ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025 #321 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Geely ΕΧ5: Ντεμπούτο στο Golden Hall ΕΕ: Ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου μετά το 2025 Ford Puma Gen-E: Στην Ελλάδα από 25.406 €
23.06.25 #321 2 H Ford Motor Ελλάς διοργάνωσε ένα «Go Electric Event» με επίκεντρο την έλευση στη χώρα μας του νέου Puma Gen-E, της πιο πρόσφατης προσθήκης στην γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Ford. Η γκάμα αυτή ξεκίνησε να διαμορφώνεται με την παρουσίαση της Mustang Mach-E και εμπλουτίστηκε πρόσφατα με τα Ford Explorer και Ford Capri. Οι συντάκτες Αυτοκινήτου είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν εναλλάξ μεταξύ Αθήνας-Αράχωβας τα δύο τελευταία μοντέλα και από Αράχωβα προς Γαλαξίδι και πίσω το αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E. Το νεοφερμένο EV που δεν διαφέρει σημαντικά από τα άλλα Puma -διακριτικές σχεδιαστικές πινελιές αποκαλύπτουν τον «ηλεκτρικό» χαρακτήρα του-, διατίθεται στην ελληνική αγορά με ανταγωνιστικές τιμές λιανικής. Συγκεκριμένα, η έκδοση Puma Gen-E Style 43kWh 168PS FWD κοστίζει 29.906 ευρώ ή από 250 ευρώ/μήνα με χρηματοδότηση 3,99% (πλέον εισφοράς 0,6%, 20% προκαταβολή, διάρκεια έως 84 μήνες) -περιλαμβάνεται «Όφελος Ford». Η τιμή διαμορφώνεται στα 25.406 - 26.906 ευρώ με «Όφελος Ford» & Κρατική επιδότηση (3.000-4.500 ευρώ). Η εταιρεία παρέχει 8 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) Ford Protect (160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία). Όπως μας ενημέρωσαν τα στελέχη της Ford, με μακροχρόνια μίσθωση το πρόγραμμα Ford Lease προβλέπει μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), 48 μήνες διάρκεια με κάλυψη 20.000 χλμ. ανά έτος και προκαταβολή 9.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η Operations Manager της Ford Motor Ελλάς, Πέτρη Λογαρά, έδωσε έμφαση στην EV Σχεδίαση του μοντέλου, στο νέο εσωτερικό με ακόμη περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, στον κορυφαίο χώρο αποσκευών με GigaBox και Frunk, στη συνδεσιμότητα, το SYNC4 και το FordPass. O Communications & Public Affairs Manager, Γιάννης Κάττωριτς, τόνισε την πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και το χαρακτήρα Fun to Drive του Puma Gen-E, ενώ, ο Brand Manager PV, Γιάννης Διακουμόπουλος, επισήμανε μεταξύ άλλων, τους ευνοϊκούς όρους κτήσης/χρήσης του μοντέλου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Το Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα FLEET NEWS #321 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Ο Όμιλος Σφακιανάκη ανακοίνωσε μια νέα προωθητική ενέργεια με την παροχή “Electric Bonus” σε 5 ηλεκτρικά μοντέλα της BYD, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος». Μέσα από αυτήν τη διπλή ενίσχυση, διευκολύνεται με ουσιαστικό τρόπο η πράσινη μετάβαση των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το μοντέλο BYD που ταιριάζει στις ανάγκες τους, με τις τιμές της γκάμας να ξεκινούν από μόλις 17.290 ευρώ (BYD Dolphin Surf), ενώ το συνολικό όφελος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 8.000 ευρώ (9.500 με απόσυρση), ανάλογα με το μοντέλο. Όλα τα μοντέλα BYD συνοδεύονται με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για την μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ BYD ΑΠΟ 17.290 ΕΥΡΩ
23.06.25 #321 4 Η Geely παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το νέο Geely EX5, μέσα από μια μοναδική pop-up εμπειρία στο Golden Hall. Ήδη, από τις 16 Ιουνίου, οι επισκέπτες του Golden Hall, μέσω ενός ειδικά διαμορφωμένου pop-up εκθεσιακού χώρου, έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το ολοκαίνουργιο μοντέλο. Βασισμένο στην προηγμένη πλατφόρμα GEA (Global Intelligent New Energy Vehicle Architecture), το Geely EX5 εξοπλίζεται με την καινοτόμο μπαταρία Short Blade LFP, που προσφέρει διάρκεια ζωής έως και 1.000.000 χιλιόμετρα, θέτοντας νέα πρότυπα αντοχής και αποδοτικότητας στην ηλεκτροκίνηση. Με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, σύστημα οπτικών ενδείξεων Head Up Display, καθίσματα με σύστημα αερισμού και 6 λειτουργίες μασάζ, εξελιγμένο ηχοσύστημα Flyme Premium Sound 16 ηχείων και απόδοσης 1.000W και εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερης κατηγορίες, η Geely φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα, με αφετηρία το Geely EX5, ένα ολοκληρωμένο και προηγμένο ηλεκτρικό SUV. ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ GOLDEN HALL Geely ΕΧ5: Ντεμπούτο στην Ελλάδα SOUND EDITION ΓΙΑ ΤΑ PUMA Η νέα έκδοση Sound Edition ενισχύει την ήδη ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων των Ford Puma 1.0L MHEV και Ford Puma Gen-E, προσθέτοντας στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό των δύο μοντέλων ξεχωριστό σχεδιασμό και μία μοναδική ηχητική εμπειρία στο εσωτερικό. Πρόκειται για μια έκδοση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προηγμένα χαρακτηριστικά, που συνδυάζει όλες τις γνωστές τεχνολογίες αιχμής του Ford Puma με ξεχωριστό σχεδιασμό εντός και εκτός και μία μοναδική ηχητική εμπειρία για τους επιβάτες - όλα σε ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο πακέτο. Ο στάνταρ εργοστασιακός εξοπλισμός της έκδοσης Sound Edition βασίζεται στην ήδη πλούσια έκδοση ST-Line Χ του υβριδικού Puma 1.0L EcoBoost MHEV και αντίστοιχα στην Premium για το αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E, που λαναρίστηκε με επιτυχία πρόσφατα στην ελληνική αγορά. HYBRID TEST DRIVE WEEK ΑΠΟ ΤΗΝ Α. ΜΑΚΡΗΣ Η Α. Μακρής Α.Ε., Επίσημος Διανομέας και Επισκευαστής Citroën, Opel και MG στην Ελλάδα, σας προσκαλεί στη Hybrid Test Drive Week στις 18 - 25 Ιουνίου, προσφέροντας μια εξαιρετική ευκαιρία σε όσους επιθυμούν να προχωρήσουν σε ανανέωση του οχήματός τους με όφελος ανταλλαγής έως και 1.500 ευρώ. Πρόκειται για την Υβριδική Εμπειρία Οδήγησης των νέων Citroën C3 Aircross Hybrid, Citroën C4 Hybrid, Opel Frontera Hybrid, Opel Mokka Hybrid, Opel Corsa Hybrid, MG ZS MAX Hybrid+, EHS, MG3 Hybrid. Η Volkswagen ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την UEFA ως επίσημος χορηγός του UEFA Women’s EURO 2025, ενισχύοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στην προώθηση της ισότητας και της γυναικείας παρουσίας στον αθλητισμό. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Γυναικών θα διεξαχθεί στην Ελβετία από τις 2 έως τις 27 Ιουλίου 2025. Πέρα από τη διοργάνωση, η Volkswagen υποστηρίζει και επτά από τις δεκαέξι εθνικές ομάδες που συμμετέχουν στο τουρνουά: Γερμανία, Ελβετία, Γαλλία, Ολλανδία, Δανία, Φινλανδία και Ιταλία, μέσω τοπικών συνεργασιών με τις εθνικές ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες. Στο πλαίσιο της παρουσίας της στο τουρνουά, η Volkswagen αξιοποιεί την ευκαιρία για να αναδείξει τη σειρά ηλεκτρικών μοντέλων ID., μέσω της καμπάνιας “Attitude”, παρουσιάζοντας το όραμά της για τη βιώσιμη κινητικότητα σε ένα διεθνές κοινό. VW: ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ UEFA WOMEN’S EURO 2025
23.06.25 #321 6 Το Renault Group σχεδίασε το πρόγραμμα OneHealth, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα για τη σωματική και ψυχική υγεία, με στόχο να προσφέρει σε όλους τους εργαζομένους της, οπουδήποτε στον κόσμο, ισότιμη πρόσβαση σε φροντίδα υγείας. Προσφέρει ένα πλήρες πακέτο παροχών, το οποίο περιλαμβάνει δωρεάν ιατρικούς ελέγχους με κάλυψη από την εταιρεία, μια ψηφιακή πλατφόρμα, ένα δίκτυο επαγγελματιών υγείας κοντά στους χώρους εργασίας, τηλε-ιατρικές συνεδρίες, εξατομικευμένες συμβουλές και 24ωρη ψυχολογική υποστήριξη. Οι υπηρεσίες αυτές, που είναι δωρεάν για τους εργαζομένους, είναι εν μέρει διαθέσιμες και στα μέλη της οικογένειάς τους. RENAULT GROUP: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Η Honda ανακοίνωσε την ίδρυση της Fastport, μιας νέας επιχείρησης B2B που στοχεύει στη μεταμόρφωση του τομέα διανομών «τελευταίου χιλιομέτρου» μέσω καινοτόμων λύσεων μικροκινητικότητας. Η Fastport θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην παγκόσμια σκηνή στην έκθεση Eurobike, από 25 έως 29 Ιουνίου στη Φρανκφούρτη, όπου θα αποκαλύψει το πρώτο της προϊόν, το πρωτότυπο Fastport eQuad μηδενικών εκπομπών. Το πλήρως ηλεκτρικό αυτό τετράκυκλο διανομής, σχεδιασμένο για χρήση σε λωρίδες ποδηλάτων, προσφέρει στις επιχειρήσεις ταχύτητα, αποδοτικότητα και αξιοπιστία για την ενίσχυση των αστικών τους λειτουργιών logistics. Τροφοδοτούμενο από αποσπώμενες μπαταρίες Honda Mobile Power Pack (MPP) και δυνατότητες οχήματος καθοριζόμενου από λογισμικό (SDV), το Fastport eQuad επιδιώκει να αντιμετωπίσει την αστική συμφόρηση και τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για ταχύτερες και συχνότερες παραδόσεις. Η διανομή τελευταίου χιλιομέτρου