ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025 #319 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET NIO: Με εισαγωγέα τη Μοτοδυναμική Κίνδυνοι από την υπερπαραγωγή αυτοκινήτων Η Volvo χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο χάλυβα
16.06.25 #319 2 Τη συμφωνία με την ευρωπαϊκή θυγατρική της κινεζικής NIO, για την αποκλειστική διάθεση των οχημάτων της μάρκας στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία, ανακοίνωσε η Μοτοδυναμική ΑΕΕ. Η πρώτη ενημέρωση έγινε από το Χρηματιστήριο Αθηνών: «Την εισαγωγή των οχημάτων Nio στη χώρα μας αναλαμβάνει η Μοτοδυναμική ΑΕΕ, η οποία είναι επίσης διανομέας των Yamaha, Porsche και της Sixt. Η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας που υπέγραψε η Μοτοδυναμική ΑΕΕ με την ολλανδική εταιρεία Nio Nextev Europe Holding B.V. αφορά τη διανομή στη χώρα μας οχημάτων και αξεσουάρ της Nio και της Firefly». Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει επίσης ότι τα οχήματα και τα αξεσουάρ θα διατεθούν εκτός από την Ελλάδα και στην Κύπρο και στη Βουλγαρία. Η εταιρεία γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό την πρόθεσή της να δραστηριοποιηθεί ως ανωτέρω από κοινού με την κυπριακή εταιρεία «P.M. Tseriotis Ltd», συμφερόντων του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Αλέξανδρου Διογένους. Ο κ. Διογένους προτίθεται να συνεχίσει να συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ως μη εκτελεστικό μέλος του». Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας συνεδρίασε στις 12.06.2025, σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 4 του Ν. 4706/2020, και θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση προς το επενδυτικό κοινό. Σημειώνεται ότι οι πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων αναμένονται μέσα στο τρέχον έτος, με την παρουσίαση των μοντέλων να συνοδεύεται από δημιουργία εκθεσιακών χώρων, υπηρεσίες after-sales και μάλλον ένα σημείο Battery Swap σε πιλοτικό στάδιο. Όπως δηλώνεται αρμοδίως, η Μοτοδυναμική, με την τεχνογνωσία και το δίκτυό της, φιλοδοξεί να τοποθετήσει τη NIO στην καρδιά της ελληνικής αγοράς των premium EV. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΥΠΡΟ - ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ Μοτοδυναμική: Φέρνει τη ΝΙΟ στην Ελλάδα FLEET NEWS #319 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Η smart γιορτάζει την πρεμιέρα του smart #5 επί ελληνικού εδάφους, φέρνοντάς το σε επαφή με το κοινό στη Μαρίνα Φλοίσβου (14 έως τις 22 Ιουνίου). Με το #5, η smart κάνει ένα ακόμη βήμα προς την κινητικότητα του μέλλοντος και επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με το πιο ευρύχωρο και ευέλικτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημά της μέχρι σήμερα, θέτοντας ξανά τα πρότυπα στην premium κατηγορία της ηλεκτρικής κινητικότητας. To smart #5 είναι το πρώτο μεσαίου μεγέθους SUV της smart με δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 400 kWh - και το μοναδικό στην Ελλάδα που φέρει On Board Charger 400kW. Οι παραγγελίες στη χώρα μας ξεκινούν από 1η Ιουλίου. Οι τιμές κυμαίνονται από 46.990 ευρώ έως 61.900 ευρώ (BRABUS). Προωθητικές Ενέργειες της Star Automotive Ελλάς για παραγγελίες έως 31/07: smart #1 & #3: 5.000 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ανεξάρτητα από την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά (-3.000 ευρώ), δηλαδή συνολικό όφελος στον πελάτη -8.000 ευρώ από την τιμή τιμοκαταλόγου smart #5: 3.000 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ) ανεξάρτητα από την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά (-3.000 ευρώ), δηλαδή συνολικό όφελος στον πελάτη -6.000 ευρώ από την τιμή τιμοκαταλόγου. Διαβάστε περισσότερα εδώ SMART #5: ΑΠΟ 46.990 ΕΥΡΩ ΚΑΙ «ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ»
