FLEETNEWS #318

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025 #318 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Αυστηρότερες ποινές στον νέο ΚΟΚ AVIN: Το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα Συνεχίζεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων Audi ή το www.audi.gr Νέο Audi A3 allstreet TFSI e Πολύπλευρο και ευφυές, με εντυπωσιακά off-road στοιχεία και επιδόσεις που συναρπάζουν. Με προηγμένη Plug-in Hybrid τεχνολογία, ηλεκτρική αυτονομία έως 139 χλμ. και ισχύ 204 HP. Αποκτήστε το με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης.

12.06.25 #318 2 Υπό το εμπορικό σήμα της Avin παρουσιάστηκε ο πρώτος εμπορικός σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο στους Αγίους Θεοδώρους. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο στη χώρα. Το έργο αυτό διακρίνεται για σημαντικές πρωτιές σε εθνική, περιφερειακή και ευρωπαϊκή κλίμακα. Είναι το πρώτο, δημόσια προσβάσιμο, εμπορικό πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στη χώρα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι το πρώτο που υλοποιείται στην Ευρώπη με συγχρηματοδότηση (κατά 50%) από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) - Transport και το πρώτο έργο που ανοίγει το δρόμο για την εμπορική διάθεση αμιγώς πράσινων καυσίμων για τις οδικές μεταφορές στη χώρα. To πρατήριο ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο (Hydrogen Refueling Station - HRS) είναι μια καινοτόμος εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας και αυστηρών προδιαγραφών. Ο σταθμός επιτρέπει την τροφοδοσία οχημάτων ελαφρού και βαρέος τύπου με υδρογόνο, ενισχύοντας τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας και υποστηρίζοντας το στόχο της Motor Oil για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στον τομέα των μεταφορών. Η Coral Gas ανέλαβε την προμήθεια και μεταφορά από το εξωτερικό και εν συνεχεία αποθήκευση του πράσινου υδρογόνου για τη λειτουργία του πρατηρίου. Στο μέλλον η πλήρωση των trailers θα γίνεται στο σταθμό φόρτωσης υδρογόνου που κατασκευάζει η Motor Oil στο διυλιστήριο. Επίσης, η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου, ανέλαβε και υλοποίησε το απαιτητικό έργο κατασκευής και επίβλεψης δοκιμαστικής λειτουργίας και ασφαλείας του πρατηρίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ CORAL GAS - BFS Avin: Πρατήριο υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους FLEET NEWS #318 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E είναι διαθέσιμο στους πελάτες με ιδιαιτέρως συμφέροντες όρους. Με 29.906 ευρώ (περιλαμβάνει όφελος Ford - δεν περιλαμβάνει τυχόν επιπλέον όφελος από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), προνομιακή χρηματοδότηση Ford Finance με επιτόκιο 3,99% ή απόκτηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford Lease με 250 ευρώ το μήνα και 8 χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση Ford Protect. Το νέο Ford Puma Gen-E εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, μέγιστη αυτονομία 523 χλμ. στην πόλη και 376 χλμ. σε μικτές συνθήκες, γρήγορη φόρτιση 10-80% σε μόλις 23 λεπτά, αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία και άνεση και ασυναγώνιστους χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας χάρη και στο νέο GigaBox. Πρόκειται για μια καινοτόμο και μοναδική στην κατηγορία αποθηκευτική λύση, η οποία προσφέρει επιπλέον χώρο κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ, δημιουργώντας περαιτέρω ευελιξία, ώστε να χωρέσουν μεγαλύτερα ή βρώμικα αντικείμενα όπως αθλητικός εξοπλισμός, εργαλεία ή ακόμα και βρεγμένα ρούχα. FORD PUMA GEN-E ΑΠΟ 29.906 ΕΥΡΩ

12.06.25 #318 4 Αυστηρότερο πλαίσιο ποινών προκειμένου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα, εισάγει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Το σχετικό νομοσχέδιο πέρασε στη Βουλή. Συγκεκριμένα, καθιερώνεται κλιμακωτού χαρακτήρα ποινολόγιο, ώστε να επιβάλλονται αυστηρότερες συνέπειες σε υπότροπους, οι οποίοι επαναλαμβάνουν σοβαρά παραπτώματα, ενώ υπάρχουν και πρόνοια για αυξημένες κυρώσεις στην περίπτωση που ο παραβάτης εμπλακεί σε ατύχημα. Στις παραβάσεις για τις οποίες θα εφαρμόζονται κλιμακωτές ποινές περιλαμβάνονται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή STOP, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μεγάλη υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, οι «κόντρες» και η οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράνος. Στο