19.05.25 #311 7 «Το ντίζελ παραμένει μια σημαντική επιλογή για τους εμπορικούς στόλους»: αυτή η φαινομενικά αυτονόητη αλλά και αξιοσημείωτη δήλωση ενός στελέχους της Skoda έγινε τίτλος συνέντευξης που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στο γερμανικό περιοδικό Autoflotte. Παρόλο που η συνέντευξη δεν ανέλυσε περαιτέρω το θέμα, ήγειρε το εύλογο ερώτημα: Πόσο σημαντικό παραμένει το ντίζελ (και κατ’ επέκταση και η βενζίνη) για τους στόλους οχημάτων; Η μετάβαση στα νέα συστήματα κίνησης που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρώπη, δημιουργεί ένα παράδοξο: τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) συγκεντρώνουν σχεδόν όλη την προσοχή, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν μικρό ποσοστό των συνολικών στόλων. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs), δηλαδή βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα, παραμένουν η πλειονότητα, χωρίς όμως να συζητούνται αναλόγως. Όπως επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Skoda, το ντίζελ παραμένει σημαντικό για τους εταιρικούς στόλους· το ίδιο και η βενζίνη, αν και για διαφορετικούς λόγους. Ας δούμε γιατί και τι σημαίνει αυτό. Τα ντιζελοκίνητα οχήματα είναι σημαντικά λόγω της υψηλής απόδοσης καυσίμου τους. Μελέτη του 2024 από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) δείχνει ότι τα ντίζελ έχουν κατά 15% έως 20% καλύτερη οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πάλι έχουν συνήθως χαμηλότερη αρχική τιμή σε σύγκριση με τα ντίζελ ή τα ηλεκτρικά. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΤΑΙΡΙΚΟΙ ΣΤΟΛΟΙ Δεν εγκαταλείπουν ντίζελ και βενζίνη UNIMOG TLF 3000 ΚΑΙ ATEGO HLF 10 Στη φετινή RETTmobil, από τις 14 έως τις 16 Μαΐου 2025, η MercedesBenz Special Trucks παρουσίασε μια επιλογή παντός εδάφους οχημάτων που είναι ιδανικά για χρήση σε καταστάσεις καταστροφών και επιχειρήσεις διάσωσης. Ένα πυροσβεστικό όχημα-δεξαμενή Unimog και ένα Mercedes-Benz Atego HLF 10, σχεδιασμένο ως πολυλειτουργικό πυροσβεστικό όχημα για κατάσβεση πυρκαγιάς και τεχνική βοήθεια - oι επισκέπτες είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν ένα άλλο Unimog με καμπίνα πληρώματος σε δράση στην off-road πίστα. Το πυροσβεστικό όχημα βασίζεται στο Unimog U 5023 και διαθέτει υπερκατασκευή της Schlingmann. Το HLF 10 (Hilfelei stungslöschgruppenfahrzeug), βασισμένο στο Mercedes-Benz Atego, είναι ένα ευέλικτο όχημα για δημοτικές πυροσβεστικές υπηρεσίες, σχεδιασμένο τόσο για κατάσβεση πυρκαγιάς όσο και για παροχή τεχνικής βοήθειας. Η Mitsubishi Motors Corporation ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο κοινής παραγωγής SUV στις ΗΠΑ με τη Nissan Motor Company, ως απάντηση στην πρόσφατη αύξηση των εισαγωγικών δασμών από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η Mitsubishi πούλησε συνολικά 31.637 οχήματα στις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, καθώς η εταιρεία επιτάχυνε τις παραδόσεις προϊόντων πριν από την εφαρμογή των δασμών. Τα δύο τρίτα των πωλήσεών της προήλθαν από το SUV Outlander, ενώ τα μοντέλα Eclipse Sport και Mirage αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο των πωλήσεων. Η εταιρεία δεν διαθέτει εργοστάσια κατασκευής οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και βασίζεται επομένως στις εισαγωγές για την κάλυψη της αγοράς των ΗΠΑ. Ο πρόεδρος της Mitsubishi Motors, Takao Kato, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ότι η τοπική παραγωγή «είναι απαραίτητη» για την πώληση οχημάτων στις ΗΠΑ. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να διαθέσει στις ΗΠΑ μια παραλλαγή του επόμενου Nissan Leaf (ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας - BEV) με σήμανση Mitsubishi, αρχής γενομένης από το δεύτερο εξάμηνο του 2026, καθώς και να διαθέσει μια παραλλαγή του SUV Nissan Rogue αργότερα εντός του έτους. MITSUBISHI - NISSAN Εντείνουν τη συνεργασία στις ΗΠΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=