ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 #328 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Δύο νέα πολυτελή μοντέλα από την MG O Duncan Minto προσωρινός CEO της Renault EURO NCAP: Αλλαγές στα LCVs
17.07.25 #328 2 Την πρώτη δεκαετία της διαδρομής τους γιόρτασαν φέτος τα βραβεία-θεσμός για το ελληνικό επιχειρείν, «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας», τιμώντας ξανά τις επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν. Τα κορυφαία success stories της εγχώριας αγοράς επιβραβεύθηκαν στην Τελετή Απονομής των βραβείων-θεσμός του ελληνικού επιχειρείν, «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2025», που διοργάνωσε η Direction Business Network, τη Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025. Στο Domus-Asteria Glyfada, παρουσία περισσότερων από 400 υψηλόβαθμων στελεχών επιχειρήσεων και εκπροσώπων του ακαδημαϊκού κόσμου, τιμήθηκαν επιχειρήσεις και, φυσικά, οι άνθρωποι πίσω από αυτές, που ξεχώρισαν για τα επιτεύγματα και τις επιδόσεις τους εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Τα βραβεία που απονεμήθηκαν, βασίζονται στα επίσημα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών όπως αποτυπώνονται στις οικονομικές εκθέσεις τους και παρουσιάζονται αναλυτικά στην πολυτελή 12η έκδοση «Οι Ισχυροί της Ελληνικής Οικονομίας» της Direction Βusiness Network, που μόλις κυκλοφόρησε. Ο χώρος της αγοράς αυτοκινήτου εκπροσωπήθηκε από την εταιρεία Omoda & Jaecoo. Τα μοντέλα Omoda 5 EV και Jaecoo 7 καλωσόριζαν τους προσκεκλημένους στην είσοδο. Τη βραδιά άνοιξε ο εκδότης - διευθυντής της Direction Business Network, Ευάγγελος Παπαλιός, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε πως ο «θεσμός έχει χτιστεί για να τιμά τους αληθινούς ηγέτες του εγχώριου επιχειρείν που αποδεικνύουν -όχι στα λόγια αλλά με πράξεις- ότι η ανάπτυξη είναι εφικτή όταν υπάρχει σχέδιο, στρατηγική, αποφασιστικότητα και πίστη στο στόχο». Όπως σημείωσε, «αυτός ο θεσμός είναι ο φυσικός χώρος των υγιών δυνάμεων της αγοράς. Εδώ τα πραγματικά success stories του ελληνικού επιχειρείν βρίσκουν την αναγνώριση και τη στήριξη που τους αρμόζει. Όλοι όσοι θα τιμηθούν απόψε αλλά και συνολικά οι 650 βραβεύσεις σε 500 επιχειρήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια, αποδεικνύουν ότι υπάρχει μια Ελλάδα που εξελίσσεται, βελτιώνεται, παράγει και διαπρέπει. Μια Ελλάδα που μας κάνει όλους υπερήφανους». Την Τελετή Απονομής τίμησαν με την παρουσία τους ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, καθώς και ο υφυπουργός Εσωτερικών, Βασίλης Σπανάκης. Ο θεσμός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης. Μεγάλοι Χορηγοί ήταν ο Όμιλος Εταιρειών AKTOR και η Omoda & Jaecoo, ενώ χορηγοί ήταν οι Όμιλος Σκλαβενίτη, Όμιλος Βιανέξ, Σουρωτή και Διαμαντής Μασούτης. Υποστηρικτές ήταν οι εταιρείες Άμβυξ (Serkova), Πλαίσιο, nrg, FlexCar και Semeli Estate, ενώ Official Partners οι asterias Creative Design, Weber Shandwick, Image Pro και yellowgroove. Επίσης, τη διοργάνωση στήριξαν οι Polichromo (Ψηφιακές Εκτυπώσεις), Pressious Αρβανιτίδης (Εκτυπώσεις), Mass Courier (Διανομές) και eventora (voting platform). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΛΑΜΠΡΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΧΟΡΗΓΟ ΤΗΝ OMODA & JAECOO «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας» FLEET NEWS #328 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ [email protected] ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ [email protected] FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ [email protected] ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE ΑΦΜ 800497000 Δ.Ο.Υ. ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
