FLEETNEWS #31
18.06.19 #31 16 Τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου απολάμβαναν μέχρι τώρα άψογη φήμη σε θέματα ασφαλείας. Ωστό- σο, την περασμένη εβδομάδα, ένας σταθμός πλήρωσης υδρογόνου στη νορβηγική πόλη Sandvika (κοντά στο Όσλο) εξερράγη, προκαλώντας πολ- λές υλικές ζημιές. Η έκρηξη φέρεται να είναι τόσο έντονη, που οι αερόσα- κοι των κοντινών οχημάτων άνοιξαν, τραυματίζοντας τουλάχιστον δύο άτομα. Η πολυσύχναστη διασταύ- ρωση E18 και E16 έκλεισε για ώρες από την πυροσβεστική. Η αιτία της έκρηξης είναι ακόμη άγνωστη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία εκμετάλλευσης Uno-X έκλεισε τους δύο άλλους σταθμούς υδρογόνου στη Νορβηγία (όπως ανακοινώθηκε στην ιστοσελίδα της, ένα στιγμι- ότυπο του οποίου απεικονίζεται). Επίσης, η Toyota και η Hyundai , που κατασκευάζουν οχήματα με υδρο- γόνο, ανέστειλαν τις πωλήσεις τους. Δεδομένου ότι ο ανεφοδιασμός είναι αδύνατος εφόσον η έρευνα βρίσκε- ται σε εξέλιξη, οι σημερινοί οδηγοί οχημάτων κυψελών καυσίμου θα λάβουν ένα όχημα αντικατάστασης. Αν μη τι άλλο, η έκρηξη είναι ένα χτύπημα στη φήμη της τεχνολογίας υδρογόνου. Το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο), μια τεχνολογία που προωθήθηκε, μεταξύ άλλων, από τον όμιλο VW, αντιμετώπισε επίσης την ίδια ανασφάλεια πριν από μερικά χρόνια, όταν διάφορα αυτοκίνητα VW εξερράγησαν κατά τη διάρκεια της επαναπλήρωσης. Από τότε, η VW τα ανακάλεσε, για να διορθώσει τις δυνητικά εκρηκτικές δεξαμενές CNG στα μοντέλα της. Στην περίπτωση της νορβηγικής έκρηξης, η δεξαμενή υδρογόνου του ίδιου του σταθμού εξερράγη, αντί του οχήματος. Ο Jon André L ø kke , Διευθύνων Σύμβουλος της Nel Hydrogen , της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογό- νου, δήλωσε: «Είναι πολύ νωρίς για να υποθέσουμε την αιτία και τι ακριβώς πήγε στραβά. Προτεραιότητά μας είναι η ασφαλής λειτουργία των σταθμών μας. Ως προφύλαξη, έχουμε θέσει προσωρι- νά άλλους δέκα σταθμούς σε κατάσταση αναμονής, περιμένοντας περισσότερες πληροφορίες». Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Toyota Norway , Espen Olsen , δήλωσε σε νορβηγικό μέσο: «Δεν γνωρίζουμε ακόμα τι ακριβώς συνέβη στο σταθμό Uno-X και δεν θέλουμε να κάνουμε υποθέσεις, αλλά σταματάμε τις πωλήσεις μέχρι να μάθουμε τι συνέβη και για πρακτικούς λόγους, αφού δεν εί- ναι δυνατός ο ανεφοδιασμός με καύσιμα προς το παρόν». Η Toyota θα προσφέρει αυτοκίνητα αντικατάστασης σε πελάτες που δια- θέτουν το Mirai , δεδομένου πως δεν θα είναι σε θέση να ανεφοδιαστούν με καύσιμα. Ωστόσο, η εταιρεία επιμένει ότι αυτό δεν αλλάζει την άποψή της για τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου: «Αυτό δεν αλλάζει την αντιμετώπισή μας για το υδρογόνο, και είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι τα αυτοκίνητα υδρο- γόνου είναι τουλάχιστον τόσο ασφαλή όσο τα συνηθισμένα αυτοκίνητα. Οι ίδιες οι δεξαμενές υδρογόνου είναι τόσο ανθε- κτικές, ώστε μπορείτε να τις πυροβολή- σετε με όπλο χωρίς να τις τρυπήσετε». ΗHyundai, η μόνη άλλη αυτοκινητο- βιομηχανία που προσφέρει οχήματα κυψελών καυσίμου στη Νορβηγία, έκανε παρόμοιες ανακοινώσεις και δηλώσεις. Κάποιοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μεγάλο πλήγμα στην τεχνολογία που οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες επιμένουν να διατηρούν ως εναλλακτική λύση στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Όπως σημειώνει το electrek, παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας είναι πολύ πιο αποδοτικά, η Hyundai δήλωσε ότι «παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνον μέχρι να επικρατήσουν τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου» και η Toyota έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στο υδρογόνο, ενώ δεν έχει ακόμα λαν- σάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Αυτές οι εταιρείες έχουν ασκήσει πιέσεις για ισχυρές επιδοτήσεις για τα οχήματα αυτά σε πολλές αγορές και σε ορισμένες παίρνουν περισσότερες επιδοτήσεις ακόμα και από τα ηλε- κτρικά οχήματα μπαταρίας. Ωστόσο, έχουν δυσκολευτεί να πουλήσουν τα μοντέλα κυψελών καυσίμου, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυ- ξάνονται ταχέως. Αυτή η κατάσταση στη Νορβηγία μάλλον δεν πρόκειται να βοηθήσει. ΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Έκρηξη σε νορβηγικό σταθμό υδρογόνου H έκρηξη αποτελεί χτύπημα στη φήμη της τεχνολογίας υδρογόνου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=