FLEETNEWS #302

14.04.25 #302 10 Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για την καθιέρωση ελάχιστων τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, ως εναλλακτική λύση στους υψηλούς δασμούς που επέβαλε η Ε.Ε. Οι συνομιλίες ξεκίνησαν μεταξύ του Επιτρόπου Εμπορίου της Ε.Ε., Μάρος Σέφτσοβιτς, και του Κινέζου Υπουργού Εμπορίου, Γουάνγκ Γουεντάο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει οι νέες ελάχιστες τιμές να είναι το ίδιο αποτελεσματικές και νομικά εφαρμόσιμες όσο και οι δασμοί. Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνεται ότι τέτοια μέτρα έχουν εφαρμοστεί κυρίως σε απλά προϊόντα και όχι σε πολύπλοκα, όπως τα αυτοκίνητα. Οι υφιστάμενοι δασμοί φτάνουν έως και το 45,3% και επηρεάζουν μεγάλες κινεζικές εταιρείες όπως οι BYD, Geely και SAIC (MG). Παράλληλα, η διαμάχη έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως το γαλλικό κονιάκ, που υπέστη αντίποινα από την Κίνα. Η Γερμανία, βασικός εμπορικός εταίρος της Κίνας, στηρίζει τις διαπραγματεύσεις, εκφράζοντας αντίθεση στους δασμούς και ανησυχία για πιθανό εμπορικό πόλεμο. Οι κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη συνεχίζουν να αυξάνονται, με τα plug-in να καταγράφουν άνοδο 321% τον Φεβρουάριο. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ Ε.Ε. και Κίνα «συζητούν» για ελάχιστες τιμές BYD: ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD επιταχύνει την κυκλοφορία plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV) στην Ευρώπη, μειώνοντας το διάστημα μεταξύ της κυκλοφορίας ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου και της αντίστοιχης PHEV έκδοσης σε 3-4 μήνες, με στόχο να το μειώσει ακόμη και στους 2 μήνες. Αυτό συνιστά απάντηση: „στην αύξηση των πωλήσεων PHEV στην Ευρώπη (ιδίως στους μαζικούς κατασκευαστές, με άνοδο 26% μέχρι τον Φεβρουάριο), „στους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς CO2, „και στους πρόσθετους ευρωπαϊκούς δασμούς (17% για BYD) στα εισαγόμενα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα. Τα PHEV δεν επηρεάζονται από αυτούς τους επιπλέον δασμούς, κάτι που δίνει στη BYD εμπορικό πλεονέκτημα έως ότου ξεκινήσει η παραγωγή στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Το πρώτο PHEV μοντέλο της BYD στην Ευρώπη, το Seal U DM-i, ήδη ξεπερνά σε πωλήσεις την ηλεκτρική έκδοση. Το μοντέλο Seal U ήταν το κορυφαίο μεγάλο SUV στις ευρωπαϊκές πωλήσεις μέχρι τον Φεβρουάριο, με πάνω από 75% των πωλήσεων του να είναι PHEV. Η συνολική άνοδος της BYD στην Ευρώπη ήταν εντυπωσιακή: +188% σε πωλήσεις (13.685 μονάδες), με τα EV να αυξάνονται κατά 96%. Επερχόμενα μοντέλα PHEV: Atto 2 (τέλος 2025), Denza Z9 GT (αρχικά BEV από Οκτώβριο). Η γκάμα της BYD περιλαμβάνει ήδη τα Sealion 7, Dolphin, Atto 3, Han και Tang, ενώ σύντομα έρχεται και η ευρωπαϊκή έκδοση του μικρού Seagull με το όνομα Dolphin Surf. ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ «ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΟ ΝΤΙΖΕΛ» Ένα βασικό συστατικό του «ανανεώσιμου ντίζελ» που πωλείται στην Ευρώπη φαίνεται πως είναι κατά πάσα πιθανότητα «πλαστό», σύμφωνα με νέα μελέτη της οργάνωσης Transport & Environment (T&E). Σχεδόν διπλάσια ποσότητα υποπροϊόντος παραγωγής φοινικέλαιου (POME) αναμειγνύεται στα ευρωπαϊκά βιοκαύσιμα σε σχέση με την παγκόσμια διαθέσιμη ποσότητα. Η T&E τονίζει ότι χρειάζονται αυστηρότεροι πολιτικοί περιορισμοί και ότι πρέπει να καταργηθούν τα ειδικά κίνητρα για τα βιοκαύσιμα που βασίζονται στο POME, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο τα «απόβλητα» να είναι στην ουσία φοινικέλαιο «μεταμφιεσμένο». Το POME μπορεί να αντιπροσώπευσε το 25% όλων των βιοκαυσίμων HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), που καταναλώθηκαν στην Ε.Ε. το 2023.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=