μεταξύ, σειρά νομοθετικών βελτιώσεων, όπως είχε προαναγγείλει, σύμφωνα με τις προτάσεις κομμάτων και φορέων, κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην ολομέλεια της Βουλής. Ειδικότερα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι βελτιώσεις που έχουν ουσία αφορούν τη θέσπιση διοικητικού προστίμου 700 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες την πρώτη φορά της παράβασης για αναστροφή, εφόσον έχει προκληθεί τροχαία σύγκρουση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΙΝΗΤΟ, ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Αυστηροποίηση ποινών στον νέο ΚΟΚ INCHARGE: O ΠΡΩΤΟΣ ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ 480KW Το δίκτυο incharge της nrg ανακοίνωσε την ενεργοποίηση του πρώτου στην Eλλάδα ταχυφορτιστή 480kW. Ένα χρόνο μετά την εγκατάσταση ταχυφορτιστών 360kW σε κομβικά σημεία πανελλαδικά, το incharge περνάει στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, εγκαινιάζοντας τον πιο γρήγορο φορτιστή στη χώρα. Ο φορτιστής 480kW σε κανονικές συνθήκες δύναται να καλύψει την ενεργειακή ανάγκη μιας εβδομάδας σε λιγότερο από 10 λεπτά. Είναι ο πρώτος φορτιστής 480kW στην Ελλάδα και 1 από τους 5 φορτιστές της Sungrow του είδους που έχουν εγκατασταθεί στην Ευρώπη. Βρίσκεται σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αττικής, με αυξημένη κίνηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων: στη Λεωφόρο Κηφισίας 221, στο Mαρούσι (15124) στο parking της Optima Bank. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή, που στοχεύει στην ενίσχυση της ταχείας επαναφόρτισης εντός του αστικού ιστού. Το σημείο διαθέτει 3 θέσεις φόρτισης, εύκολη πρόσβαση και 24/7 λειτουργία. Η δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης 3 οχημάτων επιτυγχάνεται με δυναμική κατανομή ισχύος (dynamic power allocation) μέσα από 2 αερόψυκτες και 1 υδρόψυκτη έξοδο. Τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Metlen στον Βόλο επισκέφθηκε την Πέμπτη 5 Ιουνίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Οι εγκαταστάσεις αυτές εξελίσσονται πλέον σε ένα αμυντικό hub για την Ελλάδα και την Ευρώπη, στο πλαίσιο της μεγάλης επενδυτικής επέκτασης που υλοποιεί η εταιρεία στην περιοχή. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στους χώρους του ιστορικού εργοστασίου, παρακολούθησε από κοντά τη λειτουργία των υφιστάμενων γραμμών παραγωγής και ενημερώθηκε διεξοδικά για την πρόοδο των νέων εγκαταστάσεων που βρίσκονται υπό ανέγερση. Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την πορεία υλοποίησης του έργου, επισημαίνοντας τη σημασία του για την ενίσχυση της αμυντικής και βιομηχανικής ισχύος της χώρας. Τον κ. Μητσοτάκη υποδέχθηκε στις εγκαταστάσεις ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, εξαίροντας το γεγονός ότι είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που επισκέπτεται το εργοστάσιο της εταιρείας στον Βόλο, κάτι που συνιστά ξεχωριστή τιμή τόσο για την εταιρεία όσο και για τη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου. Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓOΣ ΣΤΗ METLEN ΒOΛΟΥ

12.06.25 #318 6 Η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για συνέχιση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά - γ΄ κύκλος», αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων EV, παρά τη σημαντικά μειωμένη βασική επιδότηση. Όπως τονίζεται αρμοδίως, το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα και να συμμετάσχουν σε μια κοινή προσπάθεια: τη μετάβαση σε καθαρότερες, βιώσιμες και πιο ανθρώπινες πόλεις. Σημειώνεται ότι η έναρξη υποβολής νέων αιτήσεων θα ανακοινωθεί με Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Γεγονός είναι ότι η νέα προκήρυξη θα διαφοροποιείται από τις προηγούμενες καθώς -κατά το υπουργείο- εστιάζει στην ενίσχυση περισσότερων δικαιούχων. Έτσι, η βασική επιδότηση ορίζεται στα 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ φτάνει τα 4.500 ευρώ εφόσον συνδυάζεται με απόσυρση παλιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου. Ακόμη, οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα λαμβάνουν επιδότηση 3.