16.06.25 #319 4 Η Audi επεκτείνει τη νέα γκάμα του Q5: εκτός από τα μοντέλα εσωτερικής καύσης με τεχνολογία MHEV plus, τα SUV και Sportback θα κυκλοφορήσουν επίσης ως e-hybrid (PHEV). Τόσο το Q5 SUV e-hybrid quattro όσο και το Q5 Sportback e-hybrid quattro θα διατίθενται σε δύο επίπεδα ισχύος: με ισχύ 299 hp ή 367 hp. Η νέα γενιά μπαταριών υψηλής τάσης στα Audi Q5 e-hybrid μοντέλα έχει περίπου 45% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον προκάτοχό της. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα, τα Plug-in Hybrid μοντέλα συνδυάζουν μια σπορ και άνετη οδηγική εμπειρία με έναν ισορροπημένο συνδυασμό ενεργειακής απόδοσης και επιδόσεων. Η Audi έχει επίσης αυξήσει σημαντικά την απόδοση της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Τα νέα Plug-in Hybrid μοντέλα Audi Q5 SUV e-hybrid quattro και Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro φέρνουν ακόμη όλα τα πλεονεκτήματα ενός SUV και ενός Sportback στο δρόμο: χώρους, ευελιξία, καθημερινή χρήση, τετρακίνηση quattro, καθώς και μια ακόμη πιο προοδευτική και δυναμική σχεδιαστική γραμμή. Μια αναβαθμισμένη σχεδιαστική γλώσσα, η κορυφαία τεχνολογία κινητήρα εσωτερικής καύσης και η νέα φιλοσοφία λειτουργίας είναι επιπλέον εξαιρετικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς. Οι νέες εκδόσεις Q5 SUV e-hybrid & Q5 Sportback e-hybrid θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στις αρχές Σεπτεμβρίου και είναι διαθέσιμες προς παραγγελία. Οι τιμές κυμαίνονται από 77.980 έως 86.980 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΩΣ ΚΑΙ 100 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ Audi Q5 e-hybrid: Σε SUV και Sportback XPEED 125 RX: ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΜΕ 1.750 ΕΥΡΩ Η TEOREN MOTORS ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο των καλοκαιρινών προσφορών, η τιμή του XPEED 125 RX μειώθηκε στα 1.750 ευρώ, αποκλειστικά για τα χρώματα Λευκό και Μαύρο/Κόκκινο, προσφέροντας την καλύτερη τιμή της αγοράς. Το νέο XPEED της UM είναι ένα σύγχρονο σκούτερ με τις ανέσεις ενός Maxi, προσφέροντας SHELL GO+ ΚΑΙ SΚΥ EXPRESS Η Coral Α.Ε. - Shell Licensee παρουσιάζει τη νέα καλοκαιρινή προωθητική ενέργεια του Shell GO+. Τα μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, με τις συναλλαγές τους στα πρατήρια Shell, έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν αυτόματα συμμετοχές στο διαγωνισμό, για να διεκδικήσουν 1 από τα 100 εισιτήρια μετ’ επιστροφής, με απευθείας πτήση της SKY express σε προορισμό της επιλογής τους (χωρίς τους φόρους, βάσει διαθεσιμότητας και των ειδικότερων όρων και προϋποθέσεων). Η προσφορά ισχύει από 10/06/2025 έως και 20/07/2025 σε επιλεγμένα πρατήρια, με χρήση της Shell GO+ κάρτας, και λειτουργεί επιπρόσθετα της βασικής επιβράβευσης με πόντους. Οι συναλλαγές που συμμετέχουν είναι: Αγορά 20 λίτρων και άνω Shell V-Power 98 ή Shell V-Power Diesel: 1 συμμετοχή Αγορά 20 λίτρων και άνω Shell V-Power Racing: 2 συμμετοχές Αγορές 5 ευρώ και άνω προϊόντων ή υπηρεσιών από τα καταστήματα των πρατηρίων Shell βάσει διαθεσιμότητας: 1 συμμετοχή (Εξαιρούνται τα προϊόντα αίθουσας για τα οποία ισχύουν παράλληλα άλλες προωθητικές ενέργειες, καπνικά προϊόντα, αερόχρονος, paysafe, e-pass Αττικής Οδού). ασφαλή και ξεκούραστη οδήγηση, που αποτελεί την ιδανική λύση για αστικές μετακινήσεις. Διαθέτει αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και εντυπωσιακό design, με δυναμικές λεπτομέρειες και έντονες γωνίες που το κάνουν να ξεχωρίζει με τη πρώτη ματιά. Σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή που πλαισιώνεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών, το scooter XPEED 125 RX αποτελεί μια έξυπνη επιλογή.
