FLEETNEWS #317

10.06.25 #317 14 GEELY: ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Η τελευταία γενιά μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου με τεχνολογία Short Blade (κοντής λεπίδας) της Geely προσφέρει καλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίας, υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης και απόλυτη ασφάλεια. Η τεχνολογία Short Blade, που ήδη εφαρμόζεται στο νέο Geely ΕΧ5, έχει γίνει το νέο σημείο αναφοράς για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς παρέχει κορυφαία ασφάλεια, συμπαγές μέγεθος, υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, καλύτερη αξιοποίηση όγκου και μεγάλη διάρκεια ζωής. Σύμφωνα με τις δοκιμές της Geely, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας με τεχνολογία Short Blade μπορεί να φτάσει τους 3.500 κύκλους φόρτισης, που ισοδυναμούν με φόρτιση και οδήγηση για 1.000.000 χιλιόμετρα, με ελάχιστη επίδραση στην αυτονομία της μπαταρίας. Με βάση τη μέση οικογένεια που οδηγεί 20.000 χιλιόμετρα ετησίως, η μπαταρία Short Blade μπορεί να λειτουργεί έως και 50 χρόνια, παρατείνοντας σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, βελτιώνοντας την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων και μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα κατά περισσότερο από 80.000 τόνους ετησίως. Ο νέος φόρος άνθρακα της Ε.Ε. στα καύσιμα ντίζελ, βενζίνη και θέρμανσης (ETS2) θα μπορούσε να αποφέρει σχεδόν 300 δισ. ευρώ μεταξύ 2026 και 2032. Η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E) προτείνει τουλάχιστον το 50% των εσόδων του ETS2 να επιστρέφεται στα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, ενώ το υπόλοιπο να επενδύεται σε πράσινες υποδομές. Η T&E ζητά επίσης μεταρρυθμίσεις στο Μηχανισμό Σταθερότητας της Αγοράς της Ε.Ε. (Market Stability Reserve), ώστε οι τιμές του ETS2 να διατηρούνται κοντά στα 55 ευρώ ανά τόνο CO2. Το νέο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS2) είναι μια ευκαιρία 300 δισ. ευρώ για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους πολίτες να απεξαρτηθούν από τα ορυκτά καύσιμα και το εισαγόμενο πετρέλαιο, σύμφωνα με νέα μελέτη της T&E. Όπως επισημαίνει η οργάνωση, η επανεπένδυση σε πράσινες υποδομές και η στοχευμένη αναδιανομή των εσόδων μπορούν να στηρίξουν μια δίκαιη μετάβαση, με 50% έως 75% των εσόδων να δίνονται στα ευάλωτα νοικοκυριά μέσω χρηματοοικονομικής στήριξης. Από το 2027, η Ε.Ε. θα εφαρμόσει το νέο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS2), το οποίο θα επιβάλλει τιμή άνθρακα στα καύσιμα ντίζελ, βενζίνη και θέρμανσης, επιπλέον του υφιστάμενου συστήματος για τις βιομηχανικές εκπομπές. Αυτό θα επιβάλλει ένα κόστος στον άνθρακα, δημιουργώντας ίσους όρους ανταγωνισμού υπέρ των καθαρότερων καυσίμων, υπογραμμίζει η T&E. Τ&Ε: ΕΥΚΑΙΡΙΑ 300 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ Ο νέος ευρωπαϊκός φόρος άνθρακα (ETS2) Η Alpine, η premium μάρκα του Ομίλου Renault, θα επικεντρωθεί στην επέκταση της γκάμας των σπορ αυτοκινήτων της, μετά το λανσάρισμα του μεσαίου ηλεκτρικού crossover A390, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Φιλίπ Κριέφ. Τα σπορ μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα Πλατφόρμα Επιδόσεων Alpine (Alpine Performance Platform ή APP) θα αποτελούν τέσσερα από τα επτά νέα μοντέλα που η μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει έως το 2032, δήλωσε ο Κριέφ κατά την παρουσίαση του A390 στην ιστορική έδρα της Alpine στη βόρεια Γαλλία. Η αρχιτεκτονική της APP έχει σχεδιαστεί κυρίως για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο μπορεί να υποστηρίξει και κινητήρες εσωτερικής καύσης, σημείωσε ο Κριέφ, ο οποίος είναι και τεχνικός διευθυντής του Ομίλου Renault. Το πλάνο προϊόντων της Alpine περιλαμβάνει το ηλεκτρικό A290, ένα «καυτό» hatchback βασισμένο στο Renault 5, που παρουσιάστηκε φέτος, καθώς και το A390, του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Dieppe. ALPINE: ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΠΟΡ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=