ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 #324 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET O Θ. Σταματόπουλος στη Νικ.Ι. Θεοχαράκης Ανακοινώθηκαν τιμές για τα νέα ηλεκτρικά Toyota στην Ελλάδα Volvo: Επιδότηση ηλεκτρικών 7.000 € *Νέα BMW X3: Κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε l/100 km: 8,3 - 0,9. Εκπομπές C02 (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε g/km: 189-21. **Ενδεικτικό μηνιαίο μίσθωμα €653 με το πρόγραμμα ΒΜW Leasing για το όχημα BMW X3 xDrive30e, με αξία οχήματος €74.220 πρώτο αυξημένο μίσθωμα €16.100, 36 μήνες διάρκεια και 20.000 χλμ. χρήσης ανά έτος. Οι τιμές του πρώτου αυξημένου μισθώματος και της μηνιαίας δόσης δεν συμπεριλαμβάνουν ΦΠΑ, η τιμή του οχήματος περιλαμβάνει όλους τους φόρους.
03.07.25 #324 2 Η διοργάνωση από τη Volkswagen δημοσιογραφικής παρουσίασης για τα τρία πολυθέσια επιβατικά Multivan, Caravelle και ID.Buzz, τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και mini buses, καθώς έχουν έναν σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό (μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο χώρο του τουρισμού και γενικότερα από επιχειρήσεις για μεταφορά προσώπων), λέει πολλά για τις απαιτήσεις τις αγοράς αυτοκινήτου. Όπως επίσης λέει πολλά και το γεγονός ότι τα δύο τελευταία από αυτά είναι διαθέσιμα και σε κλειστές εκδόσεις panel-van (Transporter και ID.Buzz Cargo). Έχουμε λοιπόν: α) το Multivan (που προσφέρεται και ως California) με το πολλαπλώς διαμορφώσιμο εσωτερικό (συρόμενα και αφαιρούμενα καθίσματα που τοποθετούνται ποικιλοτρόπως), β) το Caravelle (επιβατική έκδοση του Transporter) και γ) το πλήρως ηλεκτρικό ID.Buzz. To μεγάλο δε νέο της παρουσίασης αφορά τα Multivan/California: πρόκειται για το νέο plug in υβριδικό σύστημα “eHybrid 4MOTION” (245PS/350Nm) με ηλεκτρική αυτονομία έως 95 χλμ. και πίσω ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει την τετρακίνηση. Tα τρία Volkswagen είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα στις παρακάτω εκδόσεις: California 2.0 TDI 79.500 ευρώ California Ocean PHEV 245PS 4MOTION 87.000 ευρώ Multivan PHEV 245PS 4MOTION από 70.000 ευρώ ID Buzz More: 58.000 ευρώ ID Buzz Plus: 66.500 ευρώ Transporter 110PS Manual: 38.800 ευρώ Transporter 150PS MT: 41.200 ευρώ (διαθέσιμο και 8-Auto 150PS & 180PS 4Motion, από 43.200 έως 47.900 ευρώ, με κοντό μεταξόνιο - υπάρχει και μακρύ). Σημειώνουμε ότι το δικό του ενδιαφέρον έχει το σύστημα Flexpole, για το οποίο μας μίλησαν οι άνθρωποι της Volkswagen, που προσφέρει ταχεία φόρτιση DC (έως 130 kW) χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το ηλεκτρικό δίκτυο, καθώς πρόκειται για ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες που φορτίζει με «απλό» εναλλασσόμενο ρεύμα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ: MULTIVAN, CARAVELLE ΚΑΙ ID.BUZZ Volkswagen Bus Trio FLEET NEWS #324 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Με τέσσερις ειδικές διαδρομές τόσο σε νέο όσο και σε γνωστό φόντο ολοκληρώθηκε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025. Ο Εσθονός Ott Tanak με Hyundai i20 N Rally1 οδήγησε την κορεατική ομάδα στην πρώτη φετινή της επικράτηση, τη δεύτερη συνεχόμενη επί ελληνικού εδάφους. Μεγάλος νικητής, λοιπόν, στο Ράλλυ των Θεών, για πρώτη φορά στα σκληρά χώματα της χώρας μας, όπως είχε φανεί από νωρίς κυριαρχώντας στις περισσότερες Ειδικές Διαδρομές, χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του συνοδηγού του Martin Jarveoja. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Γάλλος Sebastien Ogier με Toyota GR Yaris Rally1 και το βάθρο συμπλήρωσε ο συμπατριώτης του Adrien Fourmaux, επίσης με Hyundai i20 N Rally1. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: ΝΙΚΗΤΗΣ Ο ΤΑΝΑΚ
03.07.25 #324 4 Την πεποίθησή του ότι η Toyota θα είναι ξανά φέτος ο πρωταγωνιστής της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου εξέφρασε ο Herman Riedl, President & Managing Director Toyota Hellas, στο πλαίσιο της πρώτης στατικής παρουσίασης των τριών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, C-HR+, bZ4X και Urban Cruiser, στην Έκθεση Polis Stavros. Όπως είπε ο ίδιος, εδώ και πολλά χρόνια, η ιαπωνική εταιρεία, χάρη στη σταθερή στρατηγική και την ικανότητα προσαρμογής της στις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκεται σταθερά στην κορυφή της ελληνικής αγοράς - και μάλιστα αυξάνει το μερίδιό της από χρόνο σε χρόνο. Πρόσκαιρη εξαίρεση σε αυτήν την αυξητική τάση είχαμε το 2023 όταν υπήρξαν