FLEETNEWS #310

15.05.25 #310 11 H Nissan εγκαταλείπει τα σχέδια κατασκευής ενός νέου εργοστασίου μπαταριών τύπου LFP στην Ιαπωνία. Η εγκατάσταση θεωρούνταν κρίσιμη για τη μείωση του κόστους μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε η εταιρεία να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η BYD. Ωστόσο, η Nissan βρίσκεται σε μια περίοδο κατά την οποία προετοιμάζεται να περικόψει περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού για να εξορθολογίσει την πορεία της. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα «εγκαταλείψει τα σχέδια για κατασκευή νέου εργοστασίου» στην Ιαπωνία, το οποίο επρόκειτο να παράγει μπαταρίες λιθίου - φωσφορικού σιδήρου (LFP). Η απόφαση λαμβάνεται καθώς η Nissan «εξετάζει όλες τις επιλογές για την αποκατάσταση των επιδόσεών της». Η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται σε μια στρατηγική για μπαταρίες EV «ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες της αγοράς», στο πλαίσιο της προσπάθειας αναστροφής της πορείας της. Η Nissan είχε μόλις λάβει έγκριση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας (METI) τον Σεπτέμβριο. Οι μπαταρίες προορίζονταν να τοποθετηθούν σε μικρά οχήματα της Nissan από το 2028, στο πλαίσιο επένδυσης άνω του 1 δισ. δολαρίων. Η Nissan επρόκειτο να λάβει έως και 384 εκατ. δολάρια σε κρατική στήριξη, για να δημιουργήσει μια εσωτερική αλυσίδα εφοδιασμού. Όπως και άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές, αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και η Βόρεια Αμερική. Η εταιρεία αναμένει καθαρή ζημία έως και 5,2 δισ. δολάρια για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2025. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η NISSAN ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΗΣ Αναδίπλωση σε επένδυση 1 δισ. δολαρίων για μπαταρίες ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ ΟΔΗΓΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΤΙΖΟΥΝ Η Ava Community Energy μόλις παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα στην Καλιφόρνια, το οποίο πληρώνει τους οδηγούς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων για να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους όταν το ηλεκτρικό δίκτυο παρέχει πιο καθαρή και φθηνότερη ενέργεια. Το νέο πρόγραμμα Ava SmartHome Charging, που ξεκίνησε σε συνεργασία με την πλατφόρμα ανάλυσης οικιακής ενέργειας Optiwatt, προσφέρει έως και 100 δολάρια σε κίνητρα μέσα στον πρώτο χρόνο. Επιπλέον, επειδή το πρόγραμμα ενθαρρύνει τη φόρτιση κατά τις ώρες χαμηλού κόστους, η Ava αναφέρει ότι οι οδηγοί θα μπορούσαν να εξοικονομούν περίπου 140 δολάρια ετησίως στους λογαριασμούς ενέργειας. Η AeroHT, το τμήμα της XPeng που ασχολείται με τα eVTOL και τα «ιπτάμενα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε ότι η αίτηση πιστοποιητικού παραγωγής για το μοναδικό αυτό όχημα, που συνδυάζει τεχνολογία NEV (ηλεκτρικά οχήματα νέας ενέργειας) και eVTOL, έγινε αποδεκτή - βήμα καθοριστικό για την επόμενη φάση πριν να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή. Η AeroHT θεωρείται μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας πέρα από τον κλασικό χώρο του αυτοκινήτου. Ήδη έχει αναπτύξει και επιδείξει το X3, ένα πραγματικό ιπτάμενο αυτοκίνητο. Και παρόλο που αυτά δείχνουν αναμνήσεις από το μέλλον η XPeng εργάζεται για την κλιμάκωση της παραγωγής του δεύτερου μοντέλου της, του Land Aircraft Carrier. Πρόκειται για ένα τεράστιο ηλεκτρικό όχημα που περιλαμβάνει στο πίσω μέρος ένα ατομικό ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), το οποίο μπορεί να αναπτύσσεται κατά περίπτωση. Η αρχική πρόβλεψη ήταν η μαζική παραγωγή να ξεκινήσει το 2025 και να ακολουθήσουν οι παραδόσεις στην Κίνα, ωστόσο η AeroHT μετέφερε τις παραδόσεις στο 2026, καθώς συνεχίζει την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής του μοντέλου. «LAND AIRCRAFT CARRIER»: ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=