23.06.25 #321 13 Η εταιρεία κινητικότητας του Ομίλου Volkswagen, Moia, παρουσίασε το ηλεκτρικό, αυτόνομο minivan ID Buzz AD, προβάλλοντάς το ως το πρώτο όχημα Επιπέδου 4 στον κόσμο έτοιμο για μαζική παραγωγή. Το ID Buzz AD βασίζεται στο υπάρχον μοντέλο ID Buzz και έχει προσαρμοστεί για χρήση από εταιρείες Ride-hailing, μια υπηρεσία μετακίνησης που σου επιτρέπει να πραγματοποιείς διαδρομές κατά παραγγελία χρησιμοποιώντας ένα app για κινητά. Αντί να σταματάς ένα ταξί στο δρόμο με τον κλασικό τρόπο, ζητάς μια διαδρομή μέσω της εφαρμογής στο τηλέφωνό σου, το οποίο σε συνδέει με οδηγό κοντά σου. Σύμφωνα με δήλωση της Moia στις 17 Ιουνίου, το αυτόνομο αυτό shuttle αποτελεί μια «λύση plug-and-play» για πλήρως αυτόνομες υπηρεσίες κινητικότητας, τοποθετώντας τον Όμιλο VW ανάμεσα στους πρωτοπόρους στην αγορά ride-hailing, η οποία προβλέπεται να γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη. Το ID Buzz AD επιτρέπει στους παρόχους κινητικότητας να ενσωματώσουν υπηρεσίες αυτόνομης μεταφοράς κατ’ απαίτηση στις προσφορές τους. Η μαζική παραγωγή του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 στο εργοστάσιο της VW στο Αννόβερο της Γερμανίας. VW - MOIA Αυτόνομο ID Buzz AD για Ride-hailing ΑΝΑΚΛΗΣΗ CITROEN ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η Stellantis εξέδωσε γενική εντολή «μην οδηγείτε» σε όλη την Ευρώπη για χιλιάδες μοντέλα Citroën που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019 και είναι εξοπλισμένα με αερόσακους Takata, έπειτα από πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στη Γαλλία. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να ελέγξουν αν τα οχήματά τους περιλαμβάνονται στην εντολή «μην οδηγείτε» χρησιμοποιώντας εργαλείο ελέγχου VIN στην ιστοσελίδα της Citroën, επικοινωνώντας με τον τοπικό τους αντιπρόσωπο ή καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών. Η εντολή της 19ης Ιουνίου καλύπτει πλέον τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Δανία, την Ελβετία, την Πολωνία, την Αυστρία, τη Σουηδία, την Τσεχία, τη Νορβηγία, τη Σλοβακία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ουκρανία, τη Λιθουανία, την Εσθονία, την Ισλανδία, τη Λευκορωσία, τη Λετονία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) υπόσχεται να επανακαθορίσει τι μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο - από την αυτόνομη οδήγηση μέχρι τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο ή ακόμη και την επικοινωνία με άλλα αυτοκίνητα για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας. Όμως, οι παραδοσιακοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές πρέπει να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ΤΝ, για να μη μείνουν πίσω. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες η ΤΝ θα επιτρέψει την ευρεία κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων. Έως το 2030, τα οχήματα υψηλής αυτονομίας θα μπορούσαν να αντιστοιχούν στο 10 έως 15% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν την ΤΝ στην παραγωγή αναμένεται να αυξήσουν την αποδοτικότητα κατά 20%, προσθέτει η McKinsey. Με άλλα λόγια, οι κατασκευαστές πρέπει να αγκαλιάσουν την ΤΝ για να επιβιώσουν. Ωστόσο, οι καθιερωμένοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές υστερούν έναντι αρκετών ανταγωνιστών σε ΗΠΑ και Κίνα, όπου οι γνωστοί ψηφιακοί παίκτες κυριαρχούν χάρη στη γνώση τους στην ΤΝ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ H ΤΕΧΝΗΤH ΝΟΗΜΟΣYΝΗ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=