για ένα διάστημα μεγάλες αναμονές από το εργοστάσιο, ωστόσο και πάλι η ιαπωνική εταιρία παρέμεινε πρώτη. Αυτό, άλλωστε, αποδεικνύει και η Multi path προσέγγισή της. Επί του προκειμένου, όπως τόνισαν και τα στελέχη της Toyota Hellas, η δυναμική τριπλή είσοδος της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με τεχνολογία αιχμής σε όλους τους τομείς. Η εμπιστοσύνη της Toyota στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων της εκφράζεται και με την επέκταση της εγγύησης στα 11 χρόνια (για τις μπαταρίες υβριδικών και ηλεκτρικών: 1.000.000 χλμ.) για τους πελάτες που πραγματοποιούν τα σέρβις στο επίσημο δίκτυο. Πολύ σημαντικό όσον αφορά την κάλυψη Aftersales προς τους πελάτες, είναι το γεγονός ότι σε όλες τις κάθετες μονάδες της εταιρείας πανελλαδικά υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνίτες στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Στην παρουσίαση ανακοινώθηκαν και οι τιμές που ξεκινούν για το C-HR+ με μπαταρία 57,7 kWh και 167 ίππους από 36.900 ευρώ και για το bZ4X από 39.820 ευρώ - για το Urban Cruiser θα ανακοινωθούν αργότερα, όταν θα πλησιάζει η έναρξη των παραγγελιών. Ο HERMAN RIEDL ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ BEV Toyota: «Πρωταγωνιστής της ελληνικής αγοράς» O I.Δ. ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟAΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ Νέος πρόεδρος του Ελληνο-Aμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου αναδείχθηκε ο επικεφαλής του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Ιωάννης Δ. Σαρακάκης, μετά τις πρόσφατες αρχαιρεσίες, στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ. Ο ίδιος, σε δηλώσεις του τόνισε: « Όλοι μαζί, αξιοποιώντας την ισχυρή μας παρακαταθήκη, θα οδηγήσουμε το Επιμελητήριο στο μέλλον με ενότητα, όραμα και προσήλωση στις μεταρρυθμίσεις. Θα αναδείξουμε τη συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας και θα συμβάλουμε στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας μας, βελτιώνοντας την παραγωγικότητα, επιταχύνοντας την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και προσελκύοντας στρατηγικές επενδύσεις». Στη νέα Εκτελεστική Επιτροπή εξελέγησαν οι: Λαμπρίνα Μπαρμπετάκη, AbbVie Pharmaceuticals α΄αντιπρόεδρος, Βασίλης Καφάτος, Deloitte β΄ αντιπρόεδρος, Ιωάννης Κυριακίδης, Kyriakides Georgopoulos Law Firm, γενικός γραμματέας, Χρυσός Καβουνίδης, Boston Consulting Group, ταμίας, και μέλη η Σιάνα Κυριάκου, ISO Hellas, ο Πάνος Πιτσιλλίδης, Johnson & Johnson MedTech, ο Κυριάκος Σαμπατακάκης, Accenture, και ο Αντώνης Τσιμπούκης, CISCO Systems Hellas. Την ένταξη ενός νέου στελέχους στο δυναμικό της, με την οποία επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για αποχώρηση του Μάριου Μπαρκή, ανακοίνωσε η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. Πρόκειται για τον Θωμά Σταματόπουλο, ο οποίος, από 15/7/2025, αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή Κλάδου Αυτοκινήτου. Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «ο κ. Σταματόπουλος έρχεται να ενισχύσει την ομάδα μας, διαθέτοντας πολυετή ηγετική εμπειρία στους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Leasing. Η πορεία του περιλαμβάνει θέσεις υψηλής ευθύνης, σε ένα εύρος δραστηριοτήτων που εκτείνεται από τη λιανική και το Leasing, έως τη στρατηγική ανάπτυξης και τοποθέτησης Brands στην ελληνική αγορά.Η εκτεταμένη επαγγελματική του εμπειρία συμπληρώνεται από την ακαδημαϊκή του ενασχόληση, καθώς από το 2007 διδάσκει το μεταπτυχιακό μάθημα της Συμπεριφοράς Καταναλωτή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας». ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε: Ο Θ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΛΑΔΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Ι. Δ. Σαρακάκης
03.07.25 #324 6 Η Pirelli παρουσιάζει το Scorpion All Season SF3, ένα ελαστικό all-season σχεδιασμένο αποκλειστικά για SUV, που επεκτείνει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του βραβευμένου Cinturato All Season SF3, προσαρμοσμένα ειδικά στις απαιτήσεις αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Η ασφάλεια και η ευελιξία σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά του νέου Scorpion All Season SF3. Οι ανεξάρτητες δοκιμές της Dekra επιβεβαιώνουν την εξαιρετική του συνδυαστική απόδοση στο φρενάρισμα. Από την πρώτη κιόλας κυκλοφορία, όλη η γκάμα διαθέτει βαθμολογία «Α» στην ευρωπαϊκή ετικέτα για πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Για