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ στις περιπτώσεις που έχουν έδρα σε νησί, η επιδότηση αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ. Υποστηρίζεται και η αγορά οχημάτων επίδειξης (test drive) για αντιπροσωπίες. Επίσης, το πρόγραμμα καλύπτει: „Ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και τετράκυκλα κατηγορίας L με επιδότηση από 700 έως 1.500 ευρώ. „Ηλεκτρικά ποδήλατα με επιδότηση έως 500 ευρώ. „Ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ Νέα ώθηση στην αγορά EV Στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας, σε ένα χώρο υψηλής αισθητικής του Domus (στα Αστέρια Γλυφάδας), το BMW Group Hellas διοργάνωσε την ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση «The BMW Oikos» από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2025. Παρουσία ξεχωριστών προσκεκλημένων, πελατών, συνεργατών, αντιπρόσωπων και εκπροσώπων των ΜΜΕ, η BMW επαναπροσδιόρισε την έννοια της «Premium» κινητικότητας, παρουσιάζοντας εντυπωσιακά μοντέλα BMW που συμβολίζουν την πολυτέλεια και την καινοτομία, σε ένα καλαίσθητο περιβάλλον δίπλα στη θάλασσα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το έναυσμα για την αρχή της καλοκαιρινής περιόδου. Οι υπερπολυτελείς BMW X7 και BMW Σειρά 7 κέντρισαν το ενδιαφέρον των καλεσμένων με την ασύγκριτη άνεση και τις καινοτόμες ψηφιακές λειτουργίες που προσφέρουν. Η αδρεναλίνη εκτοξεύτηκε με την παρουσία των υψηλών επιδόσεων μοντέλων, BMW XM και τη νέα εκρηκτική BMW M5 των 727 hp, που για πρώτη φορά διαθέτει σύστημα M HYBRID. Σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης, οι αμιγώς ηλεκτρικές BMW i4 και i5 έκλεψαν τις εντυπώσεις, προσφέροντας απολαυστική οδήγηση με μηδενικούς ρύπους ενώ μοντέλα BMW που έχουν πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, όπως η δυναμική BMW Σειρά 1 και οι επιβλητικές BMW X1 και X2, ήταν επίσης εκεί. Η μεγάλη πρωταγωνίστρια του «The BMW Oikos» ήταν η νέα αμιγώς ηλεκτρική BMW iX, που πραγματοποίησε αποκλειστική πανελλαδική πρεμιέρα. Διαβάστε περισσότερα εδώ THE BMW OIKOS: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΝΕΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΣΤΟ SPANOS GROUP Το Spanos Group συνεχίζει να αναπτύσσεται και να συνεργάζεται με επιτυχημένους επαγγελματίες που υποστηρίζουν το όραμα και τη φιλοσοφία του. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η έλευση ενός νέου στελέχους στον όμιλο. Η Ζωή Παπαθανασίου, έχοντας πολυετή πείρα στον τομέα της επικοινωνίας και στο χώρο του αυτοκινήτου, αναλαμβάνει PR & Communications Manager για την Chery, την επιτυχημένη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, που αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην γκάμα εταιρειών την οποία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα το Spanos Group. Ζωή Παπαθανασίου

12.06.25 #318 8 Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε πρόσφατα την προσφορά της προμήθειας 125 ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων που κατέθεσε η κινεζική Yutong Bus Co. Ltd, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Τα νέα λεωφορεία θα ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), με στόχο την πλήρη ανανέωσή του έως το 2027. Η προμήθεια, ύψους 88,35 εκατ. ευρώ, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των «καθαρών» και ασφαλών μεταφορών στην Αθήνα, σε συνέχεια προηγούμενων παραδόσεων. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δύο κινεζικές κατασκευάστριες εταιρείες: η Yutong και η Zhongtong. Η προσφορά της δεύτερης απορρίφθηκε από την Επιτροπή Διενέργειας, καθώς κρίθηκε ότι δεν τεκμηρίωνε την απαιτούμενη τεχνική και επαγγελματική επάρκεια. Συγκεκριμένα, η Zhongtong, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο του υπουργείου, «δεν απέδειξε, όπως όφειλε, ότι διαθέτει την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, που ορίζεται με τον ρητό όρο της διακήρυξης, αλλά αντιθέτως επικαλέστηκε συμβάσεις/ παραδόσεις λεωφορείων προς διανομείς της κατά παράβαση του σχετικού όρου». Συν τοις άλλοις, δεν προσκόμισε Βεβαιώσεις Φορέων Αστικών Συγκοινωνιών για την καλή λειτουργία ήδη παραδοθέντων παρεμφερών με αυτά, που προτείνει στην τεχνική της προσφορά, ηλεκτρικών λεωφορείων του κατασκευαστή, αλλά αντ’ αυτών προσκόμισε βεβαιώσεις των επίσημων διανομέων της εταιρείας. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΨΟΥΣ 88,35 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΟΣΥ: 125 ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong Το Audi Q3 είναι κάτι περισσότερο από ένα premium compact SUV πάνω από δέκα χρόνια. Και τώρα, η Audi ετοιμάζεται να ανεβάσει τον πήχυ ακόμη ψηλότερα. Στις 16 Ιουνίου, κάνει πρεμιέρα η τρίτη γενιά του Audi Q3 - και μόλις πήραμε μια πρώτη, συναρπαστική γεύση από αυτό που έρχεται. Η νέα γενιά του Q3 δεν είναι απλώς μια ανανέωση, όπως τονίζεται αρμοδίως· είναι ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός, ένα κομβικό κεφάλαιο στη στρατηγική εξέλιξη και την προϊοντική αναβάθμιση της Audi. Με δυναμικό σχεδιασμό, που αποπνέει αυτοπεποίθηση και εκφραστική αισθητική, το νέο Audi Q3 έρχεται για να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην κατηγορία του. Οι προηγμένες ψηφιακές του λειτουργίες και η τεχνολογική του υπεροχή το καθιστούν τον απόλυτο σύμμαχο της σύγχρονης ζωής. ΝΕΟ AUDI Q3 ΣΤΙΣ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ Στην έκθεση Viva Technology 2025, η Software République -μια συμμαχία επτά ευρωπαϊκών εταιρειών που συνδυάζουν την τεχνογνωσία τους για μια έξυπνη, ασφαλή και βιώσιμη κινητικότητα- συνεργάζεται με τρεις μονάδες πυροσβεστικής για να παρουσιάσει το «vision 4rescue». Πρόκειται για ένα σύστημα διασυνδεδεμένων τεχνολογικών λύσεων που στοχεύει στην αύξηση της αποδοτικότητας και τη βελτίωση του συντονισμού των υπηρεσιών διάσωσης και έκτακτης ανάγκης. Κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα είναι η άρση των τεχνολογικών εμποδίων μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών που χρησιμοποιούν οι ομάδες έκτακτης ανάγκης. Το “vision 4rescue” περιλαμβάνει διάφορο εξοπλισμό σχεδιασμένο να συλλέγει και να μοιράζεται όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες: „Μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλου (Thales) και μικρού βεληνεκούς (Parrot): Με κάμερες και συστήματα επικοινωνίας, παρέχουν ακριβή επιτήρηση και μεταδίδουν κρίσιμες πληροφορίες. „Διασυνδεμένο αστικό έπιπλο (JCDecaux): Λειτουργεί ως διεπαφή επικοινωνίας με τον πληθυσμό και ως παρατηρητής, ενώ παρέχει πλατφόρμα απογείωσης/προσγείωσης για drone. „Ηλεκτρικό Renault 4 E-Tech (Renault Group): Προσαρμοσμένο στις ανάγκες επέμβασης, λειτουργεί ως κινητό κέντρο επιχειρήσεων κοντά στο σημείο συμβάντος. „Δίκτυα αισθητήρων (STMicroelectronics): Ενσωματώνονται σε αστικά (π.χ. φανάρια) και αγροτικά περιβάλλοντα (δάση, ποτάμια) για ανίχνευση ανωμαλιών.

12.06.25 #318 9 «Η πολιτεία συμμετέχει ενεργά στις δράσεις για τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Hydrogen Innovation for Regional Growth: Enhancing Mobility and Local Value Chains - The Peloponnese Case», το οποίο διεξήχθη στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στη σημασία του έργου TRIĒRĒS, το οποίο αφορά την κλιμάκωση των οικοσυστημάτων υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, ενώ περιέγραψε τα οφέλη που συνεπάγεται η λειτουργία της Κοιλάδας TRIĒRĒS στους Αγίους Θεοδώρους για τις θαλάσσιες μεταφορές και τη βιομηχανία, όπως επίσης και για τις οδικές μεταφορές. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το υδρογόνο είναι μια τεχνολογία που επιδιώκεται να ενσωματωθεί στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση για ένα λεωφορείο υδρογόνου από την ΟΣΥ, το οποίο θα ενταχθεί στο σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα. Επιπλέον, όπως είπε ο κ. Δήμας, έχει εγκριθεί, από το «Modernisation Fund», επενδυτική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 50 λεωφορείων και αυτήν τη στιγμή γίνεται ο προγραμματισμός της προκήρυξης του διαγωνισμού, ενώ έχει εγκριθεί από το «CEF 2», η δημιουργία πρατηρίου υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της ΟΣΥ στα Άνω Λιόσια. ΣΥΝΕΔΡΙΟ HYDROGEN INNOVATION FOR REGIONAL GROWTH Ενεργός δράση για υδρογόνο στις Μεταφορές Η BYD σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο υπερταχείας φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά της περιοχής. Η εταιρεία προτίθεται να υλοποιήσει το δίκτυο σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες υποδομών, ενώ παράλληλα θα εγκαθιστά σημεία ταχείας φόρτισης στις δικές της αντιπροσωπίες, δήλωσε η αντιπρόεδρος της BYD και επικεφαλής Ευρώπης, Στέλλα Λι, σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες. «Αυτό θα αλλάξει το παιχνίδι και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ηλεκτροκίνηση», ανέφερε η Λι, σύμφωνα με το βελγικό πρακτορείο ειδήσεων Belga. Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει «αστραπιαίους φορτιστές μεγαβάτ», με δυνατότητα παροχής ισχύος φόρτισης έως και 1.000 κιλοβάτ. Το δίκτυο αναμένεται να υποστηρίξει την ευρωπαϊκή κυκλοφορία των νέων οχημάτων της BYD με την πλατφόρμα Super e, όπως τα μοντέλα Han L και Tang L. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει χρόνο επαναφόρτισης μόλις πέντε λεπτών, παρέχοντας αυτονομία 400 έως 470 χιλιομέτρων, ανάλογα με τη συμβατότητα της μπαταρίας και τη γενιά του οχήματος. BYD - ΕΥΡΏΠΗ Δίκτυο υπερταχείας φόρτισης ALPINE: ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ο Όμιλος Renault ανακοίνωσε ότι η Amel Boubaaya, η οποία είναι επί του παρόντος επικεφαλής Επικοινωνίας για την περιοχή EMEA στην Bentley Motors, θα ενταχθεί στη μάρκα Alpine από την 1η Ιουλίου 2025. Θα διαδεχθεί τον David Gendry, ο οποίος αποχώρησε από την εταιρεία το 2024, και θα αναφέρεται στον Christian Stein, Chief Communications Officer του Ομίλου Renault, καθώς και λειτουργικά στον Philippe Krief, διευθύνοντα σύμβουλο της Alpine και Chief Technology Officer του ομίλου. Θα είναι επίσης μέλος της Διοικητικής Επιτροπής της μάρκας. Η Alpine προχωρά στην ηλεκτροκίνηση και ανακοινώνει για το 2030 μία γκάμα 7 μοντέλων. Στις 27 Μαΐου 2025, η Alpine παρουσίασε το μοντέλο A390 στην Ντιέππη, όπου και θα παράγεται. Το μελλοντικό σπορ fastback με πέντε θέσεις θα είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, μετά το A290. Amel Boubaaya

12.06.25 #318 10 SOS ΓΙΑ ΦΩΤΙΕΣ ΣΕ ΠΛΟΙΑ RoRo Οι φωτιές σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων Rollon/Roll-off (RoRo) από μπαταρίες ιόντων λιθίου δημιουργούν αυξανόμενη ανησυχία για τον κλάδο και τις ασφαλιστικές εταιρείες λόγω της δυσκολίας στον έλεγχό τους. Χαρακτηριστική και πιο πρόσφατη η περίπτωση του Morning Midas της Zodiac Maritime με σημαία Λιβερίας (κατασκευής 2006), στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά ενώ έπλεε έξω από τις ακτές της Αλάσκας, περίπου στις 00:00 UTC (2 μ.μ. τοπική ώρα) στις 3 Ιουνίου, μεταφέροντας ηλεκτρικά οχήματα για το Μεξικό. Το Morning Midas, το πλήρωμα του οποίου το εγκατέλειψε με ασφάλεια, μετέφερε φορτίο 3.048 αυτοκινήτων, εκ των οποίων 70 είναι πλήρως ηλεκτρικά και 861 υβριδικά. Νωρίτερα η Zodiac είχε αναφέρει ότι η φωτιά ξεκίνησε από ένα κατάστρωμα. Το πλοίο βρισκόταν πλέον 220 μίλια νότια του Adak τη Δευτέρα 9 Ιουνίου και εκινείτο βορειοανατολικά με περίπου 1,8 μίλια την ώρα. Όπως διαπιστώθηκε από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ (USCG), η φωτιά είχε επεκταθεί πια σε όλο το μήκος του κήτους του και χτυπιόταν από ανέμους 45 κόμβων και κύματα ύψους έξι ποδιών. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Ευρώπης, Xavier Martinet, έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο: ο νοτιοκορεατικός κατασκευαστής, ο οποίος ήταν ένατος σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τρίμηνο, θέλει να ξεπεράσει μερικές από τις κορυφαίες μάρκες της περιοχής, συμπεριλαμβανομένου του πρώην εργοδότη του, της Dacia, που βρίσκεται στην έκτη θέση, μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Ο Martinet, που ανέλαβε καθήκοντα στη Hyundai την 1η Ιανουαρίου, προερχόμενος από τη θέση του επικεφαλής μάρκετινγκ της Renault, σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe, δήλωσε πως για να γίνει η Hyundai μία από τις κορυφαίες σε πωλήσεις στην Ευρώπη, θα πρέπει να βελτιώσει τη θέση της στην αγορά εταιρικών στόλων (fleet market). Παρουσίασε επίσης τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Hyundai και αποκάλυψε ότι η εταιρεία σκοπεύει να προσθέσει στην Ευρώπη την παραγωγή κάποιου ακόμη μοντέλου μαζικής κυκλοφορίας. HYUNDAI EUROPE: ΥΨΗΛΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ Η πρόσφατη μελέτη της EY (Ernst & Young) και της Eurelectric, «Plugging into potential: unleashing the untapped flexibility of EVs», εξετάζει τον κρίσιμο ρόλο της έξυπνης φόρτισης. Συγκεκριμένα, της φόρτισης μονής κατεύθυνσης (unidirectional smart-charging), που επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να αντλούν ενέργεια σε βέλτιστους χρόνους, καθώς και της αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Grid - V2G), που τους επιτρέπει να επιστρέφουν αυτήν την ενέργεια στο δίκτυο, όταν υπάρχει ανάγκη. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές (TCO), σταθερότερα δίκτυα, αλλά και επιτάχυνση της υιοθέτησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της EY, έως το 2030 οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα φιλοξενούν πάνω από 50 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα (EVs), που θα αποτελούν το 15% του συνολικού στόλου οχημάτων. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να επιταχύνεται, η αποτελεσματική διαχείριση του πότε και πώς φορτίζονται τα EVs, καθώς και η αξιοποίηση της αποθηκευμένης ενέργειας για την υποστήριξη του δικτύου και την παροχή ευέλικτων υπηρεσιών. Στοιχεία που θα καθορίσουν τη σταθερότητα, την οικονομική βιωσιμότητα και τη συνολική απόδοση του ενεργειακού συστήματος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ - ΕΡΕΥΝΑ ΕΥ ΚΑΙ EURELECTRIC Έξυπνη φόρτιση και V2G τα «κλειδιά» Xavier Martinet