17.07.25 #328 3 advertorial Η δημιουργική αξιοποίηση του χώρου επαναπροσδιορίζεται: Η MINI παρουσιάζει το πρώτο crossover στην κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων, που δεν θα μπορούσε παρά να ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε όλους της τους τομείς και ταυτοχρόνως να είναι πλήρως ηλεκτρικό! Με μήκος 4,07 m, πλάτος 1,75 m και ύψος 1,50 m, το MINI Aceman τοποθετείται ανάμεσα στο MINI Cooper και το MINI Countryman. Διαθέτει πέντε άνετες θέσεις επιβατών και έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών 300 λίτρων, τιμή που μπορεί να αυξηθεί στα 1.005 λίτρα χάρη στις πολυάριθμες δυνατότητες προσαρμογής του. Με προβλεπόμενη δε αυτονομία έως και 406 χιλιόμετρα (WLTP), το MINI Aceman είναι άριστα εξοπλισμένο για μετακινήσεις απαλλαγμένες από εκπομπές ρύπων και εκτός των ορίων της πόλης. Παράλληλα, με την αρωγή ενός πλήθους καινοτόμων τεχνολογιών, επιτυγχάνεται μια εμβυθιστική, ψηφιακή εμπειρία στο μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του MINI Aceman δίνει νέα ώθηση στη χαρακτηριστική go-kart αίσθηση MINI. Σε συνδυασμό με τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και την εμβληματική σχεδίαση MINI, οι παραδοσιακές αξίες της μάρκας ανοίγουν το δρόμο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Ένα μέλλον που διατηρεί στο επίκεντρο την οδηγική απόλαυση με ηλεκτροκινητήρα 184 hp (Aceman E) για 0-100 km/h σε 7,9’’ ή 218 hp (Aceman SE) για καλύτερες επιδόσεις, 0-100 km/h σε μόλις 7,1’’, ενώ για τους απαιτητικούς της οδήγησης η επιλογή του MINI John Cooper Works Aceman E είναι μονόδρομος: 0-100 km/h σε μόλις 6,4’’ και «απελευθερωμένη» τελική, 200 km/h! Αυτό λοιπόν το μοναδικό 100% ηλεκτρικό crossover μπορεί τώρα - και μέχρι 30/9 – να γίνει δικό σας πιο εύκολα, χάρη στην εγγυημένη επιδότηση «MINI Electric Bonus», που φτάνει μέχρι και τα 7.000 ευρώ - πέραν της κρατικής επιδότησης! Σημειώστε ότι συνδυαστικά υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης με επιτόκιο 3,9% καθώς και προνομιακοί όροι μίσθωσης μέσω τou προγράμματος MINI Electric Lease. MINI ACEMAN O νέος ορισμός του Crossover.
17.07.25 #328 4 Μια επιτροπή από 43 απόλυτα εξειδικευμένους ή/και ακαδημαϊκού επιπέδου εκλέκτορες, απένειμε στο ολοκαίνουργιο FIAT Grande Panda το “Red Dot Award” 2025. Η βράβευση έγινε κατά τη διάρκεια του Designers’ Night στο Essen της Γερμανίας, ως ακόμα μια αναγνώριση στο μοναδικό σχεδιαστικό ταλέντο των Ιταλών. Με εμφανή SUV χαρακτήρα και τιμή στο εύρος του συμβατικού B-Segment, το Grande Panda εγκαινιάζει την ολοκαίνουργια, Pandastic εποχή της FIAT. Έχει μήκος 3,99 m, ύψος 1,57 m και απόσταση από το έδαφος έως 183 mm, γι’ αυτό και διακρίνεται για την πολυχρηστικότητα και την καθημερινή ευχρηστία. Άνετο, οικονομικό και ασφαλές, το Grande Panda κάνει πανεύκολη την καθημερινότητα στην πόλη, εξασφαλίζοντας μέγιστη οικονομία και ευκολία χρήσης, χωρίς τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς από τον Δακτύλιο. Είναι διαθέσιμο ως υβριδικό με 110 HP και αυτόματο κιβώτιο, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 113 HP και 320 km μικτή αυτονομία WLTP χάρη στην μπαταρία των 44 kWh. Το Grande Panda Hybrid έχει εισαγωγική τιμή 20.800 ευρώ, ενώ το ηλεκτρικό 22.800 ευρώ, με τον εξοπλισμό σε κάθε περίπτωση να περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμό, αυτόματα φώτα και πολλά ακόμα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ “Red Dot Award” 2025 στο FIAT Grande Panda Ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, επίσημος εισαγωγέας της Range Rover στην Ελλάδα, είχε την τιμή να φιλοξενήσει πρόσφατα μια γιορτή αφιερωμένη στην εμπειρία Range Rover, σε έναν από τους πιο διακριτικούς και υψηλής αισθητικής ιδιωτικούς χώρους, στο Tatoi Club. H Range Rover προσέφερε, μέσα σε ένα φυσικό τοπίο ηρεμίας και διακριτικότητας, επιλεγμένες lifestyle εμπειρίες και δυναμικά test drives. Ένα διήμερο που ενσωμάτωσε σε κάθε masterclass τη φιλοσοφία του brand: κομψότητα, αυτοπεποίθηση, εκλεπτυσμένη δεξιοτεχνία, δύναμη και ελευθερία. Από yoga δίπλα στη λίμνη και ολιστικές συνεδρίες με αρχαίες τεχνικές, έως υψηλή γαστρονομία, εκλεκτά αποστάγματα και μυστικά της τέχνης των διαμαντιών - κάθε δραστηριότητα σχεδιάστηκε για να εμπνεύσει, να ξυπνήσει τις αισθήσεις και να μυήσει τους καλεσμένους στη διακριτική πολυτέλεια του κόσμου της Range Rover. Καθ’ όλην τη διάρκεια, οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν όλη την γκάμα των μοντέλων Range Rover, συμπεριλαμβανομένου και του Range Rover SV, βιώνοντας από κοντά τις επιδόσεις, την ακρίβεια και την πολυτέλειά τους. Οι λάτρεις των limited editions απόλαυσαν από κοντά τα μοντέλα Range Rover Sport SV Gaea και Theia από τη συλλογή Celestial Collection. RANGE ROVER: ΔΙΗΜΕΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΗΣ GRAND AUTOMOTIVE HELLAS Μεθοδικά οργανώνεται η Grand Automotive Hellas, αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault & Dacia στην Ελλάδα, έχοντας εγκαινιάσει μια νέα εποχή για τις δύο μάρκες. Ήδη ανακοινώθηκε ότι η ισχυρή ομάδα υπό τον Στίβεν Σίρτη εγκαταστάθηκε στα νέα της γραφεία, στο 12ο χλμ. Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας (4ος όροφος) στη Μεταμόρφωση, Αττικής. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο κ. Σίρτης, η νέα εποχή των Renault και Dacia στην Ελλάδα θα είναι πιο δυναμική από ποτέ, τόσο αναφορικά με τις πωλήσεις νέων μοντέλων, όσο και αναφορικά με το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών after sales. Στόχος, ειδικότερα, είναι η αύξηση των μεριδίων των μαρκών στα υψηλά επίπεδα των ευρωπαϊκών επιδόσεων, όπου οι μάρκες σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, έχοντας στην γκάμα τους τα μεγαλύτερα best seller μοντέλα, μεταξύ των οποίων τα Renault Clio, Dacia Sandero και Dacia Duster, που καταφέρνουν συνεχείς πρωτιές στην κατηγορία τους, αλλά και στο σύνολο της αγοράς. Και όλα αυτά υπό το εχέγγυο του Grand Automotive Group, ενός δυνατού ομίλου με δραστηριότητα σε 15 ευρωπαϊκές χώρες, στην κορυφή του οποίου, από πλευράς όγκου πωλήσεων, φιλοδοξεί να βρεθεί η Grand Automotive Hellas. Στίβεν Σίρτης
17.07.25 #328 6 Η Toyota παραμένει κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και μάλιστα με διαφορά. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών της μάρκας διαμορφώνονται πάνω από 11.650 μονάδες, αν και μειωμένες κατά 11% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ακολουθεί η Peugeot με λίγο πάνω από 7.070 μονάδες και αύξηση 12,5%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Hyundai, στην περιοχή των 5.350 μονάδων, σταθεροποιημένη στο +1%. Το top 10 της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουνίου συμπληρώνεται ως εξής: Suzuki 5.020> μονάδες (-22%), Opel <4.500 (+3,6%), Citroen/DS 4.320> (-26,5%), BMW <3.890 (+23%), Kia 3.810> (+48,3%), Volkswagen <3.570 (+5,9%), Fiat 2.660 (-30,8%). Στο μεταξύ, το πρώτο εξάμηνο του 2025 ταξινομήθηκαν 4.265 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μερίδιο 5,46%), ενώ κατά το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα είχαν ταξινομηθεί 3.341 (μερίδιο 4,28%). Οι πωλήσεις προκύπτουν αυξημένες κατά 27,7%, ποσοστό εξόχως σημαντικό σε μια αγορά επιβατικών η οποία από την αρχή του έτους μέχρι και τον Ιούνιο κινήθηκε στο +0,4%. Στα BEV το χορό έσυρε η BYD στη χώρα μας με μερίδιο 20% -πρώτο όλων το Dolphin. Η Tesla γνώρισε πτώση της τάξης του 40%. Δυναμική ήταν η πορεία της Hyundai, που χάρη στο νέο Inster έχει βρεθεί στην τέταρτη θέση, πίσω από την πάντοτε ισχυρή Volvo στη συγκεκριμένη κατηγορία, με πολιορκητικό κριό το EX30. Και η Kia κινείται ανοδικά με το EV3. ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ BEV ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σταθερά πρώτη η Toyota στο α' εξάμηνο του 2025 ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ EV ΜΕ +89% Το Volkswagen Group συνεχίζει να ανεβάζει ταχύτητα στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 47% στις παγκόσμιες παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Περισσότερα από 465.500 οχήματα παραδόθηκαν σε πελάτες παγκοσμίως μέχρι τα τέλη Ιουνίου, σε μια από τις πιο δυναμικές περιόδους του ομίλου. Η Ευρώπη αναδεικνύεται σαφής πρωταγωνίστρια της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, με άνοδο +89% στις παραδόσεις BEV και μερίδιο αγοράς που ξεπερνά πλέον το 28%, καθιστώντας τον Όμιλο Volkswagen αδιαμφισβήτητο ηγέτη στην ευρωπαϊκή αγορά. Αντίστοιχα, οι ΗΠΑ σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση +24%, ενώ στην Κίνα, αν και οι συνθήκες παραμένουν απαιτητικές, οι επιδόσεις κινήθηκαν σύμφωνα με τις προβλέψεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η νέα Bentayga Speed συνδυάζει την εκρηκτική απόδοση του ανανεωμένου V8 twin-turbo 4.0 λίτρων με μια απόλυτα εστιασμένη, εκλεπτυσμένα σπορ, δυναμική εμπειρία οδήγησης. Με ισχύ 650 ίππων, ροπή 850 Nm, τελική ταχύτητα 310 km/hκαι 0-100 km/h σε μόλις 3,4’’, είναι το ταχύτερο SUV που