26.06.25 #322 13 Ακόμη και πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει, τον Οκτώβριο, δασμούς αντι-επιδοτήσεων έως και 35,3% στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, το Πεκίνο -ενώ απειλούσε με αντίποινα- είχε ήδη προτείνει μια εναλλακτική λύση για την αποφυγή εμπορικού πολέμου: δεσμεύσεις ελάχιστης τιμής από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων - αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Το Πεκίνο, ωστόσο, δεν τα παρατά. Στις 7 Ιουνίου, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε «ένα μεγάλο βήμα προόδου» στην επίλυση των εμπορικών διαφορών, μετά από μια «επαγγελματική και εις βάθος συζήτηση» μεταξύ του υπουργού Wang Wentao και του Μάρος Σέφκοβιτς, Ευρωπαίου επιτρόπου για το Εμπόριο και την Οικονομική Ασφάλεια, στο Παρίσι, στις 3 Ιουνίου. Οι δύο πλευρές «έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων για τη δέσμευση τιμών», δήλωσε το υπουργείο. Τι κάνει το Πεκίνο να πιστεύει ότι μπορεί να πείσει τις Βρυξέλλες να αντικαταστήσουν τους δασμούς με δεσμεύσεις ελάχιστης τιμής από τους Κινέζους εξαγωγείς ηλεκτρικών οχημάτων; Δύο παράγοντες ξεχωρίζουν, βάσει των τελευταίων πληροφοριών: Το Πεκίνο έχει δείξει προθυμία να αποδεχθεί ελάχιστες τιμές σε ευρωπαϊκά προϊόντα, τα οποία θεωρεί ότι έχουν αθέμιτες επιδοτήσεις, εφόσον οι Βρυξέλλες συμφωνήσουν σε αντίστοιχες δεσμεύσεις από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η προθυμία αντικατοπτρίζεται στον τρόπο που η Κίνα έχει χειριστεί τις εξαγωγές κονιάκ από την Ε.Ε. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ EV Δασμοί: Κινεζικές πιέσεις στις Βρυξέλλες AUMOVIO: ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Ο Lutz Ackermann εντάσσεται στην Aumovio SE προερχόμενος από τη Fuchs SE και αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής Επενδυτικών Σχέσεων. Ο διορισμός ενισχύει τον τομέα Automotive του ομίλου Continental ενόψει της προγραμματισμένης ανεξαρτητοποίησης του ως Aumovio SE. Ο διευθύνων σύμβουλος Philipp von Hirschheydt δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που αποκτήσαμε τον Lutz Ackermann, έναν αποδεδειγμένα έμπειρο επαγγελματία στον τομέα των επενδυτικών σχέσεων, ο οποίος φέρνει μαζί του εκτενή εμπειρία από τις κεφαλαιαγορές. Με την ενίσχυση της λειτουργίας των Επενδυτικών Σχέσεων, ενδυναμώνουμε την επικοινωνία μας με τις αγορές και προετοιμαζόμαστε για το μέλλον μας ως εισηγμένη εταιρεία». Lutz Ackermann Η κούρσα για την επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEVs) επιβραδύνεται λόγω ανησυχιών για το κόστος, όπως δήλωσαν στελέχη δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές συστημάτων μετάδοσης κίνησης στην Ευρώπη. Η Toyota δήλωσε ότι δεν χρειάζεται ακόμη να ακολουθήσει άλλους κατασκευαστές, όπως ο Όμιλος Volkswagen και κινεζικά brands, που έχουν επεκτείνει την ηλεκτρική αυτονομία των οχημάτων τους πολύ πέρα από τα 100 χλμ. Το νέο Lynk & CO 08 της Geely, για παράδειγμα, θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 200 χλμ. «Τα PHEV και EREV είναι τεχνολογίες μετάβασης, αλλά το να προσπαθείς να τις κάνεις όλο και πιο εξελιγμένες ώστε να παρατείνεις τη μετάβαση [προς τα EVs] γίνεται περίπλοκο και δαπανηρό. Πού σταματάμε;» δήλωσε ο CEO της Hyundai Ευρώπης, Xavier Martinet. Όπως είπε, η λύση «δεν μπορεί να είναι πάντα η αύξηση της πολυπλοκότητας με την προσθήκη δύο κινητήρων και μπαταρίας». Παράλληλα, η Audi του Ομίλου VW θα αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία της τρίτης γενιάς του Q3 στα 119 χλμ. από περίπου 50 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου, σύμφωνα με ανακοίνωση της 16ης Ιουνίου. Η BMW φημολογείται ότι δοκιμάζει ένα EREV, ενώ η Volvo ξεκίνησε παραγγελίες στην Κίνα για το XC70 PHEV με μέγιστη δηλωμένη αυτονομία 200 χλμ. TOYOTA - HYUNDAI Ανησυχία για το κόστος των PHEV
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=