16.06.25 #319 6 Η Γερμανία είναι η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, ενώ η Τουρκία είναι η φθηνότερη, σύμφωνα με έρευνα της Switcher.ie. Το κόστος φόρτισης διαφέρει σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το 2024, το μέσο κόστος για πλήρη φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος στο σπίτι στην Ευρώπη ήταν 13,83 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 0,5%. Το κόστος για διαδρομή 100 χιλιομέτρων ανήλθε στα 3,79 ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα της υπηρεσίας σύγκρισης τιμών Switcher.ie, που χρησιμοποίησε δεδομένα της Eurostat για τα 25 κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Παρά το αυξημένο κόστος, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν περίπου 70% φθηνότερα στη χρήση σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με τη μελέτη. Πέρυσι, στη Γερμανία κόστιζε 25,73 ευρώ για πλήρη φόρτιση στο σπίτι και 7,06 ευρώ για διαδρομή 100 χιλιομέτρων, καθιστώντας την τη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2024, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 27%, φτάνοντας τις 381.772, σύμφωνα με την Dataforce, καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνθηκαν από την περικοπή των προηγούμενων επιδοτήσεων αγοράς. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ 2024 Γερμανία: H πιο ακριβή φόρτιση στην Ευρώπη FREENOW: ΝΕΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Η επιβατική κίνηση αυξάνεται σημαντικά τους καλοκαιρινούς μήνες, με τους τουρίστες να κατακλύζουν την Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις. Γι’ αυτό το Freenow εξασφαλίζει άνεση και σιγουριά για τους επιβάτες του, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προγραμματίζουν τις διαδρομές τους προς- και από- τον προορισμό τους έως και 90 ημέρες νωρίτερα. Για τους συχνούς ταξιδιώτες στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μάλιστα, με την Υπόσχεση για Ραντεβού Αεροδρομίου, η εφαρμογή προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία, καθώς εγγυάται κάλυψη ακόμα και σε περιπτώσεις καθυστέρησης ή ακύρωσης. Παράλληλα, η εμπειρία μετακίνησης γίνεται ακόμα πιο ευέλικτη με τη νέα δυνατότητα προσθήκης έως και τεσσάρων στάσεων σε μία μόνο διαδρομή. Τέλος, για εκείνους που ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες παρέες ή μεταφέρουν επιπλέον αποσκευές, ο νέος στόλος XL ταξί με έως και 8 θέσεις επιβατών, προσφέρει ευρύχωρα οχήματα, άνεση και ευκολία σε κάθε διαδρομή. Έτσι, δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για δεύτερο ταξί. Το Renault Group, η MyWheels και η We Drive Solar ενεργοποιούν από κοινού με το δήμο της Ουτρέχτης την πρώτη στην Ευρώπη μεγάλης κλίμακας υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων Vehicle‑to‑Grid (V2G), με την ονομασία «Utrecht energized». Η πρωτοβουλία αυτή προωθεί ένα πιο βιώσιμο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, σε μια πόλη όπου το 35% των κτιρίων είναι ήδη εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες. Χάρη στην τεχνολογία V2G, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια και να την επιστρέφουν στο τοπικό δίκτυο κατά τις περιόδους αιχμής, έτσι ώστε η ανανεώσιμη ενέργεια να παραμένει διαθέσιμη όλο το εικοσιτετράωρο. Συνδυάζοντας την υπηρεσία κοινόχρηστης μετακίνησης με την προηγμένη τεχνολογία, το project διατηρεί την ισορροπία του τοπικού δικτύου, επιταχύνοντας παράλληλα τη μετάβαση στις πιο βιώσιμες αστικές μεταφορές. Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε με 50 Renault 5 E-Tech electric. Διαθέσιμα μέσω μιας υπηρεσίας κοινής χρήσης αυτοκινήτων (Car-Sharing) που διαχειρίζεται η MyWheels, τα οχήματα χρησιμοποιούν την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης V2G. Διαβάστε περισσότερα εδώ RENAULT GROUP Car-Sharing και V2G
16.06.25 #319 8 Η Toyota δεν εμφανίστηκε απλώς στις 24 Ώρες του Le Mans του 2025, αλλά έκανε μια δήλωση που αντηχεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Όταν παρουσίασε το GR LH2 Racing Concept, ένα πλήρως λειτουργικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κινείται με υγρό υδρογόνο, δεν το έκανε για εντυπώσεις. Ήταν μια ηχηρή υπενθύμιση πως η τεχνολογία του υδρογόνου δεν περιορίζεται πια σε πίνακες σχεδίασης - μπαίνει στην πίστα. Στις 11 Ιουνίου 2025, ενώ ο βρυχηθμός των κινητήρων κυριαρχούσε στο Circuit de la Sarthe, η Toyota έριξε μια «βόμβα»: ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που δεν καίει καύσιμα ούτε φορτίζεται από πρίζα. Καίει υγρό υδρογόνο. Πρόκειται για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με καύσιμο αποθηκευμένο στους -253°C. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε στο “Hydrogen Village” του Le Mans και βασίζεται στο σασί του GR010 Hybrid Hypercar. Η διαφορά; Τα ορυκτά καύσιμα ανήκουν στο παρελθόν - το υγρό H₂ είναι το μέλλον. Και το μόνο που εκπέμπει; Κυρίως υδρατμούς. Μια καθαρή μορφή αγώνα, με την απαραίτητη δόση φιλοδοξίας. TOYOTA GR LH2: ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΥΓΡΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Το ύψος του καπό των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνεται κατά μισό εκατοστό ετησίως κατά μέσο όρο, εξαιτίας της αύξησης των πωλήσεων SUV, σύμφωνα με νέα έρευνα. Η τάση αυτή αποτελεί μέρος του φαινομένου που ονομάζεται «carspreading», δηλαδή της εξάπλωσης υπερμεγέθων SUV, που καταλαμβάνουν τον δημόσιο χώρο σε πόλεις και οικισμούς και είναι πιο επικίνδυνα σε σύγκρουση. Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν για τη μελέτη από την οργάνωση T&E (Transport & Environment), οι οδηγοί οχημάτων με το ψηλότερο εμπρός μέρος δεν μπορούσαν να δουν παιδιά έως και εννέα ετών που στέκονταν μπροστά από το όχημα. Το μέσο ύψος των καπό των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 ήταν 83,8 εκατοστά, από 76,9 εκ. το 2010, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία καλύπτει την Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία και είναι η πρώτη που αναλύει το ύψος των καπό σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η αύξηση αυτή συμβαδίζει με την άνοδο των SUV στις πωλήσεις, από 12% της αγοράς το 2010 σε 56% πέρυσι. Ούτε η ευρωπαϊκή ούτε οι εθνικές νομοθεσίες θέτουν περιορισμούς στο ύψος του καπό. