07.07.25 #325 10 AΝΟΔΟΣ GM - ΠΤΩΣΗ TESLA Η General Motors σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) το δεύτερο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 111% σε ετήσια βάση, φτάνοντας σχεδόν τις 50.000 μονάδες. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πούλησε 46.280 ηλεκτρικά οχήματα το συγκεκριμένο τρίμηνο. Ο πρωταγωνιστής της γκάμας της GM είναι το Chevrolet Equinox EV, που κυκλοφόρησε πέρυσι με αρχική τιμή 34.995 δολάρια και αυτονομία άνω των 300 μιλίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2025, η GM πούλησε πάνω από 27.000 μονάδες του μοντέλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, βρίσκεται σε πορεία να γίνει ένα από τα τρία πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ φέτος. Αντίθετα, η Tesla -μακράν ο ηγέτης της αγοράς EV στις ΗΠΑ- αντιμετωπίζει προβλήματα. Η Cox Automotive εκτιμά πως οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 20% το δεύτερο τρίμηνο, λόγω της γηρασμένης γκάμας μοντέλων, της απουσίας οικονομικού μοντέλου και των αμφιλεγόμενων πολιτικών τοποθετήσεων του CEO, Ίλον Μασκ. Ο επικεφαλής παγκόσμιας παραγωγής συστημάτων κίνησης της BMW, Klaus von Moltke, κάνει λόγο για ισορροπία μεταξύ ηλεκτροκίνησης και θερμικών κινητήρων στο αυστριακό κέντρο παραγωγής: Το εργοστάσιο της BMW στο Στάγερ της Αυστρίας περνά μια σύνθετη φάση μετασχηματισμού, καθώς επεκτείνει την παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, διατηρώντας παράλληλα το ρόλο του ως παγκόσμιου κέντρου παραγωγής θερμικών κινητήρων. Σε συνέντευξή του σε διεθνές μέσο, ο von Moltke -που είναι επίσης επικεφαλής του εργοστασίου στο Στάγερ- μίλησε για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη κινητήρων diesel και βενζίνης, την ενίσχυση της παραγωγής της νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής Neue Klasse, καθώς και το πώς η διατμηματική εκπαίδευση και η ψηφιοποίηση βοηθούν να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των λειτουργιών στο μέλλον. Η BMW θέτει το εργοστάσιο του Στάγερ ως δίπολο ισχύος, τόσο για τους θερμικούς όσο και για τους ηλεκτρικούς κινητήρες, εξασφαλίζοντας ένα ευέλικτο και μελλοντικά ανθεκτικό μοντέλο εφοδιασμού για την παγκόσμια γκάμα οχημάτων της. Το εργοστάσιο παρήγαγε περίπου 1,2 εκατ. θερμικούς κινητήρες πέρυσι για παγκόσμιες αγορές, και συνεχίζει να επενδύει στη βελτίωση αυτών των κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων της συμβατότητας με καύσιμα όπως το HVO100 για diesel και της συμμόρφωσης με τα πρότυπα εκπομπών Euro 7. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΙ ΛΕΕΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΓΚΡΟΥΠ BMW: Ισορροπία μεταξύ EV και ICE Η Stellantis ενδέχεται να αναγκαστεί να κλείσει εργοστάσια λόγω του κινδύνου επιβολής βαριών προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση για μη συμμόρφωση με τους στόχους εκπομπών CO2, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας για την Ευρώπη, Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα ώστε να μειώσουν τις εκπομπές CO2, διαφορετικά διατρέχουν τον κίνδυνο προστίμων, στο πλαίσιο των προσπαθειών της Ε.Ε. να περιορίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Ο Ιμπαρατό δήλωσε ότι οι στόχοι παραμένουν ανέφικτοι για τους κατασκευαστές και ότι η εταιρεία του διατρέχει τον κίνδυνο να επιβληθούν πρόστιμα έως και 2,5 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα «δύο-τρία χρόνια». « Έχω δύο λύσεις: είτε πιέζω όσο δεν πάει άλλο (για τα ηλεκτρικά)... είτε σταματώ την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και άρα κλείνω εργοστάσια», δήλωσε, αναφέροντας χαρακτηριστικά το εργοστάσιο της Stellantis Sevel στην Ατέσσα της Ιταλίας, το μεγαλύτερο εργοστάσιο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. STELLANTIS Κλείσιμο μονάδων λόγω CO2;
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=