είναι σήμερα ένα από τα πιο πολύπλοκα και δαπανηρά τμήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και η Honda φιλοδοξεί να την επαναπροσδιορίσει με το Fastport, ένα όχημα μικροκινητικότητας κατασκευασμένο αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό, που θα αποτελέσει τη βάση για άλλα προϊόντα κινητικότητας στο μέλλον. Με το Fastport, η Honda εισέρχεται σε μια νέα αγορά μικροκινητικότητας στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, με τις πρώτες παραδόσεις οχημάτων να αναμένονται στα τέλη του 2025 και την ευρεία παραγωγή να ξεκινά το καλοκαίρι του 2026. Διαβάστε περισσότερα εδώ FASTPORT - ΝΕΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Honda: Καινοτομία στη διανομή «Last Mile» Η CORVETTE ZR1X ΤΟΥ 2026 ΜΕ 1.250 ΙΠΠΟΥΣ H Chevrolet παρουσίασε ένα νέο υπερ-υψηλών επιδόσεων μοντέλο, με την ονομασία Corvette ZR1X. Προβεβλημένη ως η πιο προηγμένη Corvette που έχει κατασκευαστεί ποτέ, η νέα Corvette ZR1X αποδίδει 1.250 ίππους μέσω ενός συνδυασμού υπερτροφοδοτούμενου θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας εκτιμώμενη επιτάχυνση από 0 στα 96 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα και κάλυψη 400 μ σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα με ταχύτητα άνω των 241 χλμ./ ώρα. Πρόκειται για το αυτοκίνητο που τα τελευταία χρόνια αποκαλούσαμε “Zora”. Από πλευράς θερμικού κινητήρα, διαθέτει τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 LT7 των 5.5 λίτρων, τον ίδιο κινητήρα που βρίσκεται στη «βασική» ZR1, αποδίδοντας 1.064 ίππους και ροπή 1.123 Nm, μεταφερόμενες στους πίσω τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ο LT7 διαθέτει δύο υπερτροφοδότες 76 χιλιοστών και τεχνολογία «δυναμικής αντι-καθυστέρησης» (dynamic anti-lag) για άμεση απόκριση του γκαζιού «σε συγκεκριμένες συνθήκες». Συμπληρωματικά, υπάρχει ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος εμπρός με απόδοση 186 ίππων και ροπή 197 Nm, διαμορφώνοντας ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης έχει το ίδιο μέγεθος και σχήμα με εκείνη της C8 E-Ray, αλλά στην ZR1X διαθέτει ενισχυμένα εσωτερικά εξαρτήματα και βελτιώσεις στην «αξιοποίηση της ενέργειας», προσφέροντας επιπλέον 26 ίππους και ροπή 27 Nm σε σύγκριση με την E-Ray. Διαβάστε περισσότερα εδώ
23.06.25 #321 8 ΕΕ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ Αργεί η κυκλικότητα Οι υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρώπης ενέδωσαν στις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ψηφίζοντας την αποδυνάμωση ενός κρίσιμου κανονισμού που αποσκοπεί στο να καταστήσει τον τομέα πιο κυκλικό, προειδοποιούν περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις. Οι κυβερνήσεις ενέκριναν πρόταση για την αναθεώρηση και συγχώνευση της παρωχημένης Οδηγίας για τα Οχήματα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής (End-ofLife Vehicles Directive) και της Οδηγίας Έγκρισης Τύπου 3R (3R Type-Approval Directive) σε έναν ενιαίο Κανονισμό για τις Απαιτήσεις Κυκλικότητας στον Σχεδιασμό Οχημάτων και στη Διαχείριση Οχημάτων στο Τέλος του Κύκλου Ζωής. Η πρόταση αποσκοπεί στην ενίσχυση της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε., ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει τη βελτίωση της κυκλικότητας του τομέα αυτοκινήτου και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την παραγωγή, τη χρήση και την επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος της ζωής τους. Ωστόσο, παρότι το Συμβούλιο προχώρησε σε ορισμένες επιφανειακές βελτιώσεις, απέτυχε να διορθώσει αρκετές χαμένες ευκαιρίες που υπήρχαν στην αρχική πρόταση της Επιτροπής και επιπλέον αποδυνάμωσε βασικές διατάξεις, παρά τις εκκλήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων, ομάδων καταναλωτών και μερών της ίδιας της βιομηχανίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ CORETURA ΑΠΟ DAIMLER ΚΑΙ VOLVO Οι Daimler Truck και Volvo Group, δύο εκ των κορυφαίων εταιρειών στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων, ανακοίνωσαν την ίδρυση της Coretura AB, της κοινής τους επιχείρησης που αποσκοπεί στο μετασχηματισμό του κλάδου μέσω μιας νέας πλατφόρμας οχήματος οριζόμενου από λογισμικό και στην καθιέρωση ενός νέου βιομηχανικού προτύπου. Η Coretura θα επιτρέψει στη Daimler Truck, στη Volvo Group αλλά και σε μελλοντικούς πελάτες να παρέχουν διακριτές, ανεξάρτητες ψηφιακές εφαρμογές