FLEETNEWS #321

23.06.25 #321 10 Στην Πανγερμανική Ημέρα Οδικής Ασφάλειας στις 21 Ιουνίου 2025, η Mercedes-Benz Trucks έστρεψε την προσοχή σε μια ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα στην οδική κυκλοφορία: τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν συχνά, ιδίως κατά την εκκίνηση, τις στροφές ή σε περίπλοκες καταστάσεις - κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα. Σε αυτό το πλαίσιο, η MercedesBenz Trucks βασίζεται σε ευφυή συστήματα υποβοήθησης που μπορούν να μειώσουν στοχευμένα αυτούς τους κινδύνους: με το νέο Frontguard Assist, το εξελιγμένο Active Sideguard Assist 2 και το Active Brake Assist 6, η Daimler Truck προσφέρει προηγμένο εξοπλισμό ασφαλείας που μπορεί να συμβάλει ενεργά στην αποτροπή τέτοιων ατυχημάτων. Το Frontguard Assist χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για να παρακολουθεί την περιοχή ακριβώς μπροστά από το όχημα -μια ζώνη που δύσκολα βλέπει ο οδηγός, παρά τη χρήση καμερών και καθρεφτών. Παιδιά, πεζοί ή ποδηλάτες -π.χ. σε στάσεις λεωφορείων ή διαβάσεις- μπορούν να εντοπιστούν. Αν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα ειδοποιεί με οπτικό και ηχητικό σήμα. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES-BENZ TRUCKS Συστήματα προστασίας ποδηλατών και πεζών BMW: ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΑΝΟΔΟΥ ΤΩΝ REX Η BMW σχεδιάζει να επαναφέρει την τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας (Range Extender), ξεκινώντας με μια παραλλαγή του SUV iX5, το οποίο βρίσκεται ήδη σε στάδιο δοκιμών και θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το 2026, σύμφωνα με ξένα δημοσεύματα. Η είδηση σηματοδοτεί μια στροφή για τη BMW. Το 2019, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας είχε δηλώσει ότι δεν υπάρχει «μέλλον» για τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας. Η δήλωση αυτή έγινε την εποχή που η BMW άφηνε πίσω της το μοντέλο i3, το οποίο είχε προσφερθεί είτε ως πλήρως ηλεκτρικό είτε με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, στα πρώτα στάδια της μετάβασης στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Ο σκοπός τότε ήταν η μείωση του άγχους αυτονομίας των οδηγών. Τα ηλεκτρικά οχήματα επεκταμένης αυτονομίας (EREVs) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Το iX5 επεκταμένης αυτονομίας, με την εσωτερική ονομασία iX5 Rex, αναπτύσσεται σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία προμηθειών ZF Friedrichshafen. Η BMW στοχεύει σε συνολική αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων (621 μιλίων) για το iX5 Rex, σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα. SHELL: «ΦΡΕΝΑΡΕΙ» Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ EV Οι οδηγοί εμφανίζονται ολοένα και πιο απρόθυμοι να στραφούν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα, με την τάση αυτή να είναι εντονότερη στην Ευρώπη απ’ ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Shell. Το κύριο εμπόδιο είναι το κόστος, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 15.000 οδηγούς ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ. Κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι έως και 30% ακριβότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φέτος, το 41% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να στραφούν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με 48% πέρυσι. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό μειώθηκε κατά τρεις μονάδες, φτάνοντας το 31%, σύμφωνα με την έρευνα. Η Shell διαχειρίζεται 75.000 σημεία φόρτισης και εστιάζει τη στρατηγική της σταχυφορτίσεις ταχείας εξυπηρέτησης και εν κινήσει, αντί για οικιακή φόρτιση. BMW i3

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=