FLEETNEWS #301

10.04.25 #301 3 Παρόλο που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει επιβάλει δασμό 25% στα εισαγόμενα οχήματα, είναι πολύ πιθανό οι καταναλωτές (κυρίως στις ΗΠΑ αλλά κατ’ επέκταση και σε άλλες αγορές) να μη δουν αντίστοιχη αύξηση 25% στις τιμές. Έμποροι και κατασκευαστές, πάντως, βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας, ενώ οι δασμοί χρησιμοποιούνται σε βραχυπρόθεσμη βάση, ως εργαλείο ενίσχυσης των πωλήσεων μέσω στοχευμένων μηνυμάτων. Μεγάλη ανησυχία, ωστόσο, υπάρχει στον κλάδο της προμήθειας ανταλλακτικών - οι εταιρείες θυμήθηκαν την κρίση εφοδιασμού λόγω της πανδημίας, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη ενδεχόμενων ελλείψεων. Γενικά στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτήν τη στιγμή συντελείται αναπροσαρμογή στρατηγικών τιμολόγησης με βάση τη σύνθεση των οχημάτων, τις αποφάσεις των κατασκευαστών για απορρόφηση μέρους του κόστους και τις στρατηγικές των εμπόρων. Αναλυτές εκτιμούν ότι οι χρηματοδοτικοί βραχίονες των αυτοκινητοβιομηχανιών πιθανόν να επεκτείνουν τους όρους δανείων και να αυξήσουν την προσβασιμότητα μέσω μισθώσεων (leasing), κρατώντας τις μηνιαίες δόσεις σταθερές. Η Cox Automotive προβλέπει αύξηση 2,8% στις χονδρικές τιμές οχημάτων για το 2025 σε ετήσια βάση. Η Black Book εκτιμά αύξηση 5% στη μέση τιμή συναλλαγής φέτος. Η Morgan Stanley προβλέπει ότι οι δασμοί θα αυξήσουν τη μέση τιμή οχήματος κατά 11 με 12%. Οι προβλέψεις αυτές λαμβάνουν υπόψη ότι ο δασμός δεν εφαρμόζεται στην προτεινόμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή (MSRP) και ότι η βιομηχανία βασίζεται σε πολύπλοκα συστήματα υπολογισμού του κόστους του οχήματος. Η τελική τιμή ενός οχήματος καθορίζεται από ένα συνδυασμό έρευνας αγοράς, λίστας υλικών, οικονομικών συμφωνιών, διαίσθησης και άλλων παραγόντων. Ακόμη μεγαλύτερη διαφοροποίηση υπάρχει στο χώρο των εμπόρων, όπου οι τιμές διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική στιγμή, τις προσωπικές σχέσεις και τον τρόπο που ο αγοραστής θα πληρώσει τον έμπορο, ο οποίος είναι ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα από τον κατασκευαστή. Σημειώνεται ότι παρέχεται χρηματοδότηση στους εμπόρους μέσω θυγατρικών χρηματοδοτικών εταιρειών, όπως η Ford Credit, GM Financial και Toyota Financial Services. Οι έμποροι πληρώνουν τόκους για τη χρηματοδότηση αποθέματος και αποπληρώνουν το δάνειο όταν πουλούν τα οχήματα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την τελική τιμή που θα πληρώσει ο καταναλωτής. Αυτό δημιουργεί πολλά σημεία μεταβλητότητας στην τελική τιμή. ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ Δασμοί: Κλίμα «γενικής επιστράτευσης» „Η Audi δεν προχωρά προς το παρόν στην παράδοση αυτοκινήτων που έφθασαν στα λιμάνια των ΗΠΑ μετά τις 2 Απριλίου λόγω του πρόσφατα επιβληθέντος δασμού 25%, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Reuters. Εκπρόσωπος της Audi ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περίπου 37.000 οχήματα στο απόθεμά της στις ΗΠΑ, αριθμός επαρκής για πωλήσεις δύο μηνών, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά της θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμα στους πελάτες. „Η Jaguar/Land Rover ανακοίνωσε ότι σταματά τις εξαγωγές οχημάτων στις ΗΠΑ λόγω δασμών. „Η Nissan δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στις ΗΠΑ. Και η Infiniti (πολυτελής θυγατρική της Nissan) έχει διακόψει την παραγωγή δύο crossover που κατασκευάζονται στο Μεξικό για την αγορά των ΗΠΑ, ως απάντηση στους νέους δασμούς που επιβλήθηκαν στα εισαγόμενα οχήματα. „Η Hyundai, μετά την έναρξη του νέου προγράμματος «Customer Assurance», ως απάντηση στις «δυναμικές συνθήκες της αγοράς» και την αβεβαιότητα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε ότι οι αγοραστές στις ΗΠΑ μπορούν να αισθάνονται σιγουριά, γνωρίζοντας ότι οι τιμές των οχημάτων δεν θα αυξηθούν για τους επόμενους δύο μήνες - ομοίως και η πολυτελής θυγατρική της, η Genesis. „Η Stellantis απολύει προσωρινά σχεδόν 1.000 εργαζομένους στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς διακόπτει την παραγωγή σε ορισμένα εργοστάσια στον Καναδά και στο Μεξικό, ως απάντηση στους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Οι απολύσεις επηρεάζουν εργαζομένους σε πέντε εργοστάσια στο Μίσιγκαν και στην Ιντιάνα, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=