FLEETNEWS #308

08.05.25 #308 10 ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΣΑΝΓΚΑΗΣ Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης 2025 ανέδειξε τις κυρίαρχες τάσεις στην κινεζική και παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με έμφαση στα επιβλητικά SUV και την ταχύτατη εξάπλωση των EREV και PHEV. Περισσότερες από 70 κυρίως εγχώριες μάρκες παρουσίασαν 100 νέα μοντέλα, πολλά από τα οποία ξεχώρισαν για τον στιβαρό σχεδιασμό τύπου off-road, αντανακλώντας τη δημοφιλία των «τετραγωνισμένων» SUV που παραπέμπουν σε Land Rover Defender και Ford Bronco. Εταιρείες όπως η Jetour (Chery), η MG και η Hongqi παρουσίασαν SUV με τεχνολογίες όπως πλεύση, περιστροφή 360°, “crab-walking” και εντυπωσιακό σχεδιασμό. Παρά την εικόνα «σκληροτράχηλων» οχημάτων, οι καταναλωτές κυρίως ελκύονται από την εμφάνιση και την outdoor κουλτούρα, όχι απαραίτητα από τις off-road δυνατότητες. Παράλληλα, η αυξημένη ζήτηση για EREV και PHEV ώθησε εταιρείες όπως η Volkswagen, Mazda, Buick και Zeekr να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ή πλατφόρμες με υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία. Η Li Auto, με πάνω από 500.000 EREV πωλήσεις, ηγείται της αγοράς. Ωστόσο, φέτος απουσίασαν σημαντικές διεθνείς μάρκες όπως οι JLR, Hyundai/ Kia, Rolls-Royce και Chevrolet, αντανακλώντας τις πιέσεις που δέχονται από τον κινεζικό ανταγωνισμό και το κόστος συμμετοχής. Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Hakan Samuelsson, θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία να αξιοποιήσει περισσότερο το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ, μία επένυση 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Προφανής στόχος να δημιουργήσει ένα φυσικό αντιστάθμισμα στους υψηλότερους δασμούς της κυβέρνησης Τραμπ. Για να το πετύχει αυτό, ο Samuelsson δήλωσε ότι η Volvo θα προσθέσει την παραγωγή ενός υβριδικού μοντέλου μαζικής παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Ridgeville της Νότιας Καρολίνας. «Πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο με εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και plug-in για να αυξήσουμε πραγματικά τους όγκους παραγωγής», είπε στις 29 Απριλίου, μιλώντας σε δημοσιογράφους, έπειτα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο και ενός προγράμματος περικοπών ύψους 18 δισεκατομμυρίων σουηδικών κορονών. Όταν ρωτήθηκε αν το μοντέλο θα είναι το XC60 ή το XC90, ο Samuelsson απάντησε: «Καλή εικασία». «Ένα station wagon ή sedan δεν είναι πολύ πιθανό. Αν δει κανείς ποια είναι τα best-sellers στις ΗΠΑ, πρόκειται συνήθως για κάποιο είδος SUV», δήλωσε, προσθέτοντας ότι σκοπεύει να ταξιδέψει σύντομα στις ΗΠΑ, για να μιλήσει με εμπόρους σχετικά με το με ποιο μοντέλο θα είχε περισσότερο νόημα να κινηθούν. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΛΙΓΜΟΣ ΤΟΥ CEO ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΔΑΣΜΩΝ Volvo: Παραγωγή υβριδικού SUV στις ΗΠΑ Η SEAT S.A. κατέγραψε έσοδα από πωλήσεις ύψους 3,895 δισ. ευρώ για την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2025, σημειώνοντας αύξηση 2,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024 (3,803 δισ. ευρώ). Το ποσό αυτό, το οποίο ενισχύθηκε από την επιτυχία των πρόσφατα λανσαρισμένων μοντέλων Cupra, αποτελεί νέο ρεκόρ για την εταιρεία σε πρώτο τρίμηνο, κατά το οποίο οι παραδόσεις οχημάτων αυξήθηκαν επίσης, φτάνοντας τα 146.700 οχήματα - αύξηση 5,9% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2024 (138.600 οχήματα). Η εταιρεία ανέφερε λειτουργικό κέρδος 5 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας μείωση 221 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος (Q1 2024: 226 εκατ. ευρώ). Η μείωση αυτή αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η αυξημένη αναλογία ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στο μείγμα πωλήσεων και οι ευρωπαϊκοί δασμοί εισαγωγής στο Cupra Tavascan, το οποίο παράγεται στην Κίνα. SEAT: ΡΕΚΟΡ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=