12.06.25 #318 13 GM: ΕΠΕΝΔΥΣΗ 4 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ Η General Motors ανακοίνωσε σχέδια για επένδυση περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αμερικανικές της μονάδες παραγωγής κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Η νέα αυτή επένδυση θα στηρίξει την παραγωγή τόσο οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) που χρησιμοποιούν βενζίνη, όσο και ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Η GM στοχεύει να αξιοποιήσει την επένδυση αυτή για να παράγει πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα ετησίως, ενώ θα προσαρμόσει βασικές εγκαταστάσεις ώστε να προσφέρουν μακροπρόθεσμη ευελιξία. Η επένδυση των 4 δισ. δολαρίων θα κατανεμηθεί σε τρεις μονάδες παραγωγής της GM: την Orion Assembly στο Μίσιγκαν, τη Fairfax Assembly στο Κάνσας και τη Spring Hill Manufacturing στο Τενεσί. Η μονάδα Orion Assembly, η οποία αρχικά προοριζόταν για την παραγωγή των ηλεκτρικών Chevy Silverado EV και GMC Sierra EV, θα στραφεί τώρα στην κατασκευή SUV πλήρους μεγέθους και βενζινοκίνητων εκδόσεων των ICE Chevy Silverado 1500 και GMC Sierra 1500, ξεκινώντας στις αρχές του 2027. TOYOTA: ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤO ENERGY OBSERVER Η Toyota στηρίζει το επόμενο κεφάλαιο του Energy Observer, του εργαστηριακού σκάφους που κινείται αποκλειστικά με μείγμα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και μπορεί να παράγει υδρογόνο επί του σκάφους. Εξοπλισμένο με το Σύστημα Κυψελών Καυσίμου της Toyota, αυτό το πρωτοποριακό ερευνητικό σκάφος ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα παγκόσμια αποστολή από το 2025 έως το 2033. Το εννιάχρονο αυτό ταξίδι, με τίτλο «Αναζητώντας την ουδετερότητα άνθρακα», θα εξερευνήσει και θα αναπτύξει περαιτέρω μια σειρά τεχνικών λύσεων για βιώσιμες και απανθρακωμένες θαλάσσιες μεταφορές. Από το 2025 έως το 2026, το πρώτο εργαστηριακό σκάφος Energy Observer θα συνεχίσει τις αποστολές του στην Ευρώπη. Το Σύστημα Κυψελών Καυσίμου της Toyota διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αλυσίδα ενέργειας χωρίς εκπομπές του σκάφους, παράγοντας ενέργεια χωρίς εκπομπές άνθρακα επί του σκάφους. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει καινοτόμους προσεγγίσεις για την απανθρακοποίηση τόσο της θαλάσσιας πρόωσης όσο και των ενεργειακών συστημάτων επί του σκάφους. Οι επιπτώσεις των δασμών αρχίζουν να γίνονται αισθητές, καθώς η διά θαλάσσης μεταφορά οχημάτων μειώνεται πάνω από 70%. Ο όγκος των αυτοκινήτων που μεταφέρονται στις ΗΠΑ μέσω θαλάσσιων διαδρομών έχει καταρρεύσει ως αποτέλεσμα των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγόμενες οχηματικές μονάδες. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων εμπορίου Descartes Datamyne, ο θαλάσσιος όγκος εισαγωγών για μηχανοκίνητα οχήματα μειώθηκε κατά 72,3% τον Μάιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Οι εισαγωγείς μετέφεραν περίπου 9.380 λιγότερες μονάδες ισοδύναμες με εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδών (TEU) στις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα. Κάθε τέτοια μονάδα αντιστοιχεί περίπου σε ένα όχημα, ανάλογα με το μέγεθός του, σύμφωνα με την Descartes. Η απότομη πτώση δείχνει ότι οι δασμοί στα οχήματα έχουν απτή επίδραση στις αποφάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι δασμοί 25% στα αυτοκίνητα που τέθηκαν σε ισχύ τον Απρίλιο ενδέχεται να οδήγησαν τις εταιρείες που αποστέλλουν ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στο εξωτερικό να αναστείλουν προσωρινά τις αποστολές τους, ελπίζοντας ότι ο Τραμπ τελικά θα αποσύρει τους πιο επαχθείς δασμούς. Τα δεδομένα των θαλάσσιων μεταφορών δεν περιλαμβάνουν εισαγωγές που περνούν από τα βόρεια και νότια σύνορα, αλλά καλύπτουν αποστολές από την Ευρώπη και την Ασία, δηλαδή μέσω ωκεάνιων διαδρομών. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑ ΘΑΛΑΣΣΗΣ Τα πρώτα «σύννεφα» των δασμών
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=