12.06.25 #318 12 Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV) ηλικίας 24 μηνών διατηρεί μόλις το 47% της αρχικής του αξίας. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας έρευνας που πραγματοποίησε η Cox Automotive. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή πτώση σε σύγκριση με παρόμοια μελέτη πριν από δύο χρόνια. Η Cox Automotive βασίζει τα τελευταία της αποτελέσματα σε ηλεκτρικά οχήματα δύο ετών που πωλήθηκαν σε νέο ιδιοκτήτη τον Απρίλιο του 2024. Η προηγούμενη ανάλυση του 2022, όταν οι τιμές των μεταχειρισμένων EV ήταν στα υψηλότερα επίπεδα λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, έδειχνε ότι τα EV με το ίδιο ηλικιακό προφίλ διατηρούσαν το 83% της αρχικής τους αξίας. Τι προκάλεσε αυτή τη δραματική μείωση στην υπολειμματική αξία (Residual Value - RV); Παίζει ρόλο μια ατυχής αλληλεπίδραση μεταξύ της κυβέρνησης και των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τον Ιανουάριο του 2024, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισήγαγε την υποχρέωση Zero Emission Vehicle (ZEV). Για να πετύχουν τους στόχους της υποχρέωσης ZEV, οι κατασκευαστές προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις στα νέα μοντέλα BEV στο Ηνωμένο Βασίλειο, ελπίζοντας ότι αυτό θα τα κάνει αρκετά ελκυστικά ώστε η αγορά να τους βοηθήσει να εκπληρώσουν τα μηδενικών ρύπων ποσοστά τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ - ΕΡΕΥΝΑ COX AUTOMOTIVE EV διετίας: Εμπορική αξία κάτω από 50% Οι απογοητευμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές εξαρτημάτων αναζητούν εναλλακτικές πηγές μαγνητών, που είναι σε έλλειψη λόγω περιορισμών στις εξαγωγές από την Κίνα. Κάποιοι ανέφεραν ότι τα εργοστάσιά τους μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν στα μέσα Ιουλίου χωρίς εφεδρικές προμήθειες μαγνητών. Οι διοικήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ξαναβρεθεί στα πολεμικά τους επιτελεία, ανήσυχες ότι οι αυστηροί περιορισμοί εξαγωγών από την Κίνα για τους μαγνήτες σπάνιων γαιών -που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή αυτοκινήτων- μπορεί να παγώσουν την παραγωγή. Η βιομηχανία ανησυχεί ότι η κατάσταση με τις σπάνιες γαίες μπορεί να εξελιχθεί σε τρίτο μεγάλο σοκ στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσα σε πέντε χρόνια. Η έλλειψη ημιαγωγών απέκλεισε εκατομμύρια αυτοκίνητα από τα σχέδια παραγωγής των κατασκευαστών μεταξύ 2021 και 2023. Πριν από αυτό, η πανδημία του κορονοϊού το 2020 είχε κλείσει εργοστάσια για εβδομάδες. Αυτές οι κρίσεις ώθησαν τη βιομηχανία να ενισχύσει τις στρατηγικές της στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτήν τη φορά, ωστόσο, καθώς η στενότητα στις σπάνιες γαίες σφίγγει, η βιομηχανία έχει λίγες καλές επιλογές, δεδομένης της κυριαρχίας της Κίνας στην αγορά. ΠΑΝΙΚΟΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ CAETANOBUS: ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Μια νέα γενιά λεωφορείων μηδενικών ρύπων από την CaetanoBus είναι έτοιμη να παρουσιαστεί. Η προ-παρουσίαση θα γίνει στο Συνέδριο UITP 2025 στο Αμβούργο. Η νέα οικογένεια λεωφορείων από τον Πορτογάλο κατασκευαστή θα περιλαμβάνει μήκη από 8,5 μέτρα έως 18 μέτρα, συμπεριλαμβανομένου φυσικά του μοντέλου solo μήκους 12 μέτρων. Το ενδιαφέρον είναι ότι το μοντέλο των 18 μέτρων θα διαθέτει και έκδοση για Bus Rapid Transit (BRT). Η νέα γκάμα λεωφορείων της CaetanoBus, τόσο BEV (ηλεκτρικά με μπαταρία) όσο και FCEV (με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου), θα κατασκευάζεται με τη χρήση εξαρτημάτων και τεχνολογίας από τον κινεζικό κολοσσό σιδηροδρομικού εξοπλισμού CRRC, ο οποίος συνεργάζεται επίσης με την Ikarus στην αγορά της Ουγγαρίας.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=