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα αυτοκίνητα με ψηλό εμπρός μέρος τείνουν να χτυπούν πεζούς πάνω από το κέντρο βάρους τους, συχνά χτυπώντας πρώτα ζωτικά όργανα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ «CARSPREADING» - ΜΕΛΕΤΗ Ανησυχεί η αύξηση του ύψους των καπό CUPRA GAMECHANGERS: ΤΑ «ΑΣΤΕΡΙΑ» ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ Η Cupra ενισχύει τη δέσμευσή της προς τα νέα ταλέντα με την έναρξη του Gamechangers, ενός παγκόσμιου διαγωνισμού που έχει στόχο να ενισχύσει την επαγγελματική εξέλιξη νεαρών παικτών padel ηλικίας 15 έως 24 ετών. Σε συνεργασία με την Cupra Padel Tribe -η οποία περιλαμβάνει μερικούς από τους κορυφαίους παίκτες του κόσμου- και τη Διεθνή Ομοσπονδία Padel (FIP), το Gamechangers θα επισκεφτεί οκτώ διεθνείς σταθμούς σε έξι διαφορετικές χώρες, προσφέροντας στους νέους αθλητές μια μοναδική ευκαιρία να αναδείξουν το ταλέντο τους στις μεγαλύτερες σκηνές του αθλήματος. Το ταξίδι θα κορυφωθεί με έναν μεγάλο τελικό στη Βαρκελώνη, όπου οι επιλεγμένοι συμμετέχοντες θα λάβουν μια αποκλειστική υποτροφία που θα ενισχύσει την επαγγελματική τους πορεία στο padel.
16.06.25 #319 10 NVIDIA ΑΙ: ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ BMW - MERCEDES Η Nvidia θα δημιουργήσει την πρώτη της πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης cloud για βιομηχανικές εφαρμογές στη Γερμανία, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τζένσεν Χουάνγκ, στο συνέδριο VivaTech στο Παρίσι. Η τεχνολογία αυτή, η οποία θα συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη με τη ρομποτική, θα βοηθήσει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Mercedes-Benz σε διαδικασίες που εκτείνονται από την προσομοίωση σχεδιασμού προϊόντων έως τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε μια σειρά ανακοινώσεων με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, ο Χουάνγκ παρουσίασε σχέδια για την επέκταση τεχνολογικών κέντρων σε επτά χώρες, το άνοιγμα της υπολογιστικής αγοράς της Nvidia σε ευρωπαϊκές εταιρείες, την υποστήριξη δημιουργών γλωσσικών AI μοντέλων ώστε να γίνουν πιο προηγμένα, καθώς και τη συνδρομή στην ανακάλυψη νέων φαρμάκων, σε συνεργασία με εταιρείες όπως η Novo Nordisk. Η Volvo Cars υπέγραψε μία νέα συμφωνία με τη σουηδική χαλυβουργία SSAB, για την προμήθεια χάλυβα υψηλής ποιότητας, ανακυκλωμένου και σχεδόν μηδενικών εκπομπών, με έναρξη το 2025. Η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υπογράφει συμφωνία προμήθειας με τη SSAB για ανακυκλωμένο χάλυβα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, για χρήση σε μαζική παραγωγή. Η συμφωνία αποτελεί επέκταση της υφιστάμενης μακροχρόνιας συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, με σκοπό την πρωτοπορία στη μετάβαση σε πιο βιώσιμο χάλυβα. Εκτός από την αγορά ανακυκλωμένου χάλυβα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, η Volvo Cars σημειώνει πρόοδο στις φιλοδοξίες της για την κυκλικότητα, πωλώντας απορρίμματα χάλυβα (scrap). Αυτό βοηθά την εταιρεία να διατηρεί τα υλικά στην υψηλότερη αξία τους για τη μεγαλύτερη περίοδο