μεσαία και μικρά αυτοκίνητα, παραμένει διαθέσιμο το Cinturato All Season SF3, με εξαιρετικές επιδόσεις στο φρενάρισμα (Dekra) και τη διάκριση TÜV SÜD Performance Mark για υψηλές επιδόσεις σε ποικίλες συνθήκες. ΝΕΟ SCORPION ALL SEASON SF3 Το Volvo EX30, κορυφαίο B-SUV της αγοράς, είναι τώρα διαθέσιμο με όφελος έως 10.000 ευρώ, όπως και κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo. Πιστή στο όραμά της για την ηλεκτροκίνηση, η Volvo δίνει στους πελάτες της τη μοναδική ευκαιρία να κάνουν την αναβάθμιση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση σήμερα, με την Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία καλύπτει όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo, αφορά συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων και αποφέρει στον πελάτη συνολικό όφελος έως 10.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Πρόκειται για συνδυαστικό όφελος που προκύπτει από την Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo, ύψους έως 7.000 ευρώ, συν την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά ύψους 3.000 ευρώ. Η Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo είναι ανεξάρτητη από την κρατική επιδότηση και παρέχεται άμεσα σε κάθε περίπτωση στον πελάτη. Ενδεικτικά, με την Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo, το ΕΧ30 είναι τώρα διαθέσιμο από μόλις 29.900 ευρώ. Tο καλύτερο μικρό SUV, κυρίαρχο στις πωλήσεις premium «B-SUV» για το 2024 στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κινητήρα, συνδυάζει ιδανικά την εύκολη ηλεκτρική οδήγηση μέσα στην πόλη με τη δυνατότητα ταξιδιών σε μεγάλες αποστάσεις με μόνο μία φόρτιση. Αναλόγως διαμορφώνονται οι τιμές και για τα άλλα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo, με το πολυχρηστικό SUV ΕΧ40 να ξεκινά από 39.712 ευρώ και το κομψό crossover EC40 από 46.848 ευρώ. ΤΟ EX30 ΤΩΡΑ ΑΠΟ 29.900 ΕΥΡΏ Volvo: Όφελος έως 10.000 ευρώ σε ηλεκτρικά STELLANTIS: ΟΔΗΓΙΑ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ Η Stellantis ανακοίνωσε, ως γνωστόν, την ανάκληση με οδηγία άμεσης παύσης της οδήγησης (stop-drive) σε όλη την Ευρώπη για τα οχήματα Citroën C3 (δεύτερης γενιάς) και DS3 (πρώτης γενιάς) που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019 και είναι εξοπλισμένα με αερόσακους Takata. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα σχετική ανάκληση με οδηγία άμεσης παύσης της οδήγησης (stop-drive) έχει ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο 2024 και έχει ακολουθηθεί πλήρως η προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία. Οι ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων θα ειδοποιηθούν να σταματήσουν αμέσως να οδηγούν το όχημά τους και να επικοινωνήσουν με το επίσημο δίκτυο διανομέων/ εξουσιοδοτημένων επισκευαστών για την απαραίτητη επισκευή, η οποία είναι δωρεάν. Μετά από ένα πρόσφατο περιστατικό στη Γαλλία, η Stellantis επέκτεινε αμέσως τις προσπάθειές της για την εφαρμογή της ενέργειας παύσης της οδήγησης (stop-drive) για όλα τα επηρεαζόμενα οχήματα. Οι πελάτες που επηρεάζονται από αυτή την ενέργεια παύσης της οδήγησης (stop-drive) θα λάβουν σύντομα πρόσθετες ειδοποιήσεις. Οι πελάτες μπορούν επίσης να ελέγξουν εάν τα αυτοκίνητά τους επηρεάζονται από αυτή την ενέργεια χρησιμοποιώντας το εργαλείο ελέγχου VIN στους ιστότοπους των Citroën και DS ή επικοινωνώντας με τον τοπικό διανομέα ή καλώντας την τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών (Citroen: 2106700150, DS: 2106700450).
03.07.25 #324 8 H BMW Hellas ανακοίνωσε νέο τιμοκατάλογο για τα μοντέλα BMW με ισχύ από 17.6.2025. Το πιο προσιτό μοντέλο της εταιρείας είναι το 116 (Σειρά 1) με ισχύ 122 ίππων που έχει ανώτατη προτεινόμενη λιανική τιμή 27.700 ευρώ, ενώ το αμέσως επόμενο 120 με ισχύ 170 ίππων τιμάται 29.410 ευρώ. Και οι δύο αυτές εκδόσεις συνιστούν πολύ καλές προτάσεις για την είσοδο των αγοραστών στην premium κατηγορία με το σήμα της βαυαρικής φίρμας. Την ίδια ώρα, εκδόθηκε νέος τιμοκατάλογος και για τα μοντέλα της ΜΙΝΙ με ισχύ επίσης από 17.6.2025. Στην προκειμένη περίπτωση, η χαμηλότερη τιμή προσφέρεται στο 3θυρο Cooper C και είναι 25.500 ευρώ, ενώ το 5θυρο κοστίζει 26.950 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ NEOI ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΙ BMW - MINI Η Toyota Motor Europe απένειμε σε 46 εξαιρετικούς εμπόρους το βραβείο Ichiban 2025. Οι συγκεκριμένοι έμποροι διακρίθηκαν ανάμεσα σε περισσότερους από 2.500 σε όλη την Ευρώπη για την αφοσίωσή τους στην παροχή εξαιρετικής εμπειρίας προς τον πελάτη. Έξι εξ αυτών τιμήθηκαν με το ειδικό βραβείο Going Beyond, που απονέμεται σε εκείνους που ξεπερνούν διαρκώς τις προσδοκίες. Στην ελληνική αγορά, διέπρεψε η Παπακαλιάτης Α.