FLEETNEWS #318

12.06.25 #318 10 SOS ΓΙΑ ΦΩΤΙΕΣ ΣΕ ΠΛΟΙΑ RoRo Οι φωτιές σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων Rollon/Roll-off (RoRo) από μπαταρίες ιόντων λιθίου δημιουργούν αυξανόμενη ανησυχία για τον κλάδο και τις ασφαλιστικές εταιρείες λόγω της δυσκολίας στον έλεγχό τους. Χαρακτηριστική και πιο πρόσφατη η περίπτωση του Morning Midas της Zodiac Maritime με σημαία Λιβερίας (κατασκευής 2006), στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά ενώ έπλεε έξω από τις ακτές της Αλάσκας, περίπου στις 00:00 UTC (2 μ.μ. τοπική ώρα) στις 3 Ιουνίου, μεταφέροντας ηλεκτρικά οχήματα για το Μεξικό. Το Morning Midas, το πλήρωμα του οποίου το εγκατέλειψε με ασφάλεια, μετέφερε φορτίο 3.048 αυτοκινήτων, εκ των οποίων 70 είναι πλήρως ηλεκτρικά και 861 υβριδικά. Νωρίτερα η Zodiac είχε αναφέρει ότι η φωτιά ξεκίνησε από ένα κατάστρωμα. Το πλοίο βρισκόταν πλέον 220 μίλια νότια του Adak τη Δευτέρα 9 Ιουνίου και εκινείτο βορειοανατολικά με περίπου 1,8 μίλια την ώρα. Όπως διαπιστώθηκε από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ (USCG), η φωτιά είχε επεκταθεί πια σε όλο το μήκος του κήτους του και χτυπιόταν από ανέμους 45 κόμβων και κύματα ύψους έξι ποδιών. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Ευρώπης, Xavier Martinet, έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο: ο νοτιοκορεατικός κατασκευαστής, ο οποίος ήταν ένατος σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τρίμηνο, θέλει να ξεπεράσει μερικές από τις κορυφαίες μάρκες της περιοχής, συμπεριλαμβανομένου του πρώην εργοδότη του, της Dacia, που βρίσκεται στην έκτη θέση, μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Ο Martinet, που ανέλαβε καθήκοντα στη Hyundai την 1η Ιανουαρίου, προερχόμενος από τη θέση του επικεφαλής μάρκετινγκ της Renault, σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe, δήλωσε πως για να γίνει η Hyundai μία από τις κορυφαίες σε πωλήσεις στην Ευρώπη, θα πρέπει να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά εταιρικών στόλων (fleet market). Παρουσίασε επίσης τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Hyundai και αποκάλυψε ότι η εταιρεία σκοπεύει να προσθέσει στην Ευρώπη την παραγωγή κάποιου ακόμη μοντέλου μαζικής κυκλοφορίας. HYUNDAI EUROPE: ΥΨΗΛΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ Η πρόσφατη μελέτη της EY (Ernst & Young) και της Eurelectric, «Plugging into potential: unleashing the untapped flexibility of EVs», εξετάζει τον κρίσιμο ρόλο της έξυπνης φόρτισης. Συγκεκριμένα, της φόρτισης μονής κατεύθυνσης (unidirectional smart-charging), που επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να αντλούν ενέργεια σε βέλτιστους χρόνους, καθώς και της αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Grid - V2G), που τους επιτρέπει να επιστρέφουν αυτήν την ενέργεια στο δίκτυο, όταν υπάρχει ανάγκη. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές (TCO), σταθερότερα δίκτυα, αλλά και επιτάχυνση της υιοθέτησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της EY, έως το 2030 οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα φιλοξενούν πάνω από 50 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα (EVs), που θα αποτελούν το 15% του συνολικού στόλου οχημάτων. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να επιταχύνεται, η αποτελεσματική διαχείριση του πότε και πώς φορτίζονται τα EVs, καθώς και η αξιοποίηση της αποθηκευμένης ενέργειας για την υποστήριξη του δικτύου και την παροχή ευέλικτων υπηρεσιών. Στοιχεία που θα καθορίσουν τη σταθερότητα, την οικονομική βιωσιμότητα και τη συνολική απόδοση του ενεργειακού συστήματος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ - ΕΡΕΥΝΑ ΕΥ ΚΑΙ EURELECTRIC Έξυπνη φόρτιση και V2G τα «κλειδιά» Xavier Martinet

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=