έχει δημιουργήσει ποτέ η Bentley. Ο ανανεωμένος V8 twin-turbo κινητήρας δεν προσφέρει απλώς ισχύ· προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης εμποτισμένη με συναίσθημα και ακρίβεια. Η χαρακτηριστική του χροιά -είτε μέσω της στάνταρ σπορ εξάτμισης είτε με την προαιρετική Titanium Akrapovic- προσδίδει σε κάθε επιτάχυνση μια αίσθηση μοναδικότητας και εκλεπτυσμένης δύναμης. Η επίπεδη καμπύλη ροπής διασφαλίζει αδιάκοπη γραμμική απόδοση, καθιστώντας τη νέα Bentayga Speed πιο άμεση, πιο εκφραστική και πιο ακριβής από κάθε προκάτοχό της - ακόμη και από την εμβληματική W12, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και χαρακτήρα. Η Bentley εξελίσσει το SPORT Mode με νέα χαρτογράφηση για το πλαίσιο, 15% αυξημένη ακαμψία ανάρτησης και Dynamic ESC με Launch Control - για πρώτη φορά σε Bentayga. Το σύστημα torque vectoring μέσω πέδησης ενισχύει το κράτημα, την ακρίβεια στις στροφές και την αίσθηση εμπλοκής. Σε συνδυασμό με τα προαιρετικά κεραμικά φρένα και το νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης, η Bentayga Speed χαρίζει κορυφαία σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και απίστευτη ευελιξία στις χαμηλές. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η BENLTLEY ΤΩΝ 650 ΙΠΠΩΝ Bentayga Speed: Ένα πανίσχυρο SUV
17.07.25 #328 8 POLESTAR: ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Οι πωλήσεις της Polestar στην Ευρώπη αυξήθηκαν πάνω από 80% το πρώτο εξάμηνο του 2025, χάρη στην άφιξη των SUV Polestar 3 και Polestar 4. Ο διευθύνων σύμβουλος Μίκαελ Λόσελερ αναμένει να διατηρηθεί αυτή η δυναμική, καθώς η Polestar ξεκινά φέτος τις πωλήσεις στη Γαλλία -την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης- και προσθέτει το Polestar 5, ένα μεγάλο σπορ σεντάν που ανταγωνίζεται την Porsche Taycan και την BMW i7. Η έμφαση στην Ευρώπη εντείνεται καθώς οι υψηλοί δασμοί στα οχήματα της εταιρείας που κατασκευάζονται στην Κίνα τα καθιστούν υπερβολικά ακριβά για τις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα τέταρτο στο πρώτο εξάμηνο. Στην Κίνα, την ίδια στιγμή, η Polestar αντιμετωπίζει δυσκολίες, καθώς θεωρείται «σκανδιναβικό» brand. «Όταν βλέπω όλη αυτή την ανάπτυξη στην Ευρώπη, είναι ξεκάθαρο ότι εστιάζω στην Ευρώπη», δήλωσε ο Λόσελερ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα CEO τον περασμένο Οκτώβριο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχουν σταματήσει να δίνουν οποιαδήποτε οικονομική καθοδήγηση εξαιτίας της παγκόσμιας κατάστασης, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η MG παρουσίασε δύο υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας που θα διατεθούν σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές, στοχεύοντας σε μοντέλα της Tesla και της Hyundai. Τα μεσαίου μεγέθους μοντέλα IM5 (σεντάν) και IM6 (SUV) θα αποτελέσουν τις «κορυφαίες τεχνολογικές βιτρίνες» της MG, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της MG U.K., Γκάι Πιγκουνάκης. Η μητρική εταιρεία της MG, η SAIC, διαθέτει τα δύο μοντέλα στην Κίνα υπό το ξεχωριστό brand «IM smart EV», με τα αρχικά IM να σημαίνουν Intelligence in Motion (Νοημοσύνη σε Κίνηση). Στις ευρωπαϊκές αγορές, τα αυτοκίνητα θα αποτελέσουν υπο-brand της MG, φέροντας το λογότυπο IM στο καπό και το σήμα MG στην πίσω πόρτα. Οι πρώτες ευρωπαϊκές αγορές για τα IM5 και IM6 θα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ελβετία, όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της SAIC δεν επιβαρύνονται με τους υψηλούς δασμούς που ισχύουν για τα κινεζικά BEV στην Ε.Ε. Τα νέα μοντέλα θα ανταγωνιστούν το Tesla Model Y και Model 3, το Hyundai Ioniq 5 SUV και το Hyundai Ioniq 6 σεντάν. Αντίπαλοι του IM6 θα είναι επιπλέον το Xpeng G6 και το BYD Sealion 7. Το βασικό μοντέλο του IM5, με μπαταρία 75 kWh, ξεκινά από τις £39.450 (περίπου 53.500 δολάρια ΗΠΑ) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η έκδοση Performance μεγάλης αυτονομίας με μπαταρία 100 kWh κοστίζει £48.495. Σύμφωνα με την MG, η έκδοση Performance διαθέτει αυτονομία 442 μιλίων (711 χλμ) με μία πλήρη φόρτιση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ ΔΥΟ ΝΕΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΜΟΝΤΕΛΑ: IM5 ΚΑΙ IM6 Αναβαθμίζεται η MG Μίκαελ Λόσελερ Βασισμένο