FLEETNEWS #324

03.07.25 #324 14 Σε επιλεγμένα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία, μπορεί πλέον το κοινό να προμηθευτεί το Klima Benzin 95, μια βενζίνη συμβατή με το πρότυπο Ε10, η οποία είναι κατά 95% απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα. Πρόκειται για ένα πιθανό τεράστιο βήμα στη μείωση των εκπομπών CO₂ από τις μεταφορές - και μάλιστα χωρίς την ανάγκη αντικατάστασης των σημερινών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), ή του υπάρχοντος δικτύου ανεφοδιασμού. Στις 16 Ιουνίου, ένα πρατήριο της αλυσίδας Classic, κοντά στη Βρέμη, έγινε το πρώτο στην Ευρώπη που διαθέτει το Klima Benzin 95. Το νέο αυτό καύσιμο χρησιμοποιεί πράσινη μεθανόλη αντί για ορυκτές πρώτες ύλες, επιτυγχάνοντας έτσι 95% απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε έως και 90% μείωση των εκπομπών CO₂, σε σύγκριση με τις συμβατικές βενζίνες τύπου Ε10. Και όλα αυτά χωρίς καμία απώλεια απόδοσης και χωρίς καμία ανάγκη τροποποίησης κινητήρα στα υπάρχοντα οχήματα βενζίνης. Στις 17 Ιουνίου, η Γαλλική Εθνοσυνέλευση ψήφισε την κατάργηση των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών (ZFEs - Zones à Faibles Émissions). Για τους εξωτερικούς παρατηρητές, το μέτρο -το οποίο ενδέχεται να απορριφθεί σε επόμενα στάδια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας- φαντάζει απροσδόκητα απότομο, δεδομένου ότι η υπόλοιπη Ευρώπη κινείται προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης, όχι της κατάργησης, των ζωνών χαμηλών εκπομπών. Τι συμβαίνει, λοιπόν, στη Γαλλία; Το 2016, το Παρίσι έγινε η πρώτη γαλλική πόλη που εισήγαγε ZFE. Το σύστημα, βασισμένο στο σήμα Crit’Air, απαγόρευε την κυκλοφορία των πιο ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της πόλης κατά τις καθημερινές. Αρχικά, το σύστημα επεκτεινόταν αργά, αλλά το 2019, με νέο νόμο, οι ZFEs έγιναν υποχρεωτικές σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Το 2021, ένας ακόμη πιο αυστηρός νόμος επέβαλε τη δημιουργία ZFE σε κάθε μητροπολιτική περιοχή με πάνω από 150.000 κατοίκους έως το τέλος του 2024. Στην πορεία, ωστόσο, οι περιορισμοί των ZFEs θεωρήθηκαν κοινωνικά άδικοι (χτυπώντας περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα) και επιβλαβείς για την οικονομική ανάπτυξη. Σύμφωνα με οργανισμούς όπως η Ligue de Défense des Conducteurs («Λίγκα Υπεράσπισης Οδηγών»), οι ZFEs δημιούργησαν μορφή «κοινωνικού αποκλεισμού», καθώς εκατομμύρια πολίτες αποκλείστηκαν από τα αστικά κέντρα επειδή δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν νεότερα, λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ Γαλλία: Καταργεί Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών ΓΕΡΜΑΝΙΑ: KΑΥΣΙΜΟ ΜΕ 95% «ΜΗ ΟΡΥΚΤΗ» ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ VW: ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΡΑΦΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ Η παγκόσμια εξειδικευμένη εταιρεία εξοπλισμού επαγγελματικών οχημάτων Sortimo παρουσίασε το νέο της σύστημα One Click, σχεδιασμένο για ολόκληρη την γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen. Το έξυπνο αυτό σύστημα, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη VW, επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να αναδιαμορφώνουν τα ράφια στο εσωτερικό των βαν τους με ένα μόνο «κλικ», όπως υποδηλώνει και το όνομά του. Αυτό προσφέρει τη δυνατότητα: „αλλαγής της λειτουργικής χρήσης ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της ζωής του, „εναλλαγής συγκεκριμένων εξαρτημάτων μεταξύ οχημάτων, „και επαναχρησιμοποίησης ραφιών, συρταριών και δίσκων από ένα όχημα στο επόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονομούνται χρήματα, ενισχύεται η βιωσιμότητα και παρατείνεται ο κύκλος ζωής του εξοπλισμού. Η απλότητα του συστήματος μειώνει επίσης το χρόνο τοποθέτησης εξοπλισμού σε ένα βαν, περιορίζοντας το κόστος εργασίας είτε στο εργοστάσιο είτε στην αντιπροσωπία ή στο συνεργείο του στόλου.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=