FLEETNEWS #305

28.04.25 #305 7 DAIMLER TRUCK Πλατφόρμα για αυτόνομη οδήγηση Η Daimler Truck North America ξεκίνησε την παράδοση των πιο πρόσφατων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων στην ομάδα δοκιμών αυτόνομης οδήγησης της Torc Robotics, θυγατρικής της Daimler Truck. Τα φορτηγά αυτά βασίζονται στη νέα, πέμπτης γενιάς έκδοση του Freightliner Cascadia, που παρουσιάστηκε πέρυσι. Η έκδοση του Freightliner με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης είναι εξοπλισμένη με εφεδρικά συστήματα ασφαλείας, όπως φρένα και σύστημα διεύθυνσης, και έχει σχεδιαστεί για μαζική παραγωγή. Η Daimler Truck North America ήταν η πρώτη στον κλάδο που ανέπτυξε μια κλιμακώσιμη, ανεξάρτητη από σύστημα μετάδοσης, εφεδρική πλατφόρμα αυτόνομου οχήματος. Για να υποστηρίξει την Αυτόνομη Οδήγηση Επιπέδου 4 (SAE), η εταιρεία σχεδίασε εκ νέου το Freightliner Cascadia ενσωματώνοντας κρίσιμα για την ασφάλεια εφεδρικά συστήματα, με στόχο τη λειτουργία χωρίς οδηγό. Με περισσότερες από 1.500 απαιτήσεις μηχανικών, όλες μεταφρασμένες σε λειτουργίες, και ένα δεύτερο σύνολο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων συστημάτων όπως ενσωματωμένο ηλεκτρικό δίκτυο, το Cascadia, έτοιμο για αυτονομία θέτει νέα πρότυπα ενσωμάτωσης αυτόνομων συστημάτων. KIA SOUNDSCAPES ΜΕ ΧΡΗΣΗ ADAS Η Kia Europe ανέπτυξε το Kia Soundscapes, ένα πρώτο πείραμα στο είδος του που μεταφράζει τοπία σε συμφωνικές συνθέσεις. Σε συνεργασία με το marketing agency Innocean Berlin και τη μουσική εταιρεία DaHouse, αυτό το έργο δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες με προβλήματα όρασης να βιώσουν την ομορφιά των οδικών ταξιδιών με νέους τρόπους. Σε μια ταινία που γυρίστηκε έξω από το Σαντιάγο της Χιλής, η Kia απαθανάτισε εικόνες του τοπίου χρησιμοποιώντας το Advanced Driver Assistance System (ADAS) του αυτοκινήτου και συνδύασε την οπτική είσοδο, όπως δέντρα, βουνά και ταχύτητα, με αντίστοιχα μουσικά στοιχεία. Στη συνέχεια, η τεχνητή νοημοσύνη δημιούργησε ένα δυναμικό soundtrack που εξελίχθηκε με την αλλαγή του σκηνικού. Το 2024, το διατλαντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. σε αυτοκίνητα, επαγγελματικά οχήματα και εξαρτήματα αυτοκινήτων ανήλθε στο εντυπωσιακό ποσό των 46,7 δισ. ευρώ. Οι δασμοί του προέδρου Τραμπ -και οι πιθανές αντίποινες δασμολογικές πολιτικές της Ευρώπης- απειλούν να προκαλέσουν αναταραχή και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού - όχι μόνο για τους κατασκευαστές και τους καταναλωτές αλλά και για τους εταιρικούς στόλους. Από τις 2 Απριλίου επιβάλλεται δασμός 25% σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ (με περίοδο χάριτος έως 2/7), ενώ τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων αναμένεται να υπόκεινται στον ίδιο δασμό από τον επόμενο μήνα. Η Ε.Ε. απάντησε με δασμούς σε αμερικανικά προϊόντα όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο, και πιθανότατα σύντομα και σε αμερικανικά αυτοκίνητα και εξαρτήματα. Αυτή η αμοιβαία κλιμάκωση κινδυνεύει να εξελιχθεί σε έναν πλήρη εμπορικό πόλεμο, με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο επίκεντρο. Πόσο επώδυνος θα είναι ένας εμπορικός πόλεμος για την αυτοκινητοβιομηχανία; Η Ε.Ε. παρουσιάζει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα στον τομέα αυτό, κάτι που σημαίνει ότι έχει και περισσότερα να χάσει. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι εξαγωγές της Ε.Ε. προς τις ΗΠΑ το 2024 περιλάμβαναν: „περίπου 750.000 αυτοκίνητα (38,5 δισ. ευρώ), εκ των οποίων το 15% ήταν ηλεκτρικά οχήματα (EV), „σχεδόν 8.500 επαγγελματικά οχήματα (430 εκατ. ευρώ), ενώ οι εξαγωγές των ΗΠΑ προς την Ε.Ε. περιλάμβαναν: „περίπου 165.000 αυτοκίνητα (7,7 δισ. ευρώ), εκ των οποίων το 11% ήταν EVs „4.300 επαγγελματικά οχήματα (81 εκατ. ευρώ). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΙΑΤΛΑΝΤΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Mια μάχη αξίας 47 δισ. ευρώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=