για τα οχήματά τους. Μετά τη σύναψη δεσμευτικών συμφωνιών στις 28 Οκτωβρίου 2024 και την έγκριση όλων των απαραίτητων ρυθμιστικών αρχών, οι δύο εταιρείες προχώρησαν, πρόσφατα, στην έναρξη λειτουργίας της Coretura. Η εταιρεία, με έδρα το Γκέτεμποργκ, ξεκίνησε τη λειτουργία της στις αρχές Ιουνίου 2025. Τις προοπτικές της αγοράς επιβατικών (PC) και ελαφρών επαγγελματικών (LCV) αυτοκινήτων εξετάζουν οι τελευταίες μελέτες της Dataforce. Μετά από μια ισχυρή χρονιά για τα επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) το 2024, τα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO₂ επιβάλλουν άλμα στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) το 2025 στις χώρες της ΕΕ27 + Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία. Η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) αναμένεται να σημειώσει μικρή κάμψη το 2025, με την ανάκαμψη να προβλέπεται λίγο αργότερα. Οι αγορές LCV υστερούν στην πορεία ηλεκτροκίνησης. Έτσι, οι ταξινομήσεις είναι εξαιρετικά απίθανο να ανταποκριθούν στους στόχους CO₂ που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για το τρέχον έτος. Το μερίδιο των BEV αναμένεται να φτάσει στο 50% του συνολικού όγκου μέχρι το 2030. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Dataforce, το περασμένο έτος αποδείχθηκε ισχυρό για τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), καθώς πολλοί αγοραστές προχώρησαν σε πρόωρες αγορές ενόψει των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών CO₂ της ΕΕ από το 2025. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς των BEV παρέμεινε στάσιμο λόγω της μείωσης των επιδοτήσεων. Αυτή η δυναμική προδιαγράφει μια ενίσχυση στο μερίδιο των BEV στις φετινές ταξινομήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ DATAFORCE - ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ LCV Στασιμότητα το 2025, αλλά ορατή η ανάκαμψη
23.06.25 #321 9 HYUNDAI: GRAND PRIX ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Το Hyundai Motor Group παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα πέντε έργα που δημιουργήθηκαν ειδικά για το 6ο VH Award, σε προβολή που πραγματοποιήθηκε στο HEK (House of Electronic Arts) κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της Art Basel. Η καλλιτέχνις Wendi Yan τιμήθηκε με το βραβείο Grand Prix για το έργο Dream of Walnut Palaces, μια ταινία με υπολογιστικά παραγόμενες εικόνες (CGI) που εξερευνά την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης τον 18ο αιώνα. Η Wendi Yan ανακοινώθηκε ως νικήτρια και έλαβε επιπλέον επιχορήγηση ύψους 25.000 δολαρίων. Η έκθεση του 6ου VH Award θα πραγματοποιηθεί στη Νότια Κορέα, την Κίνα, την Αυστρία και τη Σιγκαπούρη, αναδεικνύοντας διαπολιτισμικές και διαχρονικές προοπτικές. Η Bridgestone Corporation ανακοίνωσε ότι θα υποστηρίξει το Bridgestone World Solar Challenge (BWSC) του 2025 που θα πραγματοποιηθεί στην Αυστραλία (Έναρξη: Darwin - Τερματισμός: Adelaide) από τις 24 έως την 31η Αυγούστου, με ελαστικά τεχνολογίας Enliten, τα οποία ενσωματώνουν για πρώτη φορά νέα ανακυκλωμένα υλικά που αναπτύχθηκαν από κοινού με συνεργάτες, αυξάνοντας το ποσοστό των ανακυκλωμένων και ανανεώσιμων υλικών σε πάνω από 65%. Η εταιρεία θα προμηθεύσει αυτά τα ελαστικά σε 33 ομάδες από 17 διαφορετικές περιοχές. Το BWSC είναι ο κορυφαίος διαγωνισμός ηλιακών οχημάτων παγκοσμίως. Πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και οι συμμετέχοντες καλούνται να διασχίσουν περίπου 3.000 χλμ. στην αυστραλιανή ήπειρο, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά περιορισμένη ηλιακή ενέργεια. Η Bridgestone είναι κύριος χορηγός του BWSC από το 2013. Η διοργάνωση αυτή υπογραμμίζει την προσήλωση της Bridgestone στην επιτάχυνση της καινοτομίας για την κινητικότητα επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την ανάπτυξη των μηχανικών που θα διαμορφώσουν το μέλλον της κινητικότητας. Για το BWSC 2025, η Bridgestone θα προμηθεύσει ελαστικά με τεχνολογία Enliten, τα οποία εξασφαλίζουν την απαιτούμενη απόδοση για τα ηλιακά οχήματα, ενώ προάγουν περαιτέρω τη βιωσιμότητα. Για πρώτη φορά, η Bridgestone έχει χρησιμοποιήσει ανακτημένη αιθάλη και ανακυκλωμένο χάλυβα - υλικά που αναπτύχθηκαν και παρήχθησαν μέσω συνεργασιών, στο πλαίσιο της προώθησης τεχνολογιών ανακύκλωσης που επιτρέπουν την «αναγέννηση» των ελαστικών σε πρώτες ύλες. ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ENLITEN Bridgestone: Έμφαση στα ανακυκλωμένα υλικά Η εξειδικευμένη εταιρεία ειδικών οχημάτων Hellgeth engineering GmbH παρουσίασε στην έκθεση οχημάτων εκτός δρόμου Abenteuer Allrad (19-22 Ιουνίου 2025) στο Bad Kissingen τέσσερα τροχόσπιτα αναψυχής και μεγάλης απόστασης, βασισμένα στο εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου Unimog U 4023, στο περίπτερο M17, με την προσωνυμία “TenereX” που προέρχεται από τη λέξη των Τουαρέγκ Ténéré («η γη εκεί έξω»). Η τεχνική υλοποίηση αυτής της φιλοσοφίας περιλαμβάνει επιλέξιμη τετρακίνηση, κεντρικά και πλευρικά μπλοκέ διαφορικά, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, σύστημα ρύθμισης πίεσης ελαστικών, και ικανότητα διέλευσης από νερό βάθους έως 1,2 μέτρων. Παρουσιάστηκε επίσης ένα Mercedes-Benz Arocs με 375 kW (510 hp). Το τριαξονικό τετρακίνητο όχημα διαθέτει κατοικήσιμο αμάξωμα σε αυτοφερόμενο ατσάλινο πλαίσιο. Χάρη στο ενσωματωμένο ενδιάμεσο πλαίσιο με κεντρικό σωλήνα, το σασί μπορεί να στρίβει σε εκτός δρόμου συνθήκες για διατήρηση της πρόσφυσης, ενώ η υπερκατασκευή παραμένει ανεπηρέαστη. UNIMOG - AROCS: ΓΙΑ OFF-ROAD ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ
23.06.25 #321 10 Στην Πανγερμανική Ημέρα Οδικής Ασφάλειας στις 21 Ιουνίου 2025, η Mercedes-Benz Trucks έστρεψε την προσοχή σε μια ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα στην οδική κυκλοφορία: τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν συχνά, ιδίως κατά την εκκίνηση, τις στροφές ή σε περίπλοκες καταστάσεις - κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα. Σε αυτό το πλαίσιο, η MercedesBenz Trucks βασίζεται σε ευφυή συστήματα υποβοήθησης που μπορούν να μειώσουν στοχευμένα αυτούς τους κινδύνους: με το νέο Frontguard Assist, το εξελιγμένο Active Sideguard Assist 2 και το Active Brake Assist 6, η Daimler Truck προσφέρει προηγμένο εξοπλισμό ασφαλείας που μπορεί να συμβάλει ενεργά στην αποτροπή τέτοιων ατυχημάτων. Το Frontguard Assist χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για να παρακολουθεί την περιοχή ακριβώς μπροστά από το όχημα -μια ζώνη που δύσκολα βλέπει ο οδηγός, παρά τη χρήση καμερών και καθρεφτών. Παιδιά, πεζοί ή ποδηλάτες -π.χ. σε στάσεις λεωφορείων ή διαβάσεις- μπορούν να εντοπιστούν. Αν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα ειδοποιεί με οπτικό και ηχητικό σήμα. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES-BENZ TRUCKS Συστήματα προστασίας ποδηλατών και πεζών BMW: ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΑΝΟΔΟΥ ΤΩΝ REX Η BMW σχεδιάζει να επαναφέρει την τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας (Range Extender), ξεκινώντας με μια παραλλαγή του SUV iX5, το οποίο βρίσκεται ήδη σε στάδιο δοκιμών και θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το 2026, σύμφωνα με ξένα δημοσεύματα. Η είδηση σηματοδοτεί μια στροφή για τη BMW. Το 2019, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας είχε δηλώσει ότι δεν υπάρχει «μέλλον» για τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας. Η δήλωση αυτή έγινε την εποχή που η BMW άφηνε πίσω της το μοντέλο i3, το οποίο είχε προσφερθεί είτε ως πλήρως ηλεκτρικό είτε με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, στα πρώτα στάδια της μετάβασης στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Ο σκοπός τότε ήταν η μείωση του άγχους αυτονομίας των οδηγών. Τα ηλεκτρικά οχήματα επεκταμένης αυτονομίας (EREVs) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Το iX5 επεκταμένης αυτονομίας, με την εσωτερική ονομασία iX5 Rex, αναπτύσσεται σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία προμηθειών ZF Friedrichshafen. Η BMW στοχεύει σε συνολική αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων (621 μιλίων) για το iX5 Rex, σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα. SHELL: «ΦΡΕΝΑΡΕΙ» Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ EV Οι οδηγοί εμφανίζονται ολοένα και πιο απρόθυμοι να στραφούν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα, με την τάση αυτή να είναι εντονότερη στην Ευρώπη απ’ ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Shell. Το κύριο εμπόδιο είναι το κόστος, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 15.000 οδηγούς ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ. Κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι έως και 30% ακριβότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φέτος, το 41% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να στραφούν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με 48% πέρυσι. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό μειώθηκε κατά τρεις μονάδες, φτάνοντας το 31%, σύμφωνα με την έρευνα. Η Shell διαχειρίζεται 75.000 σημεία φόρτισης και εστιάζει τη στρατηγική της σταχυφορτίσεις ταχείας εξυπηρέτησης και εν κινήσει, αντί για οικιακή φόρτιση. BMW i3