12.06.25 #318 11 Η Daimler Truck και η Toyota Motor Corporation ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση Οριστικών Συμφωνιών για την ισότιμη συγχώνευση της Mitsubishi Fuso και της Hino - μια συνένωση δυνάμεων για τη δημιουργία μιας νέας ισχυρής ιαπωνικής εταιρείας φορτηγών προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών. Το νέο σχήμα θα έχει πάνω από 40.000 εργαζομένους και θα διαθέτει το μέγεθος, τους πόρους και την ηγεσία στην τεχνολογία, για να διαμορφώσει το μέλλον των επαγγελματικών οχημάτων στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και πέραν αυτής. Στόχος είναι η εισηγμένη εταιρεία συμμετοχών να ξεκινήσει τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2026. Μέσω της ενσωμάτωσης της Mitsubishi Fuso και της Hino Motors, οι εταιρείες επιδιώκουν να βελτιώσουν την επιχειρησιακή αποδοτικότητα σε τομείς όπως η ανάπτυξη, η προμήθεια και η παραγωγή. Με αυτόν τον τρόπο, αναμένουν να ενισχύσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των Ιαπώνων κατασκευαστών επαγγελματικών οχημάτων και να ενδυναμώσουν το θεμέλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιαπωνία και στην Ασία. Η νέα εταιρεία συμμετοχών θα συνεισφέρει στους πελάτες, στα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη και στη βιομηχανία αυτοκινήτου, βοηθώντας στην επίλυση ζητημάτων που αφορούν τα επαγγελματικά οχήματα, όπως η ουδετερότητα άνθρακα και η αποδοτικότητα στη διαχείριση logistics, επιδιώκοντας να υλοποιήσει μια βιώσιμη και ευημερούσα κινητικότητα και να ενισχύσει το επαγγελματικό όχημα παγκοσμίως μέσω της ανάπτυξης τεχνολογιών CASE (Συνδεδεμένα, Αυτόνομα, Κοινόχρηστα, Ηλεκτρικά), συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Διαβάστε περισσότερα εδώ MITSUBISHI FUSO & HINO ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ Daimler Truck - Toyota: Συνένωση δυνάμεων AUTOMECHANIKA HO CHI MINH CITY 2025 Η Automechanika Ho Chi Minh City 2025 θα αναδείξει την ανάπτυξη της βιετναμέζικης αγοράς αυτοκινήτου και τις τεχνολογικές εξελίξεις σε όλες τις αίθουσες Α και Β του Saigon Exhibition and Convention Center. Οι καινοτομίες που εκτείνονται από τους κατασκευαστές/προμηθευτές πρώτης VOLVO CΕ Στρατηγική επένδυση σε εκσκαφείς Η Volvo Construction Equipment (Volvo CE) ανακοίνωσε μια στρατηγική παγκόσμια επένδυση στην παραγωγή ερπυστριοφόρων εκσκαφέων σε τρεις βασικές τοποθεσίες της Volvo CE. Με την προσθήκη παραγωγικής δυναμικότητας κοντά σε βασικές αγορές, η Volvo CE θα βελτιώσει την επιχειρησιακή αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα, εξασφαλίζοντας μικρότερους χρόνους παράδοσης και λύσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες, μειώνοντας τους κινδύνους στην αλυσίδα εφοδιασμού και διαχειριζόμενη οικονομικές και ρυθμιστικές προκλήσεις. Επιπλέον, στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω της ελαχιστοποίησης των αποστάσεων μεταφοράς. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της μονάδας Changwon στη Νότια Κορέα για να εξασφαλιστούν οι παγκόσμιες ποσότητες και ικανότητες στην Ασία. Για την παραγωγή ερπυστριοφόρων εκσκαφέων στην Ευρώπη, έχει επιλεγεί η Σουηδία, ενώ η τελική απόφαση για την τοποθεσία, την έκταση και το χρονοδιάγραμμα θα ληφθεί αργότερα μέσα στο 2025. Επιπλέον, θα εγκατασταθεί γραμμή συναρμολόγησης εκσκαφέων στο υπάρχον εργοστάσιο στο Shippensburg των ΗΠΑ, για την εξυπηρέτηση της βορειοαμερικανικής αγοράς. Η συνολική επένδυση για τις τρεις μονάδες ανέρχεται σε 2.500 εκατομμύρια σουηδικές κορόνες, με το μεγαλύτερο μέρος να προορίζεται στο εργοστάσιο Changwon. Οι επενδύσεις θα γίνουν στα επόμενα χρόνια. τοποθέτησης έως τη δευτερογενή αγορά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, τη νέα ενεργειακή τεχνολογία και πολλά άλλα, θα αποτελέσουν κεντρικό θέμα των συζητήσεων κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων που έχουν προγραμματισθεί από τις 19 έως τις 21 Ιουνίου. Αυτή η βασική εστίαση θα ενισχυθεί και από εκθέτες όπως η VinFast, ο πρωτοπόρος κατασκευαστής EV του Βιετνάμ.

