29.05.25 #314 14 Ανοικτή παραμένει η Renault στο ενδεχόμενο παροχής της τεχνολογίας της σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και την ανάπτυξη πιο προσιτών μοντέλων. Αυτό δήλωσε ο CEO του ομίλου, Luca de Meo, κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής ακρόασης στη Ρώμη. Παρά την πρόσφατη αποτυχία της συνεργασίας με τη Volkswagen για την κοινή εξέλιξη ενός φθηνού ηλεκτρικού Twingo, ο de Meo τόνισε ότι η Renault «παραμένει πλήρως ανοιχτή» σε νέες συνέργειες. Όπως εξήγησε, η ανταλλαγή τεχνολογίας -ιδίως πλατφορμών- μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στον τομέα των μικρών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών, όπου οι επενδύσεις είναι μεγάλες και τα περιθώρια κέρδους μικρά. «Αυτοί οι τομείς απαιτούν σημαντικές επενδύσεις με χαμηλό περιθώριο απόδοσης», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η Renault έχει μακρά ιστορία συνεργασιών με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και επιδιώκει να συνεχίσει σε αυτή την κατεύθυνση, ειδικά ενόψει των προκλήσεων που επιφέρει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο de Meo προειδοποίησε πως, με βάση τις υφιστάμενες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις, μέχρι το 2030 το κόστος παραγωγής ενός μικρομεσαίου μοντέλου της Renault ενδέχεται να αυξηθεί κατά 20%, ενώ για τα μικρά αυτοκίνητα η αύξηση μπορεί να φτάσει έως και 40%. Οι δηλώσεις του έρχονται σε συνέχεια προηγούμενης κοινής του εμφάνισης με τον John Elkann της Stellantis, όπου έγινε σαφές ότι η κερδοφορία σε ορισμένα μικρά μοντέλα είναι ήδη οριακή ή ανύπαρκτη. Σε μια εποχή όπου η πίεση για πιο βιώσιμη και προσιτή αυτοκίνηση εντείνεται, η Renault επιλέγει να επενδύσει στην ανοικτή και στοχευμένη συνεργασία, με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της. ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο CEO LUCA DE MEO Renault: Χείρα συνεργασίας για προσιτά αυτοκίνητα DAIMLER TRUCK: ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ Μια επιτυχία για τον αντιπρόσωπο της Daimler Truck Polska, Sobiesław Zasada Automotive στην Κρακοβία: Η εταιρεία Kawczyński Logistics παρέλαβε επισήμως 75 ολοκαίνουργιους ελκυστήρες Mercedes-Benz Actros L ProCabin 1848 LS. Το νέο Mercedes-Benz Actros L με ProCabin θα τεθεί άμεσα σε καθημερινή λειτουργία, αντικαθιστώντας τα τετραετίας μοντέλα της Mercedes-Benz που βρίσκονται μέχρι σήμερα σε χρήση. Ο στόλος της εταιρείας αριθμεί πλέον περίπου 295 ελκυστήρες, σημαντικό ποσοστό των οποίων είναι φορτηγά της Mercedes-Benz. Τα νέα φορτηγά Actros L ProCabin 1848 LS είναι σχεδιασμένα για διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Εκτός από την άνεση για τον οδηγό, προσφέρουν και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας. MG EXE181 iF Design Award 2025 Το εντυπωσιακό όσο και πρωτοποριακό πρωτότυπο MG EXE181, που έκανε το ντεμπούτο του στους παγκόσμιους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της MG στο Goodwood Festival of Speed το 2024, βραβεύτηκε με το διεθνούς κύρους iF Design Award 2025, στην κατηγορία Concept Vehicle. Πρόκειται για μία από τις υψηλότερες διακρίσεις στο χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού, σε ένα διαγωνισμό που δέχεται πάνω από 11.000 συμμετοχές ετησίως από σχεδόν 70 χώρες. To MG EXE181 είναι η ενσάρκωση του οράματος του διευθυντή Προηγμένου Σχεδιασμού της SAIC Design Advanced London, Carl Gotham, και αποτελεί ένα φόρο τιμής στο ιστορικό EX181 -το εμβληματικό “Roaring Raindrop MG”- όπως είναι το «χαϊδευτικό» του μοντέλου που έσπασε ρεκόρ ταχύτητας στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στις αλυκές του Bonneville, με οδηγούς όπως ο Sir Stirling Moss (246 μίλια/ώρα το 1957) και ο Phil Hill (257 μίλια/ ώρα το 1959).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=