στο νέο Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 των 300 ίππων, αυτό το μοναδικό όχημα ενσαρκώνει τη γαλλική καινοτομία, την ανθεκτικότητα και την αριστεία. Δημιουργημένο από το κέντρο σχεδιασμού της Renault στο Guyancourt, το Rafale εκφράζει ένα τολμηρό και κομψό όραμα της σχεδιαστικής ταυτότητας της μάρκας. Η προεδρική έκδοση ξεχωρίζει για τις κλασικές και αρμονικές της γραμμές, εμπλουτισμένες με διακριτικά αλλά χαρακτηριστικά στοιχεία, όπως η μάσκα στα χρώματα της γαλλικής σημαίας, οι αφαιρούμενες βάσεις σημαιών και τα σήματα μπλε, λευκού και κόκκινου χρώματος στις μπροστινές πόρτες. Το αμάξωμα, σε αποκλειστική απόχρωση Bleu Présidence, ενσωματώνει τεχνολογία που περιορίζει την απορρόφηση θερμότητας έως και 10°C, ενισχύοντας τη θερμική άνεση στο εσωτερικό. Η βαφή διαθέτει επίσης ένα εφέ με μπλε, λευκές και κόκκινες αντανακλάσεις, που αναδεικνύονται στο ηλιακό φως. ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ RENAULT RAFALE
17.07.25 #328 9 Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου Renault αποφάσισε να διορίσει, από τις 15 Ιουλίου 2025, τον Duncan Minto διευθύνοντα σύμβουλο της Renault S.A., για μια προσωρινή περίοδο έως το διορισμό νέου διευθύνοντος συμβούλου. Ο Duncan Minto, ο οποίος κατέχει σήμερα τη θέση του οικονομικού διευθυντή του Ομίλου Renault, θα αναλάβει την καθημερινή διαχείριση της εταιρείας μαζί με τον Jean-Dominique Senard, ο οποίος θα κατέχει τη θέση του προέδρου της Renault sas, της επιχειρησιακής εταιρείας του ομίλου, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο Duncan Minto, μέλος του ομίλου από το 1997, διαθέτει σημαντική πείρα στον τομέα των οικονομικών και βαθιά κατανόηση των κρίσιμων ζητημάτων. Η διαδικασία επιλογής του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Renault S.A. βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και τελεί υπό την επίβλεψη της Επιτροπής Διακυβέρνησης και Αποδοχών του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Όμιλος Renault θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου την 31η Ιουλίου. Ο Duncan Minto, γεννημένος το 1975, είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου St Andrews της Σκωτίας. Εντάχθηκε στον Όμιλο Renault στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1997. Το 2001 μετακινήθηκε στο Τμήμα Οικονομικών στη Γαλλία, όπου ανέλαβε την ευθύνη των σχέσεων με τους επενδυτές. Το 2006 διορίστηκε οικονομικός διευθυντής της RenaultNissan Πορτογαλίας και το 2012 ανέλαβε γενικός διευθυντής της Renault Ιρλανδίας. Το 2013 έγινε οικονομικός διευθυντής της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού του ομίλου. Το 2017 προήχθη σε αντιπρόεδρο Οικονομικού Ελέγχου και Ανάλυσης του ομίλου. Το 2022 διορίστηκε οικονομικός διευθυντής της Dacia και το 2023 ανέλαβε CFO της μάρκας Alpine. Την 1η Μαρτίου 2025 διορίστηκε οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Renault και εντάχθηκε στην ηγετική ομάδα του ομίλου. PANASONIC: Η TESLA ΡΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η Panasonic φέρεται να καθυστερεί τα σχέδιά της για αύξηση της παραγωγής στο νέο εργοστάσιο μπαταριών της στο Κάνσας, λόγω χαμηλής ζήτησης από την Tesla, τον κύριο πελάτη της. Από το 2022, η Panasonic σχεδιάζει την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου κυψελών μπαταριών στο Κάνσας. Η ιαπωνική εταιρεία είχε αναδειχθεί σε βασικό παίκτη στον τομέα των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα μέσω της συνεργασίας του με την Tesla για την κατασκευή μπαταριών στο Gigafactory της Νεβάδα. Τώρα, ωστόσο, φρενάρει τα σχέδιά της για το εργοστάσιο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Nikkei, η Panasonic καθυστερεί το στόχο της για πλήρη παραγωγή έως τον Μάρτιο του 2027, λόγω προσδοκώμενης χαμηλότερης ζήτησης από τους πελάτες. Duncan Minto ΠΡΟΕΔΡΟΣ O JEAN-DOMINIQUE SENARD ΜΕΧΡΙ ΝΕΩΤΕΡΑΣ Renault: O Duncan Minto προσωρινός CEO Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσιάζει το eHybrid 4MOTION, ένα πρωτοποριακό plugin υβριδικό σύστημα τετρακίνησης που επαναπροσδιορίζει τα van και camper van. Ο συνδυασμός δύο ηλεκτροκινητήρων και ενός αποδοτικού βενζινοκινητήρα TSI εξασφαλίζει ευελιξία στην πόλη, άνεση στα ταξίδια και σιγουριά σε κάθε διαδρομή. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 95 km, τα Multivan και California κινούνται αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων στην καθημερινότητα. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, το υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει τη λειτουργία, χωρίς κανέναν συμβιβασμό στην πρόσφυση - χάρη στην έξυπνη και άμεση τετρακίνηση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) εξασφαλίζουν τετρακίνηση και βέλτιστη εκκίνηση, εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη. Η χωρητικότητα 19,7 kWh επαρκεί για τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές και όπως δείχνει και η έρευνα «Mobility in Germany», το 95% των διαδρομών είναι κάτω των 50 km. Διαβάστε περισσότερα εδώ VW: NΕΑ ΕΠΟΧΗ PHEV ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ
17.07.25 #328 10 ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Η ηλεκτροκίνηση στόλων θεωρείται συχνά η μαγική λύση για την απανθρακοποίηση. Αν και τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αποτελούν αναμφισβήτητα βασικό εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών, είναι μόνο ένα κομμάτι ενός πολύ ευρύτερου παζλ, όπως εξηγεί ο ειδικός στα LCV, Ben Varey. Για τους πολυεθνικούς εμπορικούς στόλους, που αντιμετωπίζουν ποικίλες λειτουργικές προκλήσεις και διαφορετικά επίπεδα ετοιμότητας για ηλεκτροκίνηση, η μείωση του άνθρακα δεν είναι απλώς θέμα αντικατάστασης του ντίζελ με μπαταρία - είναι ζήτημα βελτιστοποίησης ολόκληρων συστημάτων. Οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων κάθε άλλο παρά ομοιογενείς είναι: οι διαχειριστές αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες διαδρομές, παραδόσεις πολλαπλών στάσεων, περιορισμούς σε σταθμούς φόρτισης και κυμαινόμενη διαθεσιμότητα οδηγών. Σε τέτοια σενάρια, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) μπορεί να αποτύχουν, όχι λόγω τεχνικής ανεπάρκειας αλλά λόγω ασυμβατότητας με τις λειτουργικές ανάγκες. Τα BEV δυσκολεύονται σε μεγαλύτερες αγροτικές διαδρομές ή σε υπηρεσίες βαρδιών χωρίς σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές. Διαβάστε περισσότερα εδώ Ο Euro NCAP, ο οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας οχημάτων και δοκιμών πρόσκρουσης, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει την απόδοση ασφάλειας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCVs), με στόχο να βοηθήσει τους διαχειριστές στόλων να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Οι αλλαγές αυτές εισάγουν ένα σύστημα αξιολόγησης με αστέρια, το οποίο, σύμφωνα με την Euro NCAP, είναι πιο εύκολο στην κατανόηση. Τα αστέρια θα δείχνουν ποια LCV διαθέτουν τα πιο αποτελεσματικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και αντικαθιστούν το παλαιότερο σύστημα με μετάλλια. Αν και η αξιολόγηση με αστέρια είναι παρόμοια με το καθιερωμένο σύστημα πέντε αστέρων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, οι δοκιμές ασφάλειας για αυτοκίνητα και βαν διαφέρουν και οι βαθμολογίες δεν είναι συγκρίσιμες μεταξύ τους. Ο Euro NCAP αναφέρει ότι τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) λειτουργούν σαν ένας συνοδηγός πλήρους απασχόλησης, που σαρώνει συνεχώς το δρόμο για πιθανούς κινδύνους και είναι σε θέση να αντιδράσει για λογαριασμό του οδηγού. Αντίθετα με ορισμένους μύθους, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα δεν εμπλέκονται σε περισσότερα τροχαία από τα επιβατικά, όμως λόγω του μεγαλύτερου βάρους τους, τα ατυχήματα στα οποία συμμετέχουν τείνουν να είναι πιο σοβαρά για τους άλλους εμπλεκόμενους. Ο Euro NCAP έχει πλέον επαναξιολογήσει όλα τα βαν που δοκιμάστηκαν το 2024, απονέμοντάς τους βαθμολογίες με αστέρια. Διαβάστε περισσότερα εδώ EURO NCAP - ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ LCVs: Αλλαγές στην αξιολόγηση ασφάλειας FORD: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΩΝΙΑ Η Ford συμφώνησε σε ένα σχέδιο προστασίας θέσεων εργασίας για το εργοστάσιό της στην Κολωνία, που καλύπτει περισσότερους από 10.000 εργαζομένους, με προγραμματισμένες εθελούσιες αποχωρήσεις ως απάντηση στη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη Γερμανία. Η Ford βρίσκεται σε μια επώδυνη διαδικασία αναδιάρθρωσης στην Ευρώπη, με περικοπές στην Κολωνία και επικείμενο κλείσιμο του εργοστασίου στο Ζάαρλουις, γεγονός που πλήττει εκ νέου το κύρος της Γερμανίας ως κέντρου κατασκευής αυτοκινήτων. Η εταιρεία δήλωσε ότι το πλαίσιο συμφωνίας, το οποίο ισχύει έως το 2032, περιλαμβάνει 2.900 περικοπές θέσεων εργασίας που είχαν ήδη ανακοινωθεί τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Το συνδικάτο IG Metall ανέφερε ότι το μέλλον της παραγωγής στην Κολωνία παραμένει ασαφές, αλλά χαιρέτισε το «δίχτυ ασφαλείας». Ben Varey