12.06.25 #318 12 Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV) ηλικίας 24 μηνών διατηρεί μόλις το 47% της αρχικής του αξίας. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας έρευνας που πραγματοποίησε η Cox Automotive. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή πτώση σε σύγκριση με παρόμοια μελέτη πριν από δύο χρόνια. Η Cox Automotive βασίζει τα τελευταία της αποτελέσματα σε ηλεκτρικά οχήματα δύο ετών που πωλήθηκαν σε νέο ιδιοκτήτη τον Απρίλιο του 2024. Η προηγούμενη ανάλυση του 2022, όταν οι τιμές των μεταχειρισμένων EV ήταν στα υψηλότερα επίπεδα λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, έδειχνε ότι τα EV με το ίδιο ηλικιακό προφίλ διατηρούσαν το 83% της αρχικής τους αξίας. Τι προκάλεσε αυτή τη δραματική μείωση στην υπολειμματική αξία (Residual Value - RV); Παίζει ρόλο μια ατυχής αλληλεπίδραση μεταξύ της κυβέρνησης και των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Τον Ιανουάριο του 2024, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισήγαγε την υποχρέωση Zero Emission Vehicle (ZEV). Για να πετύχουν τους στόχους της υποχρέωσης ZEV, οι κατασκευαστές προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις στα νέα μοντέλα BEV στο Ηνωμένο Βασίλειο, ελπίζοντας ότι αυτό θα τα κάνει αρκετά ελκυστικά ώστε η αγορά να τους βοηθήσει να εκπληρώσουν τα μηδενικών ρύπων ποσοστά τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ - ΕΡΕΥΝΑ COX AUTOMOTIVE EV διετίας: Εμπορική αξία κάτω από 50% Οι απογοητευμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές εξαρτημάτων αναζητούν εναλλακτικές πηγές μαγνητών, που είναι σε έλλειψη λόγω περιορισμών στις εξαγωγές από την Κίνα. Κάποιοι ανέφεραν ότι τα εργοστάσιά τους μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν στα μέσα Ιουλίου χωρίς εφεδρικές προμήθειες μαγνητών. Οι διοικήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ξαναβρεθεί στα πολεμικά τους επιτελεία, ανήσυχες ότι οι αυστηροί περιορισμοί εξαγωγών από την Κίνα για τους μαγνήτες σπάνιων γαιών -που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή αυτοκινήτων- μπορεί να παγώσουν την παραγωγή. Η βιομηχανία ανησυχεί ότι η κατάσταση με τις σπάνιες γαίες μπορεί να εξελιχθεί σε τρίτο μεγάλο σοκ στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσα σε πέντε χρόνια. Η έλλειψη ημιαγωγών απέκλεισε εκατομμύρια αυτοκίνητα από τα σχέδια παραγωγής των κατασκευαστών μεταξύ 2021 και 2023. Πριν από αυτό, η πανδημία του κορονοϊού το 2020 είχε κλείσει εργοστάσια για εβδομάδες. Αυτές οι κρίσεις ώθησαν τη βιομηχανία να ενισχύσει τις στρατηγικές της στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτήν τη φορά, ωστόσο, καθώς η στενότητα στις σπάνιες γαίες σφίγγει, η βιομηχανία έχει λίγες καλές επιλογές, δεδομένης της κυριαρχίας της Κίνας στην αγορά. ΠΑΝΙΚΟΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ CAETANOBUS: ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Μια νέα γενιά λεωφορείων μηδενικών ρύπων από την CaetanoBus είναι έτοιμη να παρουσιαστεί. Η προ-παρουσίαση θα γίνει στο Συνέδριο UITP 2025 στο Αμβούργο. Η νέα οικογένεια λεωφορείων από τον Πορτογάλο κατασκευαστή θα περιλαμβάνει μήκη από 8,5 μέτρα έως 18 μέτρα, συμπεριλαμβανομένου φυσικά του μοντέλου solo μήκους 12 μέτρων. Το ενδιαφέρον είναι ότι το μοντέλο των 18 μέτρων θα διαθέτει και έκδοση για Bus Rapid Transit (BRT). Η νέα γκάμα λεωφορείων της CaetanoBus, τόσο BEV (ηλεκτρικά με μπαταρία) όσο και FCEV (με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου), θα κατασκευάζεται με τη χρήση εξαρτημάτων και τεχνολογίας από τον κινεζικό κολοσσό σιδηροδρομικού εξοπλισμού CRRC, ο οποίος συνεργάζεται επίσης με την Ikarus στην αγορά της Ουγγαρίας.