23.06.25 #321 11 Η Alfa Romeo ανοίγει ένα νέο, συναρπαστικό κεφάλαιο στον κόσμο των αγώνων, μέσα από τη συνεργασία της με την ομάδα Luna Rossa. Αποτελεί την αιχμή του δόρατος της διεθνούς ιστιοπλοΐας και παράλληλα σύμβολο του ιταλικού αθλητισμού και της τεχνολογικής καινοτομίας διεθνώς. Εξ ου και η γένεση μιας αυθεντικής και φιλόδοξης συνεργασίας που φέρνει κοντά δύο ιταλικά σύμβολα που έχουν κοινό όραμα: τη συνεχή καινοτομία, την αριστεία στον αθλητισμό και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων τους. Αυτή η συνάντηση πυροδοτεί ένα εξαιρετικά σημαντικό ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου η Alfa Romeo και η Luna Rossa αντιμετωπίζουν από κοινού μια πρωτοφανή πρόκληση: το America’s Cup, το πιο βαρυσήμαντο τρόπαιο ιστιοπλοΐας στον πλανήτη. Τώρα στην 38η εκδοχή του, ο αγώνας έχει εκατομμύρια θεατές και, για πρώτη φορά στην ιστορία, θα επισκεφθεί την Ιταλία και το επιβλητικό τοπίο του Κόλπου της Νάπολης. ALFA ROMEO: ΧΟΡΗΓΟΣ ΤΗΣ LUNA ROSSA Η Kia Corporation παρουσίασε τις πλήρεις προδιαγραφές του ολοκαίνουργιου EV4, ενός ηλεκτρικού σεντάν κατηγορίας C που συνδυάζει προηγμένη τεχνολογία με τολμηρό και καινοτόμο σχεδιασμό. Ως το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό σεντάν αφιερωμένο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, το EV4 έχει σχεδιαστεί με στόχο την ευρεία υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας - προσφέροντας κορυφαίο χώρο στο εσωτερικό, καινοτόμα χαρακτηριστικά και μια αυθεντικά premium εμπειρία ηλεκτρικού οχήματος. Εκτός από την τετράθυρη έκδοση (αυτονομία 430 / 630 χλμ.) για την Κορέα και τη Βόρεια Αμερική, το EV4 θα διατίθεται και ως πεντάθυρο (αυτονομία 410 / 590 χλμ.), ειδικά προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών. Ήδη διαθέσιμο στην εγχώρια αγορά της Kia, το EV4 θα κυκλοφορήσει διεθνώς κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Το EV4 παρουσιάζει μια νέα και ξεχωριστή τυπολογία ηλεκτρικού σεντάν, που ενσαρκώνει με τόλμη τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia «Opposites United» (Ενότητα των Αντιθέτων). Το όχημα συμβολίζει την αρμονία μέσα από αντιθέσεις, όπως δεν έχει ξαναφανεί στην compact κατηγορία. Οι δυναμικές γραμμές του συνδυάζουν έντονες γωνίες με τεχνικές λεπτομέρειες υψηλής ακρίβειας. Η αεροδυναμική του σιλουέτα, με πλήρη κάλυψη υποδάπεδου και εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,230 Cd, ενισχύει ταυτόχρονα την αποδοτικότητα και την αισθητική. Χρησιμοποιούνται βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά, χωρίς να θυσιάζεται ο σχεδιασμός. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ PREMIUM ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Kia EV4: Καινοτόμο 4θυρο και 5θυρο AGRITECHNICA: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ Ποια εναλλακτικά συστήματα κίνησης και καύσιμα θα κινήσουν τα τρακτέρ και τα υπόλοιπα γεωργικά μηχανήματα στο μέλλον; Καθώς πλησιάζει το τέλος της εποχής του ορυκτού ντίζελ, αυτό αποτελεί ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα που διαμορφώνουν σήμερα τον αγροτικό τομέα. Η Agritechnica 2025, που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 15 Νοεμβρίου στους εκθεσιακούς χώρους του Αννόβερου στη Γερμανία, έρχεται να δώσει απαντήσεις. Στην κορυφαία παγκοσμίως εμπορική έκθεση γεωργικής τεχνολογίας, οι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν τις τελευταίες εξελίξεις, τόσο σε στάδιο παραγωγής όσο και προ-σειριακής ανάπτυξης, αναδεικνύοντας την αιχμή της τεχνολογίας στα εναλλακτικά συστήματα κίνησης για γεωργικό εξοπλισμό. Στο ειδικό θεματικό περίπτερο της DLG “Drive Experience”, οι επισκέπτες θα μπορούν να δοκιμάσουν στην πράξη τέτοια συστήματα, από κινητήρες που λειτουργούν με φιλικά προς το περιβάλλον υγρά καύσιμα, μέχρι συστήματα που κινούνται με φυσικό αέριο ή υδρογόνο, αλλά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες.
