17.04.25 #303 13 ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 23,1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ CARLOS TAVARES Οι μέτοχοι της Stellantis ενέκριναν στις 15 Απριλίου ένα πακέτο αμοιβής ύψους 23,1 εκατ. ευρώ για τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares, ο οποίος αποχώρησε από την αυτοκινητοβιομηχανία τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι επενδυτές είχαν εκφράσει αντιρρήσεις για την πρόταση αποζημίωσης του 2024, η οποία περιλάμβανε τον βασικό μισθό του Tavares και επιπλέον 12 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση αποχώρησης και μπόνους επίτευξης στόχων, τα οποία πρόκειται να λάβει το 2025. Η Allianz Global Investors και συμβουλευτικές εταιρείες όπως η Proxinvest κάλεσαν τους μετόχους να καταψηφίσουν την έκθεση αμοιβών της Stellantis, επισημαίνοντας ότι ο Tavares ηγήθηκε της εταιρείας σε περίοδο πτώσης της ζήτησης στις ΗΠΑ, καθυστερήσεων σε νέα μοντέλα στην Ευρώπη και συγκρούσεων με πολιτικούς, αντιπροσώπους και συνδικάτα. Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, δήλωσε ότι οι δασμοί των ΗΠΑ και τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης απειλούν τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Με την παρούσα πορεία των επώδυνων δασμών και των υπερβολικά αυστηρών ρυθμίσεων, οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε κίνδυνο», είπε ο Elkann στη γενική συνέλευση της Stellantis στις 14 Απριλίου, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα. «Αυτό θα ήταν τραγωδία, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πηγή θέσεων εργασίας, καινοτομίας και ισχυρών τοπικών κοινωνιών», πρόσθεσε. Ο Elkann χαρακτήρισε τις τρέχουσες συνθήκες στον κλάδο «ακραίες» και κάλεσε τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να λάβουν επείγουσα δράση, για να διασφαλιστεί μια «ομαλή μετάβαση», καθώς οι συνδυασμένες αγορές τους κινδυνεύουν να ξεπεραστούν για πρώτη φορά από την Κίνα. Στις ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν «στρώσεις επί στρώσεων πρόσθετων δασμών», είπε εμφατικά ο Elkann, «περιλαμβανομένων εκείνων στο αλουμίνιο, τον χάλυβα και τα εξαρτήματα», επιπλέον του γενικού δασμού 25% για τις εισαγωγές αυτοκινήτων. Ωστόσο, σημείωσε πως ενθαρρύνθηκε από τη δήλωση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι εξετάζει την άρση ή τη μείωση δασμών για τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών από το Μεξικό, τον Καναδά και άλλες χώρες. Όσον αφορά την Ευρώπη, ο επικεφαλής της Stellantis ανέφερε ότι η ρύθμιση της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 επιβάλλει μια «μη ρεαλιστική πορεία προς τον εξηλεκτρισμό, μακριά από τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς». «Οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη -κάποιες φορές απότομα- απέσυραν τα κίνητρα αγοράς, και οι υποδομές φόρτισης παραμένουν ανεπαρκείς», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι αυτό επιβραδύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ STELLANTIS Δασμοί και CO2 απειλούν τους κατασκευαστές Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο τη Δευτέρα 14 Απριλίου, ο Τραμπ επιβεβαίωσε ότι εξετάζει πρόσθετα μέτρα για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίσουν τους δασμούς. «Εξετάζω κάτι για να βοηθήσω τις αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτό», δήλωσε ο Τραμπ σε συνέντευξή του. «Αλλάζουν εξαρτήματα που κατασκευάζονται στον Καναδά, στο Μεξικό και σε άλλα μέρη, και χρειάζονται λίγο χρόνο επειδή πρόκειται να τα κατασκευάσουν εδώ». Οι δασμοί, δυστυχώς, πρόκειται να εφαρμοστούν και στα εξαρτήματα αυτοκινήτων συνολικά. Η εφοδιαστική αλυσίδα στην αυτοκινητοβιομηχανία συχνά περιλαμβάνει τη μετακίνηση εξαρτημάτων πέρα από τα σύνορα των ΗΠΑ πολλές φορές, σε διάφορα στάδια του κύκλου ζωής του προϊόντος, ακόμα κι αν η τελική συναρμολόγηση δεν γίνεται σε αμερικανικό έδαφος. Αυτό το πολύπλοκο δίκτυο παραγωγής μπορεί εύκολα να βρεθεί επιβαρυμένο με επιπλέον δασμούς, γεγονός που τελικά μεταφράζεται σε υψηλότερο κόστος για τον καταναλωτή. ΔΑΣΜΟΙ ΤΡΑΜΠ Πιθανή η εξαίρεση των εξαρτημάτων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=