12.06.25 #318 13 GM: ΕΠΕΝΔΥΣΗ 4 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ Η General Motors ανακοίνωσε σχέδια για επένδυση περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αμερικανικές της μονάδες παραγωγής κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Η νέα αυτή επένδυση θα στηρίξει την παραγωγή τόσο οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) που χρησιμοποιούν βενζίνη, όσο και ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Η GM στοχεύει να αξιοποιήσει την επένδυση αυτή για να παράγει πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα ετησίως, ενώ θα προσαρμόσει βασικές εγκαταστάσεις ώστε να προσφέρουν μακροπρόθεσμη ευελιξία. Η επένδυση των 4 δισ. δολαρίων θα κατανεμηθεί σε τρεις μονάδες παραγωγής της GM: την Orion Assembly στο Μίσιγκαν, τη Fairfax Assembly στο Κάνσας και τη Spring Hill Manufacturing στο Τενεσί. Η μονάδα Orion Assembly, η οποία αρχικά προοριζόταν για την παραγωγή των ηλεκτρικών Chevy Silverado EV και GMC Sierra EV, θα στραφεί τώρα στην κατασκευή SUV πλήρους μεγέθους και βενζινοκίνητων εκδόσεων των ICE Chevy Silverado 1500 και GMC Sierra 1500, ξεκινώντας στις αρχές του 2027. TOYOTA: ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤO ENERGY OBSERVER Η Toyota στηρίζει το επόμενο κεφάλαιο του Energy Observer, του εργαστηριακού σκάφους που κινείται αποκλειστικά με μείγμα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και μπορεί να παράγει υδρογόνο επί του σκάφους. Εξοπλισμένο με το Σύστημα Κυψελών Καυσίμου της Toyota, αυτό το πρωτοποριακό ερευνητικό σκάφος ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα παγκόσμια αποστολή από το 2025 έως το 2033. Το εννιάχρονο αυτό ταξίδι, με τίτλο «Αναζητώντας την ουδετερότητα άνθρακα», θα εξερευνήσει και θα αναπτύξει περαιτέρω μια σειρά τεχνικών λύσεων για βιώσιμες και απανθρακωμένες θαλάσσιες μεταφορές. Από το 2025 έως το 2026, το πρώτο εργαστηριακό σκάφος Energy Observer θα συνεχίσει τις αποστολές του στην Ευρώπη. Το Σύστημα Κυψελών Καυσίμου της Toyota διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αλυσίδα ενέργειας χωρίς εκπομπές του σκάφους, παράγοντας ενέργεια χωρίς εκπομπές άνθρακα επί του σκάφους. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει καινοτόμους προσεγγίσεις για την απανθρακοποίηση τόσο της θαλάσσιας πρόωσης όσο και των ενεργειακών συστημάτων επί του σκάφους. Οι επιπτώσεις των δασμών αρχίζουν να γίνονται αισθητές, καθώς η διά θαλάσσης μεταφορά οχημάτων μειώνεται πάνω από 70%. Ο όγκος των αυτοκινήτων που μεταφέρονται στις ΗΠΑ μέσω θαλάσσιων διαδρομών έχει καταρρεύσει ως αποτέλεσμα των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγόμενες οχηματικές μονάδες. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων εμπορίου Descartes Datamyne, ο θαλάσσιος όγκος εισαγωγών για μηχανοκίνητα οχήματα μειώθηκε κατά 72,3% τον Μάιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Οι εισαγωγείς μετέφεραν περίπου 9.380 λιγότερες μονάδες ισοδύναμες με εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδών (TEU) στις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα. Κάθε τέτοια μονάδα αντιστοιχεί περίπου σε ένα όχημα, ανάλογα με το μέγεθός του, σύμφωνα με την Descartes. Η απότομη πτώση δείχνει ότι οι δασμοί στα οχήματα έχουν απτή επίδραση στις αποφάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι δασμοί 25% στα αυτοκίνητα που τέθηκαν σε ισχύ τον Απρίλιο ενδέχεται να οδήγησαν τις εταιρείες που αποστέλλουν ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στο εξωτερικό να αναστείλουν προσωρινά τις αποστολές τους, ελπίζοντας ότι ο Τραμπ τελικά θα αποσύρει τους πιο επαχθείς δασμούς. Τα δεδομένα των θαλάσσιων μεταφορών δεν περιλαμβάνουν εισαγωγές που περνούν από τα βόρεια και νότια σύνορα, αλλά καλύπτουν αποστολές από την Ευρώπη και την Ασία, δηλαδή μέσω ωκεάνιων διαδρομών. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑ ΘΑΛΑΣΣΗΣ Τα πρώτα «σύννεφα» των δασμών

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=