Ε. Η τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε από τις 24 έως τις 26 Ιουνίου στην Μπολόνια της Ιταλίας, συγκέντρωσε τους νικητές στην καρδιά της Motor Valley, μιας περιοχής με πλούσια αυτοκινητιστική κληρονομιά. Το φετινό θέμα εμπνεύστηκε από τον κόσμο των αγώνων. Διαβάστε περισσότερα εδώ TOYOTA - ΠΑΠΑΚΑΛΙΆΤΗΣ Α.Ε. Βραβείo Ichiban 2025 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ VOLVO FE ΣΤΟΝ ΔΑΑ Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας της Volvo Trucks στην Ελλάδα και την Κύπρο, παρέδωσε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην εταιρεία OFC Aviation Fuel Services SA ένα τριαξονικό ηλεκτρικό φορτηγό Volvo FE - το πρώτο παγκοσμίως ηλεκτρικό φορτηγό τύπου Flusher/Cleaner, βασισμένο σε πλαίσιο Volvo FE, ειδικά σχεδιασμένο ώστε να εκτελεί δύο κρίσιμες λειτουργίες: την ποιοτική δειγματοληψία του καυσίμου και τον καθαρισμό των αγωγών του συστήματος ανεφοδιασμού των αεροσκαφών. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα που διαθέτει υπόγειο δίκτυο αγωγών καυσίμου, το γνωστό Hydrant Refueling System. Το δίκτυο αυτό περιλαμβάνει 25 χιλιόμετρα υπόγειων αγωγών και συνεχώς επεκτείνεται, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την ασφάλεια του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την κυκλοφορία οχημάτων βαρέος τύπου στην πίστα. Τη λειτουργία του οχήματος έχει αναλάβει η OFC Aviation Fuel Services SA, η οποία διαχειρίζεται την κεντρική υποδομή του δικτύου αεροπορικού καυσίμου του αεροδρομίου και είναι υπεύθυνη για τη διανομή του αεροπορικού καυσίμου σύμφωνα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας, από την παραλαβή καυσίμου από το διυλιστήριο μέχρι το σημείο σύνδεσης του υπόγειου δικτύου ανεφοδιασμού αεροσκαφών. Μια νέα εγκατάσταση της Tesla βρίσκεται πλέον στη Γλυφάδα και προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να δουν και να δοκιμάσουν όλα τα μοντέλα της εταιρείας, όπως το μεσαίου μεγέθους SUV Model Y, που έχει αναδειχθεί το πιο εμπορικά επιτυχημένο όχημα στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Οι πελάτες θα μπορούν επίσης να προγραμματίσουν test drive με το ανανεωμένο Model 3. Το νέο εκθεσιακό κέντρο στη Γλυφάδα έρχεται να προστεθεί στο κατάστημα Tesla στην Κηφισίας στην Αθήνα και στο Pop-Up Store της Θεσσαλονίκης. Μαζί με τα εκθεσιακά κέντρα, τα κέντρα συντήρησης και παράδοσης, επεκτείνεται και το δίκτυο φορτιστών Supercharger. Η Tesla ανακοίνωσε πρόσφατα την ενεργοποίηση των πρώτων σταθμών Supercharger V4 στα Ιωάννινα και στη Θεσσαλονίκη, με συνολικά 14 νέες θέσεις φόρτισης V4, η καθεμία με δυνατότητα παροχής έως και 250 kW. TESLA: ΝΕΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ
03.07.25 #324 10 Το ATTO 3, το best seller ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας C SUV στην Ελλάδα το 2024 και το 2025, ανανεώνεται στα σημεία. Με σημαντικές αναβαθμίσεις στην τεχνολογία και επιλεκτικές στη σχεδίαση, το νέο ATTO 3 φιλοδοξεί να διατηρήσει τα σκήπτρα στις πωλήσεις στην κατηγορία του προσφέροντας στο κοινό ένα πλήρες πακέτο, που καλύπτει ποικίλες ανάγκες. Το ATTO 3 με 729 ταξινομήσεις το 2024, σε μόλις 9 μήνες που ήταν στην αγορά, ξεχώρισε του ανταγωνισμού στην Ελλάδα. Το μερίδιό του στην κατηγορία των “C SUV Segment” ήταν 47,8%, ενώ ανακηρύχθηκε και το best seller μοντέλο της BYD για τη χρονιά που πέρασε. Η επιτυχία του συνεχίζεται και το διάστημα Ιανουάριος - Μάιος 2025, με την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην κατηγορία του, με μερίδιο 33,6%. Η τιμή του νέου ATTO 3 Comfort είναι 30.990 ευρώ, ενώ της έκδοσης Design είναι 32.990 ευρώ (οι τιμές περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση και το “Electric Bonus”). Διαβάστε περισσότερα εδώ BYD ΑΤΤΟ 3 2025 Ανανέωση στα σημεία Η Freenow και η Visa ενώνουν τις δυνάμεις τους αυτό το καλοκαίρι, προσφέροντας ξεχωριστά προνόμια στους χρήστες τους στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, οι επιβάτες που επιλέγουν να πληρώσουν τις διαδρομές τους μέσω Visa στην εφαρμογή Freenow, επωφελούνται αυτόματα από δύο δώρα αξίας 5 ευρώ για τις επόμενες διαδρομές τους. Η διαδικασία είναι απλή και άμεση: με την επιλογή Visa ως μέθοδο πληρωμής, οι επιβάτες βλέπουν αυτόματα τα δώρα να προστίθενται στο λογαριασμό τους και να ενεργοποιούνται στις