χρόνου, σε ένα κλειστό σύστημα βρόχου. Ο ανακυκλωμένος χάλυβας θα χρησιμοποιείται σε επιλεγμένα εξαρτήματα του προσεχώς αμιγούς ηλεκτρικού SUV EX60, καθώς και σε άλλα αυτοκίνητα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς, SPA3, της Volvo Cars. Είναι ζωτικής σημασίας ότι αυτός ο ανακυκλωμένος χάλυβας πληροί τις ίδιες απαιτήσεις ασφαλείας με τον πρωτογενή χάλυβα, όσον αφορά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα. Το κλειστό σύστημα βρόχου της SSAB ανακυκλώνει υπολείμματα χάλυβα, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές CO₂ και διατηρώντας τα υλικά και τους φυσικούς πόρους σε χρήση για μεγαλύτερο διάστημα. Σε σύγκριση με το χάλυβα που παράγεται παραδοσιακά στην Ευρώπη, ο ανακυκλωμένος χάλυβας της SSAB παράγει σχεδόν 100% λιγότερες εκπομπές CO₂ στις εσωτερικές εργασίες και αποτελείται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο κατά σχεδόν 100%. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟΧΟΣ ΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ Volvo - SSAB: Συμφωνία για ανακυκλωμένο χάλυβα TMC: ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΤΛΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοίνωσε προ ημερών, κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, τον ορισμό των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και προχώρησε στο διορισμό αντιπροέδρων και μελών με ειδικούς τίτλους κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου που ακολούθησε. Επιπλέον, από την 1η Ιουλίου 2025, η TMC θα προχωρήσει σε αλλαγές στη διοικητική της δομή και στις αρμοδιότητες των ανώτατων στελεχών. Οι κορυφαίες θέσεις έχουν ως εξής: Akio Toyoda, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (εκπροσωπών διευθυντής), Koji Sato, πρόεδρος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (εκπροσωπών διευθυντής), Hiroki Nakajima, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, μέλος του Δ.Σ. (εκπροσωπών διευθυντής), Yoichi Miyazaki, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, μέλος του Δ.Σ. (εκπροσωπών διευθυντής), Shigeaki Okamoto, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, εξωτερικό / ανεξάρτητο, Kumi Fujisawa, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, εξωτερικό / ανεξάρτητο. Διαβάστε περισσότερα εδώ
16.06.25 #319 12 DAIMLER TRUCK: ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΟΚΙΜΩΝ Τον Μάιο, η Daimler Truck Poland εγκαινίασε ένα νέο κέντρο εκπαίδευσης στο Nadarzyn, κοντά στη Βαρσοβία. Το Truck Training Center προορίζεται κυρίως για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εργαζομένων στους τομείς των πωλήσεων και της εξυπηρέτησης. Παράλληλα, διατίθεται και σε κατασκευαστές υπερκατασκευών, Με περισσότερες από 100 μάρκες να κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, είναι σαφές ότι η χώρα παίρνει στα σοβαρά την ηλεκτροκίνηση. Όμως, η πληθώρα των αυτοκινήτων που παράγονται, ξεπερνά κατά πολύ τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα που σύντομα θα αντιμετωπίσει ολόκληρος ο κόσμος. O κινεζικός κολοσσός Geely προειδοποιεί ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει «σοβαρή υπερπαραγωγή», οι αναλυτές αμφισβητούν την πορεία της Tesla στη «νέα εποχή Musk» και το Xiaomi SU7 Ultra έρχεται σαν ένα βιντεοπαιχνίδι κοντά σας. Όπως εξηγούν διεθνείς αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, η Κίνα έχει σήμερα σοβαρό ανταγωνισμό στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό - και μόνο η χρεοκοπία πολλών μικρών εταιρειών εν μέσω ενός σφοδρού πολέμου τιμών είναι ενδεικτική. Ωστόσο, ο Li Shufu -του οποίου η αυτοκρατορία περιλαμβάνει τις Volvo, Geely, Zeekr, Lotus κ.ά.- τονίζει ότι αυτό είναι σύμπτωμα ενός μεγαλύτερου προβλήματος από έναν απλό πόλεμο τιμών. Σύμφωνα με το Reuters, ο Shufu προειδοποίησε ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, καθώς πλησιάζει μια κατάσταση «σοβαρής υπερπαραγωγής», για την οποία ειδικοί έχουν προειδοποιήσει εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Κριτικοί της ραγδαίας ανάπτυξης της Κίνας σήκωσαν «κόκκινη σημαία», κατηγορώντας το Πεκίνο για «αθέμιτες επιδοτήσεις» που οδηγούν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Κατά την Goldman Sachs, το ποσοστό χρησιμοποίησης δυναμικότητας των εργοστασίων για αυτοκίνητα ICE στην Κίνα θα μειωθεί από 54% φέτος στο 48% το 2030. Για τα EVs, το ποσοστό θα αυξηθεί από 58% στο 80% έως το τέλος της δεκαετίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ GEELY - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ H υπερπαραγωγή πνίγει τα εργοστάσια Το εργοστάσιο ελαστικών της Continental στο Sarreguemines της Γαλλίας έλαβε πρόσφατα την πιστοποίηση βιωσιμότητας ISCC Plus (International Sustainability and Carbon Certification). Αυτό το παγκοσμίως αναγνωρισμένο πρότυπο πιστοποιεί ότι η Continental πληροί συγκεκριμένες απαιτήσεις τεκμηρίωσης που σχετίζονται με τη χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων πρώτων υλών. Επιβεβαιώνει επίσης την πλήρως διαφανή ιχνηλασιμότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία παραγωγής. Η πιστοποίηση των πρώτων υλών επιτρέπει στην Continental να εξασφαλίζει την πλήρη ιχνηλασιμότητα υλικών από ανανεώσιμες και ανακυκλωμένες πηγές. Για τον κορυφαίο κατασκευαστή, αυτό αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς τον στόχο να περιλαμβάνονται πάνω από 40% ανανεώσιμες και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες στα προϊόντα ελαστικών της έως το 2030. Εκτός από το εργοστάσιο στο Sarreguemines, πιστοποιημένες με ISCC Plus μονάδες παραγωγής της Continental Tires είναι ήδη τα εργοστάσια στο Lousado (Πορτογαλία), Hefei (Κίνα), Puchov (Σλοβακία) και Korbach (Γερμανία). CONTINENTAL: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ISCC PLUS οδηγούς και πελάτες, ανάλογα με τις ανάγκες. Η εγκατάσταση, επιφάνειας 700 τετραγωνικών μέτρων, περιλαμβάνει δύο αίθουσες θεωρητικής εκπαίδευσης, μία αίθουσα για e-learning και μία μεγάλη αίθουσα για τεχνική εκπαίδευση. Το κτίριο στεγάζει παλαιότερα το TruckStore, το πρόγραμμα πώλησης μεταχειρισμένων φορτηγών της Daimler Truck με οχήματα ελεγμένα και με εγγύηση. Έχει εκσυγχρονιστεί εκτενώς για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης και στις νέες λειτουργίες.
