15.05.25 #310 12 Αυξητικά κινείται η εγχώρια αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Το +9% τον Απρίλιο (14.656 ταξινομήσεις, έναντι 13.445 τον αντίστοιχο μήνα του 2024) ακολούθησε το +2,1% του Μαρτίου, και αυτό δείχνει την τάση στο εξής, παρά το γεγονός ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), καταγράφεται πτώση 4,5%, λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Εκτιμάται ότι η άνοδος θα συνεχιστεί και τον Μάιο και τους επόμενους θερινούς μήνες με ισχυρές αγορές από τις εταιρείες ενοικιάσεων. Πιο αναλυτικά, τα SUV είχαν τον Απρίλιο μερίδιο 58,1% επί των συνολικών πωλήσεων, ενώ η βενζίνη υποχώρησε στο 35,2% (έναντι 45,1% τον Απρίλιο του 2024). Τα υβριδικά (HEV) πλησιάζουν σε μερίδιο το 50% (47,9% τον Απρίλιο), όμως αμφιβολίες γύρω από την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα προκαλεί η στασιμότητα στις πωλήσεις plug-in υβριδικών (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικών (BEV). Τα πρώτα είχαν μερίδιο τον Απρίλιο 5,6% (από 5,8% τον Απρίλιο του 2024), ενώ τα δεύτερα 4,3% (από 4,5% τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους). Ας δούμε, όμως, πώς καταγράφει λεπτομερέστερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) την ελληνική αγορά οχημάτων στο σύνολό της: Αυξημένες κατά 2,9% ήταν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Απρίλιο. Ειδικότερα, τον φετινό Απρίλιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 24.404 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 23.711 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (αύξηση 29,3% είχε σημειωθεί τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του ΑΠΡΙΛΙΟΣ - ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Αύξηση 9% στα καινούργια επιβατικά ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2025 2024 2025 2024 A 10,50% 6,80% 3,8 7,00% 6,40% 0,6 A-SUV 2,50% 4,40% -1,8 2,50% 2,80% -0,3 (A TOTAL) -13,10% -11,10% (+2,0) -9,50% -9,20% (+0,3) B 21,30% 23,90% -2,6 20,90% 25,40% -4,5 B-SUV 34,70% 34,00% 0,7 35,60% 33,00% 2,6 (B TOTAL) -56,10% -57,90% (-1,8) -56,40% -58,40% (-1,9) C 7,20% 6,90% 0,3 7,40% 7,40% 0 C-SUV 14,90% 15,30% -0,4 18,00% 16,50% 1,5 (C TOTAL) -22,10% -22,20% (-0,1) -25,40% -23,90% (+1,5) D 0,70% 1,70% -1,1 1,10% 1,80% -0,8 D-SUV 5,20% 3,70% 1,6 5,20% 4,30% 0,9 (D TOTAL) -5,90% -5,40% (+0,5) -6,20% -6,10% (+0,1) E 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0 E-SUV 0,40% 0,60% -0,1 0,40% 0,40% 0 (E TOTAL) -0,50% -0,60% (-0,1) -0,50% -0,50% (-0,0) F-G 0,10% 0,10% -0,1 0,10% 0,10% 0 F-G-SUV 0,20% 0,30% -0,1 0,20% 0,30% -0,1 (F-G TOTAL) -0,30% -0,40% (-0,2) -0,40% -0,40% (-0,1) SPORTS 0,20% 0,20% 0 0,10% 0,20% 0 MPV 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,00% 0 MPV-M/COMBI 1,80% 2,10% -0,2 1,40% 1,30% 0 (SUV TOTAL) -58,10% -58,10% (-0,1) -61,90% -57,30% (+4,7) 100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜET '25/'24 ΙΑΝ.-ΑΠΡ. ΜET '25/'24 2025 2024 2025 2024 Επιβατικά 14.656 13.445 9,00% 47.851 50.113 -4,50% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 923 819 12,70% 3.312 3.701 -10,50% Λεωφορεία 97 81 19,80% 353 170 107,60% Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΜΑΡ.‘25 2025 2024 2025 2024 Βενζίνη 35,20% 45,10% -9,9 34,40% 41,70% -7,3 28,70% Πετρέλαιο 3,70% 9,30% -5,7 3,70% 10,30% -6,6 9,50% Υβριδικά (HEV) 47,90% 33,60% 14,3 48,50% 36,30% 12,1 35,50% Plug in Υβριδικά (PHEV) 5,60% 5,80% -0,2 6,00% 5,60% 0,4 7,60% Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 4,30% 4,50% -0,2 5,50% 4,40% 1,2 15,20% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,10% -0,1 3,40% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,30% 1,60% 1,7 1,90% 1,70% 0,3 Πηγή: ΣΕΑΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=