δύο επόμενες διαδρομές τους. Η ενέργεια ισχύει για διαδρομές που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα από τις 30 Ιουνίου 2025 έως και την 31η Αυγούστου 2025, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στις καλοκαιρινές μετακινήσεις εντός πόλης. Με τη συνεργασία αυτή, η Freenow και η Visa βελτιώνουν περαιτέρω την εμπειρία μετακίνησης των χρηστών, κάνοντας τις πληρωμές τους πιο εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς. Από τις καλοκαιρινές εξορμήσεις μέχρι τις καθημερινές διαδρομές, η εμπειρία μετακίνησης γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη, ξέγνοιαστη και συμφέρουσα για όλους. ΜΕ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ένωση δυνάμεων Freenow - Visa CUPRA GARAGE ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΚΑ Το νέο Cupra Garage της Βελμάρ άνοιξε τις πόρτες του στον Γέρακα, στη Λεωφόρο Μαραθώνος 175 και καλωσορίζει τους λάτρεις της sport οδήγησης σε ένα 4ήμερο Test Drive Festival, από Τετάρτη 2 Ιουλίου έως το Σάββατο 5 Ιουλίου, σε έναν νέο, μοναδικής αισθητικής χώρο, αποκλειστικά αφιερωμένο στη μάρκα Cupra, παρουσιάζοντας όλη την γκάμα των μοντέλων Cupra. Η Βελμάρ, εταιρεία του Ομίλου Autohellas, ως επίσημος διανομέας και επισκευαστής αυτοκινήτων Cupra, διαθέτει πλέον δύο σημεία εξυπηρέτησης στην Αττική (στην Αργυρούπολη και στον Γέρακα), σύμφωνα με τα τελευταία και πλέον σύγχρονα πρότυπα της Cupra και εξοπλισμένα με προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες. ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ AFTERMARKET Η Iconic Inter Cars EXPO 2025 ξεπέρασε κάθε προσδοκία και σφράγισε τη φετινή της παρουσία της με ένα μείγμα τεχνολογικής καινοτομίας, επαγγελματικής αρτιότητας και εμπειρίας, επιβεβαιώνοντας πλήρως ότι «Μαζί ζούμε VIP εμπειρίες». Προσέλκυσε χιλιάδες επαγγελματίες ιδιοκτήτες συνεργείων και μηχανικών αυτοκινούμενων από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πάνω από 111 κορυφαίοι προμηθευτές έδωσαν το «παρών» στο πιο δυναμικό διήμερο της χρονιάς, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσης, τεχνογνωσίας και ψυχαγωγίας.
03.07.25 #324 11 AUDI: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ AIRCONSOLE Η Audi φέρνει τη διαδραστική ψυχαγωγία απευθείας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με την πλατφόρμα παιχνιδιών AirConsole, ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε οχήματα. Οι επιβάτες μπορούν πλέον να παίζουν μαζί στην κεντρική οθόνη αφής MMI ή στην οθόνη του συνοδηγού (MMI passenger display), σε μοντέλα που διαθέτουν αυτήν τη λειτουργία. Τα smartphones συνδέονται εύκολα στο όχημα μέσω QR κωδικού και λειτουργούν ως χειριστήρια. Έτσι, κάθε διαδρομή μετατρέπεται σε διασκεδαστική εμπειρία για όλη την οικογένεια - είτε πρόκειται για καθημερινή χρήση είτε για ταξίδια. Σε συνεργασία με την πλατφόρμα AirConsole, η Audi μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα διαδραστικό πεδίο παιχνιδιού. Οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ποικιλία παιχνιδιών απευθείας μέσω του κεντρικού συστήματος infotainment. Σε οχήματα με οθόνη συνοδηγού MMI, είναι διαθέσιμα περισσότερα παιχνίδια ακόμη και κατά την οδήγηση, χάρη στη δυναμική λειτουργία απορρήτου (dynamic privacy mode), που εξασφαλίζει ότι περιεχόμενο που μπορεί να αποσπάσει τον οδηγό δεν είναι ορατό κατά την κίνηση. Οι επιβάτες μετατρέπουν εύκολα τα smartphones τους σε χειριστήρια, απλώς σκανάροντας έναν QR κωδικό. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Nissan κατατάχθηκε πρώτη ανάμεσα στις μάρκες μαζικής παραγωγής στη Μελέτη Αρχικής Ποιότητας (Initial Quality Study - IQS) των ΗΠΑ για το 2025 της J.D. Power, και δεύτερη συνολικά στον κλάδο. Η καταξιωμένη αυτή αξιολόγηση της ποιότητας νέων οχημάτων βασίζεται στις απόψεις των κατόχων κατά τις πρώτες 90 ημέρες κατοχής του οχήματος. Η μελέτη της J.D. Power, η οποία μετρά τα προβλήματα ανά 100 οχήματα (PP100), ανέδειξε τη Nissan την εταιρεία με τον χαμηλότερο αριθμό προβλημάτων ανά 100 οχήματα σε σύγκριση με όλους τους ανταγωνιστές της κατηγορίας μαζικής παραγωγής - αποδεικνύοντας σημαντικές βελτιώσεις στην ποιότητα και την εμπειρία των πελατών. Αρκετά μοντέλα της Nissan ξεχώρισαν στις επιμέρους κατηγορίες τους: Nissan Altima: Πρώτη θέση στην κατηγορία Μεσαίων Αυτοκινήτων Nissan Sentra: Πρώτη θέση στην κατηγορία Συμπαγών Αυτοκινήτων Nissan Rogue, Frontier και Pathfinder - Κατετάγησαν ανάμεσα στα τρία κορυφαία μοντέλα στις κατηγορίες τους Η αναγνώριση της Nissan από την