16.06.25 #319 13 Η Daimler Buses θα ξεκινήσει την παράδοση 111 σύγχρονων λεωφορείων Mercedes-Benz και Setra στην Busitalia από αυτόν το μήνα. Η Busitalia είναι θυγατρική της Trenitalia, η οποία ανήκει στον κρατικό σιδηροδρομικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane SpA. Η σύμβαση απονεμήθηκε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας και χωρίζεται σε τρεις παρτίδες: 80 Mercedes-Benz Tourismo, 20 MercedesBenz Tourismo M/3 και 11 διώροφα Setra S 531 DT. Την υλοποίηση και παράδοση της σύμβασης θα αναλάβει η ιταλική εμπορική εταιρεία Daimler Buses Italia. Τα 111 λεωφορεία θα παραδοθούν σταδιακά και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025. Η συνολική επένδυση από την πλευρά της Busitalia ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ. BUSITALIA: 111 MERCEDES-BENZ ΚΑΙ SETRA Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκρίνει κανόνες που θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές να ξαναρχίσουν την παραγωγή μικρών οικονομικών αυτοκινήτων με κερδοφόρο τρόπο, παρόμοιο με τα ιαπωνικά kei cars. Μιλώντας στις 12 Ιουνίου στο Συνέδριο της Αυτοκινητοβιομηχανίας που διοργάνωσε το Automotive News Europe, ο Elkann ανέφερε ότι το 2019 πωλήθηκαν στην Ευρώπη ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με κόστος κάτω των 15.000 ευρώ, ενώ σήμερα αυτός ο αριθμός έχει μειωθεί στις 100.000. Μικρά αυτοκίνητα όπως το Fiat 500 ήταν κάποτε η επιτομή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας - προσφέροντας οικονομική κινητικότητα στις μάζες, δήλωσε. Όμως, οι κανονισμοί που αύξησαν το βάρος και το κόστος τα έχουν καταστήσει ασύμφορα. «Μέχρι το 2030, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με περισσότερους από 120 νέους κανονισμούς στην Ευρώπη», είπε. «Περισσότερο από το 25% των μηχανικών μας εργάζονται μόνο για θέματα συμμόρφωσης, χωρίς να προσθέτουν καμία αξία». Ο Elkann τόνισε ότι οι υψηλότερες τιμές των μικρών αυτοκινήτων οφείλονται κυρίως στη ρυθμιστική επιβάρυνση. Πρότεινε να κοιτάξει η Ευρώπη προς την Ιαπωνία, όπου τα ελαφριά, φθηνά kei cars διατηρούν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Η ευρωπαϊκή εκδοχή τους θα μπορούσε να ονομάζεται E-Car, είπε. «Δεν υπάρχει λόγος που, αν η Ιαπωνία έχει kei cars τα οποία αποτελούν το 40% της αγοράς, να μην έχει και η Ευρώπη τα δικά της E-Cars», δήλωσε. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ε.Ε. John Elkann: Προσιτό ηλεκτρικό για Ευρώπη GREEN NCAP - CATARC: ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Η Green NCAP ανακοίνωσε τη δημιουργία της Σινο-Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας για την Αμοιβαία Αναγνώριση του Ανθρακικού Αποτυπώματος στην Αυτοκινητοβιομηχανία. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί συνεργασία μεταξύ της Green NCAP, του China Automotive Carbon Digital Technology Center Co., Ltd. (μέρους του CATARC) και άλλων ενδιαφερομένων φορέων του κλάδου. Βασικός στόχος της ομάδας είναι η εναρμόνιση και ανάπτυξη ενός κοινού πλαισίου κατανόησης και κανόνων για τους υπολογισμούς αξιολόγησης κύκλου ζωής (LCA), που θα ενισχύσουν και θα διευκολύνουν τις προσπάθειες των κατασκευαστών για αναφορές βιωσιμότητας, μέσω ενός καινοτόμου μηχανισμού «ενιαίος υπολογισμός, πολλαπλή αναγνώριση». Η νέα Ομάδα Εργασίας έχει συντάξει τις Σινο-Ευρωπαϊκές Κατευθυντήριες Γραμμές για την Καταγραφή, Επαλήθευση και Αμοιβαία Αναγνώριση του Ανθρακικού Αποτυπώματος Οχημάτων, με στόχο την ευθυγράμμιση των συστημάτων διαχείρισης ανθρακικού αποτυπώματος μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Με βάση αυτή την κοινή προσέγγιση, οι Κατευθυντήριες Γραμμές θεμελιώνουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη συλλογή δεδομένων ανθρακικού αποτυπώματος σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. John Elkann
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=