19.06.25 #320 12 Αυξημένες κατά 13,9% ήταν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 15.673 οχήματα έναντι 13,760 το 2024. Συνολικά, ωστόσο, η ελληνική αγορά συνεχίζει να καταγράφει πτώση -0,6% το διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, όμως όλα δείχνουν πως αντιστρέφεται η πτωτική πορεία και υπάρχει προοπτική για θετικά πρόσημα στο σύνολο κατά τους προσεχείς μήνες. ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,5% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β), που πάντως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,5%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV. Όσον αφορά το ενεργειακό κομμάτι, τα υβριδικά (HEV & MHEV) κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,3%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο πεντάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug-in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54% της συνολικής αγοράς. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 5,4% της αγοράς. Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,6%). ΑΝΟΔΟΣ 13,9% ΣΤΙΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΑΪΟ Αγορά αυτοκινήτου: Προς θετικά πρόσημα ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2025 2024 2025 2024 A 10,30% 10,60% -0,3 7,80% 7,30% 0,5 A-SUV 3,00% 9,10% -6,1 2,60% 4,20% -1,5 (A TOTAL) -13,20% -19,60% (-6,4) -10,50% -11,40% (-1,0) B 20,50% 23,90% -3,5 20,80% 25,10% -4,3 B-SUV 35,50% 29,50% 6 35,50% 32,20% 3,3 (B TOTAL) -56,00% -53,40% (+2,5) -56,30% -57,30% (-1,0) C 6,30% 6,70% -0,5 7,10% 7,20% -0,1 C-SUV 15,10% 13,10% 2 17,30% 15,80% 1,5 (C TOTAL) -21,40% -19,90% (+1,5) -24,40% -23,00% (+1,4) D 0,80% 1,00% -0,2 1,00% 1,70% -0,7 D-SUV 5,10% 3,80% 1,3 5,20% 4,20% 1 (D TOTAL) -5,90% -4,80% (+1,1) -6,20% -5,80% (+0,3) E 0,10% 0,10% 0,1 0,10% 0,10% 0 E-SUV 0,40% 0,30% 0,1 0,40% 0,40% 0 (E TOTAL) -0,50% -0,40% (+0,2) -0,50% -0,50% (+0,0) F-G 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0 F-G-SUV 0,20% 0,30% -0,1 0,20% 0,30% -0,1 (F-G TOTAL) -0,30% -0,40% (-0,0) -0,30% -0,40% (-0,1) SPORTS 0,30% 0,20% 0,1 0,20% 0,20% 0 MPV 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,00% 0 MPV-M/COMBI 2,30% 1,30% 1 1,60% 1,30% 0,3 (SUV TOTAL) -59,30% -56,10% (+3,2) -61,30% -57,00% (+4,3) 100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΪΟΣ ΜET '25/'24 ΙΑΝ.-ΜΑΪ. ΜET '25/'24 2025 2024 2025 2024 Επιβατικά 15.673 13.760 13,90% 63.517 63.873 -0,60% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.032 754 36,90% 4.348 4.455 -2,40% Λεωφορεία 50 293 -82,90% 403 463 -13,00% Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΜΑΡ. ‘25 2025 2024 2025 2024 Βενζίνη 34,90% 40,60% -5,7 34,60% 41,50% -6,9 28,6% Πετρέλαιο 1,60% 7,10% -5,6 3,10% 9,60% -6,5 9,60% Υβριδικά (HEV) 47,60% 43,40% 4,2 48,30% 37,90% 10,4 35,30% Plug in Υβριδικά (PHEV) 6,80% 4,70% 2,1 6,20% 5,40% 0,8 7,90% Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 4,80% 2,90% 1,8 5,40% 4,10% 1,3 15,30% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,10% -0,1 3,30% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 4,30% 1,10% 3,2 2,50% 1,50% 1 Πηγή: ΣΕΑΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=