πόλεων, του τρόπου ζωής, της τέχνης και του πολιτισμού, αποτελούν επίσης την πιο χαρακτηριστική αποτύπωση της καθημερινότητας. Διαβάστε περισσότερα εδώ

21.07.25 #329 13 Από τον Ιούλιο, οι εταιρείες Shell Recharge και Mer εισήγαγαν τη δυναμική τιμολόγηση για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης μετάβασης προς τη σταθερότητα του ηλεκτρικού δικτύου, η αλλαγή αυτή επιβραβεύει τη φόρτιση όταν υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα ανανεώσιμης ενέργειας - και ωφελεί μόνο εκείνους τους οδηγούς και τους διαχειριστές στόλων που παρακολουθούν ενεργά τις τιμές. Η Shell Recharge, θυγατρική του ενεργειακού κολοσσού Shell, διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης EV στην Ευρώπη, με πάνω από 300.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ήπειρο. H Shell τρέχει πιλοτικό πρόγραμμα δυναμικής τιμολόγησης σε περισσότερα από 1.600 σημεία υπερταχείας φόρτισης στη Γερμανία. Οι τιμές προσαρμόζονται με βάση τις διακυμάνσεις της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, ενθαρρύνοντας τους οδηγούς να φορτίζουν όταν η προσφορά ανανεώσιμης ενέργειας είναι υψηλή (π.χ. το μεσημέρι, όταν κορυφώνεται η ηλιακή παραγωγή). Οι πελάτες μπορούν να βλέπουν τις τιμές σε πραγματικό χρόνο μέσω της εφαρμογής τους. Οι τιμές παραμένουν σταθερές καθ’ όλην τη διάρκεια μιας συνεδρίας φόρτισης, ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες εκπλήξεις. Η Mer, η οποία λειτουργεί υπό τη νορβηγική εταιρεία ανανεώσιμων Statkraft, διαχειρίζεται σημεία φόρτισης EV σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και τη Γερμανία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ SHELL Δυναμική τιμολόγηση στη φόρτιση ηλεκτρικών TESLA: ΝΕΟ «MODEL YL» Η Tesla ανακοίνωσε το νέο «Model YL», μια αυξημένου μήκους έκδοση του Model Y με 6 θέσεις και μεγαλύτερο μεταξόνιο, η οποία θα κυκλοφορήσει στην Κίνα αυτό το φθινόπωρο. Πρόκειται για νέα παραλλαγή του Model Y, που εμφανίστηκε στον επίσημο λογαριασμό της εταιρείας στο Weibo στην Κίνα. Η ανακοίνωση έγινε αναγκαστικά τώρα, καθώς υπήρξε επίσημη ανάρτηση στον ιστότοπο του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ Ford: Νέα μοντέλα στην Ευρώπη από το 2027 Η Ford θα επεκτείνει την γκάμα των επιβατικών της αυτοκινήτων στην Ευρώπη με νέα μοντέλα από το 2027, όπως ενημερώθηκαν οι αντιπρόσωποι της εταιρείας. Η παγκόσμια ηγεσία της Ford έχει εγκρίνει μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην Ευρώπη για την ανάπτυξη νέων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους αντιπροσώπους ο Christoph Herr, επικεφαλής της μάρκας στις γερμανόφωνες χώρες. Ο Herr πρόσθεσε ότι η Ford θα «επενδύσει σε αρκετά οχήματα, κάποια σε συνεργασία με εταίρους και με διάφορες μορφές κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών». Δεν αποκάλυψε ποιοι είναι οι συνεργάτες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη των νέων μοντέλων, ούτε σε ποιες κατηγορίες θα ενταχθούν αυτά τα οχήματα. Υπάρχουν εδώ και καιρό εικασίες στον κλάδο ότι η Ford ενδέχεται να επεκτείνει τη συνεργασία της με τον Όμιλο Volkswagen. Τα πιο πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Ford, τα Explorer και Capri (στην κατηγορία των compact), βασίζονται στην πλατφόρμα MEB της VW, πάνω στην οποία στηρίζονται και τα VW ID.3 και ID.4. Διαβάστε περισσότερα εδώ Κίνας (MIIT) για τη σχετική ρυθμιστική έγκριση. Το νέο Model YL είναι ελαφρώς μεγαλύτερο - περίπου 180 χιλιοστά μακρύτερο και 24 χιλιοστά ψηλότερο. Το μεταξόνιο είναι επίσης κατά 150 χιλιοστά μεγαλύτερο. Η κίνηση αυτή φαίνεται να αποτελεί απάντηση στην κυκλοφορία αρκετών νέων πλήρως ηλεκτρικών SUV με τρίτη σειρά καθισμάτων που λανσαρίστηκαν στην Κίνα τούς τελευταίους μήνες.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=