23.06.25 #321 12 Η Toyota Motor Europe και η VDL Groep συνεργάστηκαν για την ενσωμάτωση του συστήματος κυψελών καυσίμου της Toyota σε βαρέα φορτηγά. Μετά την πρώτη επίδειξη, η Toyota θέτει πλέον σε λειτουργία τέσσερα επιπλέον οχήματα στις διαδρομές εφοδιαστικής της σε Βέλγιο (Diest), Γαλλία (Lille), Γερμανία (Κολωνία) και Ολλανδία (Ρότερνταμ και Weesp). Η Toyota συνεργάζεται με τους παρόχους εφοδιαστικής της -Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT και Yusen Logistics- για την ενσωμάτωση των βαρέων φορτηγών χωρίς εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση στις επιχειρησιακές δραστηριότητες του Κέντρου Ανταλλακτικών Ευρώπης της Toyota, το οποίο επεξεργάζεται πάνω από 500.000 εξαρτήματα και αξεσουάρ καθημερινά. Το φορτηγό κυψελών καυσίμου 40 τόνων προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με εκείνη ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού, χωρίς όμως εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση. Ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει ενέργεια από την αντίδραση υδρογόνου με οξυγόνο. Με έναν μόνο ανεφοδιασμό, μπορεί να διανύσει έως και 400 χλμ. υπό πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας μειώνει τις οχλήσεις στις κοινότητες από όπου διέρχεται το φορτηγό και βελτιώνει αισθητά την οδηγική άνεση. TOYOTA: ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΕ ΚΥΨΕΛΕΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η Opel παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο Frontera, ένα εντυπωσιακό SUV που συνδυάζει μοντέρνα σχεδίαση, κορυφαία ευρυχωρία και ηλεκτροκίνηση, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν έναν σύγχρονο, πρακτικό και απολαυστικό σύντροφο στην καθημερινότητα - και όχι μόνο. Υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, με τιμή εκκίνησης τα 22.900 ευρώ, το Νέο Frontera προσφέρει ευελιξία και τεχνολογία σε κάθε βήμα. Διαθέσιμο σε πενταθέσια και επταθέσια διάταξη, είναι το ιδανικό SUV για οικογένειες, φίλους ή λάτρεις της περιπέτειας. Το νέο Frontera εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά, με μια στιβαρή ερμηνεία της “Bold & Pure” σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel. Η μαύρη μάσκα Vizor με το νέο έμβλημα Opel Blitz προσδίδει στο εμπρός τμήμα του Frontera ξεχωριστή ταυτότητα και ενσωματώνει αρμονικά τους προβολείς Intelli-LED, οι οποίοι διαθέτουν λειτουργία αυτόματης μεγάλης σκάλας. Το Vizor πλαισιώνεται από μια τραπεζοειδή γρίλια στο κάτω μέρος, κάτι που ενισχύει την στιβαρή εμφάνιση του Frontera. Η χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή “wing” της Opel αποκτά νέα διάσταση, με τρεις φωτιστικές μονάδες σε κατακόρυφη διάταξη. Στο πλάι, η χαρακτηριστική κολώνα C διαχωρίζει οπτικά την ευρύχωρη καμπίνα, ενώ τα έντονα φτερά προσδίδουν στο όχημα αίσθηση σταθερότητας και σύγχρονο χαρακτήρα. Η σύγχρονη αισθητική συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η ευφυής σχεδίαση συναντά την πρακτικότητα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ Opel Frontera: Διαθέσιμο από 22.900 ευρώ FIAT 600: 70 ΧΡOΝΙΑ & 1000 MIGLIA Η FIAT συμμετέχει στα 1000 Miglia του 2025, γιορτάζοντας τα 70 χρόνια του θρυλικού μοντέλου που ονομάζεται 600 και παρουσιάστηκε το 1955. Υποστηρίζοντας το κλασικό 600, τα FIAT 600 Hybrid και Abarth 600e είναι οι θεματοφύλακες μιας μοναδικής κληρονομιάς που αναμιγνύει το χθες με το όραμα για το μέλλον και την παράδοση με την καινοτομία, στη διαδρομή του «πιο όμορφου αγώνα στον κόσμο». Στη γραμμή εκκίνησης θα πάρει θέση ένα σπάνιο 600, αφήνοντας για λίγο το Centro Storico FIAT στο Τορίνο. Το πλήρωμά του θα είναι αμιγώς γυναικείο, αποτελούμενο από δύο έμπειρες δημοσιογράφους και ένθερμες υποστηρίκτριες της αυτοκινητικής κληρονομιάς. Από την πλευρά τους, τα αυτοκίνητα υποστήριξης έχουν τη δική τους ιδιαίτερη σημασία.
