17.04.25 #303 2 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε πρόσφατα μια επικαιροποιημένη επισκόπηση των φορολογικών και επιδοματικών πολιτικών για οχήματα μηδενικών εκπομπών, επιβατικά και επαγγελματικά. Σημειώνεται ότι καθώς η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην αγορά εξακολουθεί να είναι κατώτερη των προσδοκιών, τα προγράμματα κινήτρων πρέπει να επεκταθούν και να συντονιστούν καλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) παραμένουν πιο ακριβά από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), κυρίως λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής μπαταριών. Η απόσυρση των κινήτρων για την αγορά EV στη Γερμανία στα τέλη του 2023, που οδήγησε σε κατάρρευση της γερμανικής αγοράς BEV, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παρόλο που η ευρωπαϊκή αγορά απέχει πολύ από το επιθυμητό επίπεδο, ορισμένα προγράμματα κινήτρων τερματίζονται σταδιακά, με τον αριθμό των κρατών-μελών που δεν προσφέρουν καμιά ενίσχυση για την αγορά EV να αυξάνεται από έξι σε οκτώ. Η κατάσταση είναι ακόμη πιο κρίσιμη στα βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία), καθώς πάνω από το ένα τρίτο των κρατών-μελών δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο για την απόκτησή τους. Μόνο 12 χώρες παρέχουν κίνητρα για υποδομές, παρά τη σχεδόν πλήρη απουσία δημόσιων σημείων φόρτισης κατάλληλων για βαρέα οχήματα. Περισσότερα από 30 διαφορετικά προγράμματα με διαφορετικά επίπεδα χρηματοδότησης και κριτήρια οδηγούν σε ανομοιογενή και ανισόρροπη διείσδυση EV στην ήπειρο. Το Βέλγιο συχνά αναφέρεται ως πρότυπο, γνωστό για τα γενναιόδωρα προγράμματά του και το υψηλότερο ποσοστό EV στο μείγμα κινητήρων - σε έντονη αντίθεση με τις πιο αδύναμες πολιτικές πολλών κρατών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπου το ποσοστό είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Για αυτόν το λόγο, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές απογοητεύτηκαν που δεν προβλέφθηκε νέα χρηματοδότηση για την ενίσχυση της ζήτησης στο Σχέδιο Δράσης για την Αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την προηγούμενη εξαγγελία της Εκτελεστικής Αντιπροέδρου Ριμπέρα για ένα πολυαναμενόμενο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα επιδότησης, που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις ανισότητες και τον κατακερματισμό. ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Επέκταση κινήτρων για τα ηλεκτρικά FLEET NEWS #303 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Στον απόηχο σημαντικών εξελίξεων διεθνώς σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο, ο Γιάννης Σαρακάκης, πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, αντιπρόεδρος και υποψήφιος πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, μίλησε για τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής στις διμερείς σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις προκλήσεις της εποχής. Ο κ. Σαρακάκης πρότεινε από το βήμα του Delphi Economic Forum να θεσπιστεί μία ενιαία πρωτοβουλία, που θα εκφράζει διάφορους φορείς της επιχειρηματικότητας στο πεδίο των εμπορικών, οικονομικών και επενδυτικών σχέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες βρίσκονται σε ιστορικά υψηλές επιδόσεις και πρέπει να διαφυλαχθούν. Γ. ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ: ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΗΠΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=