J.D. Power ως κορυφαία μάρκα μαζικής παραγωγής σε αρχική ποιότητα, αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας προς τον πελάτη και την παραγωγή οχημάτων που προσφέρουν ποιότητα και ικανοποίηση. ΗΠΑ J.D. POWER 2025 Nissan: Κορυφαία στη Μελέτη Αρχικής Ποιότητας LOTUS: ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΜΟΝΑΔΑ Η Lotus Cars διέψευσε ότι σκοπεύει να κλείσει το εργοστάσιό της στο Hethel της Αγγλίας, παρά τις μεγάλες ζημίες που καταγράφει. Πολλαπλές πηγές ανέφεραν ότι ο κατασκευαστής αυτοκινήτων, ο οποίος ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, σχεδίαζε να κλείσει το εργοστάσιο και να μεταφέρει μέρος της παραγωγής στις ΗΠΑ, για να αποφύγει τους δασμούς. Σύμφωνα με τη Sunday Times, η Geely ανέστειλε τα σχέδια για το κλείσιμο του εργοστασίου μετά από παρέμβαση της βρετανικής κυβέρνησης. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι κυβερνητικοί αξιωματούχοι επικοινώνησαν με την Geely και τη Lotus, ζητώντας έκτακτες διαβουλεύσεις σχετικά με το σχέδιο κλεισίματος. Η Financial Times, που πρώτη δημοσίευσε την είδηση για πιθανό κλείσιμο, ανέφερε ότι η κυβέρνηση παρενέβη για να σηματοδοτήσει ότι προτίθεται να στηρίξει τη Lotus, αν και το Υπουργείο Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου δεν επιβεβαίωσε κάτι τέτοιο. «Η κυβέρνηση δεν σχολιάζει φήμες ή εμπορικά ζητήματα ιδιωτικών εταιρειών», ανέφερε εκπρόσωπος του υπουργείου στις 29 Ιουνίου.
03.07.25 #324 12 Το ηλεκτρικό λεωφορείο χαμηλού δαπέδου Mercedes-Benz eCitaro έφτασε σε ένα σημαντικό ορόσημο: από την έναρξη της σειριακής παραγωγής στα τέλη του 2018 στο εργοστάσιο του Mannheim, έχουν κατασκευαστεί και παραδοθεί σε πελάτες περισσότερες από 2.500 μονάδες. Πολλές μεγάλες παραγγελίες από γερμανικές πόλεις, όπως η Στουτγκάρδη, το Αμβούργο, η Βόννη, η Δρέσδη, η Βρέμη, το Βισμπάντεν, η Νυρεμβέργη ή το Μάνχαϊμ, αλλά και από εταιρείες μεταφορών στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Πολωνία και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποδεικνύουν ότι η εμπιστοσύνη στο ηλεκτρικό λεωφορείο με το αστέρι έχει κάνει το eCitaro υπόδειγμα επιτυχίας. Το eCitaro συνδυάζει την αποδεδειγμένα αξιόπιστη πλατφόρμα του Citaro -του πιο επιτυχημένου αστικού λεωφορείου της Mercedes-Benz όλων των εποχών- με νέες τεχνολογικές λύσεις και σύγχρονο σχεδιασμό. Το ισχυρό και τοπικά μηδενικών εκπομπών CO₂ λεωφορείο καλύπτει απαιτητικές διαδρομές και πληροί σχεδόν το 100% των αναγκών των μεταφορικών οργανισμών για μέγιστη αυτονομία. MERCEDES-BENZ ECITARO Ορόσημο πωλήσεων CAETANOBUS: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ CRRC Η CaetanoBus εισέρχεται πλέον σε μια νέα φάση βιομηχανικής και προϊοντικής ανάπτυξης. Το 2024, ο Πορτογάλος κατασκευαστής παρήγαγε περίπου 400 οχήματα και αναμένει να ξεπεράσει τις 500 μονάδες το 2025, με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει μοντέλα 8,5, 12 και 18 μέτρων, ηλεκτροκίνητα με μπαταρία ή υδρογόνο, για χρήση σε αστικές, αεροδρομιακές και υπεραστικές γραμμές. Σήμερα, τα ηλεκτρικά λεωφορεία νέας γενιάς της πορτογαλικής εταιρείας παράγονται πλέον σε συνεργασία με την κινεζική CRRC, όπως ανακοινώθηκε στη Σύνοδο UITP 2025. Σύμφωνα με ανεξάρτητα στοιχεία του ομίλου DVV Media Group, η CaetanoBus είχε καταγράψει συνολικά 189 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με μπαταρία έως το τέλος του 2024. Ωστόσο, η εταιρεία είχε καταχωρίσει 31 λεωφορεία κυψελών καυσίμου το προηγούμενο έτος, αποσπώντας μερίδιο 8% στην ευρωπαϊκή αγορά (πίσω από τις Solaris και Wrightbus). Μέχρι το τέλος του 2024, ο συνολικός αριθμός παραδόσεων λεωφορείων υδρογόνου από την CaetanoBus ανέρχεται σε 105, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 11% και την κατατάσσει στην τέταρτη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά τις Solaris, Wrightbus και την πτωχευμένη Van Hool. Η Mitsubishi Motors στοχεύει να πουλά 75.000 έως 80.000 οχήματα ετησίως στην Ευρώπη -αύξηση 20% έως 30% σε σχέση με πέρυσι- με τη βοήθεια δύο νέων μοντέλων προερχόμενων από τη Renault που θα κυκλοφορήσουν το 2025, δήλωσε ο περιφερειακός CEO Φρανκ Κρολ. Αυτό θα αποτελούσε μια θεαματική ανατροπή για τη Mitsubishi, η οποία το 2020 είχε ανακοινώσει την αποχώρησή της από την Ευρώπη λόγω ζημιών που προκλήθηκαν από την πανδημία Covid-19. Ένα χρόνο αργότερα, άλλαξε πορεία μετά τη σύναψη συμφωνίας για κοινή παραγωγή με τη συμμαχική της εταιρεία Renault. Τα μοντέλα της Mitsubishi που βασίζονται σε πλατφόρμες της Renault περιλαμβάνουν το μικρό αυτοκίνητο Colt (βασισμένο στο Clio), το μικρό SUV ASX (βασισμένο στο Captur) και το νέο Grandis, ένα συμπαγές SUV (παραλλαγή του Renault Symbioz). Το Grandis θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά. Το πλήρως ηλεκτρικό Eclipse Cross, κατασκευασμένο από τη Renault, αναμένεται να ακολουθήσει το φθινόπωρο, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα CMFEV της συμμαχίας, αλλά με περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία της Mitsubishi, όπως η νέα εκδοχή της χαρακτηριστικής γρίλιας “dynamic shield” που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο νέο Outlander. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ «ΑΡΩΜΑ» RENAULT Mitsubishi: Δυναμική επιστροφή στην Ευρώπη
03.07.25 #324 13 Οι αμερικανικής κατασκευής μπαταρίες LFP της LG θα μπορούσαν να διευκολύνουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε αγροτικές περιοχές όπου η σχετική υποδομή δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως. Η Αμερική αρχίζει επιτέλους να επενδύει σοβαρά σε έναν τύπο μπαταρίας που θεωρείται κλειδί για το μέλλον της αποθήκευσης ενέργειας, αλλά και για τη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο νοτιοκορεατικός κολοσσός LG Energy Solution (LGES) εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Χόλαντ του Μίσιγκαν. Η εγκατάσταση αποτελεί επέκταση του ήδη υπάρχοντος εργοστασίου της εταιρείας, το οποίο παράγει μπαταρίες ιόντων λιθίου για τις General Motors, Honda και Hyundai. Η επέκταση του εργοστασίου, ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα παράγει μπαταρίες για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), σηματοδοτώντας μια ευρύτερη στροφή της τεχνολογίας LFP πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες με κάποιον τρόπο. ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ LFP: ΚΑΙ ΟΙ ΗΠΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Μετά την επιτυχημένη αξιοποίηση ανανεώσιμων πρώτων υλών στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, το BMW Group επεκτείνει πλέον τη χρήση σύνθετων υλικών από φυσικές ίνες και στα οχήματα μαζικής παραγωγής. Έπειτα από πολυετή εξέλιξη και ενδελεχή έρευνα, τα υλικά αυτά έχουν φτάσει στο στάδιο της τεχνολογικής ωριμότητας για χρήση στη μαζική παραγωγή. Πληρούν ακόμη και τις αυστηρές απαιτήσεις έγκρισης τύπου για δομικά μέρη, όπως η οροφή του οχήματος. Τα ελαφριά εξαρτήματα που βασίζονται σε ίνες λιναριού έχουν αναπτυχθεί εδώ και αρκετά χρόνια σε συνεργασία με την ελβετική εταιρεία καθαρής τεχνολογίας Bcomp. Η συνεργασία αυτή υποστηρίζει το στόχο του BMW Group για περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO₂e στα μελλοντικά μοντέλα. Ο κατασκευαστής με έδρα το Μόναχο διατηρεί μερίδιο στην Bcomp μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures. Η ελαφριά κατασκευή αποτελεί διαχρονικά ένα κρίσιμο πεδίο εξέλιξης για το BMW Group. Η ενσωμάτωση φυσικών ινών με μειωμένο αποτύπωμα CO₂e σε σύνθετα υλικά αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Δοκιμές υλικών επιβεβαιώνουν την εξαιρετική τους καταλληλότητα, ιδίως για εμφανή εξαρτήματα στο αμάξωμα και το εσωτερικό των οχημάτων. Ενδεικτικά, η αντικατάσταση σύνθετων υλικών από ανθρακονήματα με φυσικές ίνες στην οροφή της επόμενης γενιάς μοντέλων του BMW Group πετυχαίνει μείωση εκπομπών CO₂e κατά περίπου 40% στην παραγωγή, ενώ προσφέρει και επιπλέον οφέλη στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW GROUP - ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Χρήση σύνθετων υλικών από φυσικές ίνες BYD: ΦΡΕΝΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων BYD έχει επιβραδύνει την παραγωγή και τον ρυθμό επέκτασής της τους τελευταίους μήνες, μειώνοντας τις βάρδιες σε ορισμένα εργοστάσια στην Κίνα και καθυστερώντας σχέδια για νέες γραμμές παραγωγής, σύμφωνα με δύο πηγές με γνώση του θέματος. Οι αποφάσεις αυτές υποδηλώνουν ότι η εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων της BYD τα τελευταία χρόνια -που την έφερε μπροστά από την Tesla ως τον μεγαλύτερο κατασκευαστή EV παγκοσμίως- ενδέχεται να επιβραδυνθεί, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξανόμενα αποθέματα, ακόμη και μετά από μεγάλες μειώσεις τιμών στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κινεζική αγορά αυτοκινήτων. Η BYD έχει ακυρώσει τις νυχτερινές βάρδιες και έχει μειώσει την παραγωγή τουλάχιστον κατά ένα τρίτο της δυναμικότητας σε ορισμένα εργοστάσιά της, δήλωσαν οι πηγές που ζήτησαν ανωνυμία, καθώς το θέμα δεν είναι δημόσιο.