23.06.25 #321 13 Η εταιρεία κινητικότητας του Ομίλου Volkswagen, Moia, παρουσίασε το ηλεκτρικό, αυτόνομο minivan ID Buzz AD, προβάλλοντάς το ως το πρώτο όχημα Επιπέδου 4 στον κόσμο έτοιμο για μαζική παραγωγή. Το ID Buzz AD βασίζεται στο υπάρχον μοντέλο ID Buzz και έχει προσαρμοστεί για χρήση από εταιρείες Ride-hailing, μια υπηρεσία μετακίνησης που σου επιτρέπει να πραγματοποιείς διαδρομές κατά παραγγελία χρησιμοποιώντας ένα app για κινητά. Αντί να σταματάς ένα ταξί στο δρόμο με τον κλασικό τρόπο, ζητάς μια διαδρομή μέσω της εφαρμογής στο τηλέφωνό σου, το οποίο σε συνδέει με οδηγό κοντά σου. Σύμφωνα με δήλωση της Moia στις 17 Ιουνίου, το αυτόνομο αυτό shuttle αποτελεί μια «λύση plug-and-play» για πλήρως αυτόνομες υπηρεσίες κινητικότητας, τοποθετώντας τον Όμιλο VW ανάμεσα στους πρωτοπόρους στην αγορά ride-hailing, η οποία προβλέπεται να γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη. Το ID Buzz AD επιτρέπει στους παρόχους κινητικότητας να ενσωματώσουν υπηρεσίες αυτόνομης μεταφοράς κατ’ απαίτηση στις προσφορές τους. Η μαζική παραγωγή του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 στο εργοστάσιο της VW στο Αννόβερο της Γερμανίας. VW - MOIA Αυτόνομο ID Buzz AD για Ride-hailing ΑΝΑΚΛΗΣΗ CITROEN ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η Stellantis εξέδωσε γενική εντολή «μην οδηγείτε» σε όλη την Ευρώπη για χιλιάδες μοντέλα Citroën που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019 και είναι εξοπλισμένα με αερόσακους Takata, έπειτα από πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στη Γαλλία. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να ελέγξουν αν τα οχήματά τους περιλαμβάνονται στην εντολή «μην οδηγείτε» χρησιμοποιώντας εργαλείο ελέγχου VIN στην ιστοσελίδα της Citroën, επικοινωνώντας με τον τοπικό τους αντιπρόσωπο ή καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών. Η εντολή της 19ης Ιουνίου καλύπτει πλέον τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Δανία, την Ελβετία, την Πολωνία, την Αυστρία, τη Σουηδία, την Τσεχία, τη Νορβηγία, τη Σλοβακία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ουκρανία, τη Λιθουανία, την Εσθονία, την Ισλανδία, τη Λευκορωσία, τη Λετονία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) υπόσχεται να επανακαθορίσει τι μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο - από την αυτόνομη οδήγηση μέχρι τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο ή ακόμη και την επικοινωνία με άλλα αυτοκίνητα για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας. Όμως, οι παραδοσιακοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές πρέπει να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ΤΝ, για να μη μείνουν πίσω. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες η ΤΝ θα επιτρέψει την ευρεία κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων. Έως το 2030, τα οχήματα υψηλής αυτονομίας θα μπορούσαν να αντιστοιχούν στο 10 έως 15% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν την ΤΝ στην παραγωγή αναμένεται να αυξήσουν την αποδοτικότητα κατά 20%, προσθέτει η McKinsey. Με άλλα λόγια, οι κατασκευαστές πρέπει να αγκαλιάσουν την ΤΝ για να επιβιώσουν. Ωστόσο, οι καθιερωμένοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές υστερούν έναντι αρκετών ανταγωνιστών σε ΗΠΑ και Κίνα, όπου οι γνωστοί ψηφιακοί παίκτες κυριαρχούν χάρη στη γνώση τους στην ΤΝ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ H ΤΕΧΝΗΤH ΝΟΗΜΟΣYΝΗ
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=