22.05.25 #312 13 Ο διευθύνων σύμβουλος της VW και Porsche, Όλιβερ Μπλούμε, σε συνέντευξή του στo μέσο Automobilwoche, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, τους δασμούς των ΗΠΑ και τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα. Τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει ραγδαίες αλλαγές και ότι το παραδοσιακό μοντέλο σχεδιασμού και εξαγωγής από την Ευρώπη έχει δυσκολέψει. Η VW αντεπιτίθεται με ευελιξία, αναδιοργάνωση και τεχνολογικές επενδύσεις. Στην Κίνα, η VW υλοποιεί στρατηγική ανάπτυξης «στην Κίνα για την Κίνα», με νέα τοπικά σχεδιασμένα μοντέλα και στόχο την κυκλοφορία 40 νέων οχημάτων έως το 2027, εκ των οποίων τα 20 είναι ηλεκτρικά. Ο Μπλούμε υποστήριξε ότι η VW διατηρεί πλεονέκτημα μέσω της πολυετούς παρουσίας της, της ποιότητας και του εκτεταμένου δικτύου διανομής. Στην Ευρώπη, η εταιρεία στοχεύει σε ισοτιμία περιθωρίου κέρδους μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων πριν από το τέλος της δεκαετίας. Παράλληλα, συμφώνησε με τα συνδικάτα στη Γερμανία μείωση δυναμικότητας κατά 730.000 οχήματα ετησίως και κατάργηση 35.000 θέσεων εργασίας χωρίς να κλείσουν μεγάλα εργοστάσια, εξοικονομώντας 4 δισ. ευρώ ετησίως. Τέλος, εξετάζεται συνεργασία με τη Rheinmetall για στρατιωτικά οχήματα στο Όσναμπρικ, ενώ για τη Δρέσδη προωθούνται εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση, αποκλείοντας περαιτέρω παραγωγή οχημάτων του ομίλου. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ VW: Αισιοδοξία του CEO παρά τους δασμούς Όλιβερ Μπλούμε Η TOYOTA ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗ NISSAN; Μετά την αποτυχία της συμφωνίας με τη Honda, φαίνεται πως μια άλλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει σωσίβιο στη Nissan, που αγωνίζεται να παραμείνει «ζωντανή». Η Toyota εμφανίζεται ως πιθανός «υποστηρικτής» σε μια νέα συνεργασία. «Αν δεν δράσουμε τώρα, η κατάσταση θα χειροτερέψει», δήλωσε ο πρόεδρος της Nissan, Ivan Espinosa, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στις 13 Μαΐου. Αντιμέτωπη με πτώση πωλήσεων, διογκούμενο χρέος και μειωμένα κέρδη, η Nissan παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα ένα νέο σχέδιο ανάκαμψης με την ονομασία “Re:Nissan”. Η Toyota ήδη διατηρεί ποσοστά σε αρκετές ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Subaru (20%), Mazda (5,1%), Suzuki (4,6%) και Isuzu (5,9%), επομένως η υποστήριξη προς τη Nissan δεν θα προκαλούσε έκπληξη. Ο Espinosa δήλωσε ότι η Nissan είναι ανοιχτή σε νέες συνεργασίες. Ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε πως η Nissan θα συνεχίσει να συνεργάζεται με άλλους εταίρους, όπως η Mitsubishi, η οποία θα χρησιμοποιήσει το επερχόμενο LEAF ως βάση για το νέο της ηλεκτρικό όχημα στη Βόρεια Αμερική. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τάσσεται υπέρ της προώθησης της καινοτομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία μέσω του διαμοιρασμού δεδομένων, της αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης και της δημιουργίας ενός ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου δεδομένων. Η ACEA τονίζει τη σημασία της σωστής εφαρμογής του Κανονισμού για τα Δεδομένα (Data Act), της απλοποίησης του νομικού πλαισίου και της ανάπτυξης προτύπων για την ΤΝ με πρωτοβουλία του ίδιου του κλάδου. Παράλληλα, αναγνωρίζεται ότι το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο είναι πολύπλοκο και επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών. Η δημιουργία ενός ενιαίου χώρου δεδομένων θα ενισχύσει τη διαφάνεια, τη συνεργασία και τη διαλειτουργικότητα, βελτιώνοντας την πρόσβαση στα δεδομένα και επιταχύνοντας την καινοτομία. Η διαθεσιμότητα δεδομένων θεωρείται καθοριστικός παράγοντας για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης και τη στήριξη της ψηφιακής μετάβασης του κλάδου. ACEA Καινοτομία με διαμοιρασμό δεδομένων και ΑΙ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=