17.07.25 #328 11 Η Mazda Motor Europe, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Mazda, παρουσίασε το ολοκαίνουριο crossover SUV Mazda CX-5 στις 10 Ιουλίου 2025. Το CX-5 εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2012 ως το πρώτο μοντέλο που υιοθέτησε πλήρως τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda, «KODO - Η ψυχή της κίνησης», η οποία εμφυσά «ψυχή» στο αυτοκίνητο, καθώς και τη Skyactiv Technology, που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στην οδήγηση και στον τομέα της περιβαλλοντικής απόδοσης. Έκτοτε, εξελίχθηκε στο πιο δημοφιλές μοντέλο της Mazda, με πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο και με συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 4,5 εκατομμύρια οχήματα. Το CX-5 έχει επιλεγεί από πολλούς πελάτες για τον σπορ και αστικό σχεδιασμό του, την οδηγική εμπειρία «Jinba-Ittai» -που προσφέρει στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο- και το προσεγμένα σχεδιασμένο εσωτερικό του. Η αναπτυξιακή φιλοσοφία για το νέο, τρίτης γενιάς CX-5 είναι: «Συγκινητική Άνεση Καθημερινότητας Νέας Γενιάς», με στόχο να γίνει ακόμη πιο αγαπητό στους πελάτες. Κληρονομώντας και εξελίσσοντας το σχεδιασμό Soul of Motion και τις οδηγικές επιδόσεις JinbaIttai, το νέο CX-5 προσφέρει χαρά και ενθουσιασμό όταν το βλέπεις, το αγγίζεις και το οδηγείς. Το νέο CX-5 αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις της Ευρώπης στο τέλος του 2025, και σε άλλες αγορές κατά τη διάρκεια του 2026. Οι διαστάσεις του 5θέσιου μοντέλου είναι 4.690mm/1.860mm/1.695mm. Εφοδιάζεται με κινητήριο σύνολο e-SKYACTIV G 2.5 (με Mazda M Hybrid) το οποίο συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο SKYACTIV-DRIVE, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson / πολλαπλούς συνδέσμους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ Mazda CX-5: Τέλος του έτους στις εκθέσεις PORSCHE CHARGING LOUNGE ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ To νέo Porsche Charging Lounge βρίσκεται κοντά στη Lac Leman, στον αυτοκινητόδρομο Α1 που συνδέει τη Λωζάνη με τη Γενεύη. Η τοποθεσία αυτή εξυπηρετεί την αστική περιοχή της Ρομανδίας, της γαλλόφωνης περιοχής της Ελβετίας, και είναι επίσης ελκυστική για οδηγούς που ταξιδεύουν από τη Γερμανία προς τη Γαλλία και αντίστροφα. Ο σταθμός ταχείας φόρτισης είναι ο έβδομος του είδους του. Τα υπόλοιπα Porsche Charging Lounges βρίσκονται στο Bingen am Rhein, στο Estenfeld κοντά στο Würzburg, στο Koblach (Αυστρία), στο Ingolstadt, στο Αμβούργο και στο Leonberg. Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche μπορούν να φορτιστούν σε αυτούς τους σταθμούς οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου. Στην τοποθεσία Signy-Avenex, στο καντόνι Vaud, υπάρχουν συνολικά έξι σημεία ταχείας φόρτισης, το καθένα με ισχύ φόρτισης έως 400 kW. Έτσι, τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες ταχείας φόρτισης. Ένα Taycan τελευταίας γενιάς μπορεί, για παράδειγμα, να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά. Ένα Macan χρειάζεται μόλις λίγο περισσότερο χρόνο, περίπου 21 λεπτά, για την ίδια διαδικασία. Η Geely Auto εισήλθε στην πολωνική αγορά με την έναρξη προπωλήσεων του Geely EX5, του αμιγώς ηλεκτρικού SUV της. Το νέας ενεργειακής τεχνολογίας όχημα, γνωστό για τη «φιλική προς το χρήστη οδηγική εμπειρία» και τον σύγχρονο σχεδιασμό του, αναμένεται να διατεθεί προς πώληση το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η Geely ανακοίνωσε ότι ένα κεντρικό εκθεσιακό κατάστημα πρόκειται να ανοίξει τον Οκτώβριο, ενώ έχει επιβεβαιώσει το άνοιγμα επιπλέον 10 σημείων αντιπροσώπευσης έως το τέλος του 2026. Στην Πολωνία, επίσημος διανομέας της Geely είναι η Jameel Motors, εταιρεία διανομής οχημάτων και παροχής ολοκληρωμένων λύσεων κινητικότητας, με παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες. GEELY EX5: ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ
17.07.25 #328 12 ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ Ο Luc Donckerwolke, πρόεδρος, Chief Design Officer και Chief Creative Officer του Hyundai Motor Group, ο Peter Schreyer, πρ. πρόεδρος και Chief Design Officer, και ο θρυλικός σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro, βραβεύτηκαν για τη σχεδιαστική τους αριστεία. Τα Automotive News Centennial Awards γιόρτασαν την 100ή επέτειο τους και τίμησαν κορυφαίες προσωπικότητες των οποίων το όραμα, η καινοτομία και οι ηγετικές ικανότητες έχουν επηρεάσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο, στο πλαίσιο του Automotive News Europe Congress 2025. Σύμφωνα με έρευνα της Webfleet, το 58% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων για στόλους έχει χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) κάποια στιγμή ή σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει τα επόμενα πέντε χρόνια, με αρκετούς από τους συμμετέχοντες να προβλέπουν την ενσωμάτωση αυτόνομων οχημάτων στους στόλους τους. Η ανάπτυξη του AI στη διαχείριση στόλων αναμένεται να έχει επίδραση 30% στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), σύμφωνα με την έρευνα, υποδεικνύοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη παύει να είναι μια δευτερεύουσα σκέψη. Όταν ρωτήθηκαν εάν έχουν ανησυχίες σχετικά με τη χρήση ΤΝ, το 35% των ερωτηθέντων απάντησε ουδέτερα, δείχνοντας ούτε ιδιαίτερη ανησυχία ούτε πλήρη αποδοχή. Οι κύριες ανησυχίες που εκφράστηκαν, περιλάμβαναν: την πολυπλοκότητα της ενσωμάτωσης, τον αυξημένο κίνδυνο παραβιάσεων ασφαλείας, την πιθανή απειλή για την επαγγελματική ασφάλεια οδηγών και άλλων θέσεων, καθώς και την αμφιβολία ως προς την αξιοπιστία της λήψης βέλτιστων αποφάσεων. Δύο επιπλέον τομείς όπου προβλέπεται ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει καινοτομίες τα επόμενα χρόνια, είναι η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνολογία συνδεδεμένων ελαστικών. Το 34% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι θα διαθέτει πλήρως αυτόνομα οχήματα στο στόλο του μέσα στην επόμενη πενταετία. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα των ελαστικών -δηλαδή την αποστολή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από το ελαστικό σε πλατφόρμα τηλεματικής- αυτή θεωρείται καθοριστική, καθώς το 62% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι η αυξημένη ασφάλεια και η μείωση του κινδύνου ατυχημάτων. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΣΤΟΛΩΝ Webfleet: Προς ενσωμάτωση πλήρως αυτόνομων οχημάτων ΒΡΕΤΑΝΙΑ: ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 650 ΕΚΑΤ. ΛΙΡΩΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε τη χορήγηση επιδότησης ύψους 650 εκατομμυρίων λιρών μέσω του προγράμματος Electric Car Grant (ECG), με στόχο να καταστήσει την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) πιο προσιτή για τους πολίτες. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο «Plan for Change» και επιδιώκει την πλήρη κατάργηση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2030. Παρέχεται επιδότηση έως και 3.750 λιρών (4.300 €) για την αγορά νέων επιλέξιμων ηλεκτρικών οχημάτων, με ανώτατη επιλέξιμη τιμή τις 37.000 λίρες (42.800 €). Το πρόγραμμα στηρίζει τόσο τους πολίτες όσο και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τηρούν τα «υψηλότερα πρότυπα βιωσιμότητας στην παραγωγή». Η εφαρμογή ξεκίνησε στις 16 Ιουλίου 2025, εφόσον τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λάβει σχετική έγκριση από τους κατασκευαστές. Η χρηματοδότηση θα διαρκέσει έως το οικονομικό έτος 2028-2029. Το πρόγραμμα στοχεύει στην αντιμετώπιση του υψηλού αρχικού κόστους αγοράς, το οποίο συχνά αναφέρεται από τους οδηγούς ως βασικό εμπόδιο για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Με τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κυβέρνηση εκτιμά ότι περισσότεροι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση σε ουσιαστικές οικονομίες.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=