03.07.25 #324 14 Σε επιλεγμένα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία, μπορεί πλέον το κοινό να προμηθευτεί το Klima Benzin 95, μια βενζίνη συμβατή με το πρότυπο Ε10, η οποία είναι κατά 95% απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα. Πρόκειται για ένα πιθανό τεράστιο βήμα στη μείωση των εκπομπών CO₂ από τις μεταφορές - και μάλιστα χωρίς την ανάγκη αντικατάστασης των σημερινών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), ή του υπάρχοντος δικτύου ανεφοδιασμού. Στις 16 Ιουνίου, ένα πρατήριο της αλυσίδας Classic, κοντά στη Βρέμη, έγινε το πρώτο στην Ευρώπη που διαθέτει το Klima Benzin 95. Το νέο αυτό καύσιμο χρησιμοποιεί πράσινη μεθανόλη αντί για ορυκτές πρώτες ύλες, επιτυγχάνοντας έτσι 95% απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε έως και 90% μείωση των εκπομπών CO₂, σε σύγκριση με τις συμβατικές βενζίνες τύπου Ε10. Και όλα αυτά χωρίς καμία απώλεια απόδοσης και χωρίς καμία ανάγκη τροποποίησης κινητήρα στα υπάρχοντα οχήματα βενζίνης. Στις 17 Ιουνίου, η Γαλλική Εθνοσυνέλευση ψήφισε την κατάργηση των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών (ZFEs - Zones à Faibles Émissions). Για τους εξωτερικούς παρατηρητές, το μέτρο -το οποίο ενδέχεται να απορριφθεί σε επόμενα στάδια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας- φαντάζει απροσδόκητα απότομο, δεδομένου ότι η υπόλοιπη Ευρώπη κινείται προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης, όχι της κατάργησης, των ζωνών χαμηλών εκπομπών. Τι συμβαίνει, λοιπόν, στη Γαλλία; Το 2016, το Παρίσι έγινε η πρώτη γαλλική πόλη που εισήγαγε ZFE. Το σύστημα, βασισμένο στο σήμα Crit’Air, απαγόρευε την κυκλοφορία των πιο ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της πόλης κατά τις καθημερινές. Αρχικά, το σύστημα επεκτεινόταν αργά, αλλά το 2019, με νέο νόμο, οι ZFEs έγιναν υποχρεωτικές σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Το 2021, ένας ακόμη πιο αυστηρός νόμος επέβαλε τη δημιουργία ZFE σε κάθε μητροπολιτική περιοχή με πάνω από 150.000 κατοίκους έως το τέλος του 2024. Στην πορεία, ωστόσο, οι περιορισμοί των ZFEs θεωρήθηκαν κοινωνικά άδικοι (χτυπώντας περισσότερο τα φτωχότερα στρώματα) και επιβλαβείς για την οικονομική ανάπτυξη. Σύμφωνα με οργανισμούς όπως η Ligue de Défense des Conducteurs («Λίγκα Υπεράσπισης Οδηγών»), οι ZFEs δημιούργησαν μορφή «κοινωνικού αποκλεισμού», καθώς εκατομμύρια πολίτες αποκλείστηκαν από τα αστικά κέντρα επειδή δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν νεότερα, λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ Γαλλία: Καταργεί Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών ΓΕΡΜΑΝΙΑ: KΑΥΣΙΜΟ ΜΕ 95% «ΜΗ ΟΡΥΚΤΗ» ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ VW: ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΡΑΦΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ Η παγκόσμια εξειδικευμένη εταιρεία εξοπλισμού επαγγελματικών οχημάτων Sortimo παρουσίασε το νέο της σύστημα One Click, σχεδιασμένο για ολόκληρη την γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen. Το έξυπνο αυτό σύστημα, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη VW, επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να αναδιαμορφώνουν τα ράφια στο εσωτερικό των βαν τους με ένα μόνο «κλικ», όπως υποδηλώνει και το όνομά του. Αυτό προσφέρει τη δυνατότητα: αλλαγής της λειτουργικής χρήσης ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της ζωής του, εναλλαγής συγκεκριμένων εξαρτημάτων μεταξύ οχημάτων, και επαναχρησιμοποίησης ραφιών, συρταριών και δίσκων από ένα όχημα στο επόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονομούνται χρήματα, ενισχύεται η βιωσιμότητα και παρατείνεται ο κύκλος ζωής του εξοπλισμού. Η απλότητα του συστήματος μειώνει επίσης το χρόνο τοποθέτησης εξοπλισμού σε ένα βαν, περιορίζοντας το κόστος εργασίας είτε στο εργοστάσιο είτε στην αντιπροσωπία ή στο συνεργείο του στόλου.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=