FLEETNEWS #323

30.06.25 #323 12 Το πρόσφατα δημοσιευμένο Πλαίσιο Κρατικών Ενισχύσεων για τη Συμφωνία Καθαρής Βιομηχανίας (CISAF) αντανακλά την απαίτηση της βιομηχανίας για συνοχή και θα συμβάλει στην αποτροπή του κινδύνου να καταλήξει η Συμφωνία Καθαρής Βιομηχανίας (CID) σε ένα κενό υποσχέσεων. Το κείμενο, επαινετέο, στοχεύει στην ενίσχυση της ευελιξίας, στην καθιέρωση ευρέων ορίων ενισχύσεων, στην άφθονη σωρευτικότητα, στην προτεραιότητα για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, καθώς και στην αναγνώριση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs), ενώ προβλέπει ευελιξία και για το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Υπάρχει επίσης μια συντονισμένη ευθυγράμμιση με τον Κανονισμό για τη Βιομηχανία Μηδενικών Καθαρών Εκπομπών (NZIA), ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην ανθεκτικότητα του συστήματος και της εφοδιαστικής αλυσίδας, φέρνοντας επιπλέον συνοχή. Διαβάστε περισσότερα εδώ Ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Στέφαν Χάρτουγκ, προειδοποίησε ότι η Ευρώπη διακινδυνεύει να παρεμποδίσει την πρόοδό της στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου, εξαιτίας της υπερβολικής ρύθμισης. «Η Ευρώπη καθυστερεί άσκοπα το μέλλον της στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης λόγω υπερβολικών ρυθμιστικών μέτρων», δήλωσε ο Χάρτουγκ σε τεχνολογικό συνέδριο που διοργανώνει η γερμανική εταιρεία στη Στουτγκάρδη, στη νοτιοδυτική Γερμανία. Η Bosch, η οποία κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πατέντες AI στην Ευρώπη, σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του 2027 στον συγκεκριμένο τομέα. Η εταιρεία αναπτύσσει λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης για αυτόνομη οδήγηση και πιο αποδοτικά βιομηχανικά συστήματα, μεταξύ άλλων εφαρμογών. Ο συνδυασμός γραφειοκρατίας και αυστηρών -αλλά ταυτόχρονα ασαφών- απαιτήσεων καθιστά την Ευρώπη συγκριτικά λιγότερο ελκυστική, σύμφωνα με τον Χάρτουγκ. Ο ίδιος συνέστησε στους νομοθέτες να περιοριστούν σε ένα βασικό ρυθμιστικό πλαίσιο που θα καλύπτει μόνο τα πιο σημαντικά σημεία. Διαφορετικά, «θα καταλήξουμε να ρυθμίσουμε τον εαυτό μας μέχρι θανάτου, προσπαθώντας να ρυθμίσουμε ενάντια στην τεχνολογική πρόοδο», τόνισε. Η πίεση για συμμετοχή στην κούρσα ανάπτυξης της AI αυξήθηκε από τότε που ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα ύψους έως και 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων (431 δισ. ευρώ) για τη δημιουργία υποδομών Τεχνητής Νοημοσύνης τον Ιανουάριο. Η Ε.Ε. ανακοίνωσε αμέσως μετά σχέδια για κινητοποίηση κεφαλαίων έως και 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον ίδιο σκοπό. ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ CEO ΤΗΣ BOSCH Καθυστερεί η Ευρώπη στην Τεχνητή Νοημοσύνη CISAF: ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΧΑΜΕΝΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Οι νέοι κανόνες κρατικών ενισχύσεων της Ε.Ε. που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα αποτελούν οπισθοδρόμηση για τη βιομηχανία καθαρών τεχνολογιών και μπαταριών στην Ευρώπη, σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E). Οι κανόνες διατηρούν την απαγόρευση της ενίσχυσης παραγωγής -δηλαδή επιδότησης ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος- παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ έχουν χρησιμοποιήσει παρόμοια μέτρα με επιτυχία, για να δημιουργήσουν από το μηδέν μια ακμάζουσα βιομηχανία μπαταριών και να ξεπεράσουν την Ευρώπη. Οι νέοι κανόνες (γνωστοί ως CISAF) επιτρέπουν στις κυβερνήσεις να αποκτούν μετοχικό κεφάλαιο σε εταιρείες καθαρής τεχνολογίας, διευκολύνουν την ενίσχυση έργων που έχουν αξιολογηθεί από το Ταμείο Καινοτομίας της Ε.Ε. και προτείνουν ότι η στήριξη ξένων επενδύσεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα εξαρτάται από τη μεταφορά πνευματικής ιδιοκτησίας και δεξιοτήτων. Ωστόσο, σύμφωνα με την T&E, αυτά τα μέτρα δεν επαρκούν για να καλύψουν το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής μεταποίησης καθαρών τεχνολογιών. Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=