FLEETNEWS #321

23.06.25 #321 8 ΕΕ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ Αργεί η κυκλικότητα Οι υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρώπης ενέδωσαν στις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ψηφίζοντας την αποδυνάμωση ενός κρίσιμου κανονισμού που αποσκοπεί στο να καταστήσει τον τομέα πιο κυκλικό, προειδοποιούν περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις. Οι κυβερνήσεις ενέκριναν πρόταση για την αναθεώρηση και συγχώνευση της παρωχημένης Οδηγίας για τα Οχήματα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής (End-ofLife Vehicles Directive) και της Οδηγίας Έγκρισης Τύπου 3R (3R Type-Approval Directive) σε έναν ενιαίο Κανονισμό για τις Απαιτήσεις Κυκλικότητας στον Σχεδιασμό Οχημάτων και στη Διαχείριση Οχημάτων στο Τέλος του Κύκλου Ζωής. Η πρόταση αποσκοπεί στην ενίσχυση της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε., ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει τη βελτίωση της κυκλικότητας του τομέα αυτοκινήτου και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την παραγωγή, τη χρήση και την επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος της ζωής τους. Ωστόσο, παρότι το Συμβούλιο προχώρησε σε ορισμένες επιφανειακές βελτιώσεις, απέτυχε να διορθώσει αρκετές χαμένες ευκαιρίες που υπήρχαν στην αρχική πρόταση της Επιτροπής και επιπλέον αποδυνάμωσε βασικές διατάξεις, παρά τις εκκλήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων, ομάδων καταναλωτών και μερών της ίδιας της βιομηχανίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ CORETURA ΑΠΟ DAIMLER ΚΑΙ VOLVO Οι Daimler Truck και Volvo Group, δύο εκ των κορυφαίων εταιρειών στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων, ανακοίνωσαν την ίδρυση της Coretura AB, της κοινής τους επιχείρησης που αποσκοπεί στο μετασχηματισμό του κλάδου μέσω μιας νέας πλατφόρμας οχήματος οριζόμενου από λογισμικό και στην καθιέρωση ενός νέου βιομηχανικού προτύπου. Η Coretura θα επιτρέψει στη Daimler Truck, στη Volvo Group αλλά και σε μελλοντικούς πελάτες να παρέχουν διακριτές, ανεξάρτητες ψηφιακές εφαρμογές για τα οχήματά τους. Μετά τη σύναψη δεσμευτικών συμφωνιών στις 28 Οκτωβρίου 2024 και την έγκριση όλων των απαραίτητων ρυθμιστικών αρχών, οι δύο εταιρείες προχώρησαν, πρόσφατα, στην έναρξη λειτουργίας της Coretura. Η εταιρεία, με έδρα το Γκέτεμποργκ, ξεκίνησε τη λειτουργία της στις αρχές Ιουνίου 2025. Τις προοπτικές της αγοράς επιβατικών (PC) και ελαφρών επαγγελματικών (LCV) αυτοκινήτων εξετάζουν οι τελευταίες μελέτες της Dataforce. Μετά από μια ισχυρή χρονιά για τα επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) το 2024, τα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO₂ επιβάλλουν άλμα στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) το 2025 στις χώρες της ΕΕ27 + Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία. Η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) αναμένεται να σημειώσει μικρή κάμψη το 2025, με την ανάκαμψη να προβλέπεται λίγο αργότερα. Οι αγορές LCV υστερούν στην πορεία ηλεκτροκίνησης. Έτσι, οι ταξινομήσεις είναι εξαιρετικά απίθανο να ανταποκριθούν στους στόχους CO₂ που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για το τρέχον έτος. Το μερίδιο των BEV αναμένεται να φτάσει στο 50% του συνολικού όγκου μέχρι το 2030. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Dataforce, το περασμένο έτος αποδείχθηκε ισχυρό για τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), καθώς πολλοί αγοραστές προχώρησαν σε πρόωρες αγορές ενόψει των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών CO₂ της ΕΕ από το 2025. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς των BEV παρέμεινε στάσιμο λόγω της μείωσης των επιδοτήσεων. Αυτή η δυναμική προδιαγράφει μια ενίσχυση στο μερίδιο των BEV στις φετινές ταξινομήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ DATAFORCE - ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ LCV Στασιμότητα το 2025, αλλά ορατή η ανάκαμψη

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=