16.06.25 #319 8 Η Toyota δεν εμφανίστηκε απλώς στις 24 Ώρες του Le Mans του 2025, αλλά έκανε μια δήλωση που αντηχεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Όταν παρουσίασε το GR LH2 Racing Concept, ένα πλήρως λειτουργικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κινείται με υγρό υδρογόνο, δεν το έκανε για εντυπώσεις. Ήταν μια ηχηρή υπενθύμιση πως η τεχνολογία του υδρογόνου δεν περιορίζεται πια σε πίνακες σχεδίασης - μπαίνει στην πίστα. Στις 11 Ιουνίου 2025, ενώ ο βρυχηθμός των κινητήρων κυριαρχούσε στο Circuit de la Sarthe, η Toyota έριξε μια «βόμβα»: ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που δεν καίει καύσιμα ούτε φορτίζεται από πρίζα. Καίει υγρό υδρογόνο. Πρόκειται για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με καύσιμο αποθηκευμένο στους -253°C. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε στο “Hydrogen Village” του Le Mans και βασίζεται στο σασί του GR010 Hybrid Hypercar. Η διαφορά; Τα ορυκτά καύσιμα ανήκουν στο παρελθόν - το υγρό H₂ είναι το μέλλον. Και το μόνο που εκπέμπει; Κυρίως υδρατμούς. Μια καθαρή μορφή αγώνα, με την απαραίτητη δόση φιλοδοξίας. TOYOTA GR LH2: ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΥΓΡΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Το ύψος του καπό των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνεται κατά μισό εκατοστό ετησίως κατά μέσο όρο, εξαιτίας της αύξησης των πωλήσεων SUV, σύμφωνα με νέα έρευνα. Η τάση αυτή αποτελεί μέρος του φαινομένου που ονομάζεται «carspreading», δηλαδή της εξάπλωσης υπερμεγέθων SUV, που καταλαμβάνουν τον δημόσιο χώρο σε πόλεις και οικισμούς και είναι πιο επικίνδυνα σε σύγκρουση. Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν για τη μελέτη από την οργάνωση T&E (Transport & Environment), οι οδηγοί οχημάτων με το ψηλότερο εμπρός μέρος δεν μπορούσαν να δουν παιδιά έως και εννέα ετών που στέκονταν μπροστά από το όχημα. Το μέσο ύψος των καπό των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 ήταν 83,8 εκατοστά, από 76,9 εκ. το 2010, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία καλύπτει την Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία και είναι η πρώτη που αναλύει το ύψος των καπό σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η αύξηση αυτή συμβαδίζει με την άνοδο των SUV στις πωλήσεις, από 12% της αγοράς το 2010 σε 56% πέρυσι. Ούτε η ευρωπαϊκή ούτε οι εθνικές νομοθεσίες θέτουν περιορισμούς στο ύψος του καπό. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα αυτοκίνητα με ψηλό εμπρός μέρος τείνουν να χτυπούν πεζούς πάνω από το κέντρο βάρους τους, συχνά χτυπώντας πρώτα ζωτικά όργανα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ «CARSPREADING» - ΜΕΛΕΤΗ Ανησυχεί η αύξηση του ύψους των καπό CUPRA GAMECHANGERS: ΤΑ «ΑΣΤΕΡΙΑ» ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ Η Cupra ενισχύει τη δέσμευσή της προς τα νέα ταλέντα με την έναρξη του Gamechangers, ενός παγκόσμιου διαγωνισμού που έχει στόχο να ενισχύσει την επαγγελματική εξέλιξη νεαρών παικτών padel ηλικίας 15 έως 24 ετών. Σε συνεργασία με την Cupra Padel Tribe -η οποία περιλαμβάνει μερικούς από τους κορυφαίους παίκτες του κόσμου- και τη Διεθνή Ομοσπονδία Padel (FIP), το Gamechangers θα επισκεφτεί οκτώ διεθνείς σταθμούς σε έξι διαφορετικές χώρες, προσφέροντας στους νέους αθλητές μια μοναδική ευκαιρία να αναδείξουν το ταλέντο τους στις μεγαλύτερες σκηνές του αθλήματος. Το ταξίδι θα κορυφωθεί με έναν μεγάλο τελικό στη Βαρκελώνη, όπου οι επιλεγμένοι συμμετέχοντες θα λάβουν μια αποκλειστική υποτροφία που θα ενισχύσει την επαγγελματική τους πορεία στο padel.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=