FLEETNEWS #327

14.07.25 #327 6 Η συνεχής αναβάθμιση των προτύπων ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP αντανακλάται στα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών. Η εξαντλητική διαδικασία αποκάλυψε αδυναμίες σε οικογενειακά αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά, πέντε νέα μοντέλα κατάφεραν να ανταποκριθούν στην πρόκληση και να αποσπάσουν πέντε αστέρια στην αξιολόγηση: „το Polestar 4, ένα ηλεκτρικό coupe-SUV, „το Lynk & Co 02, ένα crossover SUV, „το Omoda 9, SUV μεσαίας κατηγορίας, „το ZEEKR 7X, μικρό SUV, „και το MG P9 EV, ένα ηλεκτρικό pick-up φορτηγό. Όλα τα παραπάνω μοντέλα απέδωσαν καλά στις δοκιμές, αλλά όσον αφορά την προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, το Polestar 4 εντυπωσίασε περισσότερο, με σκορ προστασίας ενηλίκων επιβατών 92%. Ακολούθησαν τα MG P9 και ZEEKR 7X με 91%, και τα Lynk & Co 02 και Omoda 9 με 90%. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ EURO NCAP 9 μοντέλα στο μικροσκόπιο Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει μια πιθανή συμφωνία η οποία θα επέτρεπε στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν και εξάγουν οχήματα από τις ΗΠΑ να εισάγουν αυτοκίνητα από την Ε.Ε. με μειωμένους δασμούς, σύμφωνα με δύο πηγές με γνώση του θέματος. Η πρόταση αυτή αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Κομισιόν να επιτύχει εμπορική συμφωνία με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, και θα αντικαθιστούσε τον βαρύ δασμό 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση των ΗΠΑ τον Απρίλιο. Μια τέτοια συμφωνία θα ευνοούσε ξεκάθαρα τις αυτοκινητοβιομηχανίες που διατηρούν μεγάλες παραγωγικές εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ, καθώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την αμερικανική παραγωγή τους για να περιορίσουν την έκθεσή τους σε δασμούς. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, σχεδόν 758.000 αυτοκίνητα αξίας 39 δισ. ευρώ εξήχθησαν από την Ευρώπη στις ΗΠΑ το 2024 - αριθμός υπερτετραπλάσιος σε σύγκριση με τις αντίστροφες ροές. Ένας Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε πως τα αυτοκίνητα αποτελούν «κόκκινη γραμμή» για την Ε.Ε., και οποιαδήποτε παραχώρηση στο θέμα αυτό αποτελεί κρίσιμο όρο για μια συμφωνία. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΟΙΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ Μείωση δασμών με παραγωγή στις ΗΠΑ; HYUNDAI: ΝΕΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η Hyundai Motor Company παρουσίασε το νέο βαρέος τύπου φορτηγό υδρογόνου XCIENT Fuel Cell Class-8 στην Έκθεση Advanced Clean Transportation (ACT) 2025 στην Anaheim της Καλιφόρνια, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δέσμευσή της για την επέκταση της δραστηριότητάς της στο υδρογόνο στη Βόρεια Αμερική. Το XCIENT Fuel Cell αρχικά παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην ACT Expo 2024, έχει σχεδιαστεί ειδικά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής και είναι το πρώτο φορτηγό βαρέος τύπου με υδρογόνο που παράγεται μαζικά παγκοσμίως, προωθώντας τη μεταφορά εμπορευμάτων χωρίς εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Από την έναρξη της παραγωγής του, το 2020, έχει αναπτυχθεί σε 13 χώρες, διανύοντας πάνω από 13 εκατομμύρια χιλιόμετρα συνολικά, κυρίως στην Ελβετία, όπου ξεκίνησε, δείχνοντας την αφοσίωση της Hyundai στην καθαρή μετακίνηση μέσω δημόσιων-ιδιωτικών συνεργασιών. Προδιαγραφές Hyundai XCIENT Fuel Cell: —Δύο συστοιχίες κυψελών υδρογόνου (2Χ90 kW), ισχύς συστήματος 180 kW —Μπαταρία 72 kWh —Ηλεκτροκινητήρας 350 kW, με ροπή 2.237 Nm —Αυτονομία 740 χλμ. —10 δεξαμενές υδρογόνου (περίπου 68 kg) —«Τράκτορας» Class-8 για τη Βόρεια Αμερική —Μικτό βάρος συνδυασμού έως 15,4 τόνοι.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=